Hej Peter
Foruden CarbTune II, har TwinMax også fået meget rosende omtale i
forskellige BMW fora. Se mere her:
http://www.adventuremotogear.com/twinmax.htm
Jeg elsker værktøj og instrumenter, men når jeg engang får gravet bimmeren
ud af stalden, vælger jeg en tredie løsning som jeg har set beskrevet i TN
for et par år siden.
"Instrumentet" består af følgende dele- (i 2 cyl. versionen):
- 2 x 10-15 meter klar plastikslange i en dimention der passer på carb.en
- en spand med vand eller f.eks. brugt motorolie
- noget højt at smide slangerne over
- evt. et par slangeklemmer til brug når motoren startes
En slange til hver carburator. Den ene ende kobles på studsen og den anden
ende i spanden.
Efter min vurdering er det mindst lige så præcis som de instrumenter man
kan købe, og så koster det kun en brøkdel.
Er der nogen der har erfaring med ovenstående ("Poor mans carb. tuning
tool") ?
Mvh Steen
Peter Juhl <pjuhl@pjuhl.dk> wrote in article
<3c73ad71$0$253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Sikkert et kendt emne, men hjælp søges afbegynder. Hvordan afbalancerer
man
> 2 karburatorer (Guzzi). Hvor tilsluttes vacummeteret, hvad indstiller
man,
> er det blandingsskrue og/eller gas-spjæld og ved hvilke omdrejninger. Er
der
> en link til mere om emnet. Skal man selv investere i en vacum-måler, hvor
> ofte er det nødvendigt at justere.
> mvh
> Peter
>
>
>