Problemer med windows 2000
Fra : Søren T

Dato : 13-11-01 21:10

Kan det passe at mine programmer ikke kan installeres på windows 2000 .
Jeg har denne udgave af programmet:
VISUAL BASIC FOR WINDOWS, PROFESSIONAL EDITION (CD-ROM) - ENGLISH
Hvis ikke mine programmer kan installeres , hvad gør jeg så.

M.V.H.
Søren

Fra : Jan

Dato : 14-11-01 07:44

Lige et par sp:

1. Hvad bruger du af installationsprogram (ved ikke om P&D kan finde ud af
Win 2000, bruger selv Wise)????
2. Har du nogen specielle komponenter på (Det kan være sådan noget der
driller)??
3. Hvilken SP har du på ?? Vi bruger selv SP5

Jan

Dansk Miljø Data

Vi har indtil flere programmer, der kører udemærket
Søren T <s.bt@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9srupr$2t8c$1@news.cybercity.dk...

Fra : Peter Thomsen

Dato : 14-11-01 12:31

Har lige haft samme problem med Windows XP
prof.
problemet løste sig tilsyneladende ved at installere service pack 5.

Hilsen Peter

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 15-11-01 15:22

Hej
Efter disse indlæg ønsker jeg at downloade og installere sp5. Jeg kan altså
ikke finde den nogen steder på ms'es sider. Kunne du poste en henvisning?
VH AZ

Fra : @sbjørn

Dato : 15-11-01 18:03

http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/updates.asp

Fra : Peter Thomsen

Dato : 15-11-01 12:32

Nej det er også meget kryptisk, ved ikke hvorfor det skal gemmes så godt.

Skriv til msdnic@eu.subservices.com
og bed dem om at sende dig service pack 5 for visual studio6.
Så kommer den med posten helt gratis.

Hilsen Peter

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 16-11-01 22:41

Peter Thomsen skrev:
> Nej det er også meget kryptisk, ved ikke hvorfor det skal gemmes så
godt.

Hvordan kan man undgå at finde den?

http://www.microsoft.com
Vælg Downloads, Download Center.
Angiv produktet, f.eks. Visual Basic 6.0 Professional Edition,
operativsystem og ofte er det en god idé at vælge "All Downloads" i
stedet for "Most Recent".
Tryk Find It og "Visual Studio 6.0 Service Pack 5" kommer nok så
nydeligt frem.

For en gangs skyld noget der virker let, enkelt og intuitivt!
Der KAN dog være enkelte ting, som ikke er at finde her, men det er
vist undtagelsen.

-------
Tomas

Fra : Bjorn Valstrom

Dato : 15-11-01 08:21

Jeg har lige haft en masse bøvl med at installere et Visual Basic program på
andre computere (end den jeg havde skrevet programmet på). Det lykkedes mig
til sidst at få løst problemet. Undervejs gik det op for mig at
installationen af et VB program indebærer at der følger en masse ting og
sager med sammen med det program der skal installeres. Så det er åbenbart
kun på overfladen at det er simpelt at arbejde med VB.
Jeg havde bl.a. det problem at computere der anvender ældre versioner af
Wininet.dll (der er en del af Windows og ikke mindst Explorer) ikke kunne
anvende mit program. Og det var kun ét af problemerne!
Så ind imellem har jeg ærgret mig over at jeg ikke skrev programmet vha.
Delphi. Med Delphi oplever jeg at der er en meget mere udtalt tendens til
(der ER undtagelser) at alt, hvad der skal bruges, følger med i programmets
exe-fil. Så man på den måde kan nøjes med at skulle slås med Delphi, og ikke
så meget slås med de computere som programmet senere skal installeres på.

Venlig hilsen

Bjørn Valstrøm

beartrack@mobil.dk

http://beartrack.homepage.dk