|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | honda 250 mvx som begyndermaskine? erfarin~ Fra : Christian Heidemann |
Dato : 17-02-02 16:51 |
|
Hej alle
jeg er på udkig efter min første mc, og har prøvet en honda 250 mvx som jeg
syntes godt om. Jeg vil dog gerne vide om der er nogen der har erfaring med
denne maskine.
derudover søger jeg nogle gode råd om hvilke andre cykler man evt. kunne
købe.
mine kriterier:
mc til under 20000kr
250 eller derover
rimelig benzinøkonomi
ikke for mange reparationer
mvh.
christian
| |
Claus Rittig (17-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 17-02-02 17:23 |
|
"Christian Heidemann" <christianheidemann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c6fd1a7$0$18454$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej alle
>
> jeg er på udkig efter min første mc, og har prøvet en honda 250 mvx som
jeg
> syntes godt om. Jeg vil dog gerne vide om der er nogen der har erfaring
med
> denne maskine.
Der er en enkelt ting du skal være opmærksom på med MVX250: Den har begge
cylindre i samme cylinderblok, og da det er en V motor kan det godt gøre en
opboring enten umulig eller meget, meget dyr.
Sidst jeg tjekkede var det ikke muligt at få sådan en boret op, men det er
muligt det kan lade sig gøre idag. Dermed kan en motorrenovering blive ret
dyr, og det bliver meget vigtigt at skifte stempler inden for de angivne
service-intervaller.
Rittig
| |
Armand (18-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-02-02 00:41 |
|
Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3c6fd8c4$0$22266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Christian Heidemann" <christianheidemann@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:3c6fd1a7$0$18454$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >
> > jeg er på udkig efter min første mc, og har prøvet en honda 250 mvx
> > som jeg syntes godt om. Jeg vil dog gerne vide om der er nogen der
> > har erfaring med denne maskine.
> Der er en enkelt ting du skal være opmærksom på med MVX250: Den har
> begge cylindre i samme cylinderblok, og da det er en V motor kan det
> godt gøre en opboring enten umulig eller meget, meget dyr.
Begge(!) cylindre?
Det er da en 3-cylindret!!
> Sidst jeg tjekkede var det ikke muligt at få sådan en boret op, men
> det er muligt det kan lade sig gøre idag. Dermed kan en
> motorrenovering blive ret dyr, og det bliver meget vigtigt at skifte
stempler
> inden for de angivne service-intervaller.
Ligger den manglende opboringsmulighed ikke i at det er en kromet
cylinder, der ikke er beregnet til opboring??
Men rigtigt nok, så er dette en vægtig grund til at holde
stempelintervallerne!
--
Armand
(der anbefaler en 400'er firetakter (á Martins Seca) frem for
to-takteren)
| |
![](/images/tree/0.gif) RacerNiels (18-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 18-02-02 18:46 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a4pf5v$m8m$6@news.cybercity.dk...
[KLAPS]
> Armand
> (der anbefaler en 400'er firetakter (á Martins Seca) frem for
> to-takteren)
Hear ye!
Jeg fatter egentlig heller ikke at jeg sælger den, for jeg tør næsten
garantere at den ikke går i stykker de næste mange år.
Se www.surferduuude.subnet.dk for mere information. (OT: Ja, siden er grim,
men sårn er det
Den kan faktisk det hele på den halve tid - Fazer1000 go home ;-b
![Glad](images/smileys/glad.gif) Niels
| |
![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (18-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 18-02-02 20:22 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a4pf5v$m8m$6@news.cybercity.dk...
> Begge(!) cylindre?
> Det er da en 3-cylindret!!
Nåh, ja så da. Petitesserytter.
> Ligger den manglende opboringsmulighed ikke i at det er en kromet
> cylinder, der ikke er beregnet til opboring??
Nej, den er beregnet til opboring, men den er ret uhåndterbar pga. den store
cylinderblok.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (18-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-02-02 21:14 |
|
Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3c715727$1$250$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:a4pf5v$m8m$6@news.cybercity.dk...
>
> > Ligger den manglende opboringsmulighed ikke i at det er en kromet
> > cylinder, der ikke er beregnet til opboring??
> Nej, den er beregnet til opboring,
OK!
> men den er ret uhåndterbar pga. den store cylinderblok.
- - - - som måske ligefrem = øvre motorblok - Eller er MVX'eren
vertikalt delt á traditionen for totaggere :-/
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) Christian Stidsen (19-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Christian Stidsen |
Dato : 19-02-02 00:49 |
|
> > > jeg er på udkig efter min første mc, og har prøvet en honda 250 mvx
> > > som jeg syntes godt om. Jeg vil dog gerne vide om der er nogen der
> > > har erfaring med denne maskine.
> > Der er en enkelt ting du skal være opmærksom på med MVX250: Den har
> > begge cylindre i samme cylinderblok, og da det er en V motor kan det
> > godt gøre en opboring enten umulig eller meget, meget dyr.
>
> Begge(!) cylindre?
> Det er da en 3-cylindret!!
>
> > Sidst jeg tjekkede var det ikke muligt at få sådan en boret op, men
> > det er muligt det kan lade sig gøre idag. Dermed kan en
> > motorrenovering blive ret dyr, og det bliver meget vigtigt at skifte
> stempler
> > inden for de angivne service-intervaller.
>
> Ligger den manglende opboringsmulighed ikke i at det er en kromet
> cylinder, der ikke er beregnet til opboring??
> Men rigtigt nok, så er dette en vægtig grund til at holde
> stempelintervallerne!
Da min MVX'er i sin tid brændte motoren af blev jeg oplyst, at det ikke var
muligt at opbore cylindrene. Jeg fik dog ikke oplyst årsagen men blot at nye
cylindre m.v. koster ca 3000,- kr stykket. Så kan man selv regne på hvad det
vil koste at skifte alle 3 (Der er nemlig ganske rigtigt 3 af slagsen!).
Derudover kan det nævnes, at reservedele er en dyr fornøjelse, da der ikke
kører ret mange MVX'ere i DK hvorfor der heller ikke er det store marked i
uoriginale dele.
Ellers vil jeg sige det er en udemærket maskine at begynde med. Var ganske
glad for min før og efter den brændte maskineriet af og jeg valgte den
forkerte mekaniker... Lige i den periode var glæden meget svær at finde! :)
God fornøjelse med valget!
M.v.h.
Christian Stidsen
--
FZS600 - der først kommer på gaden til juni...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rune Larsen (19-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 19-02-02 21:37 |
|
Christian Stidsen wrote:
> Ellers vil jeg sige det er en udemærket maskine at begynde med. Var ganske
> glad for min før og efter den brændte maskineriet af og jeg valgte den
> forkerte mekaniker... Lige i den periode var glæden meget svær at finde!
> :)
Hva'e, nu vi har fat i en MVX-ejer, så ku jeg da godt lige tænke mig at
vide lidt om krabat'en.
F.eks. hvad den har af effekt, om den er hurtig (relativt sprøgsmål,
naturligvis) hvordan den trækker (om der er bundtræk eller det er
all-top-end) osv.
Jeg har kun set sådan en én gang, og den så meget-meget mystisk ud...
/Rune
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Ruglund Jakobs~ (20-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Ruglund Jakobs~ |
Dato : 20-02-02 14:44 |
|
>
> Hva'e, nu vi har fat i en MVX-ejer, så ku jeg da godt lige tænke mig at
> vide lidt om krabat'en.
> F.eks. hvad den har af effekt, om den er hurtig (relativt sprøgsmål,
> naturligvis) hvordan den trækker (om der er bundtræk eller det er
> all-top-end) osv.
Cyklen er s'mænd udstyret med 32 hk og når den er standard i dk og trækket
er meget jævnt, dog mest over 5000o/min, den er såmænd kvik nok, har da
givet en 400 suzuki hjul en enkelt gang :)...
>
> Jeg har kun set sådan en én gang, og den så meget-meget mystisk ud...
>
Det eneste mystiske ved den er den lidt specielle motorkonstruktion, med de
3 cylindre i vform...
Blinklys og andre smådele går igen fra vf og andre honda modelserier...
Mvh Claus
(hvis mvx 250 er til salg...)
> /Rune
| |
Martin Sørensen (17-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 17-02-02 17:31 |
|
> derudover søger jeg nogle gode råd om hvilke andre cykler man evt. kunne
> købe.
Jeg synes selv godt om min XS400 Seca, så den model kan jeg godt anbefale.
> mine kriterier:
> mc til under 20000kr
Jeg gav 17.500,- for min, så det passer meget godt ind i din økonomi.
> 250 eller derover
Ja, den er på 400ccm. ![Glad](images/smileys/glad.gif) (46HK)
> rimelig benzinøkonomi
Min kører ikke så langt (16km/l), mens nogle kører 23km/l på Seca'en. Det
svinger lidt.
Om det er fordi min Seca har kørt så langt som den har, det ved jeg ikke.
Den har kørt ca. 73.000 km, men den kører stadig fortræffeligt og bruger
ikke specielt meget olie, medmindre den kommer på langture på motorvej.
Hvis jeg tager 250km på motorvej med ca. 130km/t, så kan den godt tage 1-1½
dl olie på den tur, men det er heller ikke alarmerende. Ved bykørsel kører
den nok 4000km/l olie.
> ikke for mange reparationer
Jeg har haft min siden august 2001 og kørt ca. 4500km siden, og der har
endnu ikke været et eneste problem. Jeg sørger bare for normal
vedligeholdelse.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jes Vestervang (19-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 19-02-02 22:54 |
|
Martin Sørensen fra det ydre rum sagde engang følgende:
>> derudover søger jeg nogle gode råd om hvilke andre cykler man evt. kunne
>> købe.
>
> Jeg synes selv godt om min XS400 Seca, så den model kan jeg godt anbefale.
>
>
Det ville også være mit klare valg fordi:
Der er væsentligt mindre vedligehold ved en 400cc 4takter, den har lige så
mange heste, sikkert et væsentligt bedre bundtræk, lettere adgang til
reservedele, bedre egnet til de fleste former for kørsel, rigtig lyd, den
har sikkert også bedre benz økonomi osv. osv. osv.!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (20-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-02-02 01:26 |
|
Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:8hhu4a.f71.ln@whitehouse.gov...
>
> Det ville også være mit klare valg fordi:
> ..................den har sikkert også bedre benz økonomi osv. osv.
osv.!
Totakts-olie er yderligere en solid udgift ved siden af !!
(check f.eks blot literprisen hvor man kan købe pre-mix'et to-takts
bensin ![Aii, er det rigtigt?](images/smileys/really.gif) )
--
Armand.
| |
Ukendt (17-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-02-02 20:24 |
|
Min onkel har gennem flere år kørt sådan en cykel, som han har været mægtig
glad for. Nu har den dog stået stille i 12 - 15 måneder. Der er gået en
elektrisk dims til tændingen, som åbenbart koster en bondegård (4 -
5000,-) - Prisen på en ny svarer til 1/4 - cykel...
Så den er altså dyr i dimser.
Mvh
Allan Rasmussen
Motorcyklist, på motorcykel m. billige dimser.
"Christian Heidemann" <christianheidemann@hotmail.com> wrote in message
news:3c6fd1a7$0$18454$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej alle
>
> jeg er på udkig efter min første mc, og har prøvet en honda 250 mvx som
jeg
> syntes godt om. Jeg vil dog gerne vide om der er nogen der har erfaring
med
> denne maskine.
>
> derudover søger jeg nogle gode råd om hvilke andre cykler man evt. kunne
> købe.
>
> mine kriterier:
> mc til under 20000kr
> 250 eller derover
> rimelig benzinøkonomi
> ikke for mange reparationer
>
> mvh.
>
> christian
>
>
| |
|
|