Klop!
> Jeg er brændt lidt varm på kawasaki-modellen GPZ 500s og Susuki-modellen
GS
> 500e fra først i 90'erne og frem. Derfor vil jeg blive rigtig glad, hvis
der
> her er nogen, som kan svare mig på nedenstående spørgsmål.
Kawa'en kører fint
> 1)
> Mit krav er en brugscykel (gerne med kåbe), som også kan kører en længere
> tur engang imellem. Samtidig skal den være billig i drift. Indkøbs-budget
er
> mellem 20-35.000,-kr. Egentlig vil jeg helst have en 4 cyl., men de er jo
> noget dyrere. Er jeg helt forkert på den med mærke-/model-valget? Har du/I
> et bedre forslag?
Næh, hvis du vil kører længere ture, så er xj600'eren også et fint bud. -
men prismæssigt ved jeg ikke lige hva' den siger.
> 2)
> Sker der noget specielt fra én årgang til en anden som gør, at man skal gå
> efter en speciel årgang? Det, jeg mener, er, at der nogle gange sker
> væsentlige forbedringer fra ét år til et andet (f.eks. ny type affjedring
> eller ændringer i bremsesystemet m.m.) Hvilke år? Hvad er der forbedret?
Gpz'eren blev opdateret i '94 eller '95... - Ud over nyt kåbedesign og skive
bagtil ved jeg faktisk ikke hvad der er ændret.
>
> 3)
> Har GPZ 500s og GS 500e nogle svagheder, som jeg skal passe på, når jeg er
> rundt og kigge/prøve?
GPZ'erne skal have nye kronrørslejer hvilket koster 1000-1500
> Skulle der være nogle ting, som du mener, jeg burde ha' spurgt om, skal du
> endelig ikke holde dig tilbage. Har du ikke lige tid, men alligevel gerne
> vil hjælpe, så smid et link, hvor jeg selv kan læse mig til den viden, som
> enten er nødvendig eller bare rar at ha'. Jeg vil jo gerne være så godt
> forberedt som overhovedet muligt.
dagens tip... -ven til der kommer lidt mere gang i sæsonen, og prøvekør
nogle cykler. Det er jo dig der skal køre på den...
Mvh
Kristoffer
GPZ500 der venter med længsel på at komme ud igen!