/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaring med Suzuki AH 100 søges
Fra : Allan T


Dato : 26-11-01 22:10

Davs NG

Da jeg er træt af at køre med det offentlige, og det at jeg ikke kan finde
en Suzuki GSX 250 uden afgift til mit danske stel, kigger jeg nu andre veje.

Jeg overvejede at købe en knallert 45, men synes 45-50 kmt er for lidt.
Derfor fandt jeg denne

Suzuki AH 100 fra 96. Har kørt 14000 km. Den yder 8 hk, ved 6000 omd. i
følge MC-revyen. Er det noget man skal holde sig fra?
Hvordan er det med holdbarheden på sådan en fætter? Hvor mange km kan man gå
ud fra motoren holder? Er dele dyre, eller svære at skaffe?

Findes der eventuelt andre billige motorcykler? De skal være forholdsvis nye
og helst på 175 ccm eller derunder da de så kun koster 660 kr pr år i
forsikring hos GF.

MVH
Allan



 
 
Anders Majland \(Rep~ (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 27-11-01 09:37

> Suzuki AH 100 fra 96. Har kørt 14000 km.

Den er som sagt en gammel udgået model og det kan måske godt blive svært at
finde reservedele til den (Når man tænker på de sædvanlige skræhhistorier om
C.Reinhard). Men det er jo simpel teknik ... Ellers så er der jo også AN125
der er en 4-takter. Et tysk blad brugte overskriften "Mr. Perfect" efter
deres 25000km test - De havde ikke noget som helst at udsætte på den.

Jan Sten email (addressen står på hans hjemmeside
http://w1.1422.telia.com/~u142200071/over50.htm ) har haft en AN100 og kørt
36.000 km på 4 år inden et motorhavari satte en stopper for festen.

Men kig også på aktuelle modeller fra Peugeot og Aprilia. Min erfaring er at
Peugeot er billige i reservedele og de er hurtige til at få dem frem (de har
en god infrastruktur pga. den store omsætning ibil dele).
http://www.peugeot.dk/scooter/ siger at en ny 100ccm koster 26-28kkr så en
brugt må da hurtigt være under 20kkr hvilket også kan give en brugt
leonardo.

Men vær klar over at der stort set ikke er nogen bilister der kan se forskel
på om en scooter er en registreringspligtig knallert eller en motorcykel. Så
du bliver sat i bås med tunede knallerter og de får det værste op i mange
bilister... Fanme om de vil køre bag sådan en skide lugtende/larmende
knallert - også selvom den følger trafikken ...

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150 98', 37kkm, Crash&Gaffa style
http://clubs.yahoo.com/clubs/aprilialeonardo
http://go.to/Aprilialeonardo




Lasse Lundberg (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 27-11-01 10:04

nææ bilisterne kan ikke se forskel, selv politiet blev jeg stoppet af på en
skipper150 med konen bag på...og mc plader......kørte ikke engang for stærkt
eller noget....

men hvad med vespa, jeg havde som sagtr en skipper 150, den kørte 110...og
100 med 2 på...kunne powerwheelie i starten....men det holdt den op med
efter tilkørsel.....jo så den vist 12 hk....fed til by kørsel

Lasse
hmmm...94 dage til mille



Anders Majland \(Rep~ (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 27-11-01 17:07

> nææ bilisterne kan ikke se forskel, selv politiet blev jeg stoppet af på
en
> skipper150 med konen bag på...og mc plader......kørte ikke engang for
stærkt
> eller noget....

Jeg er også selv blevet vinket ind i fartkontrol på motorvejen omkring
Rønnede. Han havde squ ikke engang målt mig - Det ville da ellers være rart
at vide om topfarten er 110 eller 115 (når speedoo siger 120)

Men efter at have stoppet mig, måtte jeg vente en rum tid inden de fik
snakket færdig indbyrdes (De skulle nok lige finde ud at pladen reelt
passede til maskinen) og ville så bare se mit kørekort....

Jeg har også haft et lille "problem" ved storebælt:
? Er det en scooter ?
- Ja det er en scooter.
?Så må du ikke køre her på motorvejen bla bla bla
- Jo for den er indreg'et som en motorcykel og er ikke en "knallert"
? Jamen hvis det er en scooter så må du ikke køre her !
- Lad mig nu bare betale for en motorcykel
? Jamen scootere må da ikke ...
- Enten så lader du mig betale for en motorcykel eller også ringer du eller
jeg efter politiet så de kan fortælle dig at jeg må køre her.
? Så fik jeg lov at betale og hun truede med at politiet ville vente på mig
på den anden side ....

Og en positiv en ved HH-ferries Helsingør med konen bagpå. En retur billet
til Helsingborg, tak
Det bliver 24kr (Hvor en mc med 2 personer koster ca. 160kr)

Mvh
Anders Majland
http://go.to/ApriliaLeoanardo


Jacob Stegelmann (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 27-11-01 17:26


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:9u0dhn$fie$1@sunsite.dk...
> Jeg har også haft et lille "problem" ved storebælt:
> ? Er det en scooter ?
> - Ja det er en scooter.
> ?Så må du ikke køre her på motorvejen bla bla bla

Problemet er at folk tror, hvis man siger scooter, at så er det automatisk
en knallert, hvilket egentlig undre mig, for da "de" var unge måtte der da
have kørt mange vespa scootere rundt...
forudsat at "de" er mere end 30 år eller så'en

Går udtrykket scooter egentlig udelukkende på udseendet eller skal det også
(strengt taget) være en motorcykel?

--
jacob



RpR (27-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 27-11-01 17:55

> Går udtrykket scooter egentlig udelukkende på udseendet eller skal det
også
> (strengt taget) være en motorcykel?

Svært at diskutere. I andre lande kører mange af de nye plastik knallerter
som scootere jo.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Anders Majland \(Rep~ (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 27-11-01 18:20

> Går udtrykket scooter egentlig udelukkende på udseendet eller skal det
også
> (strengt taget) være en motorcykel?

Min holdning er at det kun går på designet. Altså noget med relativt små
hjul (10"-14") og ikke nogen tank at klemme knæene omkring. Nogle vil så
også mene at en "rigtig" scooter skal have manuelt gear, men det er jeg for
ung til

Det sjove er så at diskutere om en Gilera DNA er en scooter eller en
motorcycle. Den har samme transmission som piaggios kilremsscootere men et
design der er mere MC (Motoren er 50, 125 eller 180ccm)

Mvh
Anders Majland


Armand (05-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-12-01 16:36


Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:9u0hp3$t5s$1@sunsite.dk...
>
> Det sjove er så at diskutere om en Gilera DNA er en scooter eller en
> motorcycle. Den har samme transmission som piaggios kilremsscootere
men et
> design der er mere MC (Motoren er 50, 125 eller 180ccm)

Heeey!
Fås den også som stor?
Sjov lille ting, forøvrigt!

Jeg mener forøvrigt at Suzuki's Street Magic også falder ind under
sådanne hybrider!

Og i forlængelse af dit diskussionsoplæg: Er den der
"streetfighter-scooter" med åbentliggende gitterrør-ramme (Raptor? -
Stalker?), også lige til at diskutere placeringen af (scooter/hybrid)
:-/

--
Armand.



Anders Majland \(Rep~ (05-12-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 05-12-01 21:22

> > Gilera DNA (Motoren er 50, 125 eller 180ccm)

> Heeey!
> Fås den også som stor?
> Sjov lille ting, forøvrigt!

Nej den er vist _altid_ næsten ligeså lille som Suzuki's Street Magic. Og
jeg tror ikke den kommer til landet som 180ccm da den så vil koster
45-55kkr, med mindre importøren får rabat i forhold til vores nabolande.

> Og i forlængelse af dit diskussionsoplæg: Er den der
> "streetfighter-scooter" med åbentliggende gitterrør-ramme (Raptor? -
> Stalker?), også lige til at diskutere placeringen af (scooter/hybrid)
> :-/

Italjet dragster - der fåes med samme 180ccm motor fra "piaggo engines" som
dna'en. Hvis det ikke lige var for afgiften findes der et hav af små sjove
"by-cykler"

/Anders Majland



RpR (06-12-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-12-01 06:55

> Nej den er vist _altid_ næsten ligeså lille som Suzuki's Street Magic. Og
> jeg tror ikke den kommer til landet som 180ccm da den så vil koster
> 45-55kkr, med mindre importøren får rabat i forhold til vores nabolande.

Nix, DNA er faktisk ret stor af en "semi-scooter" at være.
Størrelsesmæssigt at sammenligne med f.eks Aprilia RS 50.

Jeg syns så slet ikke om DNA'en, men altså.
Rygterne siger også at flere Mc fabrikanter pusler med "rigtige" MC'er med
vario, kunne da blive meget spændende =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Anders Majland \(Rep~ (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 06-12-01 09:29

> Rygterne siger også at flere Mc fabrikanter pusler med "rigtige" MC'er med
> vario, kunne da blive meget spændende =)
> - RpR

Og det vil du ikke kalde T-max'en ?

/A


RpR (07-12-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 07-12-01 00:31

> Og det vil du ikke kalde T-max'en ?

Vil kalde T-Max en 500cc scooter.
En MC med vario ville være noget i stil med DNA'en, bare større og
hurtigere.
De har dog seriøse problemer med at finde materialer der kan klare
belastningen i varioen hvis de skulle lave en Super Bike af en art med vario
princippet. Variatoren er jo en genial opfindelse! Altid max moment, og
benzinforbruget er også lavere =) Eneste ulempe er som sagt ved de højydende
motorer der kan æde sig gennem ruller på rekordtid..

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Anders Majland \(Rep~ (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-12-01 09:44

> Eneste ulempe er som sagt ved de højydende
> motorer der kan æde sig gennem ruller på rekordtid..

Derfor er løsningen elektrisk styret vario (suzuki) eller hydralisk (Honda -
dog pt kun prototype). De primitive varioer som alle små scootere (<400ccm)
bruger er ikke særligt effektive. Men jeg håber at få tiltusket mig en
prøvetur på den nye burgman med elektrisk styret vario, hvor man i bedste
triptronic stil selv kan styre "skiftene" hvis man ønsker det.

Jeg ville gerne have et køretøj som mit nuværende men blot med 30+HK. De
store scootere med "høj" effekt egner sig efter min mening ikke til
"nærtrafik", og min "kompakte" har ikke kraft nok til "transport" på lande-
og motor-vej. Tænker man på sikkerhed (og det gør jeg mere efter mit tilt da
jeg stadig har ondt i skulderen) kunne en BMW C1 også være interessant hvis
den ellers fik de 30+ hk.
--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150 98', 37kkm, Crash&Gaffa style
http://clubs.yahoo.com/clubs/aprilialeonardo
http://go.to/Aprilialeonardo



RpR (08-12-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 08-12-01 00:18

> Derfor er løsningen elektrisk styret vario (suzuki) eller hydralisk
(Honda -
> dog pt kun prototype). De primitive varioer som alle små scootere
(<400ccm)
> bruger er ikke særligt effektive. Men jeg håber at få tiltusket mig en
> prøvetur på den nye burgman med elektrisk styret vario, hvor man i bedste
> triptronic stil selv kan styre "skiftene" hvis man ønsker det.
>
> Jeg ville gerne have et køretøj som mit nuværende men blot med 30+HK. De
> store scootere med "høj" effekt egner sig efter min mening ikke til
> "nærtrafik", og min "kompakte" har ikke kraft nok til "transport" på
lande-
> og motor-vej. Tænker man på sikkerhed (og det gør jeg mere efter mit tilt
da
> jeg stadig har ondt i skulderen) kunne en BMW C1 også være interessant
hvis
> den ellers fik de 30+ hk.

Der fås faktisk elektrisk vario til 50cc scootere =)
Havde faktisk slet ikke tænkt på den mulighed, tænkte kun på det som et
gimmick!

pic:
http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/4415.jpg

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jes Vestervang (08-12-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-12-01 15:01

Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\) wrote:
.........snip.....
> Tænker man på sikkerhed (og det gør jeg mere efter
> mit tilt da jeg stadig har ondt i skulderen) kunne en BMW C1 også være
> interessant hvis den ellers fik de 30+ hk.
>
Jaeh, og dog. Efter sigende skulle de styre en hel del langsommere pga. det
høje tyngdepunkt og det er jo ingen sikkerhedsmæssig fordel :-/ Hurtig
styring er jo en ret stor fordel i farlige situationer...
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Brian Lænø (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 07-12-01 15:51


"RpR" skrev
>
> Vil kalde T-Max en 500cc scooter.
> En MC med vario ville være noget i stil med DNA'en, bare større og
> hurtigere.
> De har dog seriøse problemer med at finde materialer der kan klare
> belastningen i varioen hvis de skulle lave en Super Bike af en art med
vario
> princippet. Variatoren er jo en genial opfindelse! Altid max moment, og
> benzinforbruget er også lavere =) Eneste ulempe er som sagt ved de
højydende
> motorer der kan æde sig gennem ruller på rekordtid..
>
Du glemte den største ulempe, nemlig larmen!
Hvis man bruger en vario med samme princip som på en knallert, så går det da
helt galt.
Prøv at forstille dig en 1000cc mc med larme potter, der skal bruge 10.000 -
12.000 omdr./m for at sætte i gang.
Hvad tror du naboerne vil syndes om det
En knallert med vario har ikke altid max moment, med der imod max hk.
Max moment ligger ved lavere omdr./m en max hk.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



RpR (08-12-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 08-12-01 00:20

> Du glemte den største ulempe, nemlig larmen!
> Hvis man bruger en vario med samme princip som på en knallert, så går det
da
> helt galt.
> Prøv at forstille dig en 1000cc mc med larme potter, der skal bruge
10.000 -
> 12.000 omdr./m for at sætte i gang.
> Hvad tror du naboerne vil syndes om det

Kommer jo helt an på hvornår koblingen er sat til at koble til, men ja, de
par bane scooter jeg har hørt har da allesammen larmet på den "rigtige" side
af 100db.

> En knallert med vario har ikke altid max moment, med der imod max hk.
> Max moment ligger ved lavere omdr./m en max hk.

woops, sorry ja!

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Martin Sørensen (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 27-11-01 17:46

> Problemet er at folk tror, hvis man siger scooter, at så er det
automatisk
> en knallert, hvilket egentlig undre mig, for da "de" var unge måtte der
da
> have kørt mange vespa scootere rundt...
> forudsat at "de" er mere end 30 år eller så'en

Ja, de burde have vokset op med at en scooter kørte hurtigere end 45 km/t.

> Går udtrykket scooter egentlig udelukkende på udseendet eller skal det
også
> (strengt taget) være en motorcykel?

Det er jo det. Det virker som om, at folk mere og mere betegner 45'erne som
scootere (og endda også 30'erne). Jeg holder dog stadig på, at en scooter er
et motorkøretøj og 45'erne er knallerter (som de er i lovens forstand). Men
for menigmand ser de jo ens ud, deraf forvirringen. Folk har også meget
svært ved at se forskel på om der står 5 eller 7 tegn på nummerpladen, selv
om jeg synes det er ret tydeligt.

signing off.. Martin Sørensen



Mads Lund (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-11-01 12:56

> Det er jo det. Det virker som om, at folk mere og mere betegner 45'erne
som
> scootere (og endda også 30'erne). Jeg holder dog stadig på, at en scooter
er
> et motorkøretøj og 45'erne er knallerter (som de er i lovens forstand).
Men
> for menigmand ser de jo ens ud, deraf forvirringen. Folk har også meget
> svært ved at se forskel på om der står 5 eller 7 tegn på nummerpladen,
selv
> om jeg synes det er ret tydeligt.

Er scooter begrebet ikke udelukkende et design begreb ? I min lille
ingeniørmæssige verden, (hvor ting er firkantede) operere man med 2
dimmensioner, en loggivningsmæssig og en designmæssig. Den lovgivningsmæssig
skiller alle 2 og 3 hjulede motorkøretøjer i 3 kategorier: Knallerter (30),
øv knallerter (45), og motorcykler. Den næste parameter er et
designspørgsmål, og der er kategorierne : Scootere (ting med små hjul),
offroad/enduro (ting med takkede hjul), rejseenduro (tunge ting med
traktorhjul), sportsmc (ukomfortable slåihjel ting), touring (oprejst
sidende folk i kaffetøj), chopper (larmende ting med tattoo fyre),
naked/streetfighter (nøgne kombiting), trikes/sidecars (ting med 1 hjul for
meget) osv.

Så er tricket at alle 2 hjulede motorkøretøjer går i en design kategori og 1
lovgivningskategori. Og pånær enkelte, er alle kombinationer mulige. Eks
scootersnakken en scooter (design) kan køres i alle 3 lovgivningsmæssige
kategorier: 30, 45, mc. Den overvejende del kører dog i 30 og 45
kategorierne.

Tager vi lidt mere utraditionelle kombinationer, så kan man jo godt få en
trike indregistreret som 45. Eller en sportsmc (RS50) som 30. eller en
chopper (aprilia tingen) som 45

Den eneste kombinitation jeg mener ikke kan lade sig gøre er sidevogne i 30
og 45 kategorierne.


Mads Lund
Ninja9RT



Martin Sørensen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 28-11-01 20:58

> Er scooter begrebet ikke udelukkende et design begreb ?

Måske du har ret.. Men jeg ved ikke, om det står defineret et sted, hvad det
er?
Jeg synes stadig, at en scooter er et køretøj, der følger trafikken, og
derfor må være en MC. Det var det da de blev introduceret, og burde vel
stadig være det.

> Tager vi lidt mere utraditionelle kombinationer, så kan man jo godt få en
> trike indregistreret som 45. Eller en sportsmc (RS50) som 30. eller en
> chopper (aprilia tingen) som 45

Nogen herinde, der har prøvet en lovlig RS50? Er den ikke vanvittigt
irriterende at køre på, når den kun kan køre 30 km/t?
Jeg prøvede engang en lovlig Yamaha Jog, og jeg følte næsten, at jeg kunne
gå hurtigere..

signing off.. Martin Sørensen



Martin Sørensen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 28-11-01 21:00

> Nogen herinde, der har prøvet en lovlig RS50? Er den ikke vanvittigt
> irriterende at køre på, når den kun kan køre 30 km/t?

Kom lige i tanke om.. Er en RS50'er ikke kun en 45'er, jeg synes ikke jeg
har set den som 30'er? Men stadig, 45km/t er også sygt langsomt.

signing off.. Martin Sørensen



RpR (28-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-11-01 22:24

> Kom lige i tanke om.. Er en RS50'er ikke kun en 45'er, jeg synes ikke jeg
> har set den som 30'er? Men stadig, 45km/t er også sygt langsomt.

Jo tak, jeg har prøvet en, og det var ikke særligt sjovt. Så hellere ind på
cykelstien med 30km/t.
Forestil dig at sparke dig vej gennem 6 gear for at nå 45km/t. Helt i
skoven.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Anders Majland \(Rep~ (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 29-11-01 10:47

> Forestil dig at sparke dig vej gennem 6 gear for at nå 45km/t. Helt i
> skoven.

Det er vel ikke være en en 80'er Suzuki K50 - 4 gear til 30km/t

/Anders Majland


RpR (29-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-11-01 22:19

> Det er vel ikke være en en 80'er Suzuki K50 - 4 gear til 30km/t

Næh, egentligt ikke, for de sidste 2 gear kniber det med at trække i lovlig
tilstand, så du når generelt kun 4. gear.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rolsted (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-11-01 00:49

"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev

> Problemet er at folk tror, hvis man siger scooter, at så er det
automatisk
> en knallert, hvilket egentlig undre mig, for da "de" var unge måtte der
da
> have kørt mange vespa scootere rundt...
> forudsat at "de" er mere end 30 år eller så'en
> Går udtrykket scooter egentlig udelukkende på udseendet eller skal det
også
> (strengt taget) være en motorcykel?

Jeg vil nu stadig holde på at min Vespa ET2 er en 'scooter', - også selvom
den kun er på 50 ccm Den findes jo trods alt som ET4 i præcis samme
design med mc-plade på....

Mvh

Claus Rolsted,
som med glæde mailer et billede af scooteren, hvis interesse haves




Martin Sørensen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 28-11-01 10:44

> Jeg vil nu stadig holde på at min Vespa ET2 er en 'scooter', - også selvom
> den kun er på 50 ccm Den findes jo trods alt som ET4 i præcis samme
> design med mc-plade på....

Er RS50 så også en motorcykel, bare fordi den er næsten magen til RS125?

signing off.. Martin Sørensen



Anders Majland \(Rep~ (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 28-11-01 11:43

> Er RS50 så også en motorcykel, bare fordi den er næsten magen til RS125?
> signing off.. Martin Sørensen

Nu er en motorcykel jo defineret i bekendgørelsen om køretøjers indretning
og udstyr - så nej.

Problemet med "scooter" er at det er et begreb der ikke har noget med
lovgivningen at gøre. Mange producenter at de løbehjul der var så moderne
for et år siden kalder dem jo også for scootere. Det samme gælder mange af
el-kørestole der sælges til gangbesværede ....

/A


Claus Rolsted (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-11-01 12:26

"Martin Sørensen" skrev

> > Jeg vil nu stadig holde på at min Vespa ET2 er en 'scooter', - også
selvom
> > den kun er på 50 ccm Den findes jo trods alt som ET4 i præcis samme
> > design med mc-plade på....
>
> Er RS50 så også en motorcykel, bare fordi den er næsten magen til RS125?

Nej, RS50 er en 45-knallert med mange gearskift.
Udover at betegnelsen 'motorcykel' er ret fast defineret i loven (og i folks
bevidsthed) som Anders Majland skriver, så dækker scooter-betegnelsen efter
min mening i højere grad over udformningen rent design-mæssigt (jeg ville
dog nok have en lidt dårlig smag i munden af at kalde en 30-knallert for
'scooter', selvom en sådan designmæssigt skulle se sådan ud)..

Mvh

Claus Rolsted,
som dog ikke vil lægge skjul på at han glæder sig til sommer, hvor han får
taget mc-pappet, og måske efterfølgende køber en 'ægte' veteran Vespa
scooter.



Mads Lund (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-11-01 12:35

> Er RS50 så også en motorcykel, bare fordi den er næsten magen til RS125?

Og fordi rundetiderne på en bane for de bedste RS50 piloter ligger midt i
feltet for 125 kørerne (ca 4% langsommere end de hurtigste RS125)

Motorcykel begrebet relaterer sig vel udelukkende til køretøjets tilladte
maks hastighed.

Min far har eks en Honda CB125, som ca 90% ved første øjekast vil tippe til
at være en Yamaha4g med en lidt underlig cylinder på. Effektmæssig har den
vel 5-8 hk og den kører 80-90 kmt på toppen. Men en motorcykel er det vel
stadig, bare en lille en af slagsen

Mads Lund
5 stk blandede motorcykler



Claus Rittig (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-11-01 19:36

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
news:4Z3N7.42$BD4.5071@news.get2net.dk...

> Min far har eks en Honda CB125, som ca 90% ved første øjekast vil tippe
til
> at være en Yamaha4g med en lidt underlig cylinder på. Effektmæssig har den
> vel 5-8 hk og den kører 80-90 kmt på toppen. Men en motorcykel er det vel
> stadig, bare en lille en af slagsen

Oprindeligt havde den nu 12 heste, men efter at have testkørt din fars
Paris-Dakar Honda både over længere landevejs-stræk og i race på bane mod
KTM og Yamaha vil jeg godt indrømme at den nok ikke er så motorstærk mere
som den var da den var ny...

Rittig



Mads Lund (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-11-01 08:08

> > Min far har eks en Honda CB125, som ca 90% ved første øjekast vil tippe
> til
> > at være en Yamaha4g med en lidt underlig cylinder på. Effektmæssig har
den
> > vel 5-8 hk og den kører 80-90 kmt på toppen. Men en motorcykel er det
vel
> > stadig, bare en lille en af slagsen
>
> Oprindeligt havde den nu 12 heste, men efter at have testkørt din fars
> Paris-Dakar Honda både over længere landevejs-stræk og i race på bane mod
> KTM og Yamaha vil jeg godt indrømme at den nok ikke er så motorstærk mere
> som den var da den var ny...

Det er ikke den, og så lidt aligevel (men det er lidt tys-tys)

Han har en honda der ligner en yamaha 4g på en prik, lyden er bare noget
anderledes (4T og en rigtig rabalder udstødning)

Mads Lund
Ninja9RT



Claus Rittig (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-11-01 17:10

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
news:E8lN7.7$WK5.356@news.get2net.dk...

> > Oprindeligt havde den nu 12 heste, men efter at have testkørt din fars
> > Paris-Dakar Honda både over længere landevejs-stræk og i race på bane
mod
> > KTM og Yamaha vil jeg godt indrømme at den nok ikke er så motorstærk
mere
> > som den var da den var ny...
>
> Det er ikke den, og så lidt aligevel (men det er lidt tys-tys)

Nåh...

(rittig)



Allan T (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Allan T


Dato : 28-11-01 00:12


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:9tvjp6$le3$3@sunsite.dk...
> > Suzuki AH 100 fra 96. Har kørt 14000 km.
>
>Snip en masse erfaringer.

Årsagen til at jeg faldt over netop denne scooter var at den var ret billig.
Kun 7500kr, for en 96 der i følge sælger har gået 14000 km.
Regner med at tage ud og kigge på den hvis jeg får tid, for det koster jo
ingen ting.

Det kunne da godt være man skulle overveje en DT175 i stedet for, men de er
noget dyrere end den 100ccm-fætter.

Alle de Suzuki GN 125 der er til salg står til minimum 12900kr, og de er
alle i Jylland... Bor selv i Storkbh.
DT175erne står til 12000 og op hvis de skal være synede.
Tjaa, ved sgu ikke rigtig.

Allan





Henrik Nielsen - Rap~ (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 27-11-01 10:50

Noget af det billigste er nok en DT175, min kører fint og er temmelig
økonomisk. Den er også nemmere at styre, dårligt føre, end en scooter.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Anders Majland \(Rep~ (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 27-11-01 17:09

> Noget af det billigste er nok en DT175, min kører fint og er temmelig
> økonomisk. Den er også nemmere at styre, dårligt føre, end en scooter.

Enig - Sådan et automatisk kilremstræk er noget lort når først baghjulet
spinner, for så gearer det op - Ikke lige hvad man har behov for når det
kniber med at få bid ... Til gengæld så skjuler plastikken alt det der
ruster

/A


Jens S., Esbjerg (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 27-11-01 22:24

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
> skrev
> Noget af det billigste er nok en DT175, min kører fint og er temmelig
> økonomisk. Den er også nemmere at styre, dårligt føre, end en scooter.
>
> --
> Mvh.
> Henrik
************************
Suzuki GN 125, 4 takts - 30 km/l. 1.800 kr. med kasko, helårlig dækning. Lav
sædehøjde.
Fåes brugte til ca. 10.000, 6-7 år gamle. Ny pris ca. 22.000,-.
Kører o.k. gennem sne, og står "rimeligt" fast når der er is ....

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125 (vinter- og bytursmaskine)




PHK (05-01-2002)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 05-01-02 05:41


"Allan T" <allan@toft-online.dk> skrev i en meddelelse
news:9tuatq$2o9$1@sunsite.dk...
> Davs NG
>
> Da jeg er træt af at køre med det offentlige, og det at jeg ikke kan finde
> en Suzuki GSX 250 uden afgift til mit danske stel, kigger jeg nu andre
veje.
>
> Jeg overvejede at købe en knallert 45, men synes 45-50 kmt er for lidt.
> Derfor fandt jeg denne
>
> Suzuki AH 100 fra 96. Har kørt 14000 km. Den yder 8 hk, ved 6000 omd. i
> følge MC-revyen. Er det noget man skal holde sig fra?

Jeg har haft en :)

Den er for motorsvag. Kan knapt holde 80 km/timen (ægte) på horisontal vej,
så jeg blev ret hurtigt træt af den. Også fordi jeg synes der var for mange
småproblemer med den.

Jeg ville ikke anbefale den.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177605
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste