/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dæktrykket på en GSX-R 250??
Fra : a_h_nielsen
Vist : 1227 gange
47 point
Dato : 31-05-03 11:34

Som overskriften antyder, kunne jeg mægtigt gerne tænke mig at vide, hvad dæktrykket skal være for og bag på en Suzuki Gsx-r 250 91´??
På forhånd tak..
A_h_nielsen

 
 
Kommentar
Fra : mccracken


Dato : 31-05-03 13:24

Det kommer an på hvad du bruger den til. Dvs. om du kører med passager, m/u baggage, om du kører ræs eller bare tøffer rundt ude i landskabet.

Jeg kører ofte med højt tryk, 2,3-2,5 foran, og 2,7 - 2,9 bag.

Jeg ville anskaffe en værkstedbog eller brugervejledning, eller bare spørg din forhandler, de har en liste over dæktryk på forskellige modeller.

Mvh

McCracken

Accepteret svar
Fra : Kasper_weis

Modtaget 47 point
Dato : 01-06-03 20:05

Det anbefales fra forhandleren at du kører med 2.25 på fordækket og 2.5 på det bagerste. - Men hvis du ofte kører med passager kan det anbefales at du forøger det foreste med 0.1 og det bag med 0.2
- Håber det kan hjælpe! HUSK: Hvis du kører med et for højt dæktryk kan du komme ud for at cykles vil skride ud i sving + at det slider betydeligt mere, da dækket vil få mindre berøringsflade.

Vh.
Weis
SV650's

Godkendelse af svar
Fra : a_h_nielsen


Dato : 02-06-03 15:11

Tak for svaret Kasper_weis.
                        

Kommentar
Fra : mccracken


Dato : 02-06-03 17:20

Kommentar til weis

HUSK: Hvis du kører med et for højt dæktryk kan du komme ud for at cykles vil skride ud i sving

Det er kun delvist sandt, det gælder kun for visse dæktyper at øget tryk giver mindre "berøringsflade"(ikke hvilke positioner). I øvrigt skal dæktrykket øges MEGET før det vil udgøre en potentiel fare for udskridning. Har aldrig hørt om eller kender nogen der er skredet p.g.a dette. Jeg bruger som nævnt dæktrykket til at skabe mere friktion(lidt), men først og fremest for at skabe "feel" således at jeg tydeligere kan mærke hvordan jeg styrer ind osv.

Og HUSK : Chaufføren skrider, IKKE motorcyklen. Man skal altid føle hvad maskinen gør, følger man dette råd vil det aldrig føre til uheld i.f.m forkert opsætning.

mvh

McCracken

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste