|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Fløjte på Yam. XT 600 E Fra : Per |
Dato : 02-02-02 15:51 |
|
Er der nogen der har erfaringer med at fjerne fløjten fra bageste
udstødningsdel på ovennævnte MC?
Jeg har pillet fløjten ud og bemærket, at den trækker væsentligt bedre ved
lavere omdrejninger. Den går rent ca. 500 omdrejninger lavere end med
fløjte.
Er der noget "farligt" ved at køre uden fløjte? Skal man nødvendigvis dysse
karborator om?
Hilsen
Per.
| |
Claus Rittig (02-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 02-02-02 21:25 |
|
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c5bfc3f$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der nogen der har erfaringer med at fjerne fløjten fra bageste
> udstødningsdel på ovennævnte MC?
Ikke lige på den, men på mange andre. Flere af mine venner med XT600 har dog
gjort det.
> Jeg har pillet fløjten ud og bemærket, at den trækker væsentligt bedre ved
> lavere omdrejninger. Den går rent ca. 500 omdrejninger lavere end med
> fløjte.
Se, DET var underligt! Du har sænket modstanden i udstødningssystemet, og
derfor burde cyklen nu have højere topydelse og mindre træk ved lave
omdrejninger. En mulighed er at du lader dig narre af lyden, og kun TROR at
den trækker bedre ved lave rpm, en anden mulighed er at den faktisk var
forkert dyset.
> Er der noget "farligt" ved at køre uden fløjte? Skal man nødvendigvis
dysse
> karborator om?
I ekstreme tilfælde er det farligt, ja. Du kan brænde ventiler af. Men lige
om det er farligt på din cykel... Jen kender mange som har fjernet fløjten
uden problemer, og kun få som har fået problemer. Hold øje med farven på dit
tændrør - hvis det ikke begynder at se foruroligende ud, er det risikofrit.
Nåja, du kan selvfølgelig altid risikere at blive sendt en tur i
synshallen...
Rittig
| |
Lars (03-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lars |
Dato : 03-02-02 09:55 |
|
Hej Per.
Som Claus rigtigt nok skriver..... "Skal" du checke din dysning af
karbeoratoren. Hvis du f.eks køre med standard str. hoved dyse, vil jeg
anbefale dig af gå en størrelse op. Dyserne koster en 30 - 40 kr., og en god
idé er at købe et par forskellige så du kan checke hvad der får motoren til
at gå bedst. Husk samtidigt at rense luftfilter, så du får en optimal
karborering.
Her selv lige købt og hjemtaget en Xt600 fra 88, fra Italien. Den har også
standard potte med fløjte monteret, og lyder rent ud sagt af ingenting. Så
det første jeg gør er at fjerne fløjten. Dernæst køber jeg en ny potte med
mere lyd. Jeg kan anbefale dig at ringe til Formanden for Dansk Off-Road MC
Klub : Mads, han laver slev potter til off-roadere. De bliver brugt på alle
typer MCer, og er meget anvendt af rødder med XT550ere og XT600. Han tager
ca. 1200 kr for en potte, med flex-røf, paknings kit og spændebånd. Potten
er svejst i rustfri og ser godt ud, og ikke mindst lyder KANON GODT.
Ring til ham på : 8665 8083 / 2360 6199.
Hilsen Lars V.
Per skrev i meddelelsen <3c5bfc3f$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Er der nogen der har erfaringer med at fjerne fløjten fra bageste
>udstødningsdel på ovennævnte MC?
>Jeg har pillet fløjten ud og bemærket, at den trækker væsentligt bedre ved
>lavere omdrejninger. Den går rent ca. 500 omdrejninger lavere end med
>fløjte.
>Er der noget "farligt" ved at køre uden fløjte? Skal man nødvendigvis dysse
>karborator om?
>
>Hilsen
>Per.
>
>
| |
Per (03-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per |
Dato : 03-02-02 13:08 |
|
Tak for jeres hurtige svar.
Mvh. Per
| |
|
|