Uffe Overgaard Koch <uffe.koch@mctournord.dk> skrev i en
news:wku1t3y7n7.fsf@mail1.stofanet.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> >
> > På den anden side, så ligger der et fornyet lag salt på vejene efter
> > sidste uges sne og frost, hvorved at blot få km på gaden giver
> > næsten samme belastning som en hel vinters kørsel (medmindre at du
(lykkes
> > at) får skyllet alt(!) salt ud af alle kroge v.h.a. masser af vand!)
> Ja det er jo ikke så fedt. Men hvor lang tid/hvor meget regn tager det
> inden salten er af vejene igen?
Min tommelfingerregel er at smage på den belægning der er inddampet på
lygteglasset (af bilen (naboens??)). Smager det det mindste salt kan man
ikke være i tvivl!
Passerer man en kommunegrænse undervejs er denne test dog irrelevant,
eftersom at man ikke kan vide om den næste kommune (især hvis den ligger
fjernere fra kysten = koldere klima) har været ude med saltbøssen
> > Betænk endvidere lige muligheden for at kunne låne en bil med
> > trækkrog og efterfølgende leje en lukket(!) trailer til at
transportere
> > modellen i - Alternativt at sætte den pris som værkstedet (om
muligt) vil
> > have for transporten, op imod den udgift at billån+bensin+leje vil
stå
> > dig i!!
> En af mine klub-kolleger der er Falck mand, sagde at jeg jo bare kunne
> bruge mit Falck abonnement, og ringe og få dem til at køre den til og
fra
> værksted.
Narhjmenforsatandaogså!
Startede du ikke med at forklare at dét var du ikke???
Nå men så er der jo ingen ko på isen - Bortset fra hvis de spænder
modellen op på grillen bag fejebladet =
![Aii, er det rigtigt?](images/smileys/really.gif)
(= 99% risiko!!!)
--
Armand.