Hold da kæft en smøre man skal igennem for at skifte en lille forgaffel, vi
takker mange gange for svaret og sætter det lidt i bero til vi er tilbage i
lille Danmark igen.
Mvh 2 X CBP ( talking from Bosnia)
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a0tbjc$16q2$3@news.cybercity.dk...
>
> carlo <carlo_pedersen@hotmail.com> skrev i en
> news:3c31e401$0$5505$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en gsx-r upsidedown
> forgaffel
> > på en lille cykel som gsf 1200. (1998)
>
> Tjaeh; eftersom at bl.a. Ducati's Monster 600 har Up Side Down (USD)
> forgaffel, og for at bevæge os over i ekstremerne, så har selv en Puch
> Maxi det, Så det har altså ikke noget med størrelsen at gøre!
> Og alligevel: For at kunne forsvare handlingen bare nogenlunde, bør man
> lige sikre sig at forgaflens længde (målt fra øvre bro til akslen)
> matcher tæt til den originale
>
> > Samt hvad er tykkelsen på standard 1200 forgaffelrør?
>
> P.g.a. de omvendte forhold der ligger i konstruktionen er der på ingen
> måde plads til rørene i de originale forgaffelbroer, hvorfor man man for
> ombygning nødvendigvis må anskaffe sig en komplet USD-gaffel incl.
> broerne.
> Og så vil det endvidere være enklest at skifte hvis man fik de
> tilhørende hjul (akseldimension) med tilhørende skiver (størrelse i
> forhold til caliber-monteringen) endsamt calibre med tilhørende
> hovercylinder. Og slutteligt vil den tilhørende forskærm ligeledes være
> den der passer bedst
> Indkøb af det nævnte eksteriør er ikke bydende nødvendigt; men forenkler
> i ethvert henseende om-bygningen!
> Men hermed er det ikke slut: Det vil blive nødvendigt at undersøge
> (forinden?) om kronrørslejerne i USD-broen svarer til det pågældende
> kronrør! Hvis ikke kan man være heldig at finde et lejesæt der holder de
> fornødne inder/yder -mål og bruge :-/
> Men holder man sig inden for samme mærke, som du påtænker, skulle
> chancen for samme byggemål være rimelige!
>
> --
> Armand.
>
>
>