/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Udluftning af skiveforbremse ¤%¤%¤&#&"/!
Fra : Mukker


Dato : 15-11-01 10:45

Hejsa NG

Efter at have renset bremsekaliberstempel, har jeg forgæves forsøgt at
udlufte forbremsen på min Honda 125 XL (pladdershopper). Jeg har forsøgt at
lade bremsevæsken løbe igennem oppe fra, næsten som en bil. Uden held. Så
har jeg forsøgt at pumpe bremsevæsken nedefra, uden held. Hvad gør jeg
forkert/hvor svært kan det være. Skal jeg pumpe bremsevæsken i for oven
eller forneden? skal jeg holde bremsehåndtaget inde imens jeg pumper
bremsevæske inde for oven/neden? Skal forbremsen ikke blive hård, så den kun
trækkes halvt ind?

Hilsen fra Mukker
Der næsten har givet op for en "simpel" udluftning



 
 
Mads Lund (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 15-11-01 11:12

> Efter at have renset bremsekaliberstempel, har jeg forgæves forsøgt at
> udlufte forbremsen på min Honda 125 XL (pladdershopper). Jeg har forsøgt
at
> lade bremsevæsken løbe igennem oppe fra, næsten som en bil. Uden held. Så
> har jeg forsøgt at pumpe bremsevæsken nedefra, uden held. Hvad gør jeg
> forkert/hvor svært kan det være. Skal jeg pumpe bremsevæsken i for oven
> eller forneden? skal jeg holde bremsehåndtaget inde imens jeg pumper
> bremsevæske inde for oven/neden? Skal forbremsen ikke blive hård, så den
kun
> trækkes halvt ind?

Efter jeg har fået KTM'ens bremser på toppen, kan jeg anbefale følgende
strategi:

Skil alt ad, og her mener jeg alt. Rengør pakninger, gummiringe og alle
metaldele (brug sprit til gummi dimserne). Vær sikker på at de rer hul
gennem begge huller fra reso...resi...hmm beholderen og ind til
hovedcylinderen. der sidder et lille (ø1) hul lidt foran det større hul. og
hvis dette lille hul er stoppet er bremsen nærmest umulig at udlufte +
bremsen vil hænge, da vædsken returnerer gennem dette hul (det var galt på
begge bremser på KTM'en). Når det hele er gjort rent, samles det igen (husk
at smøre gevind og de bevægelige dele som ikke er i kontakt med vædsken med
bremsefedt). vædsken hældes på, og normalt kan systemet udluftes uden de
store problemer. Men skulle det volde besvær, så plejer jeg at sætte en
slange på udluftningsskruen, og suge i en, så går det meget let. (husk at
stoppe før du får bremsevædske i munden

Mads Lund
KTM300 synsklar



JBH (14-11-2001)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 14-11-01 21:38

Lige en ting, når man er igang som Mads skriver...

Det er MEGET vigtigt at bruge det rigtige fedt (Hverken Becel eller
kobberfedt til at smøre gummipakningerne med . Alm fedt /olie ødelægger
gummiet.
Den jeg bruger er en tyndtflydende halvgennemsigtig på tube, Jeg kan ikke
huske fabrikatet men det er købt i hos en madkassereservedels forhandler.

En anden underlig ting jeg har bemærket, er at fedtet får et lilla skær i
sollys !! sikkert pga UV-stråling


mvh
JBH

Mads Lund skrev i meddelelsen ...
>> Efter at have renset bremsekaliberstempel, har jeg forgæves forsøgt at
>> udlufte forbremsen på min Honda 125 XL (pladdershopper). Jeg har forsøgt
>at
>> lade bremsevæsken løbe igennem oppe fra, næsten som en bil. Uden held. Så
>> har jeg forsøgt at pumpe bremsevæsken nedefra, uden held. Hvad gør jeg
>> forkert/hvor svært kan det være. Skal jeg pumpe bremsevæsken i for oven
>> eller forneden? skal jeg holde bremsehåndtaget inde imens jeg pumper
>> bremsevæske inde for oven/neden? Skal forbremsen ikke blive hård, så den
>kun
>> trækkes halvt ind?
>
>Efter jeg har fået KTM'ens bremser på toppen, kan jeg anbefale følgende
>strategi:
>
>Skil alt ad, og her mener jeg alt. Rengør pakninger, gummiringe og alle
>metaldele (brug sprit til gummi dimserne). Vær sikker på at de rer hul
>gennem begge huller fra reso...resi...hmm beholderen og ind til
>hovedcylinderen. der sidder et lille (ø1) hul lidt foran det større hul. og
>hvis dette lille hul er stoppet er bremsen nærmest umulig at udlufte +
>bremsen vil hænge, da vædsken returnerer gennem dette hul (det var galt på
>begge bremser på KTM'en). Når det hele er gjort rent, samles det igen (husk
>at smøre gevind og de bevægelige dele som ikke er i kontakt med vædsken med
>bremsefedt). vædsken hældes på, og normalt kan systemet udluftes uden de
>store problemer. Men skulle det volde besvær, så plejer jeg at sætte en
>slange på udluftningsskruen, og suge i en, så går det meget let. (husk at
>stoppe før du får bremsevædske i munden
>
>Mads Lund
>KTM300 synsklar
>
>



Uffe Ibh Iversen (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Uffe Ibh Iversen


Dato : 15-11-01 12:07

Husk som Mads Lund siger, det lille bitte bitte hul til returløbet! Jeg
havde grå hår en måned efter at jeg fandt ud af det!
Uffe

"Mukker" <mukkerl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:X8MI7.38$b%5.1611@news.get2net.dk...
> Hejsa NG
>
> Efter at have renset bremsekaliberstempel, har jeg forgæves forsøgt at
> udlufte forbremsen på min Honda 125 XL (pladdershopper). Jeg har forsøgt
at
> lade bremsevæsken løbe igennem oppe fra, næsten som en bil. Uden held. Så
> har jeg forsøgt at pumpe bremsevæsken nedefra, uden held. Hvad gør jeg
> forkert/hvor svært kan det være. Skal jeg pumpe bremsevæsken i for oven
> eller forneden? skal jeg holde bremsehåndtaget inde imens jeg pumper
> bremsevæske inde for oven/neden? Skal forbremsen ikke blive hård, så den
kun
> trækkes halvt ind?
>
> Hilsen fra Mukker
> Der næsten har givet op for en "simpel" udluftning
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177605
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste