Rengøring af flaskesutter
Fra : Betin@

Dato : 04-12-01 11:44

Nogle af mine flaskesutter bliver helt klistrede selvom jeg vasker og
koger dem i vand, hvordan gør I andre dem rene så de ikke bliver
klistrede?

Betin@

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-12-01 12:55

"Betin@" <FruGraaspurv@hotmail.com> wrote in message
> Nogle af mine flaskesutter bliver helt klistrede selvom jeg vasker og
> koger dem i vand, hvordan gør I andre dem rene så de ikke bliver
> klistrede?

jeg gnuppede mine med groft salt i sin tid... inden de blev kogt.... det
gjorde tricket....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Britta Larsen

Dato : 04-12-01 13:04

Nogle af mine flaskesutter bliver helt klistrede selvom jeg vasker og
> koger dem i vand, hvordan gør I andre dem rene så de ikke bliver
> klistrede?

Hvor gamle er disse sutter (flaske sutter)?

Kan være kodeordet er et par nye sutter :)

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Betin@

Dato : 04-12-01 14:08

smilly@mail.dk skrev...
> Nogle af mine flaskesutter bliver helt klistrede selvom jeg vasker og
> >

> Hvor gamle er disse sutter (flaske sutter)?
>
> Kan være kodeordet er et par nye sutter :)

Nej jeg skifter dem jævnligt, det er også nye sutter som bliver
klistrede men jeg vil da prøve med groft salt som Sabina foreslog.

Betin@

Fra : Britta Larsen

Dato : 04-12-01 17:23

> Nej jeg skifter dem jævnligt, det er også nye sutter som bliver
> klistrede men jeg vil da prøve med groft salt som Sabina foreslog.

Det er okay :)
Men bruger skam også groft salt, men hjalp ikke mig, men prøv evt. at tørre
dem i en viskestykke når du har kogt dem.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-12-01 13:39

Jeg går udfra at det er gummisutter der er tale om. Vi gjorde istedet
det, at vi anskaffede en masse silikone-sutter, de kan rengøres på samme
måde som dem af gummi. Til gengæld kan de rengøres i det uendelige og
skal ikke skiftes jævnligt. Vi puttede vores i opvaskemaskinen og det
fungerede fint, engang imellem fik de så den helt store tur med kogende
vand. Det er muligt at der sidder et par frelste sjæle i gruppen og
mener at sutterne SKAL være af naturgummi og det skal de da have lov til
at synes. Vi valgte bare de ulækre gummisutter fra og vores to drenge på
2½ og 4 år har begge overlevet og er ved godt helbred den dag i dag. De
har ingen mén efter apotekets silikone-sutter.
Pointen er at folk skal gøre som de selv synes er rigtigst og nemmest.

Jeg håber at du kan bruge dette til noget. Held og lykke frem over.

Med venlig hilsen

Marianne Feddersen

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 06-01-02 13:05

"Betin@" <FruGraaspurv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogle af mine flaskesutter bliver helt klistrede selvom jeg vasker og
> koger dem i vand, hvordan gør I andre dem rene så de ikke bliver
> klistrede?

Hej

jeg har ikke så meget til ovenstående.....
Blot husk at de skal skoldes (i 3 - 4 sekunder) og derefter tages op !
Da de ellers kan frigive giftige stoffer hvis de får lov til at bare ligge i
det kogende vand til vandet bliver koldt !

Ps. Gælder alt der er af plastik også sutteflasken, etc !

Mvh

brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-01-02 15:46

Brian Kristiansen wrote:

> [...]
>det kogende vand til vandet bliver koldt !
>
>Ps. Gælder alt der er af plastik også sutteflasken, etc !

Hej

Gør som jeg og køb silikonesutter istedet, de fås på apoteket, de kan
vaskes i det uendelige og de bliver aldrig slimede og klistrede som
gummisutterne. Du kan sandsynligvis også købe dem i et af de større
varehuse, f.eks Bilka, A-Z, OBS, Kvickly osv. De fås både i den runde og
den flade facon med forskellige hulstørrelser til kamillete, mælk og
vælling. De er godkendt af dansk varefakta og skulle som sådan være helt
uskadelige for dit barn og ikke så lidt mindre ulækre. Jeg håber at du
kan bruge dette råd, det har ihverttilfælde virket fint for vores to børn.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

--
Med venlig hilsen / Best regards