|
![](/images/profiles/icons/153234.jpg) | Accepteret svar Fra : pallenoc ![Tre en halv stjerne](/App_Themes/Normal/images/stars/small/star35.gif) | ![Fire stjerner](/App_Themes/Normal/images/stars/big/star40.gif) Modtaget 110 point Dato : 21-09-05 10:34 |
|
Turboen virker "optimal" ved bilens højeste drejningsmoment (fra den grønne lampe tænder til den røde lampe tænder).
Bilen har 90 Hk
Mvh
Palle Jensen
| |
![](/images/profiles/StandardIcons/andy.jpg) | Godkendelse af svar Fra : Bragesvej ![To stjerner](/App_Themes/Normal/images/stars/small/star20.gif) |
Dato : 21-09-05 14:14 |
| | |
![](/images/profiles/icons/153234.jpg) | Kommentar Fra : pallenoc ![Tre en halv stjerne](/App_Themes/Normal/images/stars/small/star35.gif) |
Dato : 21-09-05 14:44 |
|
Det gør du jo også indirekte: jo højere omdr. jo mere brændstof vil den ha'. ( og jo større er risikoen for motorhavari = dårlig (total)økonomi ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
På benzinbiler som har en tilsvarende grøn og rød lampe, er det rigtigt at den virker som en "økonomimåler". Den virker ved at "måle" på det vakum der er i indsugningsmanifolden: jo større vakum, jo større er suget fra motoren = mere benzinforbrug.
Tak for din accept!
| |
![](/images/profiles/StandardIcons/andy.jpg) | Kommentar Fra : Bragesvej ![To stjerner](/App_Themes/Normal/images/stars/small/star20.gif) |
Dato : 23-09-05 18:53 |
|
Jeg syntes bare det er underligt jeg skal skifte fra 3 til 4 gear ved 3000 omdr, det betyder jeg skal skifte ved 60 km i timen eller´s lyser den rødelampe..
og ved 3000omdr lyder motoren slet ikke som om den bliver presset.
| |
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/User_Message.gif) | Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|