Henrik B. Larsen <hbl@stubnet.dk> skrev i en
news:rQue8.113$eh1.4068@news.get2net.dk...
> > I efteråret bestilte jeg Sådan et Saitosæt med D.I.D. O-ring hos
> > Louis, og jeg regner da med at den holder noget længere. Jeg ved
> > ikke hvordan tandhjulene er
> Det er nok bare mig der ikke har set ordentligt efter, men vil det
> sige at det er en D.I.D. kæde? Står det på selve kæden? Og så bare
> nogle billige tandhjul og så kan de sælge et sæt til under halvdelen
> af hvad en RK kæde koster uden tandhjul?
I '02 kataloget fra Louis (lige hjemtaget fra "Hamburger Motorradtage")
er det ikke et ord om Saito at finde, og ejheller i katalogerne fra de
to konkurrenter.
Måske man deri skal se at det er trukket ud af programmet p.g.a.
kvalitetsmangler :-/
Det kan også være at man blot ikke længere slår på tromme for navnet på
fabrikanten af tandhjulene til kædesættene :-/
Omkring kædekvaliteten:
Hvis blot kæden overholder den trækstyrke som er krævet til pågældende
motorcykel (á applikationslisten hos HG, Louis og POLO!), skulle den
være tilstrækkelig holdbar!
Med Regina er det lidt sært, eftersom at der er mange der er blevet
brændt af af deres Regina; imens andre derimod lovpriser deres :-/
Den eneste forklaring jeg kan se herpå er at nogle leverandører prakker
kunderne for svage Regina-kæder på
Forøvrigt kan det ikke svare sig at købe stærkere kæde end nødvendigt:
Kædens styrke ligger alene i trækstyrken og ikke slidstyrken, hvorfor
f.eks en
400'er aldrig vil kunne gøre bedre brug af en kæde beregnet til en
1000'er!
Aprospos:
Prøv at checke historien om DIN ultimative kædeopspænding på DMC's FAQ!
Link:
www.dmc-org.dk
--
Armand.