Armand skrev:
>
> Hans Paulin <niluap@NO-SPAMworldonline.dk> skrev i en
> news:jxWc8.2823$PE.85627@news000.worldonline.dk...
> >
> > "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> > news:6ea15a.3h1.ln@whitehouse.gov...
> >
> > > hmm, jeg er vist en anyone og jeg husker også svagt at det er blevet
> > > omtalt før her i ngøen, men det var vist i forbindelse med en
> 1100'er.
> > Det samme har jeg osse hørt fra ejeren af en 1100 S...
>
> Jeg overgiver mig helt og holdent til andres NG-erindringer; men 1100S
> er
> da en XS'er, og selvom at de har en meget tung gearkasse, har jeg heller
> ikke hørt noget dårligt om deres 2.gear :-/
>
> Jeg FUT'er lige til ejeren af en af de omtalte "øllehunner" !
>
> /
> Armand.
Hej!
Jeg har været udrejst i nogen dage, så derfor det sene svar. Om FJ'en har
samme svaghed som en XS'er er jeg ikke helt sikker på, men problemet opstår,
når man kikser for mange gearskift, så bukkes skiftegaflen en anelse, og det
forværrer problemet, og derfor ender 2. gear med at "forsvinde" og efter
275kkm, så vil 3. gear samme vej.....
![Blink](images/smileys/wink.gif)
))
Nåmmen, hvis en FJ'er har lidt det samme symptom, at den alt for nemt ryger ud
af gear, så ER det galt og kræver en reperation, og der skal sandsynligvis en
ekstra skive ind mellem tandhjulene for at kompensere for svagheden.
Og, jo, Thisted Bryghus har en ydmærket Påskebryg.....
Mvh
Stup
XS1100S (Med et 2. gear der virker, men har lidt symptom på
"skiftekiksforkølelse", så bliver derfor kørt med nænsom hånd....)