Hans Paulin <niluap@NO-SPAMworldonline.dk> skrev i en
news:bZXb8.15084$5L3.649355@news010.worldonline.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:a4pf5a$m8m$4@news.cybercity.dk...
> >
> > DMC ér her og bør holdes igang (igennem medlems-tilgang), derved at
> > det er forsent at brokke sig over at vi 70.000 mc'ister står
oversete og
> > alene, hvis man forestiller sig at det ender med at DMC's virke
> > bliver ignoreret ihjel!!
> Det, DMC formentlig har brug for, er engagerede væsener, hvilket jeg
> ikke kan prale af at være...
Klart; men DMC har en god flok særdeles engagerede motorcyklister til at
tage sig af det tunge arbejde (ikke at der sikkert også kan trænge til
lidt nyt blod der også!); men DMC har da i høj grad også brug for
medlemmer som bidrag-ydere qua kontingentet á nogle skallede hundrede kr
om året. Arbejdet er jo ikke gratis!
> Jeg har været medlem af FDM i over 20 år og har læst samtlige numre af
> MOTOR siden 1964, og jeg har set, hvor relativt lidt FDM har betydet
på den
> politiske arena...
Sikkert; men jeg finder at DMC hár været medvirkende til såvel at
indføre nogle markante regler (hvoraf mange kan virke banale hér hvor de
er en årelang kendsgerning) såvel som at stå imod nogle af de mest
groteske restriktioner (sidstnævnte er der ingen andre her i landet der
gør!!!), og som Europapolitikken ser ud til at udvikle sig, så vil der
være omend større behov for modspil til trafik-politikerne fremover!
> Det er fint, at ildsjæle slås for deres overbevisning, men det
> længste, jeg personligt vil strække mig, er til at være passivt
medlem,
> hvis jeg ellers finder DMC's holdning i overensstemmelse med min
> verdensopfattelse...
Hvilket også rækker i sig selv!
DMC's holdninger:
Informér dig selv på:
www.dmc-org.dk !
> > (der personligt ikke kan lide udtrykket "politisk organisation"
> > derved at det intet har med partipolitik at gøre; men derimod
> > trafik-politik!)
> Tjae, helt ærligt ved jeg ikke, hvad DMC går og laver, men jeg kan
> huske, at jeg for rigtig mange år siden læste om en form for
fraktionsdannelse i
> forhold til MCTC (i Touring-Nyt, der er min vigtigste kilde til
mc-stof),
> hvilket stødte mig lidt - korriger mig, hvis jeg tar fejl - men jeg
> kan da prøve at lede lidt på nettet for at se, om DMC og jeg skulle
kunne få
> en fremtid sammen...
Der er altid et eller andet kævleri imellem MCTC og DMC, og dét er den
største synd blandt danske motorcyklister
DMC udsprang oprindelig som den politiske fraktion i MCTC! Dette er
historisk meget tidligt i MCTC's eksistens; men først i 80'erne kom det
til et brud imellem de to efter at DMC's medlemmer fandt MCTC's
stemmevægt på generalforsamlingerne for tung i forhold til antallet af
fremmødte klubrepresentanter.
Sidenhen har der været tung luft imellem de to størrelser, især efter at
et fusions-forsøg mislykkedes (for størstendels vedkommende p.g.a. den
allerede dengang kæmpe forskel på de to's økonomi).
Men selvom at MCTC ofte erklærer at nu vil de til at arbejde mere
politisk, er det i praksis kun DMC der er i starthullerne omkring MC og
trafik -politik!
--
Armand.
(tidligere organisations-slave i DMC, og derfor ikke helt uvildig)