|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | SV'ens permanente forlygte 'fejl' Fra : Thomas Hjort |
Dato : 01-02-02 17:01 |
|
Nogen SV-ejere der har hørt udsagnet; 'fed bike du har, men den ene forlygte
er gået'.
Det har jeg hørt et par gange nu. Og jeg synes det ser mester dumt ud at
komme trillende med kun en forlygte gående.
Derfor: er der nogen der kan et trick så begge lygter lyser (ved nær).
Hos en forhandler fik jeg at vide at det ikke var lige til, men det kan være
der er nogen der ved bedre?
Mvh Thomas
-SV650S-
| |
anrs (01-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : anrs |
Dato : 01-02-02 17:27 |
|
Ja, jeg er også stødt på dette "problem" på min Triumph Sprint RS. Iflg.
forhandler og en Engelsk kilde skal man blot bruge 2 relæer?.
Citat fra http://www.triumphnet.com/rs/index.htm
"On the RS model, you will need two relays, part number T2500233"
Ved ikke noget on SV'eren men er interesseret i at høre løsningen.
anrs
Triumph Sprint RS
"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a3ee4n$1ivg$1@news.cybercity.dk...
> Nogen SV-ejere der har hørt udsagnet; 'fed bike du har, men den ene
forlygte
> er gået'.
> Det har jeg hørt et par gange nu. Og jeg synes det ser mester dumt ud at
> komme trillende med kun en forlygte gående.
> Derfor: er der nogen der kan et trick så begge lygter lyser (ved nær).
> Hos en forhandler fik jeg at vide at det ikke var lige til, men det kan
være
> der er nogen der ved bedre?
>
> Mvh Thomas
> -SV650S-
>
>
| |
Thomas Hjort (01-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Hjort |
Dato : 01-02-02 17:27 |
|
> Ja, jeg er også stødt på dette "problem" på min Triumph Sprint RS. Iflg.
> forhandler og en Engelsk kilde skal man blot bruge 2 relæer?.
Jeg mener forhandleren sagde, at man i SV'ens tilfælde ikke blot kunne bruge
to relæer, men det er muligt jeg tager fejl?
Mvh Thomas
| |
![](/images/tree/0.gif) Morten Dahl (01-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Dahl |
Dato : 01-02-02 17:35 |
|
"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a3efk6$1md0$1@news.cybercity.dk...
> > Ja, jeg er også stødt på dette "problem" på min Triumph Sprint RS. Iflg.
> > forhandler og en Engelsk kilde skal man blot bruge 2 relæer?.
>
> Jeg mener forhandleren sagde, at man i SV'ens tilfælde ikke blot kunne
bruge
> to relæer, men det er muligt jeg tager fejl?
>
> Mvh Thomas
>
>
Dutter ikke da den ene parabol er specielt lavet til langt lys ( NOGET MED
SREDNING)
-
mORTEN dAHL
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (01-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 01-02-02 18:05 |
|
Jeg tror også det er ulovligt. Mener den skal være typegodkendt med lys i
begge. Indtil nu er det vist kun de nye Kawa'er der er det. Men er dog ikke
sikker.
Det er nemt nok at få den til at lyse. Du skal bare blænde op...
Spøg til side.
Du skal have et nyt lygteglad/og måske parabol (spejlvendt af det andet).
Hvis det er en H4 pære der sidder i den anden lygte, så er det vel bare
efterfølgende at parallel forbinde de 2 pære.
Men at finde et spejlvendt lygteglas ved jeg ikke om er muligt. Men tænkte
om det måske var spejlvendt på engelske SV'ere. Men deres asymmetriske
nærlys er jo modsat vores så du vil nok møde en sur bilist i ny og næ.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Henry (01-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henry |
Dato : 01-02-02 19:43 |
|
> Jeg tror også det er ulovligt. Mener den skal være typegodkendt med lys i
> begge. Indtil nu er det vist kun de nye Kawa'er der er det. Men er dog
ikke
> sikker.
Nope, det er der masser af andre maskiner der har været meget længe. VFR,
Pan European, BMW, Goldwings osv.osv. masser.
mvh
Henry
www.vfr.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) Henrik Nielsen - Rap~ (01-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 01-02-02 20:09 |
|
Ok. Jeg trækker det i mig igen
Fik du købt dine indertasker ?
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henry (02-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henry |
Dato : 02-02-02 15:25 |
|
"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a3epav$28i3$1@news.cybercity.dk...
> Ok. Jeg trækker det i mig igen
>
> Fik du købt dine indertasker ?
Nej jeg har ikke handlet endnu, jeg kan ikke bestemme mig. Der findes ingen
originale givi indertasker der bare passer i en E360, derimod findes der et
hav til andre fabrikater, de fleste af dem er enten for store 45-50L eller
for små 25-30L, jeg fandt såvidt jeg husker en der var de 36L jeg behøver så
det bliver nok den jeg prøver, hos louis kan man jo altid få tingende byttet
mvh
Henry
| |
René Dahl (02-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : René Dahl |
Dato : 02-02-02 15:49 |
|
> Men at finde et spejlvendt lygteglas ved jeg ikke om er muligt. Men
tænkte
> om det måske var spejlvendt på engelske SV'ere. Men deres asymmetriske
> nærlys er jo modsat vores så du vil nok møde en sur bilist i ny og næ.
Hvis det er H4-pærer, sidder selve det asymmetriske i pæren og ikke i
parabolen eller glasset.
Også selvom det ser sådan ud, men det er kun for "hjælpe" lyset til at falde
bedre på vejen.
Prøv f.eks. at holde en løs H4-pærer med strøm på, op mod en væg, så vil i
se at det asymmetriske fremkommer af pæren.
Håber i kan bruge det til noget.
Mvh.
René Dahl.
| |
Rasmus Rosenquist (02-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Rosenquist |
Dato : 02-02-02 16:40 |
|
> Men at finde et spejlvendt lygteglas ved jeg ikke om er muligt. Men tænkte
> om det måske var spejlvendt på engelske SV'ere. Men deres asymmetriske
> nærlys er jo modsat vores så du vil nok møde en sur bilist i ny og næ.
Der er det ved det, at forskellen på højre/venstre-assymetrisk lys i en
H4-lygte ligger i pæren. Dvs. man kan sagtens bruge en lygte fra England
herhjemme, hvis man sætter en pære i her hjemmefra.... Det samme trick kan
man bruge på ferie i England - ind på den første tankstation og købe
engelske pærer.....
Rasmus
| |
Tommy Roenn (02-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tommy Roenn |
Dato : 02-02-02 00:53 |
|
Der går 6 på dusinet af SV 650. Altså ved alle vel snart at sådan skal det se
ud.
Billigere, smartere, og fornuftigere at droppe ideen.
(50% af danske MC´er er snart SV´ere så det må snart knibe med at imponere med
denne mystiske MC) Endnu en fordel for jer med ½ ødelagt forlys
TR
Thomas Hjort wrote:
> Nogen SV-ejere der har hørt udsagnet; 'fed bike du har, men den ene forlygte
> er gået'.
> Det har jeg hørt et par gange nu. Og jeg synes det ser mester dumt ud at
> komme trillende med kun en forlygte gående.
> Derfor: er der nogen der kan et trick så begge lygter lyser (ved nær).
> Hos en forhandler fik jeg at vide at det ikke var lige til, men det kan være
> der er nogen der ved bedre?
>
> Mvh Thomas
> -SV650S-
| |
Steen Schmidt (02-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Steen Schmidt |
Dato : 02-02-02 13:38 |
|
> (50% af danske MC´er er snart SV´ere så det må snart knibe med at imponere
med
> denne mystiske MC) Endnu en fordel for jer med ½ ødelagt forlys
SKAL man imponere med sin MC, før den er noget værd?
Mvh
Steen
| |
Steen Schmidt (02-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Steen Schmidt |
Dato : 02-02-02 13:39 |
|
> Nogen SV-ejere der har hørt udsagnet; 'fed bike du har, men den ene
forlygte
> er gået'.
Dét har jeg hørt mange gange!
> Derfor: er der nogen der kan et trick så begge lygter lyser (ved nær).
> Hos en forhandler fik jeg at vide at det ikke var lige til, men det kan
være
> der er nogen der ved bedre?
I England lyser de vist begge, men det er begge lygter der skal skiftes
(parabol, glas og det hele). Det kan ikke være billigt. Er det ikke lettere
bare at være ligeglad? Så har man også noget at snakke om....
Mvh
Steen
| |
Thomas Hjort (02-02-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Hjort |
Dato : 02-02-02 18:07 |
|
Er det ikke lettere
> bare at være ligeglad? Så har man også noget at snakke om....
Ja det da rigtigt. Men en hel anden ting. Kan man om dagen ikke køre med
fjernlys? Så er der lys i begge, og man ses bedre af bilisterne.
Mvh Thomas
| |
|
|