"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a5t9rk$oat$1@news.cybercity.dk...
>
> Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
> news:a5qhit$45g$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Jeg overvejer at købe en GSX750F fra 1994
> > Jeg vil meget gerne høre om dens ulemper og gerne om den fordele.
>
> Udover at tilslutte mig strengens skepsis omkring km-tallet:
>
> > Jeg har p.t. lillekørekort og skal derfor have den neddroslet
>
> "Slingshot'en" kán plomberes, men - Det ér dels en stor og tung model et
> lægge ud med, og dels kan kun 34 Hk af samme grund være lige i
> underkanten til at få
> den ordentligt rundt i trafikken - Måske ikke mindst af en uøvet pilot
> :-/
>
> > ................så jeg regner da med at den vil være en "livstids"
> > investering når jeg får stort kørekort fjerne jeg jo bare
> plomberingen.....
>
> Godtnok vinder du en merydende maskine ved at afdrosle den efter de 3(?)
> år; men jeg er sikker på at du fra din nuværende position ikke kan se 3
> år frem og være forvisset om at det lige er en Slingshot at du vil leve
> med "resten af
> livet", og at du ikke alligevel vil ende med at købe dig en anden "stor"
> drømmemaskine når dit kørekort tillader det :-/
>
> Du skal roses for at forsøge at se rationelt på sagerne; men på baggrund
> af
> ovennævnte er det i praksis mere rationelt at købe sig en af de mest
> populære mindre droslede modeller (GS500?): En sådan vil du bedre kunne
> håndtere fra dag 1 af, og derved bevare glæden over ejerskabet, endsamt
> kunne komme let af med når kørekortet tillader at du må udløse dine
> drømme om en større model.
> Skulle det så alligevel ende med en Slingshot, er der derved dårligt
> sket nogen økonomiske skade, samtidig med at din indfaldsvinkel til den
> (som enhver anden større/tungere model) måtte være mere velkvalificeret
> :-/
>
> > Hvordan er den maskine i forbindelse med reparationer osv.. er den dyr
> > i dele ? er der noget som går istykker normalt ? - noget jeg skal
> tjekke
> > hos forhandler. m.v.
>
> Tjaeh :-/
> Suzuki's oleikølede motorer (hvorunder GSX 750 F hører) er en af mine
> yndlingsaversioner her på gruppen:
> Dette på grund af at jeg på dem har oplevet et stort antal knastaksler
> med
> produktions-fejl á små knappenåls-hoved store huller skjult lige under
> overfladen (som brister og medfører skarpe råkostjerns-agtige skær, som
> videre slider på vippearmens trædeflader).
> Og netop på Slingshot'en er det en større operation at udskifte slidte
> vippearme, hvorved at det ikke kun(?) vil være udgiften til en ny
> knastaksel at der tales om
>
> Men som nævnt andetsteds: Søg lidt tilbage (Gå ind på Google, der har en
> fremragende søgemaskine for nyhedsgrupper!) og søg med ordene "GSX 750
> F" og "oiekølet" og læs i de derved fremkomne strenge nærmere om
> problematikken!!
>
> Og så vil jeg gerne lige høre om du allerede har forhørt dig om hvad
> sådan en 7½'er vil koste dig at forsikre - Selv i droslet tilstand?!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
Jamen så prøver vi da bare igen for at være lidt besværlige *GG* hvad er
forskellen på alm karb og slingshot ? Har læst et eller andet sted der er
slingshot på den gsx-r 400 jeg går og kigger lidt på
-Troels