Søren Johansen <sjohansen@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:3c872ef4$0$49006$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Uffe Bundgaard" skrev:
> > ...Jeg er den næsten lykkelige ejer af en Moto Guzzi V65 Lario -
(købt i
> > efteråret sidste år)... og en lang historie...
> Det lyder helt klart som for mager blanding! Det kan være skidt i
systemet og
> det kan være en fejljustering......................så ville jeg
> checke accelerationspumperne. Disse fungerer på Dell'Orto karburatorer
med
> en lille membran som kan være defekt. Skriv evt. til mig privat hvis
du vil
> have en beskrivelse af hvordan man checker acc.-pumperne.
Av, en forglemmelse!
Selvfølgelig bør accelerations-systemet være mistænkt når det drejer sig
om manglende evne til at tage gassen!!
Lad mig lige fylde noget kød på:
Netop deri at problemet er størst i kold tilstand (hvor man bruger
chokeren til at fyyyylde bensin på for at få/holde gang i lortet!), må
det bero på manglende brændstof.
Manglende brændstof kan forekomme både p.g.a. for lidt bensin (á
stoppede dyser ), og for meget luft (á utætheder eller utilstrækkelig
inddysning). men i tilfælde af forekommende acc.pumpe kan malfunktion af
denne give samme symptomer!
Uffe skrev at han havde renset/fornyet luftfilteret; men et stoppet
luftfilter medfører en federe blanding, hvorfor rensningen som sådan kan
gøre symptomer på bensinmangel værre
Derved at såvel vand som snavs falder til bunds i svømmerhuset, og at
chokerdysen oftest suger dybest af alle dysesystemerne, kan netop
chokeren som den første forstyrres af en begyndende vandopbygning i
svømmerhuset!
Årstiden er til vand i karburatorerne (fra vand i tanken, kondenseret
igennem vinteropstaldning i et ikke vel-isoleret lokale :-/ ), hvorfor
en spritkur og tømning af svømmerhusene er en elementær sæson-øvelse for
motorcyklister!
--
Armand.