Mogens Gaarde <mgaarde@grundfos.com> skrev i en
news:e563c088fee0d113b0daef248d3ee2ec.44706@mygate.mailgate.org...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:9tj6rh$4pv$1@news.cybercity.dk...
> > Prøv at se på den FAQ, som DMC har på sin hjemmeside!
> > Link:
www.dmc-org.dk - FAQ'en er blandt "knapperne"
> Tak for svar, men der har jeg været og de skriver ikke noget om
> tømning af karburatorer. Betyder det at det ikke er nødvendigt ?
Kan man ikke læse imellem linierne, at ligesom for bensin tankens
vedkommende, er det smartest at have fyldt mest op for at minimere de
luftlommer hvor der kan opstå en kondensering => bedst ikke at tømme
svømmerhusene? :-/
Oftest tåler bensinen ikke at henstå særligt længe under åbne forhold
(svømmerhuset er åbent ud til atmosfæren) uden at miste boost'et,
hvorfor man alligevel skal tømme svømmerhusene før opstartsforsøg til
foråret.
Dette kan så vendes til at man alligevel ligesågodt kan tømme dem først
som sidst; men dér vil jeg mene at et tømt svømmerhus kan(!?) give
anledning til irring i dyser og andre sager, hvilket ikke vil kunne ske
hvis det holdes "under vand (= bensin)".
En helt tredie ting er at man måske ligefrem burde efterfylde
svømmerhusene (á "PRI" på bensinhanen) igennem vinteren, derved at jeg
forudsætter at bensinstanden synker grundet fordampning :-/
Alt i alt er detteher high-end opstaldning!
Jeg har haft en motorcykel der har del-overvintret, indestøbt i den dybe
og pludseligt frosne vandpyt der var i klubbens daværende skur, og
sidenhen vandaliseret til en isskulptur med spandevis af vand - Og
alligevel lod den sig starte relativt ubesværet da det atter blev
tøvejr, så den kunne blive kørt hjem for rest-overvintring i den u-
opvarmede/oplyste garage jeg havde til rådighed
--
Armand.