|
| Slange Fra : nomore | Vist : 725 gange 20 point Dato : 30-03-12 15:59 |
|
Hvordan er det nu lige, at man ser om man har slange eller ej i sit hjul
uden at trække dækket af
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-03-12 17:04 |
| | |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 30-03-12 17:42 |
|
Den kendte jeg godt, men
jeg har altid brugt slanger, selv på tubeløse dæk
og kan ikke se forskel før dækket er pillet af - løsnet ved ventilen...
Men jeg kan da huske, at med slange i, kan man mærke det
når man lukker luft ud, og trykker ventilen op__så kommer den hurtigt tilbage igen.
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 30-03-12 17:47 |
|
Hvis Du skærer i dækket kan slangen ses.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 30-03-12 18:09 |
|
Citat jeg har altid brugt slanger, selv på tubeløse dæk |
Uha uha uha.......her har vi nok en synder mere.
I "gamle" dage,brugte jeg også det lille nummer,med at lægge en slange i en punkteret slangeløs dæk. (Bil). Indtil jeg på dækcentret fik at vide at det nærmest var livsfarlig. En rørende beskrivelse: En slangeløs dæk har nogle tværribber på indersiden.
Hvis man kører med for lidt luft,kan slangen "arbejde" inden i dækket blive slidt over af "ribbene",og dermed forårsage en dæk eksplosion.
Jaja,jeg kan jo også brække en finger,når jeg klør mig i rø... øh.. øret.
Teoritisk er det nok rigtig,men jeg tror man skal ud i det ekstreme,før det sker.
"Men hva`faèn,vi skal jo have solgt nogle dæk".
Bortset fra det,kan det altid ses på ventilen (igen bil) om dækket er slangeløs. Ventilen bliver noget større,der hvor den ligger ind mod fælgen.
Det må jo være det samme,på en motoren cykle.
M.
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 30-03-12 19:21 |
|
Citat Uha uha uha.......her har vi nok en synder mere |
Tja: jeg vil hellere punktere med en slange i dækket end - uden
Og den med rillerne er rigtig nok, MEN jeg har så
sandelig også købt dyre slange-dæk, der havde samme mønster
Der bliver advaret mod slanger i tubeløse på grund af varmeudvikling
mine dæk RYGER altså ikke (mere), de kan højest blive LUNE.
-----
Jeg har selv kørt rundt med et opskåret dæk = hærværk
uden nogen form for luft i
Jeg kunne mærke en VIS hoppen - indtil jeg kom op i fart (efter 50km/t)
og dækket blev slynget ud i sin normale form
derefter kunne jeg køre som vanligt, og for det meste over 150/ 200 på motorvej
det gjorde jeg gennem 2½ måned uden skade på dæk eller andet,
det lokale værksted nægtede at tro på det - men WHATT69
Selv slangen fejlede intet efter de par måneder...
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 30-03-12 19:25 |
|
Kan så LIGE nævne, at selv MC forhandlere ALTID smider en slange i dækket
medmindre du beder om at de ikke skal (på tubeløse dæk)
Og de burde da kende lidt til MC folket´s vaner/ uvaner og ulykker
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 30-03-12 20:49 |
|
Citat Men en slange skrues fast ved ventilen ........................................der er ingen gevind ringe på en ventil med slangeløst dæk. |
Du har SGU_ da næsten ret = bortset fra den jeg købte hos dæk-online = gevind/ møtrik på???
Men fik den aldrig i brug - da min da-værende Kineser kørte på tubeløs
STOD DER PÅ DÆKKET + eger-hjul
Den kunne ikke holde luft
Så ud til TH efter en slange.
OG SÅ KØRTE DET ___ bare...
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 01-04-12 22:17 |
|
Min trillebør punkterede, men jeg havde en trykflaske stående med noget flydende et eller andet,16 år gammel.
Der stod uden på flasken,kør 15-20km med god fart.
Det var ikke lige det jeg havde lyst til med trillebøren, så jeg drejede hjulet så huritgt rundt jeg kunne,det holder fint endnu.Ok, det har ikke noget med slanger at gøre....men alligevel
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|