|
| Konvertering fra 6 V til 12 V ?? Fra : Peter G. Kjær |
Dato : 30-01-02 09:23 |
|
Hej !
En Suzuki GN 400 '83 er som bekendt en 6V maskine.
Kan man lave den om til et 12 V anlæg ?
Stator og ensretter er den samme som bruges på andre 12 V maskiner. Er der
andre komponenter man skal have skiftet ? På den ret trange batteriplads kan
jeg lige nøjagtig få plads til et 3.3 Amp 12V batteri. Ledningsnettet kan
sagtens bære 12V, blinkrelæ er der ikke noget af. Laderelæ skal nok skiftes
eller hvad ?
HVIS konverteringen på nogen måde kan lade sig gøre, ville det være mægtig
rart og gøre det hele meget nemmere.
Mange hilsner og på forhånd tak for hjælpen !
Peter
| |
Orla Pedersen (30-01-2002)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 30-01-02 10:31 |
|
Peter G. Kjær skrev i meddelelsen <_3O58.22$Cw2.790@news.get2net.dk>...
>Hej !
>
>En Suzuki GN 400 '83 er som bekendt en 6V maskine.
>
>Kan man lave den om til et 12 V anlæg ?
Ja
>
>Stator og ensretter er den samme som bruges på andre 12 V maskiner. Er der
>andre komponenter man skal have skiftet ? På den ret trange batteriplads
kan
>jeg lige nøjagtig få plads til et 3.3 Amp 12V batteri. Ledningsnettet kan
>sagtens bære 12V, blinkrelæ er der ikke noget af. Laderelæ skal nok skiftes
>eller hvad ?
Statoren kan sagtens genbruges, ensretter og laderegulator er nok
sammenbygget (normal Suzi-stil), og skal erstattes af en 12 volt version.
Den kan erhverves ved Schnabel, eller Du kan bygge selv (søg efter mine
beskrivelser "Suzuki laderegulator" i en gammel tråd.
>
>HVIS konverteringen på nogen måde kan lade sig gøre, ville det være mægtig
>rart og gøre det hele meget nemmere.
Herudover udgift til pærer, evt tændingsanlæg ?? (hvis ikke det er
selvforsynende magnet/CDI tændingsanlæg), og akkumulator.
Tændingsanlæget _kan_ være et problem, har Du et eldiagram ? Evt poste det
i dk.binaer.motor ?
mvh
Orla
>
>Mange hilsner og på forhånd tak for hjælpen !
>
>
>Peter
>
>
| |
|
|