> er der erfaringer med pos.lys i blinklys og "henvendelser" fra lovens
> lange arm. Man kan jo ikke syne en cykel med sådan nogle lys i DK, men jeg
har
> da alligevel set mange køre med lys.
Jeg har kørt med det i et stykke tid og er endnu (7-9-13) ikke blevet
standset. Det giver mig den fordel at folk lægger mere mærke til mig, men
samtidigt har jeg desværre også fået meldinger fra andre (bla. MCister) om
at det kan virke forvirrende og at man fejlagtigt kan tror at jeg er ved at
skulle dreje men at mit blinklys ikke virker, altså en potentielt farlig
situation når man møde bedstefar eller bedstemor eller andre der ikke tager
mindst 2-3 pejlinger inden de kører.
Jeg bruger det trods det alligevel da det giver mig større synlighed og
udskiller mig fra andre. Til gengæld er jeg meget obs på andres adfærd når
jeg er i situationer hvor mit blinklys kan misfortolkes.
> Er det ikke det, der svarer til sidelys på en bil?
Nej, sidelys har kun en pære og kun een funktion, kørerlys i blinklys er
enten 2 glødetråde i en pære eller noget elektronikmekanik der styre, derved
får blinklyset to funktioner.
> Det tror jeg i hvertfald er lovligt, eller hva?
Nej ikke endnu. Sjovt nok er det lovpligtigt i staterne.
Jeg havde en diskution med Peter betjent en gang før kørerlys blev
"opfundet" i DK. Jeg brugte altid mit tågelys (foran, og nej de blænder
ikke) om dagen som kørerlys - uha da, det kunne skam godt ødelægge hans dag,
det var ifølge hans mening nærmest livsfarligt at gøre sådan noget, jeg slap
for en bøde men fik en finger så stor som et boldtræ
![Blink](images/smileys/nwink.gif)
Jeg har grinet over
ham siden, specielt efter at DK indførte kørerlys.
mvh
Henry (ind til videre med kørerlys i blinklys)