Allan Eckhoff wrote:
> Det kan vel så kun være cdi-boksen eller tændspolen.
>
Jeg havde engang en TS125ER, som jeg er 95% sikker på deler elsystem med
185'eren, og den havde altså platintænding (platinerne passer fra en Yamaha
4g efter lidt modifikation
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Ellers fås de sandsynligvis også gennem
Max's MC Import.
> Kan man teste nogle af delene?
>
CDI-boks, som jeg altså ikke tror findes på 185'eren, er vist svære at
teste (jeg ved ikke alt, men det overrasker nok ikke så mange). En måde er
vel at prøve den på en anden tilsvarende mc.
Tændspolen kan tjekkes ved at måle modstanden i hhv. primær (6v) og
sekundærsiden (højspænding) (altså hver spole i klumpen). Der er vist nogle
generelle værdier man kan gå ud fra - dem er der sikkert andre der kan
huske. En ting er sikkert: hvis den er på uendeligt mange ohm, så er der
ingen forbindelse, hvilket betyder at du enten ikke har ordentlig
forbindelse på kontakterne eller at tråden i spolen er gået fra hinanden
(på en eller anden måde).
> Jeg har prøvet at holde 6v på + på tændspolen, fra et batteri, og så bryde
> på - siden, men ingen gnist.
>
Øhh.. du satte vel minus fra batteriet på stel og du brudte den mellem
tændrørsstikket og stel, eller hvad? ..hmm, her skal man jo lige passe på
med ikke at kortslutte det, så man brænder spolen af.
> Jeg har kun erfaring med platintændning fra biler. Så det virker nok ikke
> på samme måde.
>
Jeg ved ikke så meget om biler
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe, det er jo skide dyrt at komme
> til mekaniker.( tændspole 1200,- + moms)
>
Mon ikke man kan finde en uoriginal et sted
> hvad koster en CDI boks så ikke.
>
De er altid dyre tror jeg. De priser jeg har hørt om har altid lagt et
stykke over 2000,-
Jeg har forresten et ledningsdiagram til ts185'eren, hvis det har interesse.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 -
http://the.subnet.dk
GSXR250