/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GSXR400 - 1991 - Fup / Fakta.
Fra : Lasse Madsen


Dato : 06-03-02 01:12

Hej igen alle sammen

Jeg vil gerne høre hvad der er "fup" og hvad der er fakta vedr. reparationer
m.v. på en Suzuki GSXR400 fra 1991.

Nogle her fra nyhedsgruppen har tidligere sagt at dens motor ikke holder
længere end til 35.000km så skal den total renoveres !?! jeg syntes det
lyder fuldstændigt sindsygt hvis det passer er den godt nok lavet af sådan
nogle dårlige materialer eller hva ?

Hvor langtid tager det en mekaniker at komme ind til motoren for at feks
skifte en toppakning ... osv...

Jeg vil gerne vide dette så man kan opsætte nogle retningslinjer for ens
mekaniker når man skal på værksted så man ikke bliver "snydt" fordi
mekanikeren ikke før har rodet med sådan en maskine og derfor bruger længere
tid på det end der er "krævet"

Den mc jeg kigger på ligger lige på vippen til 30.000km og hvis den skal på
kirkegården ved 35.000 så syntes jeg nok at jeg bør kigge mig lidt om ... ?
hvad skal jeg være opmærksom på ved køb eller rettere kan jeg være opmærksom
på noget ? (bortset fra det sædvanlige så som bremser, dækmønster, slør
osv...)

Når motoren skal serviceres ved de 35.000 som mange lægger op til hvad
ligger prisen så på normalt for dette hvis der "bare" skal skiftes nogle
pakninger og hvad der nu ellers skal til for at holde sådan et uhyr
kørerende ?

Hvor mange km kan sådan en motor klare totalt før den skal til de evige
skrot marker ?
(hvis den ellers bliver serviceret) en anden grund til at det er vigtigt for
mig er at jeg kører ca 38.000 årligt mellem bolig og arbejde ... og dertil
kommer "for sjov" ture m.v.

M.v.h.
L. Madsen




M.v.h.
L. Madsen



 
 
SLP/JM (06-03-2002)
Kommentar
Fra : SLP/JM


Dato : 06-03-02 06:33


"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev > Nogle her fra
nyhedsgruppen har tidligere sagt at dens motor ikke holder
> længere end til 35.000km så skal den total renoveres !?!

Ja, det er jo mig, der er kommet med de udtalelser, men jeg har aldrig
sagt, at motoren skal _totalt_ renoveres ved 35.000 km - kun, at man må
forvente, at den ikke holder meget længere, inden en renovering er
påtrængt. Det er oplysninger, jeg har fra en mekaniker med stort
kendskab til GSX-R 400. Han har skiftet motor på flere af denne model -
så vidt jeg har forstået på ham, fordi det var billigere end at renovere
den motor, der i forvejen sad i dem.

At en renovering skal foretages omkring 35. 000 km stemmer også meget
godt overens med mine egne erfaringer. Min GSX-R fik skiftet
cylinderblok og stempler ved 38.500 km - altså ikke en total
renovering, men dyrt nok til, at det i virkeligheden bedre ku' betale
sig at skifte motoren.

GSx-R 400'erens motor er ikke den mest holdbare sammenlignet med andre
400. Jeg har ikke kigget på, hvilke GSX-R 400 der er til salg pt, men i
en periode var der rimelig mange, der netop skrev i salgsannoncer, at
motoren var renoveret.

>
> Hvor langtid tager det en mekaniker at komme ind til motoren for at
feks
> skifte en toppakning ... osv...

Jeg har en regning fra et autoriseret Suzuki-værksted fra den gang,
motoren på min GSX-R 400 blev efterspændt og fik olieskift efter
renovering. Det tog 5½ time.

>
> Jeg vil gerne vide dette så man kan opsætte nogle retningslinjer for
ens
> mekaniker når man skal på værksted så man ikke bliver "snydt" fordi
> mekanikeren ikke før har rodet med sådan en maskine og derfor bruger
længere
> tid på det end der er "krævet"

Så find evt. et værksted, der har erfaring med GSX-R 400. På Sjælland er
det bl.a. Lydmuren. Problemet med denne model er dog også, at alting er
så kompakt, så det er svært at komme til.


> hvad skal jeg være opmærksom på ved køb eller rettere kan jeg være
opmærksom
> på noget ? (bortset fra det sædvanlige så som bremser, dækmønster,
slør
> osv...)

Vær opmærksom på, om den bruger olie. Ryger den, når den får mange
omdrejninger?

>
> Når motoren skal serviceres ved de 35.000 som mange lægger op til hvad
> ligger prisen så på normalt for dette hvis der "bare" skal skiftes
nogle
> pakninger og hvad der nu ellers skal til for at holde sådan et uhyr
> kørerende ?

Ovennævnte service kostede incl. materialer (olie og toppakning) lidt
over 2500 kr.

--
Mvh Susanne
GSX-R 400 til salg



Armand (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-03-02 21:21


Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
news:a63mu9$13k7$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg vil gerne høre hvad der er "fup" og hvad der er fakta vedr.
> reparationer m.v. på en Suzuki GSXR400 fra 1991.

Og jeg vil gerne vide hvad der er fup eller fakta omkring denneher slags
spørgsmål!

Forholder det sig ikke sådan at du egentlig allerede har forelsket dig i
en sådan grad at du er villig til at ignorere alle historier og
advarsler (du er jo godt igang med at underkende Susannes oplevelser!) ?
:-/
Hvorfor så spørge overhovedet?

--
Armand.
(ikke mavesur; men med sjælden lejlighed til at fange et indlæg af lige
netop denne slags)





Lasse Madsen (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 06-03-02 22:38

> Forholder det sig ikke sådan at du egentlig allerede har forelsket dig i
> en sådan grad at du er villig til at ignorere alle historier og
> advarsler (du er jo godt igang med at underkende Susannes oplevelser!) ?

Nej tvært imod ... jeg er bare usikker på hvad jeg skal vælge ... 50.000 er
mange penge for en lærling som mig og jeg har ikke råd/lyst til at gå
forkert i byen.

Jeg stoler nok på susanne til at lade være med at købe den maskine jeg
kiggede på der forkommer mig for mange tvilver til at jeg tør investere i
den

Godt nok har jeg det lille køre kort og ved at 750ccm er meget selv
neddroslet men jeg overvejer stærkt at købe en Honda VFR 750 F fra 1986 den
maskine er jeg faldet pladask for (mere end gsxr400'eren) hele sports-turing
konseptet "tænder" mig mere end racing har jeg fundet ud af ... men jeg er
også lidt i tvilv angående denne mc. f.eks. har den hyppige reparationer
ligsom GSXR400'eren ... er den dyr i benzin ... kører den godt er der nogen
som har erfaringer med den som neddroslet osv.. osv.. osv..

> Hvorfor så spørge overhovedet?

Jeg kan godt se det fra dit synspunkt - men som sagt jeg prøver bare at
blive et gram mere klog på siturationen.

> Armand.
> (ikke mavesur; men med sjælden lejlighed til at fange et indlæg af lige
> netop denne slags)

Håber at du kan bære over med mig.



B727 (07-03-2002)
Kommentar
Fra : B727


Dato : 07-03-02 01:49

"Lasse Madsen" skrev d. 06-03-02 01:12 dette indlæg :
> Hej igen alle sammen
>
> Jeg vil gerne høre hvad der er "fup" og hvad der er fakta vedr.
reparationer
> m.v. på en Suzuki GSXR400 fra 1991.
>
> Nogle her fra nyhedsgruppen har tidligere sagt at dens motor ikke
holder
> længere end til 35.000km så skal den total renoveres !?! jeg syntes
det
> lyder fuldstændigt sindsygt hvis det passer er den godt nok lavet af
sådan
> nogle dårlige materialer eller hva ?
>
> Hvor langtid tager det en mekaniker at komme ind til motoren for at
feks
> skifte en toppakning ... osv...
>
> Jeg vil gerne vide dette så man kan opsætte nogle retningslinjer for
ens
> mekaniker når man skal på værksted så man ikke bliver "snydt" fordi
> mekanikeren ikke før har rodet med sådan en maskine og derfor bruger
længere
> tid på det end der er "krævet"
>
> Den mc jeg kigger på ligger lige på vippen til 30.000km og hvis den
skal på
> kirkegården ved 35.000 så syntes jeg nok at jeg bør kigge mig lidt om
... ?
> hvad skal jeg være opmærksom på ved køb eller rettere kan jeg være
opmærksom
> på noget ? (bortset fra det sædvanlige så som bremser, dækmønster,
slør
> osv...)
>
> Når motoren skal serviceres ved de 35.000 som mange lægger op til hvad
> ligger prisen så på normalt for dette hvis der "bare" skal skiftes
nogle
> pakninger og hvad der nu ellers skal til for at holde sådan et uhyr
> kørerende ?
>
> Hvor mange km kan sådan en motor klare totalt før den skal til de
evige
> skrot marker ?
> (hvis den ellers bliver serviceret) en anden grund til at det er
vigtigt for
> mig er at jeg kører ca 38.000 årligt mellem bolig og arbejde ... og
dertil
> kommer "for sjov" ture m.v.
>
> M.v.h.
> L. Madsen
>
>
>
>
> M.v.h.
> L. Madsen
>
>
Jeg har haft en gk73 der gik 85.000km før den skulle renoveres, den
mistede til sidst lidt HK og krævede en renovation, der ud over var 2.
gear røget. grunden til at den ikke skulle renoveres før var ikke at jeg
passede på den, da den altid er blevet kørt meget hårdt, der af det
ødelagte 2. gear. Jeg har måske bare været heldig, hvem ved.
Jeg syntes at det er et godt køb til pengene, taget i betragtning af
hvad der ellers er på markedet
pøj pøj med købet, hvad end du vælger.
Martin

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


jonas jacosen (07-03-2002)
Kommentar
Fra : jonas jacosen


Dato : 07-03-02 15:44

Det er sådan nogle som dig Armand så gør det trist at skrive et indlæg for i
er sq så negative og det kan man sq ik bruge til noget......prøv da i stedet
for at hjælpe den som har et problem ! ! ! ! i stedet for at komme med det
pis...........




"B727" <B727.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jEyh8.3729$Mc.167723@news010.worldonline.dk...
> "Lasse Madsen" skrev d. 06-03-02 01:12 dette indlæg :
> > Hej igen alle sammen
> >
> > Jeg vil gerne høre hvad der er "fup" og hvad der er fakta vedr.
> reparationer
> > m.v. på en Suzuki GSXR400 fra 1991.
> >
> > Nogle her fra nyhedsgruppen har tidligere sagt at dens motor ikke
> holder
> > længere end til 35.000km så skal den total renoveres !?! jeg syntes
> det
> > lyder fuldstændigt sindsygt hvis det passer er den godt nok lavet af
> sådan
> > nogle dårlige materialer eller hva ?
> >
> > Hvor langtid tager det en mekaniker at komme ind til motoren for at
> feks
> > skifte en toppakning ... osv...
> >
> > Jeg vil gerne vide dette så man kan opsætte nogle retningslinjer for
> ens
> > mekaniker når man skal på værksted så man ikke bliver "snydt" fordi
> > mekanikeren ikke før har rodet med sådan en maskine og derfor bruger
> længere
> > tid på det end der er "krævet"
> >
> > Den mc jeg kigger på ligger lige på vippen til 30.000km og hvis den
> skal på
> > kirkegården ved 35.000 så syntes jeg nok at jeg bør kigge mig lidt om
> .. ?
> > hvad skal jeg være opmærksom på ved køb eller rettere kan jeg være
> opmærksom
> > på noget ? (bortset fra det sædvanlige så som bremser, dækmønster,
> slør
> > osv...)
> >
> > Når motoren skal serviceres ved de 35.000 som mange lægger op til hvad
> > ligger prisen så på normalt for dette hvis der "bare" skal skiftes
> nogle
> > pakninger og hvad der nu ellers skal til for at holde sådan et uhyr
> > kørerende ?
> >
> > Hvor mange km kan sådan en motor klare totalt før den skal til de
> evige
> > skrot marker ?
> > (hvis den ellers bliver serviceret) en anden grund til at det er
> vigtigt for
> > mig er at jeg kører ca 38.000 årligt mellem bolig og arbejde ... og
> dertil
> > kommer "for sjov" ture m.v.
> >
> > M.v.h.
> > L. Madsen
> >
> >
> >
> >
> > M.v.h.
> > L. Madsen
> >
> >
> Jeg har haft en gk73 der gik 85.000km før den skulle renoveres, den
> mistede til sidst lidt HK og krævede en renovation, der ud over var 2.
> gear røget. grunden til at den ikke skulle renoveres før var ikke at jeg
> passede på den, da den altid er blevet kørt meget hårdt, der af det
> ødelagte 2. gear. Jeg har måske bare været heldig, hvem ved.
> Jeg syntes at det er et godt køb til pengene, taget i betragtning af
> hvad der ellers er på markedet
> pøj pøj med købet, hvad end du vælger.
> Martin
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Claus Rittig (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 07-03-02 15:56

"jonas jacosen" <topholt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c877c2f$0$1783$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er sådan nogle som dig Armand så gør det trist at skrive et indlæg for
i
> er sq så negative og det kan man sq ik bruge til noget......prøv da i
stedet
> for at hjælpe den som har et problem ! ! ! ! i stedet for at komme med det
> pis...........

Jonas.
Kan det passe at du har svaret på det forkerte indlæg?
Jeg kan faktisk slet ikke tyde hvad dit indlæg handler om, specielt fordi du
svarer OVER det du citerer, og ikke klipper i citatet.
Det er en rigtig god ide at citere det du svarer på - og KUN det - og så
svare under det citerede, så man kan læse det i rigtig rækkefølge.

Rittig

PS: Generelt synes jeg Armand udbreder meget god viden herinde, så det ville
være fint hvis du var lidt mere specifik i din kritik.



Ib Jakobsen (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-03-02 16:59

jonas jacosen wrote:

> Det er sådan nogle som dig Armand så gør det trist at skrive et indlæg for i
> er sq så negative og det kan man sq ik bruge til noget......prøv da i stedet
> for at hjælpe den som har et problem ! ! ! ! i stedet for at komme med det
> pis...........

Sikke dog noget at lukke ud. Der burde kun være lov til at læse indslag i en
kort periode. Ikke at skrive. Så ville du nok se hvor ofte Armand lukker pis ud.
Og hvor mange guldkorn han kommer med.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Morten Dahl (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 08-03-02 09:14


"jonas jacosen" <topholt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c877c2f$0$1783$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er sådan nogle som dig Armand så gør det trist at skrive et indlæg for
i
> er sq så negative og det kan man sq ik bruge til noget......prøv da i
stedet
> for at hjælpe den som har et problem ! ! ! ! i stedet for at komme med det
> pis...........
>
>

He he, hvis nu du "kom ud af skabet" og dukkede op til en J / P eller
whatever vi nu finder på -dag, så ville du se at Armand IKKE er en mavesur
gammel støjer, men derimod en ren encyklopædia (stavefejl med garanti) af
nyttige oplysninger omkring div. motorcykler, samt sjove anekdoter.

Nu er det sådan at brugte motorcykler potentielt enten er vejen til en masse
gode oplevelser for få penge, eller vejen til personlig ruin og desperation.
Alt efter hvilken cykel man lige falder for.

Og grunden til at tvivlsomme MC (og bil) forhandlere stadig eksisterer er at
mange nybegyndere(selv erfarne) motorcyklister forelsker sig pladask i en
given model og derfor ikke holder hovedet koldt.

Det Kim (som er armand´s fornavn) ofte udgyder på denne NG. er MANGE års
erfaring (og dem bliver man sjældent rig af,men forhåbentlig klogere) sure,
som gode.

Og lytter man lidt til dem, ikke ukritisk, men som en lille tanke i
baghovedet kan man selv danne sig et indtryk og erfaringer med modeller,
typer, stilearter med mere.
Nøjagtig ligesom det er med test´s de kan ikke fortælle DIG om det er den
perfekte maskine, det kan kun en prøvetur og en grundig gennemgang af dine
behov/ønsker, men man står bedre rustet end uden disse erfaringer.

At det så virker som "mavesurt" når en af den erfarne råber vagt_i_gevær
over for en potentiel maskine,eller forhandler. Så er det jo op til en selv
om man vil følge deres henstilling eller ej, de er jo i bund og grund
ligeglade.

Jeg personligt har det meget fint med at acceptere at jeg er nybegynder og
derfor langtfra ved alt hvad der er at vide om motorcyklismens glæder.
Derfor har jeg også flere gange lyttet og lært af diskussionerne herinde og
over div. barer i div. klubber.

Hvad jeg har lært om det at købe/køre MC, i de 2år jeg har været herinde og
haft MC er ikke småting, ej heller oplevelserne jeg har fået med div. af
gruppens medlemmer.

Har du personlig haft gode erfaringer der strider med f.eks. Armands
dårlige, så giv dem tilkende, de kunne jo være de gav en anden et mere
nuanceret billede af en maskine/forhandler eller andet. Eller hvis du bare
har fået nok så smid dem i dit KILL filter og undgå dem.

Med Venlig Hilsen

Morten Dahl
GSXR600 i en farlig masse stumper



Jakob Barfod (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 08-03-02 10:03

"jonas jacosen" <topholt@hotmail.com> wrote in message
news:3c877c2f$0$1783$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er sådan nogle som dig Armand så gør det trist at skrive et indlæg for
i
> er sq så negative og det kan man sq ik bruge til noget......prøv da i
stedet
> for at hjælpe den som har et problem ! ! ! ! i stedet for at komme med det
> pis...........

Jonas,

Må jeg gætte på, at du ikke har fulgt med i gruppen i særlig lang tid? Hvis
du havde, ville du nemlig have opdaget,

1. at det er en rigtig god idé at være konstruktiv i stedet for at slynge
kritik ud, som er svær at forstå. Det er fx svært at se, hvor Armand har
været negativ.
2. at det er en god idé at svare under de indlæg, man svarer på, i stedet
for ovenover. Se hvorfor på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder
3. at bande nedladende i indlæg sjældent bringer det konstruktive op i folk,
4. at det faktisk er ret sjældent, at Armand gør det trist at skrive et
indlæg. Han er en af de flittigste bidragsydere til nyhedsgruppen, og
5. at mange udtalelser kan reddes med en smiley.

Så det prøver jeg:

--
Jakob



Armand (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-02 16:55

:-*) [rødme-smiley]

--
Armand.
(der konstanterer at man kán købe sig til støtter i såvel øst, vest og
nord, blot ved udskænkning af passende mængder af sæson-bryg )



Armand (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-02 01:20


jonas jacosen <topholt@hotmail.com> skrev i en
news:3c877c2f$0$1783$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er sådan nogle som dig Armand så gør det trist at skrive et indlæg
for i
> er sq så negative og det kan man sq ik bruge til noget......prøv da i
stedet
> for at hjælpe den som har et problem ! ! ! ! i stedet for at komme med
det
> pis...........

Ja!
På det senste ér jeg blevet noget negativ - over at en større del af de
senest tilkomne debattører ikke fatter at svare under(!) det (stærkt
beskårne!) citerede. Da der ellers er godt med daglig debat på gruppen,
er jeg kategorisk begyndt at spole forbi disse indlæg for at spare tid
her ved skærmen - men tilfældet kom dig tilgode at jeg så mit navn nævnt
lige idet jeg skulle til at hoppe videre!

Men:
Det du har ladet stå tilbage af tidligere indlæg er jo slet ikke noget
jeg har sagt, så jeg ved ikke om det ér mig der skal føle mig truffet,
eller den der har skrevet det citerede :-/

Nuvel:
Jeg var noget hård i et af de senere besvarelser i denne tråd, så mon
ikke at det er det du reagerer på (selvom jeg ikke flamede GIX'eren som
sådan)?:
Jeg har hidtil set masser af forespørgsler á "er en Yamazuka 515 god
nok?", hvor man igennem spørgerens del i den efterfølgende debat erfarer
at pågældende model er så tæt på erhvervelse, at svar her på gruppen
alligevel ikke gør fra eller til - Bare vent og se: Ham ka'len med
ex-racer ZX6'eren (andetsteds) skal nok ende med at købe den trods dét
at ingen(!) i strengen endnu har anbefalet køb!
:-/
Denne tråds indledning gav mig ideen om at sagen kunne være den samme i
dette tilfælde, og teksten fandt jeg ligeledes bekræftende deri. Derfor
fandt jeg lejlighed til for første gang at opponere imod denne håbløse
spørgsmåls-type
Spørgeren har sidenhen forsvaret sig få fremragende vis, så det er ikke
ham du behøver at brokke dig på.grund af

Nu vi snakker om hvad man ser igen og igen her på gruppen:
Det sker meget ofte at én der ejer en på gruppen udskældt model, som
springer op som trold af en æske og er indigneret som havde man pisset
på mandens sukkermad.
Resultatet heraf er ofte at tunge argumenter bliver sølet til i harske
vendinger, og hvis ikke dét er en situation man ikke kan bruge til
noget, så ved jeg ikke hvad!
Kan du følge noget??

Endeligt:
Det står enhver frit for at overse og endda ligefrem elektronisk
udelukke de enkelte debattører. Så hvis du mener at jeg er for syrlig,
usaglig og ikke kan bringe brugbare svar, så er det da bare at smide mig
i din browsers kill-filter - Akkurat som jeg ved at mange på denne
gruppe gør ved folk der ikke forstår de basale regler for deltagelse - á
hhv. såvel teknisk, som opførselsmæssig karakter :-|

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409279
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste