Allan T <allan@REMOVETHIStoft-online.dk> skrev i en
news:a17akl$82n$1@sunsite.dk...
>
> Da jeg vil have mig en motorcykel til foråret, er jeg begyndt at finde
> ud af hvad det skal være for en... Da jeg bor alene på SU, skal den
> helst ikke koste mere end 30000kr. Jeg vil have en maskine der er til
at
> køre lidt længere ture på, evt ferie, så der må gerne være lidt kubik
og en
> kåbe, eller bare en styrkåbe ville være at foretrække.
Som sagt af en klog mand: Det er dyrt at være fattig!!
Det er nærmest en umulighed at få sine ønsker og sin økonomi til at
falde i hak omkring køretøjer, og dine tanker er næsten et klassisk
eksempel herpå!
Mankan ikke få en motorcykel til det hele for det halve - 30.000 er nede
i laveste prisleje for blot mellemstore motorcykler, og hvis du skal
have dig en model med nogenlunde pålidelighed (=spare din betrængte
økonomi for pludselige solide værksteds/reservedels -udgifter), bør du
sigte én eller to klasser lavere end hvor du er lige nu :-/
> Derfor ville jeg høre ekspertpanelets (jer) vurdering af Honda VF750F.
AV!
Hold dig fra den, hvis ikke at det er fordi at du er Honda-freak, eller
på anden måde ser dig dedikeret til at holde lige denne model på gaden!!
VF750 havde store smøre og knast -problemer fra starten og floppede helt
som model, og hvis den ikke var en varm kartoffel dengang, så er den det
ihvertfald idag, 20 år efter!
Med VFR 750 er det til gengæld en helt anden sag; men det er priserne jo
også!
> Den har 18" baghjul, men de er til gengæld lidt bredere. 120 mod 100
> foran og 130 mod 120 bagpå. Vil det være muligt af smide et 17"
baghjul
> på, eller vil det ødelægge mere end det gavner? Det vil jo give lidt
flere
> dæk-muligheder.
Jup!
Men det er også i sig selv en udgift, som vil være bedre placeret i en
nyere model (med 17" fra original af?)!
> Der er også Honda CB 750/900 men de vejer lige 10-15 kg mere end
> VF'eren. Og de fleste med billede på mc-basen har ikke kåbe, hvilket
> jeg gerne ville have. Og man skal op i 900'eren hvis den skal have
lige så
> mange hk som de andre 750'ere.
Jup!
De såkaldte Bol d'Or's er omend endnu mere outdatede - Faktisk har de
kun 16 ventiler at "prale" med! Og til trods for det bærer de på en
heftig pris p.g.a. lidt Honda-kult omkring dem
> Hvordan er de forskellige maskiner at servicere? Nemmest - sværest,
> billigst - dyrest ?
- VF'erne er temmeligt komplicerede at komme blot til tændrørene af!
- Generelt er vandkølede ofte lidt mere besværlige at komme til
ventilerne på. Dette p.g.a. en køler der oftest skal afmonteres helt!
- Kåber er omend endnu mere i vejen!
Billigst/enklest er en "klassisk" tocylindret luftkølet!
> Ang david silverspares, var lige inde og kigge. Der var kun ca. 20
> forskellige dele til VF750. Er det alt de har til modellen, eller bare
> de mest solgte de har smidt på nettet?
David Silver sælger ud af opkøbte restlagre - Derfor de store huller i
reservedelskataloget til ældre Honda'er!
Mit seneste bud på dine trængsler er en GPZ 500 S á ca. 35.000 kr!
--
Armand.