/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
W210 turbo "Limp home"
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 644 gange
135 point
Dato : 15-03-14 12:41

Hej, har problemer med min Mercedes e290 w210 fra 1999. Efter længere tid på motorvejen kobler den turboen fra og går i "limp home mode" dvs. max 3000 rpm.

Har fejludlæst P1470 Boost pressure vacuum control transducer

Har prøvet at koble luftmængdemåleren fra og så er der ingen problemer, derfor satte jeg en ny på hvorefter problemet var der igen

Mistænkte tilstoppet luftfilter, men samme problem kommer når jeg kører uden luftfilter.

Nogle ideer ? på forhånd tak.

-Martin Svenningsen

 
 
Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 15-03-14 19:00

Det lyder som om du har en fejl i en eller anden vakumsensor, så det må nok være det første søgeområde.
Hvis du har en manual / reparationsbog over den pågældende model ville det måske give et hint at søge hvilke vakumregulatorer der kan være tale om.
Mit gæt vil være noget føler for vakum i fobindelse med turboen.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 67 point
Dato : 15-03-14 22:04

Tjek vacum slanger for utætheder
alimak

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen


Dato : 17-03-14 17:43

Vakuumventilen til turboen er magen til den til egr så har idag prøvet at bytte dem rundt. Det gav desværre ingen ændring. De får os vacuum fra samme slange, så da egr virker må der vakuum ud til dem..

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen


Dato : 24-03-14 23:45

Har været ude og kigge på wastegaten, den bevæger sig når der gives gas. Har prøvet at koble et multimeter på signalledningen fra map sensoren mens jeg kører. Den viser 1.5 volt i tomgang og maks 3 når der køres på motorvej. Hvis den holder i frigear og der gives fuld gas varierer spændingen næsten ikke., der blir omkring 1,6 volt. Når turboen slår fra falder spændingen bare, der kommer ingen mærkelig værdier inden... Nogle ideer ?

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen


Dato : 07-04-14 18:59

Fejl fundet !! det var vakuum delen i EGR ventilen der var utæt og derved ikke åbnede helt, outputtet fra luftmængdemåleren blev derved ikke trukket tilstrækkeligt ned, hvilket lukker for turboen. Fjernede EGR-ventilen og satte en modstand på i stedet for at narre computeren.. Nu spiller det hele ..

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Svenningsen


Dato : 07-04-14 19:00

Tak for svaret alimak. Du kom nærmest :D

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 07-04-14 22:40

Tak selv
alimak

Kommentar
Fra : GammelgaardABC


Dato : 27-10-14 18:22

Har med interesse læst om problemerne . jeg har selv de samme problemer og vil nu prøve fremgangsmåden

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste