Så skete det.
Super FOX'ens motor tog de første omdrejninger ved egen hjælp.
Jeg har brugt den sidste tid til at samle motoren, rette knasten op,
justere ventiler og nusse om resten.
Ny lydpotte er det også blevet til (den var sgu dyr).
I dag lagde jeg så tanken på, monterede benzinslangen, fyldte lidt
blyholdig benzin på og olie i olietanken.
Jeg har snydt lidt med batteriet, idet jeg har monteret et moderne
bly/gele 6 volt batteri på den, men det er der jo ingen der kan se -
vel?
Nøglen i, joeh, der er sørme lys på - både langt og kort.
Ud med tændrøret, nøglen i bund og et par tråd på kick-starteren.
Joeh - tænding er der også.
I med tændrøret - op med benzinhanen - tippe til svømmeren flyder over
og så op på pedalen.
4-5 tråd og så put-put-put - først lidt modvilligt men der kommer
langsomt liv i sagerne.
BBBRRRUUUUMMMMM ---- BBBRRRRUUUUMMMMMM.
Sikke en lyd der er i sådan en gammel encylindret firetakter i
knallertstørrelsen har - 125 ccm er ikke meget, men den lyder sjovt
Legen får en ende da stanken i værkstedet er ved at kvæle mig (ingen
kommentarer - tak
![Blink](images/smileys/wink.gif)
)
OK, der skal justeres lidt på tændingstidspunktet og karbureringen,
men det er småting.
Nu mangler den to nye originale dæk - de er bestilt - og et sæde.
Jeg vil ikke byde den at køre videre med de rædselsfulde enkeltsæder
der sad på den, så jeg har skaffet et originalt twin sæde til den.
Det er revnet et par steder og skal svejses.
Når jeg har lavet det er det af sted til saddelmageren og derefter til
statens hellige haller for påvisning af fejl og mangler.
Det ku' sørme være skægt at tage til bakkeåbning på den knallert
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk