"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a65egp$dqj$2@news.cybercity.dk...
>
> bwl <dustyman41@hotmail.com> skrev i en
> news:3c8616ba$0$18457$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >
> > Jeg har haft det samme problem den gang jeg renoverede min cb900f....
> > Det viste sig at jeg under rensning af karburator, havde monteret
> vacuumet
> > forkert, således når karburator suger lukkede den for benz, istedet
> for at
> > åbne....
>
Hmm rettelse?? Hvis man bytter om på slangerne, kommer der ihvertfald ikke
benz til maskineriet. Der sidder 2 studser, der ene går i det fri, og den
anden går til karburator, hvor der laves et undertryk når man trykker på
startknappen...... ved en evt forbytning af slanger vil den studs der går i
det fri, være koblet til vacuum, og derved istedet for at åbne ved start
forblive lukket...... DEt var i hvertfald fejlen da jeg samlede min ....
Løsning??? Man går simpelthen uden om den anordning, ved at gå fra tank til
karburator.....
> = Fejlopfattelse!
> Vacuum-membranen kan kun åbne - den lukkes af en fjeder når der ikke er
> vacuum!
> Hvis der er problemer omkring vacuum-hanen er det sandsynligvis p.g.a.
> en revnet membran, ................................
..SNIP......eller sug i den forkerte slange
hvorved at vacuum-slangen fra indsugnings-stutsen
> snøfter bensin igennem membranen og direkte ind i pågældende cylinder!
>
> > Jeg har atmonteret den vacuumpakning, og kører uden nu.
> > Den eneste grund til at den er der, er for at hvis man glemmer at
> lukke for
> > benzinen, at den så ikke står og " drypper". Så husk at lukke...
>
> For såvidt også en fejlopfattelse :-/
> Man kan ikke lukke for bensinen på en vacuumhane - Det klarer
> vacuum/membran - mekanikken automatisk.
> Derimod kan man tvangsåbne for gennemløb udenom mekanikken - Det er en
> nødvendighed for det tilfælde at man skal have bensin igennem til en
> tørlagt karburator, endsige tømme tanken!
>
> Afmonterer man vacuum-slangen (husk endelig at stoppe
> slange-enden/stutsen ved indsugningen til, så der ikke kommer falsk luft
> til motoren!) vil bensinhanen som sådan virke som "lukket" (ved pos:
> ON/RES !) hhv. "åben" (ved pos: PRI !); men da PRI suger i bunden af
> tanken, svarer det til altid at køre på "reservetanken"!
> Hvis årsagen til at man afmonterer vacuumforbindelsen er at membranen er
> utæt, vil det yderligere være nødvendigt at proppe vacuum-stutsen på
> bensinhanen til, for at der ikke skal løbe bensin igennem membranen og
> ud dér!
Jeg har en On.. Off , og reserve på min hane... Jeg kører altid med pos: On
...... Fra Benzinhanen løber er der en slange til
Vacuumpakning/lås/hane/eller hvad man ønsker at kalde den. Derfor vil der
vel ikke være nogen foreskel på om man køre med On/reserve, igennem en
Vacuumpakning/lås/hane/eller hvad man ønsker at kalde den
eller udenom den Vacuumpakning/lås/hane/eller hvad man ønsker at kalde
den.....
Brian W.
> --
> Armand.
>
>
>