Tomas Linnet <tomasane@orangenet.dk> skrev i en
news:giMR7.91$g55.86352984@news.orangenet.dk...
>
> Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
> news:c5ge1u0bptvr780r9ki8g3ag12mvqfahi0@4ax.com...
> > Ja-ja men altså de kører stadig mere tæt på og en nybegynder kan
> > godt føle sig lidt presset i forhold til std. klassen,Rookie II er
endnu
> > værre,du ved jo selv at der var flere der brokkede sig over netop
> > det til forårets licenskursus
> Ikke enig, i std. 250 kan man være sikker på at man bliver overhalet i
> svingene hvor en anden b-kører på en 250 racer sikkert vil udnytte
> sine 20 hk extra.
Da far her var debutant, kørte 600'erne med i "Lille Debutant" -klassen!
Sidenhen rykkedes de op i "den store" (hvortil de også klart hørte
hjemme, eftersom at de dér gav Gix'er 7½'erne klø!); men jeg overlevede
da at RGV'en blev ædt med fynd og klem indimellem!
Egentlig er Rookie-klasserne jo et sted hvor man skal prøve at race,
endsamt udvikle sig udi kunsten, og det gør man jo ikke hvis man ikke
oplever at blive kantet bagfra med mellemrum :-/
En trøst kan være, at i "Rookie" er der klart forskel på materiellet;
imens der klart er forskel på piloterne i A-klasserne - Forestil dig/jer
at rykke op i
superbike efter et år på en pumpet 7½'er, og dermed blive sluppet løs
med Rene Prang m.fl. =
Personligt var jeg aldrig blevet ædt så hurtigt og tæt, som efter at jeg
rykkede op som A-kører i "superstreeet" (=daværende "Std. 400"), hvor
Finn Villadsen og Arne Loklindt herskede!
--
Armand