> MEz4.......dårlig i regnvejr !!!!! jeg kører Honda1100XX , hvor jeg har
mont
> Z4, det er det bedste dæk jeg har haft på den. Vi er hver år sydpå på
ferie
> hvor vi kører een 6000-7000 km med "alskins" vejr, det står bare fast,
> ligeså hænger det kanon fast i alle de dejlige sving der er i bjergene.
> Kilometer.....ja der er mere i dem end Pir. samt Bridgest. + et par
stykker
> andre jeg har kørt på. MEN det skal siges at der kan være meget forskel
på
> hvordan man opfatter styringsevnen alt efter hvad maskine man har mont,
dem
> på.
Klart. Jeg har haft dem på to styk SV650S (ligesom alle andre har, da de er
fabriksmonterede). Jeg har flere (måske 3-4) gange oplevet scary situationer
med MEz4 - alle i øspøsende regnvejr, og jeg tilskriver dem aquaplaning. En
situation var eksempelvis hvad der følse som 2 meter (nok nærmere 20
centimeter
baghjulsudskridning ved vognbaneskift. En anden var en
tohjulswobble med 80 km/t på motorvej. Vi taler her om en centimeter stående
vandspejl på vejbanen. Endnu en var hjulspind i andet gear ved måske 40 km/t
(noget SV'eren ikke gør ret ofte
Jeg har kørt meget i tilsvarende vejr på de samme veje med Pilot Sport, og
de har aldrig sluppet på grund af aquaplaning.
Herudover har MEz4 tydeligvis længere bremselængde fra "høj" fart i regnvejr
end Pilot Sport. Nu har jeg ikke testet med 99,9% bremsetryk, men da jeg
kører de samme steder ofte, er der ikke noget at tage fejl af. Især
baghjulet har næsten mindre end ingen bremseeffekt i regnvejr.
Jeg kørte til sidst forsigtigt med MEz4'erne i regnvejr!
Jeg kan jo ikke overbevise nogen om at tilfældene ikke skyldtes urenheder på
vejene, og at jeg så blot har været heldig med Piloterne. Jeg tror dog nu
nok der er noget om snakken - med min kørestil på en SV'er i hvert fald. Jeg
kender et par stykker der mener det samme om MEz3'ernes regnvejrsegenskaber
(på Aprilia Falco bl.a.).
Mvh
Steen
"It's all in your head!"