/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
cross
Fra : Kasper


Dato : 26-02-02 20:29

Hej

Hvad er tilrådeligt at investere i af udstyr, til sådan hobby fætter som
mig, der alligevel kun kommer til at fræse lidt rundt på stub og græsmarker?

Jeg ville personligt selv mene at en hjelm, af en eller anden, art burde
kunne gøre jobbet sammen med nogle hansker og støvler...

Jeg går nemlig med lidt tanker om at investere i en 125cc crosser til at
fjolle lidt rundt på alle de marker, der ligger rundt omkring huset.

Kasper



 
 
Kasper (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 26-02-02 20:31



>Hvad er tilrådeligt at investere i af udstyr, til sådan hobby fætter som
>mig, der alligevel kun kommer til at fræse lidt rundt på stub og
græsmarker?
>
>Jeg ville personligt selv mene at en hjelm, af en eller anden, art burde
>kunne gøre jobbet sammen med nogle hansker og støvler...
>
>Jeg går nemlig med lidt tanker om at investere i en 125cc crosser til at
>fjolle lidt rundt på alle de marker, der ligger rundt omkring huset.



ja, hvis i så selv indsætter de ,,,,,,,, der mangler i teksten og fjerner
dem der er sat forkert, så burde min mening være til at gennemskue

Kasper






Lars Bisgaard (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 26-02-02 21:08

Tja.. det kommer jo an på hvor meget du vil beskytte dig....
da jeg kørte på mark + en grusgrav kørte jeg kun med hjælm og hansker,
senere begyndte jeg at køre bane og havde alt udstyret på.. jeg styrtede
rimeligt grimt og var GLAD :) for at jeg havde det på... og det kan man jo
også gøre på marken. !
så jeg vil mene at hjælm, hansker, støvler, brynje, knæbeskyttere og
albuebeskyttere skal bruges..
men jeg er nok også lidt en kylling ? eller bare glad for at kunne gå idag
:)
min brynje ( fox ) var ihvertfald ikke hel mere efter mit styrt.... så hvem
ved hvordan jeg ville have set ud uden.

du skriver at du vil have en 125'er ... mit råd er køb en 250'er.
den snurrer ikke med helt så mange rpm. så den skal ikke have skiftet
stempel så tit.


MVH

Lars Bisgaard



"Kasper" <skov.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:pmRe8.193$6l2.4352@news.get2net.dk...
>
>
> >Hvad er tilrådeligt at investere i af udstyr, til sådan hobby fætter som
> >mig, der alligevel kun kommer til at fræse lidt rundt på stub og
> græsmarker?
> >
> >Jeg ville personligt selv mene at en hjelm, af en eller anden, art burde
> >kunne gøre jobbet sammen med nogle hansker og støvler...
> >
> >Jeg går nemlig med lidt tanker om at investere i en 125cc crosser til at
> >fjolle lidt rundt på alle de marker, der ligger rundt omkring huset.
>
>
>
> ja, hvis i så selv indsætter de ,,,,,,,, der mangler i teksten og fjerner
> dem der er sat forkert, så burde min mening være til at gennemskue
>
> Kasper
>
>
>
>
>



Kasper (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 26-02-02 21:44


Lars Bisgaard skrev i meddelelsen ...
>Tja.. det kommer jo an på hvor meget du vil beskytte dig....
>da jeg kørte på mark + en grusgrav kørte jeg kun med hjælm og hansker,
>senere begyndte jeg at køre bane og havde alt udstyret på.. jeg styrtede
>rimeligt grimt og var GLAD :) for at jeg havde det på... og det kan man jo
>også gøre på marken. !
>så jeg vil mene at hjælm, hansker, støvler, brynje, knæbeskyttere og
>albuebeskyttere skal bruges..
>men jeg er nok også lidt en kylling ? eller bare glad for at kunne gå idag


Jeg tør godt køre uden. Det jeg bare ville frem til var, om mand bliver
anset som psykopat, hvis man kører uden? Jeg mener....er det sindsygt eller
er der mange der gør det? Hvis man en dag skulle finde på at race på en bane
med svinet, er der så ikke noget sikkerhedsreglement der skal overholdes?


>du skriver at du vil have en 125'er ... mit råd er køb en 250'er.
>den snurrer ikke med helt så mange rpm. så den skal ikke have skiftet
>stempel så tit.


Ja, men de er da også noget dyrere. Jeg snakker om at investere under 10k da
det bare er noget useriøs kørsel på kryds og tværs af en stubmark. Men hvis
man vælger en 2½ skal man da også sikres mere eller huh? Der er da vel noget
mere ryk i sådan en fætter end en 125...

Kasper



Lars Henrik (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 26-02-02 22:06

næsten alle har prøvet at køre på en mark , nogle kun iført styrthjelm og
gummistøvler , det er ikke grund nok til at blive anset som psykopat , men det
er noget ubetænksomt. Det er ikke kyllinget at tage vare på sit helbred , man
kan også vælte på en flad mark hvor hastigheden som regel er noget højere end på
en rigtig bane og det kan gøre grumme ondt.
hilsen Lars H


Kasper wrote:

> Lars Bisgaard skrev i meddelelsen ...
> >Tja.. det kommer jo an på hvor meget du vil beskytte dig....
> >da jeg kørte på mark + en grusgrav kørte jeg kun med hjælm og hansker,
> >senere begyndte jeg at køre bane og havde alt udstyret på.. jeg styrtede
> >rimeligt grimt og var GLAD :) for at jeg havde det på... og det kan man jo
> >også gøre på marken. !
> >så jeg vil mene at hjælm, hansker, støvler, brynje, knæbeskyttere og
> >albuebeskyttere skal bruges..
> >men jeg er nok også lidt en kylling ? eller bare glad for at kunne gå idag
>
> Jeg tør godt køre uden. Det jeg bare ville frem til var, om mand bliver
> anset som psykopat, hvis man kører uden? Jeg mener....er det sindsygt eller
> er der mange der gør det? Hvis man en dag skulle finde på at race på en bane
> med svinet, er der så ikke noget sikkerhedsreglement der skal overholdes?
>
> >du skriver at du vil have en 125'er ... mit råd er køb en 250'er.
> >den snurrer ikke med helt så mange rpm. så den skal ikke have skiftet
> >stempel så tit.
>
> Ja, men de er da også noget dyrere. Jeg snakker om at investere under 10k da
> det bare er noget useriøs kørsel på kryds og tværs af en stubmark. Men hvis
> man vælger en 2½ skal man da også sikres mere eller huh? Der er da vel noget
> mere ryk i sådan en fætter end en 125...
>
> Kasper


Kasper (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 26-02-02 22:12


Lars Henrik skrev i meddelelsen <3C7BF8BF.D9EFD619@team-sneglefart.dk>...
>næsten alle har prøvet at køre på en mark , nogle kun iført styrthjelm og
>gummistøvler , det er ikke grund nok til at blive anset som psykopat , men
det
>er noget ubetænksomt. Det er ikke kyllinget at tage vare på sit helbred ,
man
>kan også vælte på en flad mark hvor hastigheden som regel er noget højere
end på
>en rigtig bane og det kan gøre grumme ondt.


Hvad med brynje og det halløj. Fås det også i voksen mands størrelse? (100+)

Jeg kender godt det med at stå på snuden. Var nede at smage asfalt flere
gange med min scooter, men man bliver overrasket over, hvor slidstærke et
par lewis jeans egentlig er...


Kasper



Lars Henrik (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 26-02-02 22:30



Kasper wrote:

> Lars Henrik skrev i meddelelsen <3C7BF8BF.D9EFD619@team-sneglefart.dk>...
> >næsten alle har prøvet at køre på en mark , nogle kun iført styrthjelm og
> >gummistøvler , det er ikke grund nok til at blive anset som psykopat , men
> det
> >er noget ubetænksomt. Det er ikke kyllinget at tage vare på sit helbred ,
> man
> >kan også vælte på en flad mark hvor hastigheden som regel er noget højere
> end på
> >en rigtig bane og det kan gøre grumme ondt.
>
> Hvad med brynje og det halløj. Fås det også i voksen mands størrelse? (100+)

jada , se bare på Ronni , 120kg+
Lars H


>
>
> Jeg kender godt det med at stå på snuden. Var nede at smage asfalt flere
> gange med min scooter, men man bliver overrasket over, hvor slidstærke et
> par lewis jeans egentlig er...
>
> Kasper


Claus Rittig (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-02-02 22:51

"Kasper" <skov.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:grSe8.205$6l2.4782@news.get2net.dk...

> >så jeg vil mene at hjælm, hansker, støvler, brynje, knæbeskyttere og
> >albuebeskyttere skal bruges..

Tjah, det er nok også lidt smag og behag. Jeg kører meget på bane og bruger
fx. aldrig albuebeskyttere.

> Jeg tør godt køre uden.

Det er IKKE det det handler om! Jeg tør også godt køre uden, men jeg vil
helst ikke anses for at være dum.

> Det jeg bare ville frem til var, om mand bliver
> anset som psykopat, hvis man kører uden? Jeg mener....er det sindsygt
eller
> er der mange der gør det? Hvis man en dag skulle finde på at race på en
bane
> med svinet, er der så ikke noget sikkerhedsreglement der skal overholdes?

Ja, på bane er der et reglement der skal overholdes. Hvis vi bare snakker
pjat på marker, så vil jeg mene: Hjelm, handsker, støvler og knæbeskyttere.
Hjelmen siger sig selv, handsker fordi de er rare at køre med, støvler og
knæbeskyttere fordi på mark er det oftest ankler og knæ der udsættes for de
store belastninger ved styrt, og der skaderne sker. Støvler er dyre, men
knæbeskyttere koster kun et par hundrede kroner.

> >du skriver at du vil have en 125'er ... mit råd er køb en 250'er.
> >den snurrer ikke med helt så mange rpm. så den skal ikke have skiftet
> >stempel så tit.
>
> Ja, men de er da også noget dyrere. Jeg snakker om at investere under 10k
da
> det bare er noget useriøs kørsel på kryds og tværs af en stubmark.

250cc holder bedre end 125cc. Og 500cc holder bedre end 250cc. Og Hondas
500cc har ingen udstødningsventil, så den holder bedst! Køb du roligt en
125'er, du kommer nok ikke til at køre 20 timer om året?

> Men hvis
> man vælger en 2½ skal man da også sikres mere eller huh? Der er da vel
noget
> mere ryk i sådan en fætter end en 125...

Næh, der er ikke den store forskel. Tag ud og tjek omgangstiderne på den
lokale bane, typisk er 250cc klassen marginalt hurtigere end 125cc, og 500cc
klassen er langsomst.

Rittig



Jes Vestervang (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 27-02-02 23:04

Claus Rittig skrev:
....
> Ja, på bane er der et reglement der skal overholdes. Hvis vi bare snakker
> pjat på marker, så vil jeg mene: Hjelm, handsker, støvler og
> knæbeskyttere.
....
Hvorfor ikke en rygbeskytter? Umiddelbart synes jeg da ikke at en
rygbeskytter er til nogen form for ulempe, ihvertfald ikke på gaden. Så at
køre uden, blot for at spare indkøbsudgiften, det synes jeg da ikke kan
betale sig.


--
mvh Jes Vestervang - dainese backspace 2
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Claus Rittig (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-02-02 23:34

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:05lj5a.tp.ln@whitehouse.gov...
> Claus Rittig skrev:
> ...
> > Ja, på bane er der et reglement der skal overholdes. Hvis vi bare
snakker
> > pjat på marker, så vil jeg mene: Hjelm, handsker, støvler og
> > knæbeskyttere.
> ...
> Hvorfor ikke en rygbeskytter? Umiddelbart synes jeg da ikke at en
> rygbeskytter er til nogen form for ulempe, ihvertfald ikke på gaden. Så at
> køre uden, blot for at spare indkøbsudgiften, det synes jeg da ikke kan
> betale sig.

Du har selvfølgelig lidt ret. Jeg kører aldrig med rygbeskytter når jeg
kører off-road og den slags, jeg bruger jo panser istedet, og det dækker
mere end rygbeskytteren. EN rygbeskytter er træls, syns jeg, til off-road
brug. Man kommer til at svede meget, og sådan en rygbeskytter er jo klinet
til ens ryg, så den bliver let lidt ulækker. Panseret sidder ikke tæt til
kroppen overalt, og bliver derfor ikke sønderligt griset.
Men hvor man vil trække grænsen er nok en smagssag, jeg har et lille billigt
panser jeg bruger til mark-ting, og nogle store dyre jeg bruger til race.

Rittig



Jes Vestervang (01-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-03-02 00:10

Claus Rittig skrev:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:

>> Hvorfor ikke en rygbeskytter?

> Du har selvfølgelig lidt ret. Jeg kører aldrig med rygbeskytter når jeg
> kører off-road og den slags, jeg bruger jo panser istedet, og det dækker
> mere end rygbeskytteren.
>
Ja, det har du da egentlig ret i.

> EN rygbeskytter er træls, syns jeg, til off-road
> brug. Man kommer til at svede meget, og sådan en rygbeskytter er jo klinet
> til ens ryg, så den bliver let lidt ulækker. Panseret sidder ikke tæt til
> kroppen overalt, og bliver derfor ikke sønderligt griset.
>
Fint, så fik jeg lige det opklaret!
Hvordan er det egentlig med sådan et panser, er det bare en vest med nogle
hårde plader i eller hvad? Beskytter det ryggen mod slag på samme måde som
en rygbeskytter gør?

> Men hvor man vil trække grænsen er nok en smagssag, jeg har et lille
> billigt panser jeg bruger til mark-ting, og nogle store dyre jeg bruger
> til race.
>
ja, det gælder jo om at vise det dyre udstyr frem når publikummet er der,
ellers er der jo ingen grund til at slide på det
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Claus Rittig (01-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 01-03-02 13:53

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:scdm5a.vj1.ln@whitehouse.gov...

> Hvordan er det egentlig med sådan et panser, er det bare en vest med nogle
> hårde plader i eller hvad? Beskytter det ryggen mod slag på samme måde som
> en rygbeskytter gør?

Der findes forskellige slags pansere, men de mest almindelige er af slagfast
plast polstret med nogle striber skum-fidus hvor det skal støtte mod
kroppen. Tjek på en motocross forhandlers site, fx. LC-Cross. Det beskytter
ryg, bryst og skuldre. Kombineret med et nyrebælte med lidt rygbeskyttelse
i, er man ret godt dækket ind.

> ja, det gælder jo om at vise det dyre udstyr frem når publikummet er der,
> ellers er der jo ingen grund til at slide på det

Det er nu ikke derfor (jeg kører altid med trøje udenpå panser, det er
nemlig påbudt i enduro), men mere fordi jeg ikke kører 100% når jeg bare
pjatter marker, derfor er et mindre (og mindre beskyttende) panser nok til
pjat-brug, mens jeg ikke vil spare på sikkerheden når jeg skal give mig
fuldt ud - fx. på motocross banen eller i et enduro-løb.

Og så har jeg et stort panser til motocross, og et lidt mindre til enduro,
for i enduro-løb går det ikke at min bevægelsesfrihed er begrænset af
panseret, det betyder mindre i motocross, fordi man ikke kommer ud i de
samme yderstillinger.

Rittig



Jes Vestervang (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 03-03-02 17:43

Claus Rittig skrev:

> Der findes forskellige slags pansere, men de mest almindelige er af
> slagfast plast polstret med nogle striber skum-fidus hvor det skal støtte
> mod kroppen. Tjek på en motocross forhandlers site, fx. LC-Cross. Det
> beskytter ryg, bryst og skuldre. Kombineret med et nyrebælte med lidt
> rygbeskyttelse i, er man ret godt dækket ind.
>
Ja, ok, så kan jeg godt se det fornuftige i at droppe rygbeskytteren.

>> ja, det gælder jo om at vise det dyre udstyr frem når publikummet er der,
>> ellers er der jo ingen grund til at slide på det
>
> Det er nu ikke derfor
>
Det ved jeg da godt! Ironi på skrift er ikke så praktisk :-/

> (jeg kører altid med trøje udenpå panser, det er
> nemlig påbudt i enduro)
>
Hvad gør det godt for?

>, men mere fordi jeg ikke kører 100% når jeg bare
> pjatter marker, derfor er et mindre (og mindre beskyttende) panser nok til
> pjat-brug, mens jeg ikke vil spare på sikkerheden når jeg skal give mig
> fuldt ud - fx. på motocross banen eller i et enduro-løb.
>
Nej, man er nok lidt mere tilbøjelig til at tage chancer når man er midt i
et løb.

> Og så har jeg et stort panser til motocross, og et lidt mindre til enduro,
> for i enduro-løb går det ikke at min bevægelsesfrihed er begrænset af
> panseret, det betyder mindre i motocross, fordi man ikke kommer ud i de
> samme yderstillinger.
>
Okay

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Claus Rittig (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-02 17:59

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:jqjt5a.hl.ln@whitehouse.gov...

> > (jeg kører altid med trøje udenpå panser, det er
> > nemlig påbudt i enduro)
> >
> Hvad gør det godt for?

To ting: For det første kan grene ikke så let hænge fast i panseret, og
dermed lave skader på køreren (det er den officielle begrundelse), dernæst
er det en del lettere at stoppe en trøje i vaskemaskinen når man kommer
hjem, end et panser, derfor er det praktisk at trøjen er yderst, syns jeg.

Rittig



Jes Vestervang (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 03-03-02 18:37

Claus Rittig skrev:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
>> > (jeg kører altid med trøje udenpå panser, det er
>> > nemlig påbudt i enduro)
>> >
>> Hvad gør det godt for?
>
> To ting: For det første kan grene ikke så let hænge fast i panseret, og
> dermed lave skader på køreren (det er den officielle begrundelse),
>
Okay, det er jo nok rigtigt mok, men alligevel så er det vel ikke noget der
er så stor fare for... eller hvad?

> dernæst
> er det en del lettere at stoppe en trøje i vaskemaskinen når man kommer
> hjem, end et panser, derfor er det praktisk at trøjen er yderst, syns jeg.
>
God pointe! Det er nok ikke så let at undgå at blive beskidt

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Claus Rittig (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-02 23:03

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:f0nt5a.1n.ln@whitehouse.gov...

> > To ting: For det første kan grene ikke så let hænge fast i panseret, og
> > dermed lave skader på køreren (det er den officielle begrundelse),
> >
> Okay, det er jo nok rigtigt mok, men alligevel så er det vel ikke noget
der
> er så stor fare for... eller hvad?

Nej, det er vist en ret teoretisk situation. Og så alligevel... Desperate
Dan lavede en grim skade på sin hånd i Wild West Enduro 2001 fordi han 3
omgange i træk bankede hånden ind i den samme grenstump. Handsken var helt
flået. Torben Nielsen udgik også efter et møde med en gren, men det var
vistnok med hjernerystelse, og Henrik Nielsen fik trukket en 5cm splint ud
af benet efter løbet, han havde også truffet et træ. Han stod faktisk længe
derude og sundede sig, jeg troede faktisk han var ude med maskinskade, men
det var bare fordi han havde slået sig.

Rittig



Jes Vestervang (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-03-02 00:20

Claus Rittig skrev:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
>> > To ting: For det første kan grene ikke så let hænge fast i panseret, og
>> > dermed lave skader på køreren (det er den officielle begrundelse),
>> >
>> Okay, det er jo nok rigtigt mok, men alligevel så er det vel ikke noget
> der
>> er så stor fare for... eller hvad?
>
> Nej, det er vist en ret teoretisk situation. Og så alligevel... Desperate
> Dan lavede en grim skade på sin hånd i Wild West Enduro 2001 fordi han 3
> omgange i træk bankede hånden ind i den samme grenstump.
>
Tre gange... Den mand må virkelig hade sin hånd, siden han blev ved med det


> Handsken var helt
> flået. Torben Nielsen udgik også efter et møde med en gren, men det var
> vistnok med hjernerystelse, og Henrik Nielsen fik trukket en 5cm splint ud
> af benet efter løbet, han havde også truffet et træ.
>
Ouch, de er alligevel lidt farlige de træer :-/

> Han stod faktisk
> længe derude og sundede sig, jeg troede faktisk han var ude med
> maskinskade, men det var bare fordi han havde slået sig.
>
'Bare'

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Pein (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 27-02-02 22:31

"Kasper" wrote ...
>
> Lars Bisgaard skrev ...
> >så jeg vil mene at hjælm, hansker, støvler, brynje, knæbeskyttere og
> >albuebeskyttere skal bruges..
> >men jeg er nok også lidt en kylling ? eller bare glad for at kunne gå
idag
>
> Jeg tør godt køre uden. Det jeg bare ville frem til var, om mand bliver
> anset som psykopat, hvis man kører uden? Jeg mener....er det sindsygt
eller
> er der mange der gør det?
>
Efter mine foreløbige oplevelser med offroad og enduro er der i hvert fald
een ting ud over hjelmen jeg ikke vil undvære, og det er støvlerne.
Bevares, jeg kører altid med rygbeskytter, knæbeskyttere, brynje, hansker og
som regel også albuebeskyttere, men har indtil videre ikke haft alvorligt
meget brug for de dele (tror jeg).
Til gengæld har cross-støvlerne været i aktion flere gange, og har helt
sikkert reddet mig fra knoglebrud.

/Pein
(der aldrig har tiltet alvorligt, men til gengæld ofte små-vælter lidt)



Armand (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-02-02 23:00


Lars Bisgaard <lcb@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en
news:LWRe8.9272$Rz2.338339@news010.worldonline.dk...
> Tja.. det kommer jo an på hvor meget du vil beskytte dig....
> da jeg kørte på mark + en grusgrav kørte jeg kun med hjælm og hansker,
> senere begyndte jeg at køre bane og havde alt udstyret på.. jeg
styrtede
> rimeligt grimt og var GLAD :) for at jeg havde det på... og det kan
man jo
> også gøre på marken. !
> så jeg vil mene at hjælm, hansker, støvler, brynje, knæbeskyttere og
> albuebeskyttere skal bruges..
> men jeg er nok også lidt en kylling ? eller bare glad for at kunne gå
idag
> :)
> min brynje ( fox ) var ihvertfald ikke hel mere efter mit styrt.... så
hvem
> ved hvordan jeg ville have set ud uden.

Her i byen er der et aktuelt eksempel på at en "hygge crosser" har
flækket en ryghvirvel =
Det er jo ikke for at liste afsted i 1. at man kører, så en påklædning
der matcher fart og terræn (= hele udstyret!) bør ubetinget anvendes.
Og der er ikke noget med om man "tør" men snarere hvad man bør!
Regner du med at køre alene, så er det så meget desto vigtigere at være
påklædt til at kunne rejse sig selv efter det styrt der uværgeligt
ligger og venter

--
Armand.
(sikkerhedsfreak der sjældent kører på gaden uden hele læderhylsteret
incl rygbeskytter)





Søren Lindholt (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 26-02-02 21:38




"Kasper" <skov.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:9lRe8.191$6l2.4253@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Hvad er tilrådeligt at investere i af udstyr, til sådan hobby fætter som
> mig, der alligevel kun kommer til at fræse lidt rundt på stub og
græsmarker?
> Kasper
>
Du kan starte med at sige hvor de marker er og hvornår vi skal møde op og
"snakke" om hvad der er nødvendigt )))

Nå, men ellers har Lars da ret, jo mere des bedre, før eller siden står man
af, og så er det da rart at være beskyttet.
Minimum er støvler, hjelm, briller og handsker. Fødder , hænder , hoved og
øjne er så dumme at undvære. (ingen kommentarer om hvad man så bruger
hovedet til, tak )
Knæbeskyttere er ikke dyre, er heller albuebeskyttere.
Nyrebælte er også rart, og f.eks. en rygbeskytter der også kan bruges til
gadebrug, f.eks. de i den sidste uges tid meget omtalte UFO model er god at
køre med. Ellers kan man tit finde et brugt brystpanser for få hundrede
kroner.

SÅ det er bare med at komme igang. Der er meget flere penge at spilde på
selve maskinen, der findes nok desværre mange lig rundt omkring, så hav
gerne nogen med der har lidt forstand på det med, eller køb noget af nogen
du kender og/eller stoler på...

Søren
konsulent@motortosse.dk



Kasper (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 26-02-02 21:52



>Du kan starte med at sige hvor de marker er og hvornår vi skal møde op og
>"snakke" om hvad der er nødvendigt )))


Sydfyn...så du får da nok lidt af en tur

>Nå, men ellers har Lars da ret, jo mere des bedre, før eller siden står man
>af, og så er det da rart at være beskyttet.
>Minimum er støvler, hjelm, briller og handsker. Fødder , hænder , hoved og
>øjne er så dumme at undvære. (ingen kommentarer om hvad man så bruger
>hovedet til, tak )
>Knæbeskyttere er ikke dyre, er heller albuebeskyttere.
>Nyrebælte er også rart, og f.eks. en rygbeskytter der også kan bruges til
>gadebrug, f.eks. de i den sidste uges tid meget omtalte UFO model er god at
>køre med. Ellers kan man tit finde et brugt brystpanser for få hundrede
>kroner.


Ja med alt det udstyr ligner jeg da også næsten en NASA astronaut for jeg er
ude ved maskinen


>SÅ det er bare med at komme igang. Der er meget flere penge at spilde på
>selve maskinen, der findes nok desværre mange lig rundt omkring, så hav
>gerne nogen med der har lidt forstand på det med, eller køb noget af nogen
>du kender og/eller stoler på...


Ja, det er så lige der problemerne opstår. Jeg har jo bare kigget lidt i dba
og har fundet en håndfuld 125cc til under 10000,-. Det er jo egentlig et
dejligt prislejde, da det ikke fører direkte til økonomisk ruin . Jeg var
selv "knallertbrian" indtil for ganske nyligt da jeg investerede i en bil.
Burde jeg ikke selv kunne lave sådan en crosser i forbindelse med nedbrud,
når jeg selv har lidt teknisk snilde?
Det er vel bare en forvokset knalllert?

Kasper




Lars Henrik (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 26-02-02 22:14



Kasper wrote:

> >Du kan starte med at sige hvor de marker er og hvornår vi skal møde op og
> >"snakke" om hvad der er nødvendigt )))
>
> Sydfyn...så du får da nok lidt af en tur
>
> >Nå, men ellers har Lars da ret, jo mere des bedre, før eller siden står man
> >af, og så er det da rart at være beskyttet.
> >Minimum er støvler, hjelm, briller og handsker. Fødder , hænder , hoved og
> >øjne er så dumme at undvære. (ingen kommentarer om hvad man så bruger
> >hovedet til, tak )
> >Knæbeskyttere er ikke dyre, er heller albuebeskyttere.
> >Nyrebælte er også rart, og f.eks. en rygbeskytter der også kan bruges til
> >gadebrug, f.eks. de i den sidste uges tid meget omtalte UFO model er god at
> >køre med. Ellers kan man tit finde et brugt brystpanser for få hundrede
> >kroner.
>
> Ja med alt det udstyr ligner jeg da også næsten en NASA astronaut for jeg er
> ude ved maskinen
>
> >SÅ det er bare med at komme igang. Der er meget flere penge at spilde på
> >selve maskinen, der findes nok desværre mange lig rundt omkring, så hav
> >gerne nogen med der har lidt forstand på det med, eller køb noget af nogen
> >du kender og/eller stoler på...
>
> Ja, det er så lige der problemerne opstår. Jeg har jo bare kigget lidt i dba
> og har fundet en håndfuld 125cc til under 10000,-. Det er jo egentlig et
> dejligt prislejde, da det ikke fører direkte til økonomisk ruin . Jeg var
> selv "knallertbrian" indtil for ganske nyligt da jeg investerede i en bil.
> Burde jeg ikke selv kunne lave sådan en crosser i forbindelse med nedbrud,
> når jeg selv har lidt teknisk snilde?

Du kan sagtens selv lave det nødvendige rep arbejde på crosseren(minus krumtap
og lign.) , MEN den er ikke "bare" en forvokset knallert. 125ccm og 38-40 hk
siger noget om tuningsgraden , det hele skal være 100% ok for at fungere
optimalt.

Lars Henrik

>
> Det er vel bare en forvokset knalllert?
>
> Kasper


Søren Lindholt (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 26-02-02 22:13



"Kasper" <skov.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:jySe8.206$6l2.4822@news.get2net.dk...
> Sydfyn...så du får da nok lidt af en tur

Ingen problem, min storebror bor i Odense, og der er alt for lidt offroad
terræn på Fyn, jeg har nogen gange en maskine med derned...

> >Nå, men ellers har Lars da ret, jo mere des bedre, før eller siden står
man
> >af, og så er det da rart at være beskyttet.
> Ja, det er så lige der problemerne opstår. Jeg har jo bare kigget lidt i
dba
> og har fundet en håndfuld 125cc til under 10000,-. Det er jo egentlig et
> dejligt prislejde, da det ikke fører direkte til økonomisk ruin .

Nej, kun hvis den eksploderer når du kører på den, og ender bagest i
garagen. Men der er da lidt luft til rep og vedligehold i dem. Og det kommer
uvægerligt!!

> Det er vel bare en forvokset knalllert?

Jo det er jo en totakstmotor, og har man ikke tommelfingre i begge ender går
det nok...


S.



Claus Rittig (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-02-02 22:57

"Kasper" <skov.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:jySe8.206$6l2.4822@news.get2net.dk...

> Ja med alt det udstyr ligner jeg da også næsten en NASA astronaut for jeg
er
> ude ved maskinen

Arh, man vænner sig hurtigt til det. Jeg kører aldrig uden fuldt udstyr,
hvis jeg ikke ved jeg er ordentligt beskyttet bryder jeg mig ikke om at give
den 100%.

> Ja, det er så lige der problemerne opstår. Jeg har jo bare kigget lidt i
dba
> og har fundet en håndfuld 125cc til under 10000,-. Det er jo egentlig et
> dejligt prislejde, da det ikke fører direkte til økonomisk ruin . Jeg
var
> selv "knallertbrian" indtil for ganske nyligt da jeg investerede i en bil.
> Burde jeg ikke selv kunne lave sådan en crosser i forbindelse med nedbrud,
> når jeg selv har lidt teknisk snilde?
> Det er vel bare en forvokset knalllert?

Helt rigtig, teknikken er simpel. Men reservedelspriserne er NOGET
anderledes og tingene bruges noget voldsommere, så begrebet "slitage" får en
helt ny dimension. Det er ikke for at skræmme dig, for på markerne vil du
ikke have det helt vilde slitage. Det er mere fordi Søren prøver at antyde,
at køber du en cykel som har kørt 2 sæson'er i A og 4-5 sæson'er i B, så kan
du let købe en racer der bliver grotesk dyr i drift.

Rittig



Lars Henrik (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 26-02-02 21:51

hej Kasper
maskinstørrelse afhænger af dit temperament , en 125'er (ca 40 hk)kræver mange
gearskift for at køre hurtigt , den trækker ikke meget under 10000 rpm , en
250'er (ca 54 hk) trækker næsten fra bunden og er en god all-round beg.maskine
men den skal behandles med respekt , en 500'er er et brutalt dyr (ca 65 hk) som
trækker ved det mindste vrik med håndtaget , den vil jeg ikke vil anbefale dig
at starte på. Hvis du er en voksen mand tror jeg at en 250'er er et godt valg ,
hvis du er en knægt , er det bedste nok en 125'er. Prismæssigt kan du finde en
maskine med 3-4-5 år på bagen i god stand til omkring 12-15000 kr. Lad være med
at købe en maskine over 10 år gammel , selv om den er billig , det er meget!!
dyrt at koste på de gamle maskiner , alt er slidt på dem. At ræse rundt på en
mark bliver du træt af i løbet af no time , frem og tilbage er lige langt. Nej
, skriv www.dmusport.dk , gå til motocross og find den klub der ligger nær
dig , tag din maskine med derud når banen er åben. Spørg om det du er i tvivl om
vedr. cross (alle klubber vil gerne fortælle om vores sport) og meld dig ind
(kontingent ligger i omegnen af 400kr. årlig) og få lavet licens (forsikring)
Træningslicens er det billigste og koster 475,-kr/år. Udstyr skal du have ,
hjelm , brynje(bryst/ryg beskytter) evt. albue-knæbeskyttere , støvler og tøj.
Er du ikke kræsen , kan der erhverves brugt udstyr fra ca 1500 og opefter.(nyt
koster ca 6-8000)
håber du kommer igang , der er sk... sjovt

hilsen Lars Henrik team-sneglefart.dk

Kasper wrote:

> Hej
>
> Hvad er tilrådeligt at investere i af udstyr, til sådan hobby fætter som
> mig, der alligevel kun kommer til at fræse lidt rundt på stub og græsmarker?
>
> Jeg ville personligt selv mene at en hjelm, af en eller anden, art burde
> kunne gøre jobbet sammen med nogle hansker og støvler...
>
> Jeg går nemlig med lidt tanker om at investere i en 125cc crosser til at
> fjolle lidt rundt på alle de marker, der ligger rundt omkring huset.
>
> Kasper


Kasper (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 26-02-02 22:02


Lars Henrik skrev i meddelelsen <3C7BF54C.3E33B98D@team-sneglefart.dk>...
>hej Kasper
>maskinstørrelse afhænger af dit temperament , en 125'er (ca 40 hk)kræver
mange
>gearskift for at køre hurtigt , den trækker ikke meget under 10000 rpm , en
>250'er (ca 54 hk) trækker næsten fra bunden og er en god all-round
beg.maskine
>men den skal behandles med respekt , en 500'er er et brutalt dyr (ca 65 hk)
som
>trækker ved det mindste vrik med håndtaget , den vil jeg ikke vil anbefale
dig
>at starte på. Hvis du er en voksen mand tror jeg at en 250'er er et godt
valg ,
>hvis du er en knægt , er det bedste nok en 125'er. Prismæssigt kan du finde
en
>maskine med 3-4-5 år på bagen i god stand til omkring 12-15000 kr. Lad være
med
>at købe en maskine over 10 år gammel , selv om den er billig , det er
meget!!
>dyrt at koste på de gamle maskiner , alt er slidt på dem. At ræse rundt på
en
>mark bliver du træt af i løbet af no time , frem og tilbage er lige langt.
Nej
>, skriv www.dmusport.dk , gå til motocross og find den klub der ligger
nær
>dig , tag din maskine med derud når banen er åben. Spørg om det du er i
tvivl om
>vedr. cross (alle klubber vil gerne fortælle om vores sport) og meld dig
ind
>(kontingent ligger i omegnen af 400kr. årlig) og få lavet licens
(forsikring)
>Træningslicens er det billigste og koster 475,-kr/år. Udstyr skal du have
,
>hjelm , brynje(bryst/ryg beskytter) evt. albue-knæbeskyttere , støvler og
tøj.
>Er du ikke kræsen , kan der erhverves brugt udstyr fra ca 1500 og
opefter.(nyt
>koster ca 6-8000)
>håber du kommer igang , der er sk... sjovt


Efter et hurtigt kik på dmusport.dk, ser jeg til min store glæde at min nye
arbejdsplads, hvor jeg skal bo, ligger 3-4 kilometer fra Broby Moto-Cross
Klub. Det var jo faktisk lækkert. Så må jeg jo stikke snuden over og
inspicere faciliteterne en dag.
Hvad skal jeg regne med at det koster løbende, hvis man ser bort fra det med
ehvervelse af udstyr?
Det er vel noget dyrere at køre baneræs, end der er at tøffe rundt med pibe
og blød hat, ude på en stubmark?

Kasper





Lars Henrik (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 26-02-02 22:27



Kasper wrote:

> Lars Henrik skrev i meddelelsen <3C7BF54C.3E33B98D@team-sneglefart.dk>...
> >hej Kasper
> >maskinstørrelse afhænger af dit temperament , en 125'er (ca 40 hk)kræver
> mange
> >gearskift for at køre hurtigt , den trækker ikke meget under 10000 rpm , en
> >250'er (ca 54 hk) trækker næsten fra bunden og er en god all-round
> beg.maskine
> >men den skal behandles med respekt , en 500'er er et brutalt dyr (ca 65 hk)
> som
> >trækker ved det mindste vrik med håndtaget , den vil jeg ikke vil anbefale
> dig
> >at starte på. Hvis du er en voksen mand tror jeg at en 250'er er et godt
> valg ,
> >hvis du er en knægt , er det bedste nok en 125'er. Prismæssigt kan du finde
> en
> >maskine med 3-4-5 år på bagen i god stand til omkring 12-15000 kr. Lad være
> med
> >at købe en maskine over 10 år gammel , selv om den er billig , det er
> meget!!
> >dyrt at koste på de gamle maskiner , alt er slidt på dem. At ræse rundt på
> en
> >mark bliver du træt af i løbet af no time , frem og tilbage er lige langt.
> Nej
> >, skriv www.dmusport.dk , gå til motocross og find den klub der ligger
> nær
> >dig , tag din maskine med derud når banen er åben. Spørg om det du er i
> tvivl om
> >vedr. cross (alle klubber vil gerne fortælle om vores sport) og meld dig
> ind
> >(kontingent ligger i omegnen af 400kr. årlig) og få lavet licens
> (forsikring)
> >Træningslicens er det billigste og koster 475,-kr/år. Udstyr skal du have
> ,
> >hjelm , brynje(bryst/ryg beskytter) evt. albue-knæbeskyttere , støvler og
> tøj.
> >Er du ikke kræsen , kan der erhverves brugt udstyr fra ca 1500 og
> opefter.(nyt
> >koster ca 6-8000)
> >håber du kommer igang , der er sk... sjovt
>
> Efter et hurtigt kik på dmusport.dk, ser jeg til min store glæde at min nye
> arbejdsplads, hvor jeg skal bo, ligger 3-4 kilometer fra Broby Moto-Cross
> Klub. Det var jo faktisk lækkert. Så må jeg jo stikke snuden over og
> inspicere faciliteterne en dag.
> Hvad skal jeg regne med at det koster løbende, hvis man ser bort fra det med
> ehvervelse af udstyr?

> Det er vel noget dyrere at køre baneræs, end der er at tøffe rundt med pibe
> og blød hat, ude på en stubmark?
>
> Kasper

du skal regne med ca. 1000,.-kr. om måneden(de måneder du kører), hvis du kun
træner et par gange om ugen. Det koster lidt benz.. en smule slid på
bremseklodserne og kæden , samt lidt slidtage på alt det andet. Afhængig af
maskinvalg og kørestil , skal du regne med at skifte stempel (ca 1000,-kr) en
gang om året(250 ccm).
Vi , www.team-sneglefart.dk , bruger omkring 3000,-kr. i alle årets 12
måneder.!!!

Lars H



Claus Rittig (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-02-02 23:10

"Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse
news:3C7BFDB6.67AC46A9@team-sneglefart.dk...

> Vi , www.team-sneglefart.dk , bruger omkring 3000,-kr. i alle årets 12
> måneder.!!!

Nådada! Vi er jo næsten naboer! Vi er en lille flok (7-8 stykker) i
www.geocities.com/aormck der er medlem i Aalborg Motor Klub og kører
motocross på ca. samme plan som jer. Måske kommer vi til at køre mod
hinanden en dag? Vi træner på banerne i Dall, Fjerritslev, Hadsund og
Dronninglund, og jeg tror det næste (og sikkert eneste i år) løb vi er
rimeligt representerede i, er 14/3 i Dall. Tror nok det er et pokalløb eller
LC-Cup, kommer I?

Rittig, årgang '64, kørt motocross siden '98, KX250



Lars Henrik (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 27-02-02 21:21



Claus Rittig wrote:

> "Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse
> news:3C7BFDB6.67AC46A9@team-sneglefart.dk...
>
> > Vi , www.team-sneglefart.dk , bruger omkring 3000,-kr. i alle årets 12
> > måneder.!!!
>
> Nådada! Vi er jo næsten naboer! Vi er en lille flok (7-8 stykker) i
> www.geocities.com/aormck der er medlem i Aalborg Motor Klub og kører
> motocross på ca. samme plan som jer. Måske kommer vi til at køre mod
> hinanden en dag? Vi træner på banerne i Dall, Fjerritslev, Hadsund og
> Dronninglund, og jeg tror det næste (og sikkert eneste i år) løb vi er
> rimeligt representerede i, er 14/3 i Dall. Tror nok det er et pokalløb eller
> LC-Cup, kommer I?
>
> Rittig, årgang '64, kørt motocross siden '98, KX250

Jada , selvfølgelig kommer vi til løb ude på den grumme(i våd tilstand) Dall
bane , det er LC-Cup og datoen er 14/4. Jeg startede med cross i '95 men har
næsten ikke kørt i 2000-2001 pga diskusprolaps , så ambitionerne er ikke så
store for denne sæson. Vi lægger ud med Vintertuneringen , med start på Søndag i
Hadsund , måske ses vi ? Jeg startede på Honda 250 som blev skiftet ud lige før
jul med en HVA 610 , som jeg købte af hr. Jimmy Smed
Lars H
..



Claus Rittig (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-02-02 23:25

"Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse
news:3C7D3FC5.300C058@team-sneglefart.dk...

> Jada , selvfølgelig kommer vi til løb ude på den grumme(i våd tilstand)
Dall
> bane , det er LC-Cup og datoen er 14/4. Jeg startede med cross i '95 men
har
> næsten ikke kørt i 2000-2001 pga diskusprolaps , så ambitionerne er ikke

> store for denne sæson.

Ja, Dall er ond når den er våd. Når den er tør er den til gengæld hurtig.
Vores ambitioner er heller ikke høje, vi vil bare gerne undgå at blive til
grin... for tit.

> Vi lægger ud med Vintertuneringen , med start på Søndag i
> Hadsund , måske ses vi ?

Næh, der melder jeg pas. Hadsund er også en død-træls bane når den er våd,
og vi har sådan set sat nedbørsrekord i denne måned. Måske næste løb i
vinterturneringen, det er vist i Fjerritslev?

> Jeg startede på Honda 250 som blev skiftet ud lige før
> jul med en HVA 610 , som jeg købte af hr. Jimmy Smed

Nådada, så ved du da at CYKLEN kan køre stærkt!
Jeg kører (som du kan se på vores site) KX250. Jeg startede på CR250, den
var fin og jeg blev bidt af det. Så skulle det være fint, og så købte jeg
YZ400F, men den kørte jeg ikke rigtig hurtigt på, og min kammerats
eksploderede og kostede store penge, så jeg panik-byttede til KX250'en. Den
er jeg ikke ret tilfreds med, så jeg håber jeg kan skrabe penge sammen til
en KTM på et tidspunkt.

Men vi ses ihvertfald i Dall 14/4, om ikke før!

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409279
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste