|
| Kommentar Fra : trimare46 |
Dato : 13-12-09 12:40 |
|
det har ikke noget at gøre med tankens placering. der skal nok komme diesel til pumpen alligevel.
du kan have brændt en ventil. det gør at den ikke giver nok kompression. men jeg tror det er din regulatorarm der skal justeres. det plejer det at være. og det er ikke særlig svært at gøre.
jeg har selv haft en yse 12 som havde samme problem. første gang var det ventilen dr var brændt og bagefter måtte jeg justere regulatorarmen og så kørte den som en ny motor tigen.
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 13-12-09 20:02 |
|
Hej.
Jeg ville få lavet en komp.test. og chekket indsp.dysen.
Selfølgelig har du chekket brændstoffilterne/vandudskiller som det første.
/ds23
| |
| Kommentar Fra : svenliss |
Dato : 14-12-09 08:39 |
|
Tak for de 2 svar.
Supplerende kan jeg lige oplyse, at der ikke er startbesvær, hvis jeg har motoren stoppet ½-1 time under f.eks. lystfiskeri - om det ændrer noget? eller indicerer hvor problemmet ligger?
Iøvrigt nærmer jeg mig, hvor jeg måske skal have en prof. til at kigge på motoren, men jo mere man selv har overblik over, des bedre.
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 14-12-09 21:13 |
|
Hej igen.
Når du starter en driftvarm motor efter 1-1,5time er den ikke hel kold,
forstået på den måde, tolerancer på stempel og cylinder er stadig små, hvorimod
på kold motor er de for store, det kan være en årsagerne til dårlig koldstart.
Jeg vil stadig mene, en komp.test og en dysetest er det du skal starte med.
Selve testen kan vel koste omkring 500,- kr.
/ds23
| |
| Kommentar Fra : svenliss |
Dato : 14-12-09 21:25 |
|
@ds23
Tak for din respons. Kan testen tages, når motoren ligger i båden - forstået på den måde, at skal der spec. grej til at måle det med?
| |
| Accepteret svar Fra : ds23 | Modtaget 300 point Dato : 15-12-09 16:34 |
|
Hej.
Der skal bruges en kompretionstester og en dysetester.
Testen kan gøres ombord, da de fleste marineværksteder har servicevogne der kører
til de forskellige havne/bådpladser.
/ds23
| |
| Godkendelse af svar Fra : svenliss |
Dato : 15-12-09 16:42 |
|
Tak for svaret ds23.
Også på grund af dine gode råd, er min sejlmakker og jeg blevet enige om at få et autoriseret værksted til tjekke motoren.
Når motoren er igang kører den som en drøm, så det er uden tvivl en detalje som dyssen der skal justeres.
Nu har vi frostsikret den for vinteren - men det kan jo hurtigt blive forår og sejlvejr igen.
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 15-12-09 22:59 |
|
Hej Svenliss.
OK. håber du kan bruge mine indlæg.
Hvor i DK er båden?
Jeg abejder selv i marinebrancen som mek. Så jeg vil
gerne hjælpe dig med et godt/billigt værksted på din hjemegn.
/ds23
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|