|
| Forvirret ford fiesta ejer Fra : jarl246 | Vist : 642 gange 100 point Dato : 03-02-13 08:29 |
|
Jeg så kontants udsendelse vedr. 1,6 tdci motorer, hvor turbo blev ødelagt men troede det kun var1,6 motorer der havde problemer. Alligevel sendte jeg min fiesta 1,4 tdci årg 2007 til service og olieskift (ikke ford værksted) Her har jeg så fået oplyst at mit bundkar heller ikke er undersænket ved bundprop - dette anbefales skiftet, og så foreslår man også helt at fjerne filteret ind til turboen ( den si som stoppede til i program) - der har heldigvis endnu ikke været nogle problemer med min bil endnu, men jeg kan jo ikke tage stilling til de forslag og ford har jo stukket hovedet i busken på det her emne.
Er der nogle der har kendskab til denne problemstilling ?
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 03-02-13 08:43 |
|
Hvis du stadig er under garantien, skulle du prøve at arbejde i at få det lavet pr. kulance.
Det må være en forespørgsel eller opgave for FDM.
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 03-02-13 10:05 |
| | |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 03-02-13 10:50 |
|
Citat min fiesta 1,4 tdci årg 2007 |
altså ca. 6 år gammel,.. ikk,.. ?
så tror jeg ike du skal regne med nogen 'kulance',.. barmhjertighed,..
eller anden form for hjælp fra Ford,
Citat Er der nogle der har kendskab til denne problemstilling ? |
ja,.. det er der vist ret mange der har,. efterhånden,
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/01/22/125131.htm
historien / problemet minder temmelig meget om hvordan Opel
let og elegant 'snoede' sig ud af problemet med Opel Corsa, som ofte sprang tandremmen før
den anbefalede udskiftning,.... iflg. fabrikken hver 120.000 km
den anbefaling er siden blevet ændret til 60.000 km,..
dog uden de uheldige ejere har fået 'en rød øre' i erstatning.
http://500.dk/sider/div/goderad/bilkobafbrugtebiler.php
Citat Opel har ligeledes haft store problemer med tandremme på 16 ventilede motorer (ecoTec) – udskiftningsintervallet er nu 60.000 kilometer - mod oprindeligt 120.000 km! Ved tandremsskift på 16V motorer – SKAL remstrammere og medløberhjul altid skiftes! Se lige her hvad TV-programmet ”Kontant” skrev på deres hjemmeside www.dr.dk/kontant
29. april 2003 15:56 Kontant
Bilejere rasende på Opel
Opel-ejere må selv op med pengepungen og betale for en udskiftning af bilens tandrem,
hvis uheldet er ude, og remmen knækker.
Opel har nemlig ikke fået fortalt alle deres kunder, at tandremmen kun holder halvt så mange kilometer, som bilens service-bog ellers lover.
Uventet ændring
Ændringen kom bag på familien Holm fra Hammel, da tandremmen på deres Opel Corsa knækkede. I følge servicebogen kunne tandremmen holde 120.000 kilometer. Familiens Opel havde kun kørt 71.000 kilometer, da tandremmen gik i stykker, og derfor troede de, at Opel ville dække omkostningerne ved den omfattende reparation.
Men på værkstedet fik familien Holm en overraskende melding fra Opelfabrikken.
I et brev til værkstederne har Opel meddelt, at bilen kun kan køre 60.000 kilometer, før tandremmen skal skiftes. !!!
Fabrikken halverer altså kilometerantallet uden at fortælle det til samtlige kunder.
Opel: bilejernes egen skyld
Familien måtte selv betale reparationen, som løb op i 20.000 kroner, ligesom andre bilejere som Kontant har talt med. Og det er helt fair, mener man hos Opel. For service-bogens kilometerangivelse er kun en anbefaling og ikke en garanti, og det ville bilejerne have vidst, hvis de havde fået bilen serviceret på et autoriseret Opel-værksted.
Men hos FDM er man ikke imponerede over den forklaring. Jurist Lars Ellegaard mener sagtens, at Opel kunne komme i kontakt med kunderne, hvis de ville.
Sag på vej
Opel vil ikke tale med Kontant. Bilimportøren vil afvente en kommende retssag, som FDM anlægger sammen med Forbrugerrådet. De to organisationer vil føre sagen på vegne af forbrugere der føler sig snydt af service-bøgernes løfter. Sagen involverer ikke kun flere hundrede Opel-kunder, men også ejere af mærkerne Fiat, Alfa Romeo og Renault. |
| |
| Kommentar Fra : jarl246 |
Dato : 03-02-13 12:25 |
|
Jeg er helt med på at jeg ikke skal regne med nogen form for kulance.
Min forvirring består i at jeg har en 1,4 tdci - som ikke bliver nævnt som problemramt i kontant - den service bulletin som i linker til er også til 1,6 tdci motorer.
Er der et generelt problem med 1,4 tdci motorer og er det klogt at fjerne den si/filter som sidder i smørring ind mod turbo ?
| |
| Accepteret svar Fra : EA_HS | Modtaget 100 point Dato : 03-02-13 13:01 |
|
hvis jeg var i dit sted,.. ville jeg spørg nogle Ford entusiaster / 'fanatikere'
som interesserer sig for Ford, og snakker om alt hvad der har med Ford at gøre,
og dermed har større chance for at vide det meste om specielt Ford,
det kunne passende være en Ford-klub som denne,
(kræver dog du,.. gratis,.. registrer dig)
http://www.ford-focus.dk/Forum/e107_plugins/forum/forum.php
på den anden side,. står der i forbindelse med omtalen fra 'Kontant'
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/01/22/125131.htm
Citat En 1,6 liter dieselmotor, som en lang række bilproducenter bruger i deres biler,
kan blive en dyr fornøjelse for dem, der køber den. |
hvis det også var problem med 1,4 motoren,..
er jeg sikker på de også havde fået den med i omtalen,.... de plejer ikke at 'smøre' for tyndt på,... tværtimod,....
| |
| Godkendelse af svar Fra : jarl246 |
Dato : 04-02-13 09:32 |
|
God ide EA_HS.
Og jeg er enig med din vurdering af kontant - havner man i det program er man dømt på forhånd ligemeget hvad man har at sige
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|