|
| motor sætter ud Fra : 190e | Vist : 958 gange 30 point Dato : 01-03-12 12:11 |
|
min datter har en golf 3-- 1,8 der ved omkring 4000 omdr. ikke vil mere, karb. er total renset m.m- og da den var blevet mont. igen efter rensning gik den perfekt i 5 min, efter kørertur vaqr det galt igen, håber nogen kan hjælpe hende.
190e
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 01-03-12 12:24 |
|
Benzinfilter-Tændrør - Tændspole(r).
Er det noget du har tænkt på?
| |
| Kommentar Fra : 190e |
Dato : 01-03-12 12:26 |
|
tændrør er nye og spolen kan trække blå gnist.
190e
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 01-03-12 17:20 |
|
Minder lidt om min gamle Ascona C.Den gik ad H.til. Tænding 100% iorden.Besøg på aut. Opel værksted. Karburator afskilt til atomer,renset efter alle kunstens regler.Bilen gik som en drøm......... de første fire-fem kilometer.
Besøgte (grædefærdig) en "perlegrus mekaniker". Af med luftfilter,så vidste det sig at "kamrene" rundt om karb.var fyldt med kondensvand.Med det resultat at den fik en slurk vand,hvergang man trykkede på spederen.(Den ville jo helst ha`bensin).
Han hev lige vakumslangen af,under karb. stak en lille skruetrækker derind. Studsen var simpelthen proppet med en jordlignende substans.
Da den blev renset (studsen),gik bilen som en drøm.Aldrig siden problemer.Men det så de ikke hos Opel.De ordnede jo kun karburatoren. Studsen her sidder jo på indsugningsmanifolden (halsen).
Så det lange af det korte:Det kan ligge i en lille ting.
M.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 01-03-12 19:02 |
|
En Golf III har da mig bekendt single point injektion ? Hvis den sætter ud ved et givent omdrejningstal er det første spørgsmål: Er det mangel på brændstof, eller tændingen der sætter ud ?
Ved det førstnævnte er det så en gennemgang af brændstofpumpe, filter / filtre, rør og slangeforbindelser samt ikke mindst vakumslanger.
Er det tændingen vil første punkt være tændingsmodulet. Er det ok, kan det være hall giveren i fordeleren, og dernæst tændrør, rotor, fordelerdæksel og kabler.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 01-03-12 19:34 |
|
Hvad har du pillet ved, da du rensede "karburator" . Der er ikke karburator i en indsprøjtningsmotor.
Måske er det luftmassemåleren. Det er noget sart noget, som amatører skal holde fingrene fra.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 01-03-12 19:37 |
|
Det næste er at du har haft tændspolen i drift uden forbindelse til tændrør . Så kan du have lavet gennemslag i den.
Kamvinkel kan også være for lille så tændspolen ved højt omdrejningstal ikke kan nå "at lade op" mellem hver udladning.
| |
| Kommentar Fra : 190e |
Dato : 01-03-12 19:45 |
|
altså det er mono point på den så karb. er der
190e
| |
| Kommentar Fra : 190e |
Dato : 01-03-12 20:29 |
|
hvad kalder du så det luftfilter sidder på.????
| |
| Accepteret svar Fra : EA_HS | Modtaget 30 point Dato : 01-03-12 20:47 |
|
Hvis / når den går godt, lige efter karburatoren er renset,
kunne det tyde på problemer med brændstoftilførslen,
der er mange muligheder,
lige fra utæt / forkert svømmerstand, (karburator is)
(for tæt) benzindæksel som laver undertryk (prøv at afmontere dækslet når den går dårligt)
div, stoppede slanger og filtre,
en meget simpel metode til at afprøve benzintilførslen,..
prøv evt at medbringe noget benzin / start-æter i forstøverbeholder,
hvis det er pgr.a brændstofmangel, vil den køre (bedre / godt) når du sprøjter forstøvet brændstof ind i indsugningen,
samtidig med en hjælper gir 'gas' .... hvis der ingen ændring sker,
ligger problemet højest sandsynligt i tændings systemet
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 01-03-12 21:04 |
|
Svømmerstand ??????
I en indsprøjtningsmotor.
Du må have drukket af --------
Afhængig af modellen sidder luftfilteret på indsprøjtningsblokken. Reve i flanchen er en almindelig fejl.
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 01-03-12 22:49 |
|
Citat Citat
I en indsprøjtningsmotor.
Du må have drukket af ------- |
for at blive i spørgerens sprog,...opfat det mere som generel for biler med /U karburator,
de skal begge have brændstof tilført for at kunne køre
det er langt fra sikkert alle forslag kan / skal bruges
Citat Hvis / når den går godt, lige efter karburatoren er renset,
kunne det tyde på problemer med brændstoftilførslen,
der er mange muligheder,
lige fra utæt / forkert svømmerstand, (karburator is)
(for tæt) benzindæksel som laver undertryk (prøv at afmontere dækslet når den går dårligt)
div, stoppede slanger og filtre,
en meget simpel metode til at afprøve benzintilførslen,..
prøv evt at medbringe noget benzin / start-æter i forstøverbeholder,
hvis det er pgr.a brændstofmangel, vil den køre (bedre / godt) når du sprøjter forstøvet brændstof ind i indsugningen,
samtidig med en hjælper gir 'gas' .... hvis der ingen ændring sker,
ligger problemet højest sandsynligt i tændings systemet |
en sjov detalje, at der findes en karburator flange til en bil uden karburator,
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6584702090&n=1041232778&pn=1641372111
Citat Afhængig af modellen sidder luftfilteret på indsprøjtningsblokken |
Det er ikke korrekt,.. biler generelt
især ikke hvis 'indsprøjtningsblokken' er den vi andre kalder spjældhuset / gasspjældhuset,. ??
altså den 'enhed' hvorpå indsugningsslangen er monteret og fortsætter hen til luftfiltret,
og i mange tilfælde luftmængdemåleren,
hvordan justerer du i øvrigt,.. kamvinklen,.. på en motor uden platiner,.. ?
hvis du mener det gøres ved at udskifte tændingsmodulet,
hvorfor så i det hele taget omtale kamvinklen,.... det er enten eller (kan ikke rep.)
uanset hvad,... når den kører fint lige efter en rensning af 'karb,'
så er det størst mulig chance for det er galt med benzintilførslen,..
jeg har anvist en metode til at afgøre om det er manglende brændstof, helt gratis og uden at udskifte unødvendige dele,..
derefter kan man prøve andre muligheder,
dermed ikke sagt fejlen ikke kan findes på anden måde,
mener bare det ville være mest logisk at gå logisk frem.
| |
| Kommentar Fra : Hejdu58 |
Dato : 01-03-12 22:58 |
|
Citat altså det er mono point på den så karb. er der |
mono point er ikke en karb. det er EN/mono elektronisk enhed der forsyner alle cylender, hvis det var multi point er der en pr cylender.
Og hvis bilen ellers starter og køre ok op til ca 4000 omdr, er det højdst sandsynlig at den ikke får brændstof nok, så tjek benzinpumben og benzinfilter, også det filter der evt. er inde i tanken.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 01-03-12 23:02 |
|
Enig med EA_HS. Brug sund fornuft / logik. Nu har vi så selv et eksemplar af samme race årg. 95 og den er med single point injection. Og den er udstyret med det originale luftfilter, så jo: BÅDE karburator og indsprøjtnings modeller har et luftfilter. ( Ellers ville der også komme en gruelig masse skidt ind i de ædlere dele. )
En halt benzinpumpe eller et tilstoppet filter kan sagtens virke som en begrænser på ydelsen. Det samme gælder for defekt tændingsanlæg. Derfor må du finde ud af, om det er gnisten der svigter, eller om den ikke får "mad" nok.
| |
| Kommentar Fra : Hejdu58 |
Dato : 01-03-12 23:34 |
|
Hvis bilen står og går i tomgang og der trædes på spederen og den ledt går over 4000 omdr i et kort stykke tid, er det ikke tændingen/elektronikboks, så er det fordi den ikke får brændstof nok.
Undertryk i tanken kan være en mulighed, det er let at tjekke bare åben benzindækslet og gi gas,
og så tjek benzinpumben og benzinfilter, også det filter der evt. er inde i tanken, og at benzinslangen ikke er blevet klemt et sted.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 02-03-12 15:16 |
| | |
| Godkendelse af svar Fra : 190e |
Dato : 05-03-12 23:09 |
|
Tak for svaret EA_HS.
190e
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|