/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
vmax: fra hvilket år carbon-look?
Fra : Thomas Hjort


Dato : 25-02-02 22:06

Fra hvilket år startede Yamaha VMAX'en carbon-look?



Thomas




 
 
Robert (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 25-02-02 23:39

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a5e8vj$1ap8$1@news.cybercity.dk...
> Fra hvilket år startede Yamaha VMAX'en carbon-look?
>
>
>
> Thomas
>
>

2001

Mvh
Robert ( samme



Thomas Hjort (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 26-02-02 23:53


"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a5eeb7$1jll$1@news.cybercity.dk...
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> news:a5e8vj$1ap8$1@news.cybercity.dk...
> > Fra hvilket år startede Yamaha VMAX'en carbon-look?
> >
> >
> >
> > Thomas
> >
> >
>
> 2001
>
> Mvh
> Robert ( samme


Har du en vmax 2001?

Mvh Thomas



Robert (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 27-02-02 08:59

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a5h3k3$2rpe$1@news.cybercity.dk...
>
> > > Fra hvilket år startede Yamaha VMAX'en carbon-look?
> > > Thomas
> > >
> >
> > 2001
> >
> > Mvh
> > Robert ( samme
>
> Har du en vmax 2001?
>
> Mvh Thomas

jae.. skulle jeg da mene
"med miles på tællerskiven"

Robert




Thomas Hjort (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 27-02-02 09:19


> > Har du en vmax 2001?
> >
> > Mvh Thomas
>
> jae.. skulle jeg da mene
> "med miles på tællerskiven"
>
> Robert
>

Jeg har overvejet at købe en sådan. Men jeg har aldrig prøvet at køre på én,
så jeg har et par spørgsmål.
Jeg synes den ser sej og, og den er ekstremt hurtig i optrækket, og jeg
havde håbet den også var en rigtig god cruisemaskine (det vil sige sejt træk
uden hysteriske omdrejninger) men jeg har ladet mig fortælle at den er så
lav gearet at den ikke er god at cruise på. At den bliver for 'buzzy' at
køre på ved højere hastigheder. Er det rigtigt? Og hvis det er, kan deres så
laves en anden gearing på den?

Hvordan er bremserne?

Og er der problemer med hensyn til at starte den? (har jeg også hørt).

På forhånd tak.

Mvh Thomas



Robert (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 27-02-02 21:02

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a5i4pd$r0v$1@news.cybercity.dk...
>
> > > vmax
>
> Jeg har overvejet at købe en sådan. Men jeg har aldrig prøvet at køre på
én,
> så jeg har et par spørgsmål.
> Jeg synes den ser sej og, og den er ekstremt hurtig i optrækket, og jeg
> havde håbet den også var en rigtig god cruisemaskine (det vil sige sejt
træk
> uden hysteriske omdrejninger) men jeg har ladet mig fortælle at den er så
> lav gearet at den ikke er god at cruise på. At den bliver for 'buzzy' at
> køre på ved højere hastigheder. Er det rigtigt? Og hvis det er, kan deres

> laves en anden gearing på den?
>
> Hvordan er bremserne?
>
> Og er der problemer med hensyn til at starte den? (har jeg også hørt).
>

Der hersker mange meninger om den maskine. Jeg er fuldt
ud tilfreds <=> jeg fik hvad jeg forventede ( det er vel det
det drejer sig om ) er du allerede træt af sv650-eren?..
det er da ellers en lækker maskine.

Mht dine spørgsmål:
Bremserne fejler intet. Jeg vil næsten kalde dem overdimensionerede - i
hvert fald ikke noget problem at blokere forhjulet med een finger på
bremsen.
Nedbremsning afhænger selvfølgelig af vægt og fører.. Mange anbefaler
bedre støddæmpere, ny baggaffel og alskens underlige "opgraderinger" -
jeg synes ikke maskinen mangler noget.. med mindre man vil noget helt
andet. Og så skulle man måske slet ikke købe sådan en maskine.

Jeg har aldrig haft startproblemer, kender et par andre vmax-ere, de
har ligeledes ingen problemer. Men det er klart; er man en klovn til
at vedligeholde batteriet kan det gå galt.

Hvordan maskinen tér sig ved høje hastigheder afhænger sandelig
af føreren, samt hvad han regner med at kunne... og faktisk kan.
vmax-en skal "styres" ... man skal bruge lidt kræfter men ellers
er mange af skrønerne om wobbles o.l. vistnok affødt af førere
der regnede med at kunne sætte sig op, vride håndtaget og
fræse derudá uden hjerne... Det kan man ikke! man skal kende
maskinen inden man lægger hårdt fra. Til gengæld er det ikke
noget problem at køre +200 på maskinen over længere
perioder

Gearingen er ikke lav eller høj. rpm er ca. 5000 v/ 150 km/t
eller ca. 2800 v/ 100 km/t... Mener ikke det er specielt lavt.

Og sådan kunne man skrive og skrive... Måske andre herinde
har en kommentar ? ... tror ikke der er mange vmax ejere der
læser med.. eller hvad ?

PS: Hvis og hvis du ønsker dig een. Vboost er et MUST..
den neddroslede er for kedelig

Mvh
Robert



Thomas Hjort (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 28-02-02 00:09


"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a5jdsk$2njr$1@news.cybercity.dk...
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> news:a5i4pd$r0v$1@news.cybercity.dk...

> Der hersker mange meninger om den maskine. Jeg er fuldt
> ud tilfreds <=> jeg fik hvad jeg forventede ( det er vel det
> det drejer sig om ) er du allerede træt af sv650-eren?..
> det er da ellers en lækker maskine.

Nej, jeg er bestemt ikke træt af SV'eren. Den er fed at køre på og lækker at
se på og jeg er meget glad for den. Men siden jeg startede med at se på
MC'er har jeg haft et godt øje til VMAX'en. Men som begynder og ikke
forsikret før mente jeg at SV'en var et bedre køb, også økonomisk. Da jeg
vil have noget nyt, noget der virker.¨Mht til SV'en er det mere den
forøverbøjede side stilling jeg gerne vil have bytte ud med sidestillingen
på VMAX'en.
Men den er dyr, så der går nok et stykke tid førend jeg køber en. Og hvis
jeg havde råd havde jeg begge typer MC'er ;)

>
> Mht dine spørgsmål:
> Bremserne fejler intet. Jeg vil næsten kalde dem overdimensionerede - i
> hvert fald ikke noget problem at blokere forhjulet med een finger på
> bremsen.
> Nedbremsning afhænger selvfølgelig af vægt og fører.. Mange anbefaler
> bedre støddæmpere, ny baggaffel og alskens underlige "opgraderinger" -
> jeg synes ikke maskinen mangler noget.. med mindre man vil noget helt
> andet. Og så skulle man måske slet ikke købe sådan en maskine.

Ok, kunne heller ikke forstå det, eftersom bremserne er kraftigt
dimensioneret.

> Jeg har aldrig haft startproblemer, kender et par andre vmax-ere, de
> har ligeledes ingen problemer. Men det er klart; er man en klovn til
> at vedligeholde batteriet kan det gå galt.
>
> Hvordan maskinen tér sig ved høje hastigheder afhænger sandelig
> af føreren, samt hvad han regner med at kunne... og faktisk kan.
> vmax-en skal "styres" ... man skal bruge lidt kræfter men ellers
> er mange af skrønerne om wobbles o.l. vistnok affødt af førere
> der regnede med at kunne sætte sig op, vride håndtaget og
> fræse derudá uden hjerne... Det kan man ikke! man skal kende
> maskinen inden man lægger hårdt fra. Til gengæld er det ikke
> noget problem at køre +200 på maskinen over længere
> perioder


Har du prøvet at køre med den lygte kåbe man kan få til den?


> Gearingen er ikke lav eller høj. rpm er ca. 5000 v/ 150 km/t
> eller ca. 2800 v/ 100 km/t... Mener ikke det er specielt lavt.

Nej det ser fint ud, 2800 ved stille og rolig landevejskørsel

> Og sådan kunne man skrive og skrive... Måske andre herinde
> har en kommentar ? ... tror ikke der er mange vmax ejere der
> læser med.. eller hvad ?


> PS: Hvis og hvis du ønsker dig een. Vboost er et MUST..
> den neddroslede er for kedelig

Men før 6000 omdrj mærker man ikke det boost eller hvad?


Mvh Thomas



Robert (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 28-02-02 00:38

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a5jov5$89c$1@news.cybercity.dk...
>
> Men den er dyr, så der går nok et stykke tid førend jeg køber en. Og hvis
> jeg havde råd havde jeg begge typer MC'er ;)
>
Jeg har faktisk også et godt øje til sådan en maskine som din.. skal vi
bytte ( joke; Noway!! heheheee ) nej honest: Havde kig på en sv650,
men netop kørestilling fik mig på andre tanker
>
> Har du prøvet at køre med den lygte kåbe man kan få til den?
>
Nej... det er een af de ting jeg bestemt aldrig vil montere på min egen..
synes den kommer til at ligne et morgengrimt får .. men måske
prøver jeg en andens med kåben monteret her til sommer.
>
> Men før 6000 omdrj mærker man ikke det boost eller hvad?
>
Du skal huske, at de tyske maskiner ( altså dem produceret til
salg i feks. tyskland eller japan.. + diverse andre steder...)
ikke kun mangler vboost, i visse tilfælde er de også monteret
med andre potter, luftfilter, dyser etc... derfor er de ikke
helt det samme som US modellen

Vboost tager fat allerede fra ca. 5.500 rpm -> fuld åbent spjæld
6.200 rpm . . . . det sjove er at starte roligt.... 2 gear.. rykke en smule
i håndtaget... 5200 rpm.. og lukke op.. man får sådan et spark !!
0, nix.. glemmer at skifte til 3 gear ( eller kan ikke komme til det
fordi man forsøger at holde sig på "cyklen" og man kører 130...
jeg ved ikke helt om det er 1 eller 2 sekunder....

Nah.. du må hellere til at spare sammen

Mvh
Robert.




Thomas Hjort (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 28-02-02 21:06

> Du skal huske, at de tyske maskiner ( altså dem produceret til
> salg i feks. tyskland eller japan.. + diverse andre steder...)
> ikke kun mangler vboost, i visse tilfælde er de også monteret
> med andre potter, luftfilter, dyser etc... derfor er de ikke
> helt det samme som US modellen

Er det så kun USA modellen der dur?

Mvh Thomas



Robert (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 03-03-02 20:48

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a5m2ir$4pa$1@news.cybercity.dk...
> > Du skal huske, at de tyske maskiner ( altså dem produceret til
> > salg i feks. tyskland eller japan.. + diverse andre steder...)
> > ikke kun mangler vboost, i visse tilfælde er de også monteret
> > med andre potter, luftfilter, dyser etc... derfor er de ikke
> > helt det samme som US modellen
>
> Er det så kun USA modellen der dur?
>

Nej, men man skal være opmærksom på de mange forskellige
modeller. Hvis man ikke lige er klar over hvor man skal "kigge"..
altså for at se vboost eller ej, kan man dreje startnøglen og
høre servomotoren trække ventilerne i rørene mellem
kaboratorerne frem og tilbage.. tager ca. 3 - 4 sekunder...

Mvh
Robert



Robert (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 28-02-02 00:46

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a5i4pd$r0v$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Jeg har overvejet at købe en sådan. Men jeg har aldrig prøvet at køre på
én,
> så jeg har et par spørgsmål.

PS: Glemte en meget vigtig detalje.... om ikke andet, så vil
der sikkert være et par læsere der bliver "sure"
Kardantræk. Yes! intet rod med
kædesmøring.spænding.justering.eftersyn.skift.olieklatter.bøvl&rod
Og så skidt pyt med de par heste der går tabt.. eller de extra 2 kg...
eller noget i den retning

Robert



Søren Hansen (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Hansen


Dato : 27-02-02 22:58

Hej Thomas
Hvis du vil vide mere om Yamaha V max har vi en V maxklub i Danmark, du kan
læse næsten alt om V max'en + masser af links til V max sider verden rundt
på vores hjemmeside
www.vmaxclub.dk
M.V.H
Søren
V maxklubben Danmark
"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a5h3k3$2rpe$1@news.cybercity.dk...
>
> "Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a5eeb7$1jll$1@news.cybercity.dk...
> > "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> > news:a5e8vj$1ap8$1@news.cybercity.dk...
> > > Fra hvilket år startede Yamaha VMAX'en carbon-look?
> > >
> > >
> > >
> > > Thomas
> > >
> > >
> >
> > 2001
> >
> > Mvh
> > Robert ( samme
>
>
> Har du en vmax 2001?
>
> Mvh Thomas
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste