|
| Hjælp - bemærkninger til køb af mc. Fra : Jegkan-kandu | Vist : 868 gange 50 point Dato : 24-04-13 22:18 |
|
Hej brugere af kandu.dk.
Jeg er på udkig efter en MC med forventet ccm 900-1200, årgang 2004-2010, pris 50-65.000 og selvfølgelig så lavt km-tal som muligt. Jeg er ikke interesseret i chopper eller racing, men mere sportstouring eller all-round. Jeg har kig på Suzuki SV 1000 og Suzuki Bandit 1200/1250. Den skal ikke bruges til langture/udlandsture.
Andre mærker er også velkomne - dog ikke kinesere - de er udelukket.
Lad mig høre jeres bemærkninger.
Venlig hilsen
Claus
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 25-04-13 01:38 |
|
Citat Lad mig høre jeres bemærkninger. |
Tja,.. hvad skal man sige,
udover at data er lige klar til at skrive ind DBA's søgefeldt,
det giver 245 resultater,.. (130 privat og 115 forhandlere)
http://www.dba.dk/motorcykler-og-tilbehoer/motorcykler/maerke-suzuki/?pris=(50000-65000)
tilføjer du 'Bandit' falder antallet til 24 stk.
med 'SV 1000' i søgefeldtet ryger antallet helt ned på 14 stk... heraf 8 stk. private.
så er det vel op til dig selv at udvælge den du synes bedst om.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 25-04-13 06:40 |
|
Hvis ikke du vil bruge den til andet end by-fræs
Citat Den skal ikke bruges til langture/udlandsture. |
fatter jeg ikke du så ikke ser efter noget helt andet og billigere.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 25-04-13 07:14 |
|
NB: det bliver en meget dyr forsikring, har du tænkt over det?
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 25-04-13 11:06 |
| | |
| Accepteret svar Fra : mig-selv | Modtaget 25 point Dato : 25-04-13 11:12 |
| | |
|
Hej begge.
Tak for svarene. Jeg troede egentlig, at jeg havde formuleret mig helt tydeligt, men det var nok bare oppe i hovedet det lød fantastisk kan godt se, at der mangler lidt info om hvad det er jeg ønsker jeres bemærkninger til.
Jeg ønsker, at vide hvordan de er at køre på og f.eks. om de er dyre i rep. Jeg havde forestillet mig, at ejere/brugere af disse kan komme med plusser og minusser ved de to - gerne fra nogle der har prøvet at køre begge slags/typer.
@EA_HS - jeg har ikke formuleret mig tydeligt nok. Det er netop på baggrund af data og dba.dk at jeg (foreløbig) har indskrænket mit valg til de 2 nævnte modeller.
@mig-selv - Forsikring har jeg styr på - den ligger på mellem 5000 og 7500 / år med 4000 i selvrisiko. Yamahaen er alt for gammel - jeg hverken kan (især kan!) eller vil skrue selv - derfor en "nyere" årgang hvis man da ellers kan kalde 2004-2007/8 stykker det. Hayabusaen - det er mig bekendt en racing maskine der går over 300 på toppen og fra nul til 100 på samme tid som et blink. Hayabusa/Yamaha R1 o.s.v. er udelukket - det er det jeg umiddelbart ville kalde racing-maskiner. Den er i øvrigt også 2 år ældre og 10.000 dyrere end jeg havde noteret mig. Det er selvfølgelig OK, men det havde været bedre hvis det kun var én af de to parametre der var overskredet.
Venlig hilsen
Claus
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 25-04-13 18:16 |
|
Citat Jeg ønsker, at vide hvordan de er at køre på og f.eks. om de er dyre i rep |
Såmænd også bare indPUT, når man ikke ved andet.
De maskiner du ''ønsker'' er rimelige at vedligeholde - der er ikke kåbedele og andet der forhindrer service, så ganske almindelig MC at holde vedlige - motor mæssigt.
Dog kan der altid være problemer med tænding/brændstof, da de som regel altid skal på prøvebænk for at opdage fejl og mangler, der skal måske en omdysning til, og så ryger TAXA meteret, men er den først justeret ind, kan du bare køre igen og igen.
Skal du så have nye reservedele, er du nok i top 10 af det dyre
visse forhandelere/ værksteder kan fks: ikke nitte en kæde til dem, men forlanger at der skal en endeløs kæde på før de garanterer for noget, og bare DET at de skal have bagsvinger og alt foran ved motor afmonteret kan koste en ½ formue.
Som jeg engang har skrevet til den anden bruger der har svaret, pas på hvis du køber af et ungt menneske, de har sikkert ikke kørt den pænt til, men givet gas med det samme, kan se´s ved blå/sort røg når du koldstarter en så ny maskine må IKKE afgive røg.
har aldrig selv haft fornøjelsen at køre på dem, men de skal NOK ligge godt på vejen/ svingene.
Hayabuse, min drømme MC, bare vrid på håndtaget og man er væk.
Husk noget godt beskyttelse når du er igang.
| |
|
Hej mig-selv.
"Såmænd også bare indPUT, når man ikke ved andet."
Ja - jeg fik som skrevet kun formuleret mit spm. kanon inde i hovedet men ikke på skrift - min fejl
Det du skriver der opfatter jeg som ganske brugbart - tak.
Jeg ville ikke gætte på, at Suzuki (heller ikke de lidt større ccm) ville være dyre i rep., men tak for info dér. Det med udstødningsrøgen havde jeg heller ingen anelse om.
Jeg troede egentlig også, at kåber m.v. var rimelig lette at afmontere (hvis man har hænderne skruet godt på, men der tager jeg måske også fejl).
Beskyttelse -> er godt igang med at købe ind og er meget bevidst - har foreløbig investeret i Schubert hjelm, jakke og rygskjold og skal nu ud og have bukser, handsker og støvler - og SÅ skulle jeg vist være klar
Må jeg spørge hvad du selv kører på / har kørt på ?
Venlig hilsen
Claus
| |
| Kommentar Fra : jorg79 |
Dato : 29-04-13 14:25 |
|
Til touring herhjemme eller længere hjemmefra kan jeg stærkt anbefale Yamaha TDM900.
Jeg har haft min i 3 sæssoner nu og jeg har planer om at beholde den en del år endnu.
Det er ikke nogen racer-model men en sports touring.
Den vil passe en voksen mand med pænt lange ben og man sidder nogenlunde oprejst.
Med 'pæn' kørsel på små-veje kører jeg omkr. 25 km/l, og med 20 l. i tanken kommer man vidt omkring.
Jeg har ikke haft nogen problemer med min, som er en 2007 årgang. Har kørt 44 t.km nu og spinder som en veltilfreds kat. Det er en 2-cyl. maskine med dertil hørende godt bundtræk.
Der er nok ikke spec. mange af dem på markedet, men trods det kan den stærkt anbefales.
M.v.h. Jørgen Alex.
| |
|
Hej Jorg79.
Det lyder helt klart som en god mc du har dér. Den er nok lidt over budgettet, men jeg vil da have yamaha i baghovedet også.
Venlig hilsen
Claus
| |
|
Lad mig lige slutte denne tråd af. Kan jeg dele point mellem jer ?
Jeg tog ud og prøvede en gsf 1200 bandit (naked - række 4'er) og en SV 1000 S (V2'er). Selvom der er flere rystelser i V2 motoren faldt valget på denne af især 2 årsager 1) Den ser lidt mere "ung"/"frisk" ud med "katteøjnene" foran i modsætning til banditten der har rund forlygte og 2) SV 1000'eren har kåbe og reagerer (efter min opfattelse) hurtigere end banditten.
Men man skal nok være forsigtig for den skriger på fartbøder
Venlig hilsen
Claus
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|