Michael:
> Hvor meget koster det ca? altså pulverlakeringen.
> og hvor har du fået gjort det henne?
Det var gennem en bekendt så jeg ved ikke hvad "normalprisen" vil være, men
det var ikke slemt og billigere end hvad SayJes reklamerer med (men det var
jo også kun 12" hjul)
> Gode dæk, tror du bliver glade for dem, godt greb i al slags føre!
Jeg er ikke helt begejstret for fordækket. Det grove mønster for den til at
"vælte" lidt ind i sving som et dæk der er slidt fladt på midten - Men det
er nok mest en vanesag. JEg har haft et K58 bagpå før og det var ok. Jeg har
netop valgt dem for deres egenskaber på våd vej (Jeg tog en røvtur sidste år
fordi jeg fik blokeret forhjulet - nogen der vil købe et næsten ikke slidt
Sava MC16 ?)
> > 2 Ekstra lange sidespejle (+~2cm) så jeg kan se andet end mine egne
> skuldre.
> Yes.. har fandme ledt længe efter dem! Hvem importere sådan nogle satan'er
> og hvem fabrikere dem?
Jeg har købt dem hos
www.scootercenter.com
> > Malet bremsekalibre med 2 komponent kalibermaling fra Bildillen
> er det besværligt at have med og gøre?
Nej egenligt ikke - men malingen er meget tynd, løber let og der skal en del
lag til at dække.
> Hmm. er det besværligt at have med at gøre, altså skifte gaffelolien?
> har du også skiftet fjedre?
Både og. På min Aprilia bruegr de et system med en prop i toppen der er
holdt fast af en låsering. For at få den op skal man presse den ned og
samtidig pille låseringen ud. Det var lidt svært at få plads til mine store
fingre ... Men dernæst er det bare at skrue en skrue ud i bunden og lade
olien løbe af. Jeg tog dog gaffelbenene helt af da jeg ville have nogle
gaffelbeskyttere på. Det krævede lidt vold at få broen til at slippe
rørerne...
> > en 30-40 timer...
> Puha, der går lige et par dage før min den får den tur så!
Jeg havde lånt et værksted så jeg kunne stå indendørs i et opvarmet lokale
![Glad](images/smileys/glad.gif)
og en del af tiden er gået med at lede efter værktøj og ikke mindst
oprydning efter hver gang jeg havde roddet med noget. Jeg har nok brugt 10%
af tiden på oprydning efter mig selv
> Har du fået ordnet plastik på den?
> sprit nyt eller pænt brugt?
Stadig originalt. Det er "kun" brækket to tapper hvor det er skruet sammen,
og ellers er det kun skrammet så det lever jeg med lidt endnu. Min plan var
ellers at få det lakeret inden jeg satte det på igen, men det kunne jeg ikke
vente på
> Håber indkarnerede DFM'ere bær' over med vores "knallert" snak!
Sålænge det primørt handler om en knallert med afgiftsplade er det vel ok
Jes:
>> Tak - det blev en større omgang der startede med at kugelejerne i
>> motorophænget var stået af (som i kuglerne på vej ud at lejeskålene)
>>
>Havde det ikke en lidt skidt effekt på køreegenskaberne?
I den ens side var der stort set ikke noget slør mens lejet i den anden side
havde det skidt og der var noget slør. Sammenlagt gjorde det at baghjulet
kunne bevæge sig nogle få milimeter sidelæns, så det har da bestemt ikke
haft en positiv effekt ...
>Hvad endte det med at koste? Hvordan er det nu forresten, pulverlakering,
>det er det der maling man 'sætter strøm til' for at få ind i krogene, ikke?
Yep strøm på, pulver over og så bage det i en ovn. Det giver en utrolig
stærk overflade. Ulempen er at når man slår en flig af har det en tendens
til at springe store stykker af. Desuden er det ikke til at reperare på ...
Desuden er laget ret tykt, så man skal passe på med hvor man får det hen.
Jeg var lige evd at få problemer med simmeringen til speedometerdrevet.
Jeg har ikke lige fået alle "materialerne fra silvan" men jeg ender vel i
omegnen af 4-5000kr. Det var heller ikke lige planen at mine støddæmpere
skulle udskiftes. Jeg havde sendt dem til renovering for at få nogle nye
pakninger i, men det lykkedes for postvæsenet at brække "gaflen" på den ene.
De var ellers pakket i skumgummi og i en papkasse, men de er nok blevet kørt
over af en gaffeltruck. Så jeg har (igen) en erstatningssag kørende ved
PostDK.
> Men hvis jeg må være lidt ærlig, burde du så ikke at have ordnet nogle af
> tingene hen ad vejen istedet for at spare hele dyngen op?
Nej egenligt ikke - Lejet stod af først på vinteren, tyveriforsøget ødelagde
den forreste skive i januar, den bagerste skive bremsede fint selvom den var
under mål. så den var der ikke nogen grund til at skifte - andet end jeg jo
skulle have den gamle skive af for at få hjulet malet. Sidespejlene købte
jeg da jeg alligevel skulle have skiverne fra dem der solgte dem. De
bagerste hjullejer var ved at være lidt slidte, men lejerne "dør" jo ofte
når de bankes ud, så der var ikke nogen grund til at spare de par hundrede
på nye lejer.
>Ren vildskab. Var det sådan en typisk sydlandsk bolt der har meget let ved
>at ruste, eller var det en alm.der var rustet så voldsomt?
Jeg tror at den har været galvaniseret, men de 6cm der sad igennem
luftfilterkassen var ræverøde, og i overfladen sad rusten i flager - men den
sidder også hvor den får spray fra baghjulet ...
Jeg har endnu ikke fået lagt billeder på
http://go.to/ApriliaLeonardo men
der ligger nogle stykker på
http://photos.groups.yahoo.com/group/aprilialeonardo/lst?.dir=/Majland%27s+%
27Winter+Work%27&.src=gr&.order=&.view=t&.done=http%3a//photos.groups.yahoo.
com/group/aprilialeonardo/lst%3f.dir=/Majland%2527s%2b%2527Winter%2bWork%252
7%26.src=gr%26.view=t
eller følg linket nederst på forsiden af hjemmesiden.
Mvh
Anders Majland