/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
1. Marts og en drøm der brast. ( måske )
Fra : Jon Larsen


Dato : 14-02-02 22:03

Hej i NG'en.
Nu skriver jeg her igen pga min egen dumhed, eller det tror jeg i hvert
fald.

Nå..... Jeg ville jo lige prøve at starte modellen idag, da jeg simpelthen
var ved at gå amok over det gode vejr.
Jeg fik sat tændrørene i og strøm til, og trykkede på startknappen. Weiir
weiir sagde det, og så ikke en lyd mere...
Sat..... tænkte jeg. Den klikker fint når jeg trykker på startknappen, men
motoren køre ikke rundt.
Heller ikke når jeg skubber modellen i 6 gear og slipper koblingen.

Det er garanteret fordi jeg ikke har fyldt olie i cylindererne da jeg satte
den væk og nu er der rust i....
Eller skidt der er faldet ned igennem hullet i cylinderen. Jeg havde ellers
sat tændrørspropperne i igen, og de dækkede helt for hullerne.
Jeg satte også tanken henover.

Hvis det er rust.... står den så til at redde ????? og i så fald hvordan.
Kan det gøres uden alt for meget skillen ad ????? ( tror ikke WD 40 hjælper
her ?!?!?! eller ? )

Al hjælp, der giver en nogenlunde lys, og ikke for dyr fremtid, modtages med
stor og hjertevarm tak.


--

MVH.
Jon Larsen. ( som i øjeblikket sidder MEGET slukøret, og har lyst til at
banke sig selv.)
Gixx'er 250 ( syg )
Odense



 
 
Henrik B. Larsen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 14-02-02 21:17


"> Jeg satte også tanken henover.
>
> Hvis det er rust.... står den så til at redde ????? og i så fald hvordan.
> Kan det gøres uden alt for meget skillen ad ????? ( tror ikke WD 40
hjælper
> her ?!?!?! eller ? )
>
> Al hjælp, der giver en nogenlunde lys, og ikke for dyr fremtid, modtages
med
> stor og hjertevarm tak.

HVIS det er rust hjælper WD40 garanteret.
Det hjalp ihvertfald engang på en gammel vespa scooter min far o gjeg
reddede fra containeren
Det lyder bare underligt at stemplerne ligefrem skulle ruste fast? Medmindre
der har stået vand i cylindrene?

Henrik
www.gsx.dk




Jon Larsen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 14-02-02 22:27

Det kunne godt være fordi min mor tørrer tøj der hvor motorcyklen stod.
Hverken jeg eller hun har tænkt nærmere over det.. men det mærkelige er jo
at den faktisk turnede 2 gange forså at sidde fast... mon ikke det betyder
at der er skidt i systemet ????


--
MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250
Odense



[KTN]FalkenDK (14-02-2002)
Kommentar
Fra : [KTN]FalkenDK


Dato : 14-02-02 21:44

Hej Jon & NG


Er batteriet nu helt frisk ?. Kunne tyde på at batteriet "har glemt" sin
strøm, fordi det ikke er blevet brugt : - /. Ellers skriver du at du har
prøvet at løbe liv i dyret, men i 6 gear. Er der ikke en lidt for stor
udveksling der ?, jeg ville mene´ 2 eller 3 burde da få motoren til at
snurre rundt !. Held & lykke med GiXxR herfra , havde ellers råd til at
købe en maven op af på dk.marked.privat.mc, men ej kontanter til at få den
på gaden *HULK*

<klip>
Det kunne godt være fordi min mor tørrer tøj der hvor motorcyklen stod
<klip>
Kan det sætte rust i cylindre om den er samlet ?

Hilsen

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com
Hvis livet ikke er sjovt - hvorfor griner jeg så ?
"Jon Larsen" <jon.larsen@image.dk> skrev i en meddelelse
news:P6Va8.9545$5L3.478489@news010.worldonline.dk...
> .
> Hverken jeg eller hun har tænkt nærmere over det.. men det mærkelige er jo
> at den faktisk turnede 2 gange forså at sidde fast... mon ikke det
betyder
> at der er skidt i systemet ????
>
>
> --
> MVH.
> Jon Larsen.
> Gixx'er 250
> Odense
>
>



Thomas Jensen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 14-02-02 22:14

tror ikke det er rust cylindrerne.

Klikken tyder på at batteriet ikke er opladt.

Hvad sker der hvis du prøver at skubbe den i 2. gear ?


--
Thomas Jensen, Odense
XJ 600s div ´96
"Motorcyklister (de fleste) er sgu lidt klogere "





"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a4h7j2$j6r$1@sunsite.dk...
> Hej Jon & NG
>
>
> Er batteriet nu helt frisk ?. Kunne tyde på at batteriet "har glemt" sin
> strøm, fordi det ikke er blevet brugt : - /. Ellers skriver du at du har
> prøvet at løbe liv i dyret, men i 6 gear. Er der ikke en lidt for stor
> udveksling der ?, jeg ville mene´ 2 eller 3 burde da få motoren til at
> snurre rundt !. Held & lykke med GiXxR herfra , havde ellers råd til at
> købe en maven op af på dk.marked.privat.mc, men ej kontanter til at få den
> på gaden *HULK*
>
> <klip>
> Det kunne godt være fordi min mor tørrer tøj der hvor motorcyklen stod
> <klip>
> Kan det sætte rust i cylindre om den er samlet ?
>
> Hilsen
>
> H;P
>
> --
> [KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
> http://falken.vikingdk.net
> hpaalling@hotmail.com
> Hvis livet ikke er sjovt - hvorfor griner jeg så ?
> "Jon Larsen" <jon.larsen@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:P6Va8.9545$5L3.478489@news010.worldonline.dk...
> > .
> > Hverken jeg eller hun har tænkt nærmere over det.. men det mærkelige er
jo
> > at den faktisk turnede 2 gange forså at sidde fast... mon ikke det
> betyder
> > at der er skidt i systemet ????
> >
> >
> > --
> > MVH.
> > Jon Larsen.
> > Gixx'er 250
> > Odense
> >
> >
>
>



Jon Larsen (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 15-02-02 11:21

For at eleminere batteriproblemer.

Jeg bruger et bilbatteri når jeg skal starte dyret op efter vinterhi, da mit
batteri altid bliver hurtigt afladet selv efter en hyppig vintermotion.





Henry (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 14-02-02 22:41

> Det kunne godt være fordi min mor tørrer tøj der hvor motorcyklen stod.
> Hverken jeg eller hun har tænkt nærmere over det.. men det mærkelige er jo
> at den faktisk turnede 2 gange forså at sidde fast... mon ikke det
betyder
> at der er skidt i systemet ????

Øv surt!

Øhhh, er der strøm "nok" på batteriet? Prøv at tænde nærlys eller det lange
lys er der fuldt blus på? Sørg for at det er fuldstændigt opladet.

Hvis du hiver tændrørene ud og sætter den i 6 gear så skal du kunne dreje
motor nogenlunde ubesværet rundt, kan du det? Hvis du kan uden tændrør så
sidder den ikke fast

Hvis skulle være skidt der har blokeret din motor så skal der jo stort set
have stået en med vilje og pøset skidt ned over den sådan lidt skråt fra
siden - ikke helt let, det tror jeg ikke på.

Har du hældt olie i nu? Hvis du har så pas på du ikke har kommet for meget
i, olie (væske) kan ikke komprimeres.

mvh
Henry



Steen Schmidt (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 14-02-02 23:56

> olie (væske) kan ikke komprimeres.

Joda, det er bare svært....

Kviksølv komprimeres ca. 1% ved 1000 atmosfære.

Mvh
Steen


Armand (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-02-02 18:07


Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev i en
news:sgXa8.13234$B43.911309@news000.worldonline.dk...
> > olie (væske) kan ikke komprimeres.
> Joda, det er bare svært....
> Kviksølv komprimeres ca. 1% ved 1000 atmosfære.

Kviksølv er ikke en vædske - Det er et metal!

--
Armand.



Steen Schmidt (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 15-02-02 21:19

> > Joda, det er bare svært....
> > Kviksølv komprimeres ca. 1% ved 1000 atmosfære.
>
> Kviksølv er ikke en vædske - Det er et metal!

For satan, Armand, der fik du mig Kviksølv er et metal, men det var nu
også blot et eksempel på noget flydende der kunne komprimeres (ahem

Alting komprimeres, når trykket stiger - dog ikke altid så man kan se det
med det blotte øje.

Mvh
Steen


Ib Jakobsen (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 16-02-02 00:36

Steen Schmidt wrote:

>
> > Kviksølv er ikke en vædske - Det er et metal!
>
> For satan, Armand, der fik du mig Kviksølv er et metal, men det var nu
> også blot et eksempel på noget flydende der kunne komprimeres (ahem

Hvad er definitionen på en væske egentlig?. Noget det er flydende?. Så var dit
eksempel vel ikke helt hen i vejret.

>
>
> Alting komprimeres, når trykket stiger - dog ikke altid så man kan se det
> med det blotte øje.

Ikke min lønudbetaling. Den kan ikke presses mere mindre



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen




Jacob Stegelmann (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 16-02-02 01:21


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C6D9B59.9BA2504B@post.tele.dk...

> Hvad er definitionen på en væske egentlig?. Noget det er flydende?. Så var
dit
> eksempel vel ikke helt hen i vejret.

Ved ikke lige hvad definitionen på "vædske" er men alle stoffer (det være
sig sten, metal eller "luftarter") eksistere i tre former: fast, flydende og
gas form. og almindelig vl flydende form vel anses for at være vædse......
.......så bare fordi kviksølv har et smeltepunkt på -38,84 C, er det vel ikke
meget anderledes end vand der har det ved 0 C!!

--
Jacob



Cleaner (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Cleaner


Dato : 16-02-02 01:32

On Sat, 16 Feb 2002 01:20:50 +0100, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann(@)privat.dk> wrote:

>
>"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:3C6D9B59.9BA2504B@post.tele.dk...
>
>> Hvad er definitionen på en væske egentlig?. Noget det er flydende?. Så var
>dit
>> eksempel vel ikke helt hen i vejret.
>
>Ved ikke lige hvad definitionen på "vædske" er men alle stoffer (det være
>sig sten, metal eller "luftarter") eksistere i tre former: fast, flydende og
>gas form. og almindelig vl flydende form vel anses for at være vædse......
>......så bare fordi kviksølv har et smeltepunkt på -38,84 C, er det vel ikke
>meget anderledes end vand der har det ved 0 C!!


4 former, den sidste er plasma.....

Cleaner

Ib Jakobsen (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 16-02-02 09:51

Cleaner wrote:

>
>
> 4 former, den sidste er plasma.....

Nå, jeg burde nok have læst et indslag længere frem. Mente nok der var fire
former.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen




Ib Jakobsen (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 16-02-02 09:49

Jacob Stegelmann wrote:

> Ved ikke lige hvad definitionen på "vædske" er men alle stoffer (det være
> sig sten, metal eller "luftarter") eksistere i tre former: fast, flydende og
> gas form.

Se det var lige det der fangede mig. At selv om det er et metal kan det godt
være på væske form. Og så er der vel flere former. Som Holger Bech Nielsen ville
sige med skinger stemme:"Plasma".


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen




james (16-02-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 16-02-02 12:38

I er herlige....på hvilke andre nyhedsgrupper kan man komme så vidt rundt i al
verdens ting. ...?

"....det var én af de der fandens motorcyklister....Brianer alle
sammen.....")(undskyld til de som hedder Brian)

Minder mig forresten om en gang jeg blaffede med en ven fra USA. Han hedder Mark.
Vi stod i udkanten af Odense, da en lille flok små drenge kom forbi:

"Hvor skal I hen'?"

Vi skal til Frederickshavn...

"Du snakker underlig....Hva' hedder du?"

Jeg hedder Mark...

"Det kan man ikke hedde."

Jo, min mor har gi't mig navnet...

"Nåå.......din mor ku' ik' li' dig, hva'"?

God weekend. Her skal Bonneville samles og, er jeg heldig, siger det
"vrooooommmmmmmmm" på landevejen igen!

-james


Kåre Nejmann (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 18-02-02 17:49

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>> Joda, det er bare svært....
>> Kviksølv komprimeres ca. 1% ved 1000 atmosfære.
>
>Kviksølv er ikke en vædske - Det er et metal!

Ja, et metal som er flydende - altså på væskeform - ved
stuetemperatur.

Vand er jo også vand selv om det er is eller damp

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81 (til salg)

Lisbeth & Anders (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth & Anders


Dato : 14-02-02 22:16

> Det er garanteret fordi jeg ikke har fyldt olie i cylindererne da jeg
satte
> den væk og nu er der rust i....

Jeg er ikke mekanisk expert, men der står også i min manual, at jeg skal
hælde olie i cylindrerne. Det ignorerede jeg højt og flot, og det gav ingen
problemer. Mit vinterretual:
-Fyld tank
-Kør kaburator tom
-Smør kæde
-Afmonter batteri og oplad det ca. en gang pr. måned
-Fyld lidt ekstra luft i dækkene, og roter dem evt. lidt i ny og næ, så
de ikke bliver skæve.
Min CB500 startede uden problemer efter to tryk på starteren, og har kørt
fremragende siden, selvom den naturligvis skal have choker i længere tid for
at få varmen.
Men det kan da godt være, at denne rutine er hul i hovedet, og jeg bare er
heldig

Anders, hvis nytårsfortsæt er at pudse mindre, bekymre sig mindre og køre
mere



Karsten Olesen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Olesen


Dato : 14-02-02 23:08


"Lisbeth & Anders" <ll_ako@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c6c299b$0$6935$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...


> -Kør kaburator tom
***********

Jeg mindes at ha' hørt, at man, med biler, ikke må køre den tom for noget
som helst,
men derimod lade den være "våd" hele vejen igennem.
Man skal endda bruge sprinkleren for at det ikke skal tørre ind.

Gælder dette ikke også MC kaburatorer mv. ???





Jonas Holt (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 14-02-02 23:11

> -Fyld lidt ekstra luft i dækkene, og roter dem evt. lidt i ny og næ, så
> de ikke bliver skæve.


Hvorfor fylder du ekstra luft på?

Min mc-pusher siger, at dækkene ikke må røre jorden mens cyklen står vinterstille, så jeg stiller
den på centerbenet og sætter en klods under motoren - så er det klaret. Og jeg har endnu ikke prøvet
at få skæve dæk.

Ang. skruzukien der ikke vil tørne, så vil jeg lige tjekke batteriet en ekstra gang.
Ellers skru tændrørene ud og tørn motoren ved at dreje baghjulet i højeste gear mens cyklen står på
centerfod. Det burde der ikke være de store problemer i.

--
mvh
Jonas Holt & CBR600F2 - i hi



Tommy Fer (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 14-02-02 23:57


> Ang. skruzukien der ikke vil tørne, så vil jeg lige tjekke batteriet en
ekstra gang.
> Ellers skru tændrørene ud og tørn motoren ved at dreje baghjulet i højeste
gear mens cyklen står på
> centerfod. Det burde der ikke være de store problemer i.
>
> --
> mvh
> Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Hvor faen har de lige gemt centerfoden på min model??? og Jons?? *gg* en
racer har ikke center fod!!

--
--

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com



Jes Vestervang (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-02-02 00:21

Tommy Fer fra det ydre rum sagde engang følgende:

>
>> Ang. skruzukien der ikke vil tørne, så vil jeg lige tjekke batteriet en
> ekstra gang.
>> Ellers skru tændrørene ud og tørn motoren ved at dreje baghjulet i
>> højeste
> gear mens cyklen står på
>> centerfod. Det burde der ikke være de store problemer i.
>>
>> --
>> mvh
>> Jonas Holt & CBR600F2 - i hi
>
> Hvor faen har de lige gemt centerfoden på min model??? og Jons?? *gg* en
> racer har ikke center fod!!
>
Sprøg lige Mads Lund om han synes en cbr er en racer!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - også med centerfod - og deraf mere velsmurt kæde

Morten Dahl (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 15-02-02 06:53


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:sogh4a.6b1.ln@whitehouse.gov...
> Tommy Fer fra det ydre rum sagde engang følgende:
>
> >
> > Sprøg lige Mads Lund om han synes en cbr er en racer!

så spørg lige samme person hvad han skal ud at køre på i frankrig?? ikke at
jeg tror du får ham til at indrømme meen...

-
Morten Dahl
GSXR600 i aallttt for mange stumper



Jes Vestervang (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-02-02 15:05

Morten Dahl fra det ydre rum sagde engang følgende:
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
> >
>>
>> Spørg lige Mads Lund om han synes en cbr er en racer!
>
> så spørg lige samme person hvad han skal ud at køre på i frankrig?? ikke
> at jeg tror du får ham til at indrømme meen...
>
*grill* Så kan vi jo begynde at kalde ham TouringMads

> -
>
Hov, det hedder streg streg mellemrum!

> Morten Dahl
> GSXR600 i aallttt for mange stumper
>
Den når vel at blive klar til at du kan køre på den til p-dag, ikke?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - klar til lidt af hvert!

Jonas Holt (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 15-02-02 07:47

> Hvor faen har de lige gemt centerfoden på min model??? og Jons?? *gg* en
> racer har ikke center fod!!

Hvis det er kriteriet for en racer, er HD'er da også racere? Tomm (det må jeg godt kalde dig, hvis
du kalder mig Jons:), det er da en udtalelse i stil med at en familiebil bliver til racer hvis man
piller bagsædet ud...
Og hvis vi endelig skal snakke racer vil jeg umiddelbart bedømme min cykel til at være lidt mere
racer end din

- og så kalder min mor mig for Jonas, ikke Jons

--
mvh
Jonas Holt & CBR600F2 - i hi



Martin Sørensen (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-02-02 09:04

> > Hvor faen har de lige gemt centerfoden på min model??? og Jons?? *gg* en
> > racer har ikke center fod!!
> - og så kalder min mor mig for Jonas, ikke Jons

Jeg tror han tænkte på Jon Larsens 250'er gixxer.
--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-02-02 22:15


Jon Larsen <jon.larsen@image.dk> skrev i en
news:hLUa8.13127$B43.902804@news000.worldonline.dk...
>
> Nu skriver jeg her igen pga min egen dumhed, eller det tror jeg i
hvert
> fald.
> Det er garanteret fordi jeg ikke har fyldt olie i cylindererne da jeg
satte
> den væk og nu er der rust i....
> min mor tørrer tøj der hvor motorcyklen stod.
> Hverken jeg eller hun har tænkt nærmere over det.. men det mærkelige
er jo
> at den faktisk turnede 2 gange forså at sidde fast... mon ikke det
betyder
> at der er skidt i systemet ????

=
Tørrekælderen? Den havde sikkert stået bedre udenfor!!!!!!!! :-|

Flå straks tændrørene ud og se om motoren så kan "tørnes" (ved hjælp af
starter eller baghjul!)

Kan den pludslig køre rundt fordi at tændrørene kom af er det enten
p.g.a. for lange rør der er kommet i(?), eller fordi der er fyldt med
bensin i (en) cylinder således at den overkomprimerer. - Skulle dette
være tilfældet vil samme bensin sprøjte ud af tændrørshullet hvorfor det
vil være en fordel om tændrørshætterne ikke ligger og gnistre et sted.
Så fjern forinden de tynde ledninger fra tændspolen til garanti
herfor!!!!

Sidder den stadig fast (brug IKKE vold m. baghjulet) er der kun én vej
frem: Af med topstykket

Klø på!

--
Armand.





Jes Vestervang (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-02-02 00:19

Jon Larsen fra det ydre rum sagde engang følgende:
......
> Al hjælp, der giver en nogenlunde lys, og ikke for dyr fremtid, modtages
> med stor og hjertevarm tak.
>
Rolig nu, der er ingen grund til at male fanden på væggen
Som Armand siger, så skal du lige prøve at hive tændrørene af den. Sæt den
derefter i 2. gear og prøv så at skubbe med den. Selv i 2. gear er motoren
nemlig ikke let at hive rundt, når tændrørene er i. Hvis du stadig ikke kan
hive motoren rundt uden tændrør i, så kan du godt male fanden på væggen
Well, jeg er nu ret overbevist om at den fint drejer rundt derefter
Hvis den gør, så sætter du lige nogle startkabler på fra en _12v_ bil ell.
andet og kører den i starteren (max 10 sek ad gangen). Hvis den er helt død
(og ellers snurrer i motoren), så prøv at tømme svømmerhusene på
karburatorerne. Det er rimeligt let at komme til, du skal bare lige have
underkåben af først. Når du har tømt dem skruer du bare skruen på
benzinhanen af og drejer hanen, så pilen drejer opad (så den primer, dvs.
åbner uanset vakuum fra indsugningen). Nåja, tændrørene skal jo også lige i
igen Prøv så med startkablerne igen, og så skulle den gerne starte

> Jon Larsen. ( som i øjeblikket sidder MEGET slukøret, og har lyst til at
> banke sig selv.)
>
Sååhsååh, rolig nu!

> Gixx'er 250 ( syg )
>
Det er sikkert bare en lille influenza

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Søren Jim (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 15-02-02 01:04

> > Al hjælp, der giver en nogenlunde lys, og ikke for dyr fremtid, modtages
> > med stor og hjertevarm tak.


Hej
Jeg syntes engang at kunne huske noget med en fastgroet Kobling
så lige meget hvor meget jeg satte den i gear ville den ikke snurre
motoren....
men eller engang til for prins knud Check Batteriet og ud med tændrørene

Mvh Søren Jim



Peter J (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 15-02-02 13:32


Jon Larsen <jon.larsen@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hLUa8.13127$B43.902804@news000.worldonline.dk...
> Hej i NG'en.
> Nu skriver jeg her igen pga min egen dumhed, eller det tror jeg i hvert
> fald.
>
> Nå..... Jeg ville jo lige prøve at starte modellen idag, da jeg simpelthen
> var ved at gå amok over det gode vejr.
> Jeg fik sat tændrørene i og strøm til, og trykkede på startknappen. Weiir
> weiir sagde det, og så ikke en lyd mere...
> Sat..... tænkte jeg. Den klikker fint når jeg trykker på startknappen, men
> motoren køre ikke rundt.
> Heller ikke når jeg skubber modellen i 6 gear og slipper koblingen.
>
> Al hjælp, der giver en nogenlunde lys, og ikke for dyr fremtid, modtages
med
> stor og hjertevarm tak.
>
>
> MVH.
> Jon Larsen.

Nu har du nok kigget efter batteriet op til flere gange, så derfor -->

Kunne det ikke tænkes at sikringen til startermotoren skulle være sprunget ?
Klik-lyden du hører er starterrelæet der trækker, men det betyder ikke at
startermotoren for strøm !
Den strøm der går fra startkontakten og ned til relæet er kun en
styrespænding, derfor er det lavet med tynde ledninger og ikke som fra
relæet og til startermotoren der er en effektkreds og med tykke ledninger.
Prøv at se efter om der ikke skulle sidde en sikring på en at de tykke
ledninger på ca. 20 - 30 AMP.

Bare et gæt.

Peter
CBR 1000 F




Jon Larsen (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 15-02-02 14:43

>
> Kunne det ikke tænkes at sikringen til startermotoren skulle være sprunget
?
> Klik-lyden du hører er starterrelæet der trækker, men det betyder ikke at
> startermotoren for strøm !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Gid det var så vel..... Har prøvet at sætte den i 6 gear og skubbe med
den... den rokker sig ikke en meter...

I dag har jeg så prøvet at pille tændrørene ud sådan som Jes og Armand
foreslog, men det duede NIX.
Den sidder stadig lige fast.....

Så nu vil jeg i stedet spørge om der er en med kyndige hænder der kunne
tænke sig at hjælpe mig med at skille den ad ???? Vedkommende skal nok få
det betalt, men inden for rimelighedens grænser naturligvis

Og forresten Jes. Den manual du har til den anden gixxer... er der en
mulighed for at du kan sende den med snailmail til mig ??? Får ikke ADSL før
d. 1/3 nemmerlig, og det er ret meget at hente hjem med 56 K modem !!!!


--
MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250
Odense



Jes Vestervang (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-02-02 15:02

Jon Larsen fra det ydre rum sagde engang følgende:

>>
>> Kunne det ikke tænkes at sikringen til startermotoren skulle være
>> sprunget
> ?
>> Klik-lyden du hører er starterrelæet der trækker, men det betyder ikke at
>> startermotoren for strøm !
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Gid det var så vel..... Har prøvet at sætte den i 6 gear og skubbe med
> den... den rokker sig ikke en meter...
>
Ævs.. Bremserne sidder ikke fast, vel?

> I dag har jeg så prøvet at pille tændrørene ud sådan som Jes og Armand
> foreslog, men det duede NIX.
> Den sidder stadig lige fast.....
>
Pis

> Så nu vil jeg i stedet spørge om der er en med kyndige hænder der kunne
> tænke sig at hjælpe mig med at skille den ad ???? Vedkommende skal nok få
> det betalt, men inden for rimelighedens grænser naturligvis
>
Kyndige hænder... Det er vist ikke mig

> Og forresten Jes. Den manual du har til den anden gixxer... er der en
> mulighed for at du kan sende den med snailmail til mig ???
>
Hmm, tjoeh, hvis det virkelig haster så meget er der vel en mulighed for at
jeg kan tage mig sammen til at brænde den ned og poste den
Hvor brugbart indholdet i den er, det ved jeg så ikke :-/
Hvad regner du da med at skulle have skilt ad?
Prøv forresten evt. at hælde noget motorolie ned i tændrørshullerne (et par
skefulde) og lad den så stå med det i nogle dage så det har en chance for
at trænge ned omkring stemplet. Prøv så nogle dage efter at trække med den
igen (uden tændrør). Måske det kunne hjælpe.

Jeg har nu bare lidt svært ved at tro at stemplerne virkelig kan gro sådan
fast :-/

>Får ikke ADSL
> før d. 1/3 nemmerlig, og det er ret meget at hente hjem med 56 K modem
> !!!!
>
Arrh, haster det virkelig så meget?
Well, jeg har heller ikke gået FWA endnu, de er lidt langsomme hos Sonofon
:-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Armand (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-02-02 20:02


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:8c4j4a.ss.ln@whitehouse.gov...
>
> Prøv forresten evt. at hælde noget motorolie ned i tændrørshullerne
> (et par skefulde) og lad den så stå med det i nogle dage så det har en
> chance for at trænge ned omkring stemplet. Prøv så nogle dage efter at
> trække med den igen (uden tændrør). Måske det kunne hjælpe.

Hvis(!) stemplerne er groet fast (de har nu løbet et par omgange,
tilsyneladende :-/ ) er det i tørt rødt rust, og dét er som sand i
mellem stempel
og cylindervæg - Også selvom det er opblødt i olie.
Eftersom at det ikke kommer ud nogensteder (helt tørt rust-støv kunne
dog
tænkes at blive "blæst" ud!), vil olie/rust -opblandingen udgøre det for
en blivende slibepasta, med næsten akut nedslidning til følge.

Jeg er kommet på et andet bud (på baggrund af dét med et par omganges
tørning inden sætning!):
Knast-drev eller ventiler!
Min Benelli knækkede under garantiperioden sin knastkædestrammer under
en opstart, hvorved en luns af plasten klemte sig ind imellem tandhjul
og
knastkæde med samme resultat som Jon's.
En for løs knastkæde der kammer over vil ligeledes medføre at stempler
og ventiler kommer i karambolage!

Til Jon:
Jeg kunne godt overtales til lidt praktisk udbredelse af knowhow!
Har du et sted andet end i tørrekælderen at skrue i mekanikken?
Alternativt kunne du strippe modellen for plast (er allerede gjort?) og
få den transporteret herover til klubbens værksted :-/

- -
Armand.






Jon Larsen (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 15-02-02 22:52


> Jeg er kommet på et andet bud (på baggrund af dét med et par omganges
> tørning inden sætning!):
> Knast-drev eller ventiler!
> Min Benelli knækkede under garantiperioden sin knastkædestrammer under
> en opstart, hvorved en luns af plasten klemte sig ind imellem tandhjul
> og
> knastkæde med samme resultat som Jon's.
> En for løs knastkæde der kammer over vil ligeledes medføre at stempler
> og ventiler kommer i karambolage!
>
> Til Jon:
> Jeg kunne godt overtales til lidt praktisk udbredelse af knowhow!
> Har du et sted andet end i tørrekælderen at skrue i mekanikken?
> Alternativt kunne du strippe modellen for plast (er allerede gjort?) og
> få den transporteret herover til klubbens værksted :-/
>
> - -
> Armand.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Har kommet lidt WD 40 i og hjælper det ikke til i morgen så skal den altså
skilles ad... Tør ikke tage chancer med noget.

Har også prøvet at køre den begge veje, og intet hjælper. Den sidder
urokkeligt fast, og hvordan man kommer ind til krumtappen har jeg slet ikke
forstand på ?!?!?!!

Det er nu udestuen den står i men har ikke andre steder.... Det hele er
strippet for plastic på nær lige den øverste del af kåben med lygterne så
det skulle være til at gå til...

Er der værktøj i klubben eller skal man selv have det ????

Og i så fald, må vi lige finde et par dage hvor vi begge har tid, og så må
vi se hvor lang tid det tager. Vil ikke skynde mig med sådan en operation...
Heller et par dage uden, end længere tid uden MC... ;-(

Håber sq at et eller andet snart hjælper.... er ret meget nede.... ;-(


--
MVH.
Jon Larsen. ( SNÆFT )
Gixx'er 250
Odense





Jon Larsen (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 16-02-02 17:56

Nu køre det !!!!!! Det viste sig at være startermotoren der havde sat sig i
klemme på en uheldig måde, så intet kunne køre rundt... så dækslet af, pille
lidt og vupti så kunne motoren dreje rundt igen.. Nu vil den bare ikke
starte, men det problem har jeg jo hvert år, og hvert år løser et par nye
tændrør det problem....

Nu gider jeg altså ikke de NGK -rør mere...... hvor er det man kan få Denso
rør henne ????



--
MVH.
Jon Larsen. ( glad igen )
Gixx'er 250 ( vinterdepresiv )
Odense



Martin Sørensen (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-02-02 19:30

> Nu gider jeg altså ikke de NGK -rør mere...... hvor er det man kan få
Denso
> rør henne ????

KS-Motor i Vejle. (www.ks-motor.dk)

--
signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-02-02 17:36

Jon Larsen fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Nu køre det !!!!!!

Tilykke!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Armand (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-02-02 17:14


Jon Larsen <jon.larsen@image.dk> skrev i en
news:TAeb8.11518$5L3.525491@news010.worldonline.dk...
>
> Har kommet lidt WD 40 i og hjælper det ikke til i morgen så skal den
altså
> skilles ad... Tør ikke tage chancer med noget.

Selvom WD40 hjælper skal toppen + cylinderen af så man kan komme ind og
rense WD40rustslam væk :-|

> Det er nu udestuen den står i men har ikke andre steder....

Jamennnnn: (jeg bliver nødt til at slippe det ud!!!) hvorfor f****
skulle de tændrør da også af??
I gamle dage tog man tændrørene af for at hælde et skvæt
konserverings-olie i cylinderen; men dét har du jo ikke engang gjort.
Jo tættere man kan holde cylindrens forbindelsesveje til atmosfæren
(tændrør fastmonteret og propper i udstødning og karbunader), desto
mindre atmosfærelugt (=vand-indeholdende!) kommer der til, hvorved
belastningen af kondenseret vand minimeres; men ligefrem at afskrue
tændrørene er da at åbne den nærmeste adfgangsvej for atmosfærisk luft -
Og så i udestuen hvor vander formodentligt driver ned af ruderne p.g.a.
at moderen tørrer tøj =

> Er der værktøj i klubben eller skal man selv have det ????

Tjaeh :-/
Jeg selv tager også noget med!

> Og i så fald, må vi lige finde et par dage hvor vi begge har tid,

Jup!
Lader sig let gøre!

--
Armand.





D@n Dethlefsen (16-02-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 16-02-02 00:06

> > Og forresten Jes. Den manual du har til den anden gixxer... er der en
> > mulighed for at du kan sende den med snailmail til mig ???
> >
> Hmm, tjoeh, hvis det virkelig haster så meget er der vel en mulighed for
at
> jeg kan tage mig sammen til at brænde den ned og poste den
> Hvor brugbart indholdet i den er, det ved jeg så ikke :-/
> Hvad regner du da med at skulle have skilt ad?
> Prøv forresten evt. at hælde noget motorolie ned i tændrørshullerne (et
par
> skefulde) og lad den så stå med det i nogle dage så det har en chance for
> at trænge ned omkring stemplet. Prøv så nogle dage efter at trække med den
> igen (uden tændrør). Måske det kunne hjælpe.

Har du en manual til en GSXR-250, mig bytte $$$ til en kopi ?
--
mvh
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar




Jes Vestervang (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 16-02-02 15:45

D@n Dethlefsen fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Har du en manual til en GSXR-250, mig bytte $$$ til en kopi ?
>
Mnjaeh, jeg har Suzukis værkstedshåndbog til gsx250f'eren, men det er også
det. Men meget af infoen er jo nogenlunde brugbar
Den fylder bare 23 mb og jeg har ikke fået min 1 mbit opkobling endnu, så
du må lige vente lidt ½
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Ib Jakobsen (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 15-02-02 18:14

Jon Larsen wrote:

>
>
> I dag har jeg så prøvet at pille tændrørene ud sådan som Jes og Armand
> foreslog, men det duede NIX.
> Den sidder stadig lige fast.....

Og for en god ordens skyld. Har du prøvet at dreje den baglæns?. Det kunne være
en ventil der står fuldt åben, og som er rustet i styret. Hvis du eventuelt kan
komme direkte til enden af krumtappen, kan du prøve om du kan rokke den lidt
frem og tilbage.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste