Kaare Brandt Petersen <kaare@fys.ku.dk> skrev i en
news:Pine.LNX.3.96.1020120135055.26902A-100000@scharff.fys.ku.dk...
> På et par hjemmesider fandt jeg de her firsermodeller med de rigtige
tal
> (pris, hk, ...), men ved ikke andet om dem end det - om det er gode
eller
> dårlige køb, om model XX er kendt for håbløs affjedring osv. osv.
> Honda VF 750 F Honda VF 500 F2 Honda CBX 750 F
> Kawasaki GPZ 750 R Kawasaki GPX 750 R
> Suzuki GSX 750 EF Suzuki GSX 750 ESD
> Yamaha XJ900 Yamaha XJ 600
Generelt finder jeg de af dig opgivne priser for at være rigeligt høje
:-/
Om foreslagene:
Hold dig fra de nævnte Honda'er, ihvertfald VF'erne, derved at der er
for meget risiko for motornedbrud med dem - Læs derom på: link:
http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_cams.html !
- Den ikke nævnte VFR 750, derimod er et kæmpegodt køb, som burde kunne
findes indenfor dit prisleje
Kawa-GPZ'en er nærmest outdated, og -GPX'en har haft svære problemer med
vippearmene
- Sigt nyere: ZZR 600 ligger på ca. samme niveau som VFR og er såvel
nyere, som særdeles holdbar!
- Sigt lavere: En nyere GPZ 500 S, har det hele og kører rundt om
hjørnerne indenbys som en scooter!
Suzuki's GSX-motorer er ægte slidere, dog er Suzuki's ladesystem noget
bras, med risiko for nedbrud og beskadigelse af stort set alt dyrt i
elsystemet
En tidlig ombygning til et traditionelt(!) uoriginalt ladesystem er de
bedste tunings-kroner men kan bruge på en Suzuki!
Den tidlige Yamaha XJ 600, har jeg set meget bras med, når de blev
halvgamle (=70.000 + KM!), hvorimod 900'eren er en "dauerbrenner", der i
tilgift har det dejligt servicefrie kardan!
- Hvad du ikke har nævnt er XJ 650, der er forgængeren til 900'eren.
Også med kardan og ligeså uforgængelig!
/
Armand.