"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a5jdsk$2njr$1@news.cybercity.dk...
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> news:a5i4pd$r0v$1@news.cybercity.dk...
> Der hersker mange meninger om den maskine. Jeg er fuldt
> ud tilfreds <=> jeg fik hvad jeg forventede ( det er vel det
> det drejer sig om
![Glad](images/smileys/glad.gif)
) er du allerede træt af sv650-eren?..
> det er da ellers en lækker maskine.
Nej, jeg er bestemt ikke træt af SV'eren. Den er fed at køre på og lækker at
se på og jeg er meget glad for den. Men siden jeg startede med at se på
MC'er har jeg haft et godt øje til VMAX'en. Men som begynder og ikke
forsikret før mente jeg at SV'en var et bedre køb, også økonomisk. Da jeg
vil have noget nyt, noget der virker.¨Mht til SV'en er det mere den
forøverbøjede side stilling jeg gerne vil have bytte ud med sidestillingen
på VMAX'en.
Men den er dyr, så der går nok et stykke tid førend jeg køber en. Og hvis
jeg havde råd havde jeg begge typer MC'er ;)
>
> Mht dine spørgsmål:
> Bremserne fejler intet. Jeg vil næsten kalde dem overdimensionerede - i
> hvert fald ikke noget problem at blokere forhjulet med een finger på
> bremsen.
> Nedbremsning afhænger selvfølgelig af vægt og fører.. Mange anbefaler
> bedre støddæmpere, ny baggaffel og alskens underlige "opgraderinger" -
> jeg synes ikke maskinen mangler noget.. med mindre man vil noget helt
> andet. Og så skulle man måske slet ikke købe sådan en maskine.
Ok, kunne heller ikke forstå det, eftersom bremserne er kraftigt
dimensioneret.
> Jeg har aldrig haft startproblemer, kender et par andre vmax-ere, de
> har ligeledes ingen problemer. Men det er klart; er man en klovn til
> at vedligeholde batteriet kan det gå galt.
>
> Hvordan maskinen tér sig ved høje hastigheder afhænger sandelig
> af føreren, samt hvad han regner med at kunne... og faktisk kan.
> vmax-en skal "styres" ... man skal bruge lidt kræfter
![Glad](images/smileys/glad.gif)
men ellers
> er mange af skrønerne om wobbles o.l. vistnok affødt af førere
> der regnede med at kunne sætte sig op, vride håndtaget og
> fræse derudá uden hjerne... Det kan man ikke! man skal kende
> maskinen inden man lægger hårdt fra. Til gengæld er det ikke
> noget problem at køre +200 på maskinen over længere
> perioder
Har du prøvet at køre med den lygte kåbe man kan få til den?
> Gearingen er ikke lav eller høj. rpm er ca. 5000 v/ 150 km/t
> eller ca. 2800 v/ 100 km/t... Mener ikke det er specielt lavt.
Nej det ser fint ud, 2800 ved stille og rolig landevejskørsel
> Og sådan kunne man skrive og skrive... Måske andre herinde
> har en kommentar ? ... tror ikke der er mange vmax ejere der
> læser med.. eller hvad ?
> PS: Hvis og hvis du ønsker dig een. Vboost er et MUST..
> den neddroslede er for kedelig
Men før 6000 omdrj mærker man ikke det boost eller hvad?
Mvh Thomas