/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bøder
Fra : Albert


Dato : 11-03-02 11:37

Hentede lige en folder på politigården med en oversigt over alle bødetakter
i færdselsloven, og det var jo spændende læsning. Bla. er bøden for en
'brænder' 500kr, dog gælder dette ikke for cykler, og det er jo rart at vide


Meeen : 500kr for "motorcykel ført ved siden af andet køretøj". Hvis en bil
skal til venstre og jeg skal ligeud så mener jeg, at det er lovligt at køre
op på siden. Den der med motorvejskøerne ved jeg godt ikke holder i retten,
men HVAD må man egenligt ?!


mvh Albert




 
 
Thomas Jensen (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 11-03-02 12:11

Meeen : 500kr for "motorcykel ført ved siden af andet køretøj". Hvis en
bil
> skal til venstre og jeg skal ligeud så mener jeg, at det er lovligt at
køre
> op på siden. Den der med motorvejskøerne ved jeg godt ikke holder i
retten,
> men HVAD må man egenligt ?!

Der skal være to vejbaner så hut jeg visker.

Men det er fra teoritimerne, så jeg tør ikke satse på husker rigtigt

mvh

Thomas
XJ600s div ´96






Brian/Hekto (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 11-03-02 12:14

Der må ikke befinde sig 2 køretøjer i samme vognbane.
Det er som regel meget nemt at overholde i bil; men nogen tror at man f.eks.
må overhale uden at skifte vognbane på en MC, og det må man ikke.

/Brian


"Albert" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
news:3c8c88e5$0$267$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hentede lige en folder på politigården med en oversigt over alle
bødetakter
> i færdselsloven, og det var jo spændende læsning. Bla. er bøden for en
> 'brænder' 500kr, dog gælder dette ikke for cykler, og det er jo rart at
vide
>
>
> Meeen : 500kr for "motorcykel ført ved siden af andet køretøj". Hvis en
bil
> skal til venstre og jeg skal ligeud så mener jeg, at det er lovligt at
køre
> op på siden. Den der med motorvejskøerne ved jeg godt ikke holder i
retten,
> men HVAD må man egenligt ?!
>
>
> mvh Albert
>
>
>



Morten Dybdal (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 11-03-02 12:17

Brian/Hekto wrote:
> Der må ikke befinde sig 2 køretøjer i samme vognbane.
> Det er som regel meget nemt at overholde i bil; men nogen tror at man f.eks.
> må overhale uden at skifte vognbane på en MC, og det må man ikke.
>
Er du absolut 100% sikker på det? url?


--
Morten Dybdal



Brian/Hekto (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 11-03-02 14:42

Nej, jeg har ikke liiige en URL i ærmet!

Vognbaner er deffineret ved deres bredde (3m???).
Er KØREbanen bred nok til, at der kan være flere vognbaner, markeres disse
med stiplede linier. Er Kørebanen derimod 10cm for smal til 2 vognbaner, ja
så har man bare een meget bred vognbane.
Jeg kan bare huske, at det blev pointeret meget kraftigt, at var der 2
vognbaner, så foregik overhaling ved at man først skiftede vognbane,
overhalede, og så skiftede ind igen.
Det er rigtigt at man må overhale ved fuldt optrukne striber, hvis man ikke
overskrider dem, ikke er til fare og bl.a. bl.a.

Sådan husker jeg det; men på den anden side vil jeg da ikke selv køre
længere ud mod vejmidten, og derved exponere mig mest muligt for modkørende
trafikanter, hvis jeg bare lige lægger mig op foran kammeraterne.

/Brian

"Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> wrote in message
news:3C8C921F.5060907@REMdm-data.dk...
> Brian/Hekto wrote:
> > Der må ikke befinde sig 2 køretøjer i samme vognbane.
> > Det er som regel meget nemt at overholde i bil; men nogen tror at man
f.eks.
> > må overhale uden at skifte vognbane på en MC, og det må man ikke.
> >
> Er du absolut 100% sikker på det? url?
>
>
> --
> Morten Dybdal
>
>



boe (11-03-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 11-03-02 15:04

"Brian/Hekto" <hekto@hekto.dk> wrote in message
news:3c8cb423$0$10677$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Nej, jeg har ikke liiige en URL i ærmet!
>
> Vognbaner er deffineret ved deres bredde (3m???).

Så firkantet er det nu ikke:

28. Vognbane:
enhver af de baner, i hvilke kørebanen kan deles, og som hver er
tilstrækkelig bred til at kunne benyttes af en række køretøjer med 4 hjul.

Læg mærke til "4 hjul". Det forhold, at der er plads til en mc ved siden af
en bil, er altså ikke nok til, at der kan tales om 2 vognbaner.
Problemet med MC forbikørsler opstår fordi færdselsloven ikke tydeligt
skriver, at det er forbudt:

§ 24. Er færdslen tæt, og fremføres den i flere rækker med en hastighed, der
bestemmes af de foran kørende, skal det ikke anses som overhaling, hvis et
køretøj i en vognbane føres forbi et køretøj i en anden vognbane. I sådanne
tilfælde må der ikke skiftes vognbane, medmindre det er påkrævet efter §16,
stk. 1, § 17, stk. 1, § 18, stk. 3-5, eller det sker for at parkere eller
standse.

§ 21....
Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem
sit køretøj og det køretøj, der overhales.

Man kan af ovenstående to paragraffer udlede, at det *kan* være tilladt at
passere et køretøj *højre* om. Men det kræver, at man befinder sig i en
*anden* vognbane. Hvis man så samtidig kan overhale (til *venstre* og med
tilstrækkelig afstand, hvilket er et vurderingsspørgsmål jf. §21 stk. 3) en
bil i samme vognbane, som man selv befinder sig i, så har vi altså en lovlig
passage af to biler - een på hver side. Da forbikørsel jf. §24 kun lovligt
kan ske i en *anden* vognbane, er det klart, at man ikke må befinde sig i
samme vognbane, som den bil man passerer højre om.


> Er KØREbanen bred nok til, at der kan være flere vognbaner, markeres disse
> med stiplede linier. Er Kørebanen derimod 10cm for smal til 2 vognbaner,
ja
> så har man bare een meget bred vognbane.

Det er ikke helt korrekt jf. definitionen ovenfor.

Bo, VF1000F




boe (11-03-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 11-03-02 15:11

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
news:3c8cb938$0$10684$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...

Jeg glemte lige, at lovligheden af forbikørslen/overhalingen som jeg
beskriver, *formodentlig* er afhængig af, at alle køretøjerne i 1. vognbane
(dén til højre) kører hurtigere end køretøjerne i 2. vognbane! Desuden kan
der være begrundet tvivl om, hvorvidt en dommer vil bedømme, at farten
bestemmes af den forankørende (hvilket jo også er en betingelse for
lovligheden), i tilfælde hvor en mc jo trods alt selv bestemmer farten.
Omvendt står der ikke i loven, at det er mc'ens fart, der skal bestemmes af
den forankørende..Mig bekendt findes der ingen domme - hvilket jo også
understreger, at problemstillingen ikke er helt enkel

Bo, VF1000F



Brian/Hekto (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 11-03-02 16:07

Se her:

http://www.vejregler.dk/pls/vrdad/vr_layout.vis?p_gren_id=994

Det er mig en gåde, at de nogensinde finder ud af, om der skal striber på
eller ej!!!!

/Brian


"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
news:3c8cbaf4$0$10678$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> news:3c8cb938$0$10684$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
>
> Jeg glemte lige, at lovligheden af forbikørslen/overhalingen som jeg
> beskriver, *formodentlig* er afhængig af, at alle køretøjerne i 1.
vognbane
> (dén til højre) kører hurtigere end køretøjerne i 2. vognbane! Desuden kan
> der være begrundet tvivl om, hvorvidt en dommer vil bedømme, at farten
> bestemmes af den forankørende (hvilket jo også er en betingelse for
> lovligheden), i tilfælde hvor en mc jo trods alt selv bestemmer farten.
> Omvendt står der ikke i loven, at det er mc'ens fart, der skal bestemmes
af
> den forankørende..Mig bekendt findes der ingen domme - hvilket jo også
> understreger, at problemstillingen ikke er helt enkel
>
> Bo, VF1000F
>
>



boe (11-03-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 11-03-02 16:12

"Brian/Hekto" <hekto@hekto.dk> wrote in message
news:3c8cc802$0$10683$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Se her:
>
> http://www.vejregler.dk/pls/vrdad/vr_layout.vis?p_gren_id=994
>
> Det er mig en gåde, at de nogensinde finder ud af, om der skal striber på
> eller ej!!!!

Hviiiin - de er da ikke for kloge. Det er jo bare en vej over en br) Jeg
kender en meget hurtigere metode til konstatering af bæreevne - jeg så den i
Spanien en gang. Man tager en bro, fylder den op med lastbiler og
konstaterer om den braser sammen. Hvis den braser sammen, er man samtidig
fri for at skulle tage stilling til, om der skal males streger eller ej

Bo, VF1000F



Morten Dybdal (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 11-03-02 15:17

Brian/Hekto wrote:
> Nej, jeg har ikke liiige en URL i ærmet!
>

Helt iorden for det var netop:

> Det er rigtigt at man må overhale ved fuldt optrukne striber, hvis man
> ikke overskrider dem, ikke er til fare og bl.a. bl.a.
>

Jeg var ude efter.
F.eks ned af Langballe bakke syd for århus, er
billisterne ret flinke til at trække tilhøjre når man kommer bagfra på MC.


--
Morten Dybdal



Foobar (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Foobar


Dato : 11-03-02 12:21

> Det er som regel meget nemt at overholde i bil; men nogen tror at man
f.eks.
> må overhale uden at skifte vognbane på en MC, og det må man ikke.

Hmmm! Sådan husker jeg ikke reglerne (ikke at min hukommelse skal forestille
at være garanti for korrekthed!) F.eks. er det lovligt at overhale på en
almindelig hovedvej med dobbelt optrukne midterlinier - såfremt man ikke
overskrider den dobbelte midterlinie... (Forklaringen skulle være, at den
dobbelte midterlinie IKKE betyder at det er ulovligt at overhale - med
mindre der selvfølgelig er eksplicit skiltet med det!)

Nogen andre bud?

/claus



Peter Brødsgaard Chr~ (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brødsgaard Chr~


Dato : 11-03-02 12:34

Foobar wrote:

>>Det er som regel meget nemt at overholde i bil; men nogen tror at man
>>
> f.eks.
>
>>må overhale uden at skifte vognbane på en MC, og det må man ikke.
>>
>
> Hmmm! Sådan husker jeg ikke reglerne (ikke at min hukommelse skal forestille
> at være garanti for korrekthed!) F.eks. er det lovligt at overhale på en
> almindelig hovedvej med dobbelt optrukne midterlinier - såfremt man ikke
> overskrider den dobbelte midterlinie... (Forklaringen skulle være, at den
> dobbelte midterlinie IKKE betyder at det er ulovligt at overhale - med
> mindre der selvfølgelig er eksplicit skiltet med det!)
>
> Nogen andre bud?
>
> /claus


Er vi ikke ved at bevæge os over i den gamle snak om at definere en vognbane

/Peter


Jacob Stegelmann (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 11-03-02 13:05


"Foobar" <intet@navn.com> skrev i en meddelelse
news:gq0j8.8246$Fl4.207794@news1.nokia.com...

> F.eks. er det lovligt at overhale på en
> almindelig hovedvej med dobbelt optrukne midterlinier - såfremt man ikke
> overskrider den dobbelte midterlinie...

Der har du lige netop ret; dobbelt optrukne linier betyder kun at man ikke
må bevæge sig over i den anden vognbane (den modkørende, vil det jo som regl
være), men det har ikke noget med overhalningsforbud at gøre. Man må gerne
overhale i samme kørebane (eller hvad man nu vil kalde det) så længe der
bare er plads nok.....så er spørgsmålet bare, hvad er plads nok??

det var vist også samme konklusion vi nåede frem til i "køre imellem køerne"
tråden: man må gerne køre mellem køerne, såfremt man kan gøre det i én af
vognbanerne, og man ikke zig zagger henover vejstriberne....

--
Jacob



Henrik Nielsen - Rap~ (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-03-02 12:27

Jeg fik engang at vide at på meget brede landeveje, hvor der fx. er stiplet
midterlinie, og det er muligt for 2 biler at kører side om side, er det at
betragte som 2 vognbaner.

Men der var engang en gråzone i færdselsloven, som måske er rettet nu. Der
skulle det være meget svært for politiet at give bøde hvis du fx. i lyskryds
kører om på siden af en bil. Hvis i begge kan være i samme vognbane uden at
genere hinanden. Jeg praktisere det dog ikke selv.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Bo S. (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Bo S.


Dato : 11-03-02 13:56


> Men der var engang en gråzone i færdselsloven, som måske er rettet nu. Der
> skulle det være meget svært for politiet at give bøde hvis du fx. i
lyskryds
> kører om på siden af en bil. Hvis i begge kan være i samme vognbane uden
at
> genere hinanden. Jeg praktisere det dog ikke selv.
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk/
>

Henrik har ret
Hvis vi i et lyskryds har en kombineret højresvingsbane/ligeudbane, og der
holder en bil og blinker til højre, må en vi godt placere sig på siden af
bilen, hvis man skal lige ud - forudsat at man kører på mc naturligvis og at
der er plads

Af samme grund skal man altid placere sig til venstre i en sådan bane, hvis
man skal ligeud og i højre side af banen hvis man skal dreje til højre - for
at give plads til biler/andre mc'er

Det er 110% lovligt - fik kort sidste år, og vores kørelærer punkede os hver
gang vi placerede os forkert i et kryds...

Og lige til sidst:
Hvis der er en bane, hvor man kun må køre ligeud, skal man placere sig i
midten.
En bane, hvor man kun må køre til venstre - placering i midten
En bane, hvor man kun må svinge til højre - foden på kanstenen

Bo






Carsten JvT (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Carsten JvT


Dato : 11-03-02 15:22

> Og lige til sidst:
> Hvis der er en bane, hvor man kun må køre ligeud, skal man placere sig i
> midten.
> En bane, hvor man kun må køre til venstre - placering i midten
> En bane, hvor man kun må svinge til højre - foden på kanstenen
>
> Bo
Svjh er det ikke i midten man skal placere sig, men "lidt til venstre for
midten" også i et kryds når man skal ligeud eller til venstre.

Carsten JvT



Mads Lund (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 11-03-02 17:50

> > Og lige til sidst:
> > Hvis der er en bane, hvor man kun må køre ligeud, skal man placere sig i
> > midten.
> > En bane, hvor man kun må køre til venstre - placering i midten
> > En bane, hvor man kun må svinge til højre - foden på kanstenen
> >
> > Bo
> Svjh er det ikke i midten man skal placere sig, men "lidt til venstre for
> midten" også i et kryds når man skal ligeud eller til venstre.

Nu er det jo en grundregel at man normaltvis skal placere sig længst mulig
til højre på kørebanen, dog undtaget når man skal svinge til venstre. Så i
situationen hvor man skal ligeud i et kryds (evt med flere vognbaner) så
skal man placere sig i højre side af en passende vognbane.


Den generelle diskusion vidner himmelråbende høj om, at sund fornuft altså
ikke skader i trafikken, og opfører man sig fornuftigt vil politiet i disse
grænsesituationer næppe gøre andet end hilse pænt.

Mads Lund
Ninja9RT



Dan Eckberg (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Dan Eckberg


Dato : 22-05-02 00:27

En smule off-topic, men tråden har vist efterhånden bevæget sig væk fra
"bøder" alligevel

En ting der har forvirret mig er de veje hvor der i starten er stiplede
liner (a la 2 vongbaner) og pludselig hører linierne op efter ca 100 meter,
men vejen snævrer ikke ind. For enden af vejen (eller lidt før) begynder de
stiplede linier så igen, ligesom de gjorde ved vejens begyndelse.

Betyder det at der er 2 vognbaner HELE vejen ?

Et godt eksempel er når man kører på Jyllingevej mod Kbh og drejer til højre
ad Sallingvej. Her findes striber i starten af Sallingvej, de forsvinder
efter et par 100 meter og kommer så igen når man fletter sammen med
Rebildvej og nærmer sig Hulgårdsvej.



Type your name here (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Type your name here


Dato : 22-05-02 07:47

>
> Betyder det at der er 2 vognbaner HELE vejen ?

Nej det betyder nu at der kun er EN vognbane og der hvor linierne ophører
gælder FLETTEREGLEN og derfor skal du sådan set kigge dig over skulderen. Óg
jeg burde vide det da jeg lige have køretime igår angående samme ting.

Dak





Henrik Nielsen - Rap~ (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-05-02 08:32

"men vejen snævrer ikke ind"

Er du så stadig sikker ???

Jeg mener at kunne huske at hvis der er plads til 2 køretøjer, ved siden af
hinanden, er det at betragte som 2 vognbaner, uanset om der er stiplede
linier eller ej. Nu kender jeg ikke den nævnte strækning.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Anders Majland \(Rep~ (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 22-05-02 11:22

> Jeg mener at kunne huske at hvis der er plads til 2 køretøjer, ved siden
af
> hinanden, er det at betragte som 2 vognbaner, uanset om der er stiplede
> linier eller ej. Nu kender jeg ikke den nævnte strækning.

Enig

Vigerslevvej i Valby er et godt eksempel på en 4sporet vej uden
vognbanelinier. Min mc-kørelærer gjorde i 98' meget opmæksom på det ... I
praksis holder der ofte parkerede biler så der er en hvis fornuft i at
trafikken oftest kun flyder i 2 spor. Men når eller bilisterne holder
nogenlunde mod højre er der god plads i venstre vognbane til motorcyklister


Ålekistervej er lidt mere problematisk. Den er kun 4 sporet omkring
krydsene. Men da der ikke er pile for vejbanen må man køre ligeud fra begge
baner. De fleste bilister holder sig i den yderste, da man ellers skal
flette ud igen 50-100meter efter krydsene. Også et oplagt sted lovligt at
vinde nogle meter i tæt trafik. Motorcykelbetjentene gør det også - så
selvom kørslen på indersiden frem til krydsene er på kant med loven (bliver
let til overhaling højre om) har jeg ikke dårlig samvittighed

Nå men jeg er på vej ud at køre igen - Har ellers lige været kbh-hillerød og
retur i morges, men de var ikke klar - så nu kører jeg igen. Vejret er også
for godt til at sidde inde

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150, 98', 40000km
http://go.to/Aprilialeonardo



Claus Rittig (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-05-02 15:50

"Type your name here" <Type your username here@fiol.brock.dk> skrev i en
meddelelse news:acff18$gdu$1@news.net.uni-c.dk...
> >
> > Betyder det at der er 2 vognbaner HELE vejen ?
>
> Nej det betyder nu at der kun er EN vognbane og der hvor linierne ophører
> gælder FLETTEREGLEN og derfor skal du sådan set kigge dig over skulderen.
Óg
> jeg burde vide det da jeg lige have køretime igår angående samme ting.

Uanset hvor mange "vognbaner" der er, så betyder stiplede linier "reglen om
vognbaneskift" og ingen linier "fletteregel", det har Dak ihvertfald ret i,
så rent bødemæssigt skulle det være grundlaget.

Rittig



Dan Eckberg (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Dan Eckberg


Dato : 22-05-02 23:40


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3cebb555$0$97311$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Type your name here" <Type your username here@fiol.brock.dk> skrev i en
> meddelelse news:acff18$gdu$1@news.net.uni-c.dk...
> > >
> > > Betyder det at der er 2 vognbaner HELE vejen ?
> >
> > Nej det betyder nu at der kun er EN vognbane og der hvor linierne
ophører
> > gælder FLETTEREGLEN og derfor skal du sådan set kigge dig over
skulderen.
> Óg
> > jeg burde vide det da jeg lige have køretime igår angående samme ting.
>
> Uanset hvor mange "vognbaner" der er, så betyder stiplede linier "reglen
om
> vognbaneskift" og ingen linier "fletteregel", det har Dak ihvertfald ret
i,
> så rent bødemæssigt skulle det være grundlaget.
>
> Rittig

Jeg kan godt se pointen i det du nævner ovenfor og også hvad Dak har sagt,
men det er mindre end en måned siden jeg fik mit kort og jeg synes at kunne
huske noget med at der "skal" være et blåt skilt med 2 baner der bliver til
eén før der er tale om fletteregel, og ligeledes et skilt med 2 pile der
bliver til en med striber vertikalt når der er tale om "sammenfletning med
reglen for vognbaneskift"...

men jeg ka' tage fejl... Det er jo trods alt næsten en måned siden, og man
glemmer hurtigt teoribogen når man kommer ud i den hidsige myldretrafik på
sin nye cykel



Claus Rittig (23-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-05-02 05:53

"Dan Eckberg" <dte@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cec1b37$0$70504$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg kan godt se pointen i det du nævner ovenfor og også hvad Dak har sagt,
> men det er mindre end en måned siden jeg fik mit kort og jeg synes at
kunne
> huske noget med at der "skal" være et blåt skilt med 2 baner der bliver
til
> eén før der er tale om fletteregel, og ligeledes et skilt med 2 pile der
> bliver til en med striber vertikalt når der er tale om "sammenfletning med
> reglen for vognbaneskift"...

Jeg tror det der "skal" skal skiftes ud med et "er ofte" for at det helt
følger loven, jeg kan ihvertfald et par steder her i Aalborg hvor der ER
fletteregel, men så vidt jeg husker ikke noget skilt.

Rittig




Dan Eckberg (24-05-2002)
Kommentar
Fra : Dan Eckberg


Dato : 24-05-02 01:32

> > Jeg kan godt se pointen i det du nævner ovenfor og også hvad Dak har
sagt,
> > men det er mindre end en måned siden jeg fik mit kort og jeg synes at
> kunne
> > huske noget med at der "skal" være et blåt skilt med 2 baner der bliver
> til
> > eén før der er tale om fletteregel, og ligeledes et skilt med 2 pile der
> > bliver til en med striber vertikalt når der er tale om "sammenfletning
med
> > reglen for vognbaneskift"...
>
> Jeg tror det der "skal" skal skiftes ud med et "er ofte" for at det helt
> følger loven, jeg kan ihvertfald et par steder her i Aalborg hvor der ER
> fletteregel, men så vidt jeg husker ikke noget skilt.
>
> Rittig

Det må jeg nok give dig ret i

MVH
Dan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409279
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste