|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Øh.. Lige et spørgsmål!!! Fra : peterl |
Dato : 09-01-02 11:10 |
|
Hvad er en "Tank-slapper"???
-PeterL
| |
Henrik Steen Larsen (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 09-01-02 13:19 |
|
Det er hvis der kommer store vibrationer i forhjulet, som forplanter sig op
i styret, og får dette til at slå fuldt ud til hver side et par gange. Jeg
har ikke prøvet det, men det skulle være ganske ubehageligt. Det kan så vidt
jeg ved fremprovokeres hvis forhjulet bliver sat hårdt ned.
"peterl" <pvl@ioi.dk> skrev i en meddelelse
news:3c3c16fb$0$5462$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er en "Tank-slapper"???
>
> -PeterL
>
>
| |
Michael K.S. (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 09-01-02 13:24 |
|
On Wed, 9 Jan 2002 11:10:26 +0100, "peterl" <pvl@ioi.dk> wrote:
>Hvad er en "Tank-slapper"???
En Tank-slapper er den alvorlige version af en "headshake",altså en
situation hvor styret slår så voldsomt fra side til side at det når
til yderstillingerne,og nærmest slår mod tanken - tankslapper (det når
det nu ikke helt). Det bør IMO aldrig nogensinde kunne ske på en
gadecykel med mindre det er en ekstrem situation,så er der noget
alvorligt galt med cyklen.Det opstår nemlig (oftest) som et resultat
af en aggresiv chassisopsætning/dæk m.m. og vil typisk induceres over
ujævnheder eller f.eks når man sætter forhjulet ned efter en
wheelie.På racebikes kommer man i reglen udover problemet på nemmeste
måde ved at montere en styrdæmper.På gadecykler - well som sagt,det er
lidt en falliterklæring at skulle bruge det og flere fabrikanter
bruger det ikke,idet det antyder lidt ustabilitet i
cyklen...skrækeksemplet her er TL1000S der fik et frygteligt rygte
efter et par dødsfald som et resultat af slappers.Skulle man
nogensinde komme til at opleve en decideret slapper er tricket at
arbejde med cyklen og ikke imod,man kan nemlig godt opgive at holde
styret....offe vil man kunne redde situationen ved en kraftig acc.
eller vægtforskydning tilbage på cyklen.
-M
I have this .....condition.
| |
boe (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : boe |
Dato : 09-01-02 13:29 |
|
"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
news:7jdo3u8o8eav4sv88g28a1l7a0vpka3thl@4ax.com...
> ofte vil man kunne redde situationen ved en kraftig acc.
Hvordan giver man gas når man ikke kan holde på styret? Selv om det skulle
lykkes at få fat i håndtaget, kan man vel ikke holde fast.
I øvrigt skal man da vist være mere end almindeligt erfaren/modig for at
turde give gas i dén situation
Bo, VF1000F
| |
![](/images/tree/0.gif) Michael K.S. (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 09-01-02 13:51 |
|
On Wed, 9 Jan 2002 13:29:10 +0100, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:
>Hvordan giver man gas når man ikke kan holde på styret?
Der mentes at man ikke kunne holde/bremse bevægelserne,man har stadig
(ofte) fat i styret,men der kan være situationer hvor man ikke længere
har...i så fald er der med at klemme benene godt fat om tanken,presse
på fodhvilerne og i det hele taget forsøge en vægtforskydning bagud.
Det _kan_ lykkes,men gør det bestemt ikke altid,jo mere mere man går i
panik jo større er chancen for at gå ned.
>Iøvrigt skal man da vist være mere end almindeligt erfaren/modig for at
>turde give gas i dén situation
Ja det er rigtigt det er modsat af hvordan man instintivt vil reagere
som uerfaren,men viden er grundlaget for mange erfaringer
-M
| |
![](/images/tree/0.gif) Flemming Petersen (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Flemming Petersen |
Dato : 09-01-02 13:53 |
|
[snip]
> lykkes at få fat i håndtaget, kan man vel ikke holde fast.
> I øvrigt skal man da vist være mere end almindeligt erfaren/modig for at
> turde give gas i dén situation
Jeg har kun prøvet en rigtig tank-slapper og der slog den 2 måske 3 gange
med styret også sad jeg ikke på cyklen mere, så jeg nåede ikke at tænke
på at slippe gassen. Jeg vil mene at man skal noget meget spændende
hvis man skal lave en tank-slapper uden at have tæmmelig meget gas på.
Mvh
Flemming J Petersen
Nu kun 1 X CBR900RR som stadigvæk er et samlesæt.
http://www.gimp.dk/gimp.dk/default.asp?side=RR
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K.S. (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 09-01-02 14:08 |
|
On Wed, 9 Jan 2002 13:52:53 +0100, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
wrote:
>Jeg har kun prøvet en rigtig tank-slapper og der slog den 2 måske 3 gange
>med styret også sad jeg ikke på cyklen mere, så jeg nåede ikke at tænke
>på at slippe gassen.
Du skal nu heller ikke _slippe_ gassen,det vil frontloade cyklen og
kun forværre problemet ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
>Jeg vil mene at man skal noget meget spændende
>hvis man skal lave en tank-slapper uden at have tæmmelig meget gas på.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener,men som jeg skrev...det bør stort
set ikke kunne ske på en gadecykel ved alm. gadekørsel,tager man en
gadecykel ind på en bane og begynder at rode lidt med den,f.eks sænker
fronten/hæver bagenden og sætter lidt nervøse dæk på er situationen en
anden....min egen RS250'er laver en del headshake når man sætter
forhjulet ned,det udvikler sig (endnu) aldrig til en decideret
slapper,men der var en svensker på en RS250 til DM4 der fik sat
forhjulet lidt skævt ned og røg af og brækkede ryggen,så _jeg_ er på
udkig efter en styrdæmper til min.
-M
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Flemming Petersen (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Flemming Petersen |
Dato : 09-01-02 15:04 |
|
> >Jeg har kun prøvet en rigtig tank-slapper og der slog den 2 måske 3 gange
> >med styret også sad jeg ikke på cyklen mere, så jeg nåede ikke at tænke
> >på at slippe gassen.
>
> Du skal nu heller ikke _slippe_ gassen,det vil frontloade cyklen og
> kun forværre problemet ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
I mit tilfælde kunne det ikke bli værre ;^) I know, men hvis man få 1 til 1½
sek. til at tænke i, når man det heller ikke.
> >Jeg vil mene at man skal noget meget spændende
> >hvis man skal lave en tank-slapper uden at have tæmmelig meget gas på.
>
> Jeg forstår ikke helt hvad du mener,men som jeg skrev...det bør stort
> set ikke kunne ske på en gadecykel ved alm. gadekørsel,tager man en
> gadecykel ind på en bane og begynder at rode lidt med den,f.eks sænker
> fronten/hæver bagenden og sætter lidt nervøse dæk på er situationen en
> anden....min egen RS250'er laver en del headshake når man sætter
> forhjulet ned,det udvikler sig (endnu) aldrig til en decideret
> slapper,men der var en svensker på en RS250 til DM4 der fik sat
> forhjulet lidt skævt ned og røg af og brækkede ryggen,så _jeg_ er på
> udkig efter en styrdæmper til min.
Jeg mente at man ikke kan lave en tank-slapper medmindre man er igang
med en hård acceleration også har man jo allerede meget hvis ikke fuld gas
på, også er det som du siger bare at holde den der.
Tank-slapper ved alm. gadekørsel tror ikke man kan, medmindreman kører
lidt friskt på ujævn vej.
Jeg kørte på min Fireblade som var sænket en del i forenden og hævet den
del bagtil så den kunne dreje. Jeg kørte uden kåbe og uden styrdæmper,
behøver at sige det var en dårlig kombination??? Den har aldrig lavet andet
end lidt mild headshaking før end den smed mig af, så jeg skal ikke ud
på den igen, før end den får en styrdæmper.
Får man sat forhjulet temmlig skævt ned skal der nok mere end en styrdæmper
til at redde en.
Mvh
Flemming J Petersen
Nu kun 1 X CBR900RR som stadigvæk er et samlesæt.
http://www.gimp.dk/gimp.dk/default.asp?side=RR
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K.S. (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 09-01-02 15:55 |
|
On Wed, 9 Jan 2002 15:04:18 +0100, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
wrote:
>I mit tilfælde kunne det ikke bli værre ;^) I know, men hvis man få 1 til 1½
>sek. til at tænke i, når man det heller ikke.
Man skal nu heller ikke tænke,som så meget andet på en motorcykel skal
det være en del af reaktionsmønsteret (samme som at holde på og ikke
slippe gassen i sving),her tillært gradvist ved at man før har
oplevet headshakes i en eller anden udstrækning og at man ved hvad den
rigtige reaktion er.
>Jeg mente at man ikke kan lave en tank-slapper medmindre man er igang
>med en hård acceleration
Jow det kan man godt hvis man rammer en ujævnhed på en ustabil cykel
så kan det godt ske ved jævn gas også....men som sagt på en gadecykel
er det IMO en decideret fejl....
> også har man jo allerede meget hvis ikke fuld gas
>på, også er det som du siger bare at holde den der.
Der kan man godt prøve,det andet (give gas hvis muligt) er dog bedre
>Tank-slapper ved alm. gadekørsel tror ikke man kan, medmindreman kører
>lidt friskt på ujævn vej.
Det er noget i den stil der skal til ja,men nogle cykler er mere
tilbøjelige til det end andre,groft sagt kan man sige at jo skarpere
man sætter geometrien op for at få hurtige styreegenskaber,jo mere
tilbøjelig vil den også være til at at lave headshakes,og som sådan er
det noget der næsten altid følger med en racebike....
>Den har aldrig lavet andet
>end lidt mild headshaking før end den smed mig af, så jeg skal ikke ud
>på den igen, før end den får en styrdæmper.
He-he...det forstår man jo godt,det giver om ikke andet så en
ordentlig skræk i livet
>Får man sat forhjulet temmlig skævt ned skal der nok mere end en styrdæmper
>til at redde en.
Det er nok rigtigt ja...men alt andet lige så bør det give en større
chancer.
-M
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mikkel Christensen (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 09-01-02 16:17 |
|
Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<6olo3usa2tg7nu1vdcc3s8c24osivj4a4q@4ax.com>...
> On Wed, 9 Jan 2002 15:04:18 +0100, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
> wrote:
>
> >Får man sat forhjulet temmlig skævt ned skal der nok mere end en
styrdæmper
> >til at redde en.
>
> Det er nok rigtigt ja...men alt andet lige så bør det give en større
> chancer.
Men om ikke andet burde styrdæmperen vel minimere chancen for at man
overhovedet får sat forhjulet skævt ned i første omgang?
Godt jeg kun kører 125cc
--
Mikkel
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Lund (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 09-01-02 17:31 |
|
> > >Får man sat forhjulet temmlig skævt ned skal der nok mere end en
> styrdæmper
> > >til at redde en.
> >
> > Det er nok rigtigt ja...men alt andet lige så bør det give en større
> > chancer.
>
> Men om ikke andet burde styrdæmperen vel minimere chancen for at man
> overhovedet får sat forhjulet skævt ned i første omgang?
Men så kan man jo ikke lave den klassiske Carmichael "headskake wheelie"
Jeg hælder nu til, at konstruktionen blot skal være stiv nok til, at
egenfrekvensen bliver så høj og amplituden så lille, at egensvingninger i
konstruktionen elimineres.
9'eren har lavet en slapper én gang, hvor jeg ramte en langsgående stål dims
på en autobahn bro, men ganske udramatisk slog styret et par gange og så
kørte vi lige ud igen. Det samme, hvis man sætter forhjulet skævt ned efter
en wheelie, så pifter hjulet og styret slår naturligt et par gange, men
falder til ro af sig selv.
En styrdæmper på andet end ultra lette og aggresivt opsatte ræsercykler er
og bliver en lappeløsning.
Mads Lund
5 cykler uden styrdæmper, omend KTM'en på landevej godt kunne bruge en.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) origo@earthling.net (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : origo@earthling.net |
Dato : 09-01-02 17:43 |
|
"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
news:de__7.109$PO.5145@news.get2net.dk...
> 9'eren har lavet en slapper én gang, hvor jeg ramte en langsgående stål
dims
> på en autobahn bro, men ganske udramatisk slog styret et par gange og så
> kørte vi lige ud igen. Det samme, hvis man sætter forhjulet skævt ned
efter
> en wheelie, så pifter hjulet og styret slår naturligt et par gange, men
> falder til ro af sig selv.
Skulle bare mangle, den har jo en lengde som et middels godstog
JS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K.S. (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 09-01-02 17:48 |
|
On Wed, 9 Jan 2002 17:30:48 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:
>Jeg hælder nu til, at konstruktionen blot skal være stiv nok til, at
>egenfrekvensen bliver så høj og amplituden så lille, at egensvingninger i
>konstruktionen elimineres.
Nemt at sige - vanskeligere i praksis, men det skulle efter sigende
være netop derfor at den nye R1 er udlagt som den er og ikke med endnu
mere skarp geometri for at undgå brugen af styrdæmper,dog er der mange
modstridende faktorer,f.eks er det jo blevet indført med lidt flex i
bagsvingeren som "hjælpeaffjedring",dog endnu mest på racemodeller.Men
det er jo det man arbejder på at lave i gadekonstruktioner....det er
dog ikke alle fabrikanter der har den slags bekymringer og gerne
bruger styrdæmpere,mens der er andre som man vanskeligt kan forestille
sig bruge den slags... ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
>En styrdæmper på andet end ultra lette og aggresivt opsatte ræsercykler er
>og bliver en lappeløsning.
Helt enig !!
-M
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-01-02 22:11 |
|
Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:ihso3uoi64gp3h60nqlngj3219nvbpiga6@4ax.com...
> On Wed, 9 Jan 2002 17:30:48 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
> wrote:
>
> >Jeg hælder nu til, at konstruktionen blot skal være stiv nok til, at
> >egenfrekvensen bliver så høj og amplituden så lille, at
egensvingninger i
> >konstruktionen elimineres.
> Nemt at sige - vanskeligere i praksis, men det skulle efter sigende
> være netop derfor at den nye R1 er udlagt som den er og ikke med endnu
> mere skarp geometri for at undgå brugen af styrdæmper,dog er der mange
> modstridende faktorer,f.eks er det jo blevet indført med lidt flex i
> bagsvingeren som "hjælpeaffjedring",
De, i forhold til for blot 20 år siden (der var den igen, Mads!),
ekstremt brede dækdimensioner, endsamt -profiler, der afstedkommer at
trædefladen let kommer til at befinde sig langt ud over hvad der førhen
var praktisk muligt (p.g.a. den ringe bredde), må også have kraftig
(negativ) indvirkning på fænomænet, hvorved det ikke kan være blevet
lettere på de nyere modeller :-/
--
Armand.
| |
Boldreel (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Boldreel |
Dato : 09-01-02 18:47 |
|
>...skrækeksemplet her er TL1000S der fik et frygteligt rygte
> efter et par dødsfald som et resultat af slappers.
---
Lige en kommentar.....
Ja, der går jo mange rygter, men fra Suzuki blev der p.gr.a. dette rygte på
TL1000S eftermonteret en styrdæmper, (og nye fik den på inden cyklen kom på
gaden....) og så er der ikke hørt andet end rygter siden!
Har selv kørt 27.000km på netop denne model uden problemer.
(Vil dog lige i samme åndedrag sige, at koblingen gled lidt, men den blev
skiftet på garantien uden beregning)
--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) Michael K.S. (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 09-01-02 19:05 |
|
On Wed, 9 Jan 2002 18:47:10 +0100, "Boldreel" <boldreel@mail.dk>
wrote:
>Ja, der går jo mange rygter, men fra Suzuki blev der p.gr.a. dette rygte på
>TL1000S eftermonteret en styrdæmper, (og nye fik den på inden cyklen kom på
>gaden....) og så er der ikke hørt andet end rygter siden!
Jeps,det er rigtigt men da var skaden allerede sket,og selvom det
måske nok hjalp med styrdæmperne så er/var rygtet langt sværere at
slippe af med og cyklen blev vel ikke den succes (relativt set) den
kunne være blevet ellers....Suzuki indrømmede mig bekendt aldrig
nogensinde at der var problemer initialt, hvilket de nok burde have
gjort hvis troværdigheden skulle bevares....forudsat naturligvis at
rygtet _var_ sandt
-M
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Boldreel - RaptorMC.~ (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Boldreel - RaptorMC.~ |
Dato : 09-01-02 19:22 |
|
Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:v11p3uks008inj6mtbjmvugidv5km99vvg@4ax.com...
> On Wed, 9 Jan 2002 18:47:10 +0100, "Boldreel" <boldreel@mail.dk>
> wrote:
>
>
> >Ja, der går jo mange rygter, men fra Suzuki blev der p.gr.a. dette rygte
på
> >TL1000S eftermonteret en styrdæmper, (og nye fik den på inden cyklen kom
på
> >gaden....) og så er der ikke hørt andet end rygter siden!
>
> Jeps,det er rigtigt men da var skaden allerede sket,og selvom det
> måske nok hjalp med styrdæmperne så er/var rygtet langt sværere at
> slippe af med og cyklen blev vel ikke den succes (relativt set) den
> kunne være blevet ellers....Suzuki indrømmede mig bekendt aldrig
> nogensinde at der var problemer initialt, hvilket de nok burde have
> gjort hvis troværdigheden skulle bevares....forudsat naturligvis at
> rygtet _var_ sandt
>
> -M
Jeg tror faktisk ikke Suzuki mente der var et problem, og har jo også læst i
TN at de (MCTC) pillede styrdæmperen af, for de mente ikke det var værre end
på tilsvarende cykler. (jeg beholder dog dæmperen på.....) Så mon ikke bare
Suzuki har gjort det i et forsøg på at mane "dræber-rygterne" i jorden?
--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K.S. (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 09-01-02 19:38 |
|
On Wed, 9 Jan 2002 19:21:36 +0100, "Boldreel - RaptorMC.dk"
<boldreel@mail.dk> wrote:
>Jeg tror faktisk ikke Suzuki mente der var et problem, og har jo også læst i
>TN at de (MCTC) pillede styrdæmperen af, for de mente ikke det var værre end
>på tilsvarende cykler. (jeg beholder dog dæmperen på.....) Så mon ikke bare
>Suzuki har gjort det i et forsøg på at mane "dræber-rygterne" i jorden?
Jeg har faktisk ikke nogen egentlig holdning til om der var noget om
det eller ej,men uanset hvordan og hvorledes så viste det sig vel at
Suzuki ikke håndterede situationen særlig heldigt i hvert fald i
retrospekt. At de monterede en styrdæmper kom jo inddirekte til at
virke som en de facto indrømmelse uanset om det var meningen eller
ej.Og som du kan se i strengen er der flere der anser std. monterede
styrdæmpere på gadecykler som et fra starten fejlagtigt design som i
hvert fald Yamaha og Honda gør sig visse anstrengelser for at undgå af
samme årsag.
-M
| |
RasmusZX9R (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RasmusZX9R |
Dato : 09-01-02 13:36 |
|
Hvis forhjul og baghjul ikke er helt lige med hinanden eller du lander
med styret drejet en smule, efter en whelie, vil mcen slå hårdt fra side
til side og i værste fald kan styret slå helt ind til tanken.
Hvis man har tendens til den slags, kan det afhjælpes med en styrdæmper.
Mvh
Rasmus ZX9R-C (uden styrdæmper)
peterl" skrev d. 09-01-02 11:10 dette indlæg :
> Hvad er en "Tank-slapper"???
>
> -PeterL
>
>
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Flemming Petersen (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Flemming Petersen |
Dato : 09-01-02 13:49 |
| | |
Jonas Holt (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jonas Holt |
Dato : 09-01-02 19:27 |
|
Det så jeg lige en postgang for sent - har lige smidt den samme op på news:dk.ninaer.motor
--
mvh
Jonas Holt & CBR600F2 - i hi
| |
Robert (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Robert |
Dato : 09-01-02 21:13 |
|
"peterl" <pvl@ioi.dk> skrev i en meddelelse
news:3c3c16fb$0$5462$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er en "Tank-slapper"???
>
> -PeterL
>
>
Prøv at se her
http://www.bikemovies.com/bikemovies/accidents/
video nr. 5 fra oven.... download og se.
- ikke rart... dæleme nej
Mvh
Robert
| |
David B wilby (09-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : David B wilby |
Dato : 09-01-02 21:20 |
|
En "Tank slapper" er når forhjulet går i slinger og styret slår frem og
tilbage fra den ene til den anden side, voldsomt nok til at klemme fingrene
mellem tanken og styret. Direkte oversat betyder det en tank klasker.
Det er ikke noget man vil opleve frivilligt og ser ret drabeligt ud når en
GP racer tager sådan en tur. De ender som regel på asfalten uden en
motorcykel mellem benene.
mVFh, David. '83 Honda VF750F-E som står lettere adskilte mens jeg
renovere bremserne og skifter kæde kit.
| |
|
|