|
| Motor tager ikke omdrejninger Fra : Lincoln1242 | Vist : 433 gange 71 point Dato : 17-01-16 12:12 |
|
Her til formiddag startede jeg min bil efter en kold nat (- 9). Den havde lidt startproblemer men kom igang. Efter at have kørt 500 meter tabte den fart, og jeg holdt til sidst stille. En kontrollampe lyste og lampen "WINTER" blinkede. Trådte jeg på speederen så kunne den ikke kommer over 1500 omdrejninger. Satte jeg den i gear, så kunne den stort set ikke trække. Bilen har automatgear. Efter at have holdt i tomgang et par minutter, så kunne den pludselig godt trække og køre normalt igen.
Hvad kan problemet skyldes? Jeg er ret overbevist om at det skyldes kulden. Men er det motorolie, vand, gearkasse, konverter eller noget andet, der fejler?
| |
| Accepteret svar Fra : mig-selv | Modtaget 81 point Dato : 17-01-16 12:50 |
| | |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 17-01-16 13:15 |
|
Det skulle vist ikke være nødvendigt med karburatorsprit hvis bilen har benzin indsprøjtning, men stadig godt til at tage kondens i benzin tanken, der kan lave vand propper
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 17-01-16 13:30 |
|
Havde selv problemer med at starte bilen for en måneds tid siden og før frosten, den skulle tørnes en evighed og gik lidt ujævnt og et næsten fladt batteri, en ½ af ovennævnte flaske og den hopper igang øjeblikkeligt - trods hård frost.
| |
|
Jeg prøver at fremskaffe sådan en flaske karburatorsorit/-rens, og vender tilbage når det er afprøvet!
| |
|
Jeg har nu fyldt karburatorsprit på, og tanket så blandingsforholdet passer. Og nu kører den (næsten) som den plejer. Men det er som om den kører meget ujævnt og vibrerer/støjer, når den kommer op i fart. Det lyder næsten som om den kun kører på 4-5 cylindre (ud af de 6 den har). Sætter jeg den i frigear (mens den er i fart), og giver den gas, så lyder den dog som den skal. Men vibrationen/støjen er den samme uafhængigt af omdrejningerne. Så skal det være en trækaksel, eller noget andet, der er ude af balance. Det mærkelige er, at det er periodisk; dvs. støjen er der ikke hele tiden. Kan en trækaksel, et dæk osv. være periodisk ude af balance!?
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 18-01-16 10:08 |
|
Citat Men vibrationen/støjen er den samme uafhængigt af omdrejningerne |
Sten i dækket, bremse der hænger/frosset/ smadret hulleje - ellers burde det (vil jeg mene) komme lidt af gangen, ikke øjeblikkeligt.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 18-01-16 10:14 |
|
Har endda læst at visse billige dæktyper fryser, og det skulle ikke føles rart før de er ? banket i form igen på vejen - men det er nok nærmere Kina dæk.. de skulle forbydes, har selv kørt MC med de dæk og det var ikke den bedste oplevelse.
| |
|
Hvis det var dækket, der var "firkantet", så burde det være mens bilen var kold. Nogle mener at det kan være en kaliber/bremser, der hænger. Personligt tror jeg ikke på et defekt hjulleje, da støjen så burde være der hele tiden. Bilen ryger på værksted, så mysteriet kan blive løst - det er formentlig ikke noget jeg selv kan lave alligevel.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Lincoln1242 |
Dato : 18-01-16 10:41 |
| | |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 18-01-16 10:53 |
|
Citat defekt hjulleje, da støjen så burde være der hele tiden. |
Ikke nødvendigvis, har næsten selv lige skiftet på begge forhjul - men det kan du høre ved at dreje rattet svagt til siderne når du kører, forsvinder lyden når du drejer til venstre = højre hjulleje og omvendt - hvis der kommer (rysten) når du bremser vil jeg vædde med at det bare er skidt på bremse belægning eller skive, og kan fjernes meget nemt med en dåse bremserens, uden at afmontere andet end hjulet.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 18-01-16 10:58 |
|
Citat bare er skidt på bremse |
En ? fedt finger på skiven kan være årsag til dét.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|