OK <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en
news:3c754842$0$89087$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Jesper Pedersen" <knorsfis@cool.dk> skrev i en meddelelse
> news:a534ba$1vlm$1@news.cybercity.dk...
> > Er der evt. andet jeg skal være opmærksom på?
> - du kan for samme pris sikkert få noget med bedre køreegenskaber
Moderne motorcykler (= efter dengang hvor hver 3. motorcykel var en
BSA!) kan katagoriseres i følgende kronologisk anførte generationer:
- Totaktere
- Firetaktere
- Firecylindrede
- Sekstenventilede
- 16" lavprofil fordæk
- Vandkøling
- Vilde bremser
- Lav vægt
I tilfældig orden i denne rækkefølge kommer kortvarige modeluner á:
- Sekscylinder
- Kardan
- Turbo
- V2'ere(?)
Tilbage til den førstnævnte:
Bol d'Oren var trendsætteren for 16 ventilede; men den var ikke særligt
gammel førend at 16" forhjulene vandt indpas.
De små forhjul gjorde mindst ligeså meget for køreegenskaberne som 16
ventiler for ydelsen, hvorved en Bol d'Or i dag er nærmest fortidig hvad
angår køreegenskaber!
Ikke desto mindre er der meget kult over den (p.g.a. en større mængde
Honda-fanatikere :-/), hvilket holder priserne oppe i et leje hvor man
kan få meget andet der er et par "generationer" yngre
Prøv at kigge dig godt omkring indenfor prislejet og lad dig ikke præge
af Honda-fanatikeren i din familie/omgangskreds!
--
Armand.