Erfaringer med Fujitsu-Siemens bærbare
Fra : Holm

Dato : 13-11-01 21:05

Hej gruppe

Jeg står for at skulle købe en bærbar PC, og overvejer en Fujitsu-Siemens
C-6637 (P3 1GHz, 128MB RAM, 20GB HD).
Jeg vil i den forbindelse gerne høre om der er nogle der har gode/dårlige
erfaringer med denne model - eller med Fujitsu-Siemens bærbare i det hele
taget.

Mvh Dennis Holm

Fra : -=Madsen=-

Dato : 14-11-01 01:25

Sikkert et godt valg, meen Dell er kongen , de koster ikke mere end andre
også har man muligheden for selv at bestemme hvad men vil ha i den. ,
Inspiron 8100 er med "GeforceGO 16/32 MB" og Inspiron 4100 er med "16 MB ATI
Mobility Radeon 4X AGP 3D"

www.dell.dk
http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/products/series_inspn_notebook
s.htm

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-11-01 09:38

Hej Dennis

Som tidligere sælger af Fujitsu Siemens bærbare ( dog for hvert sit mærke )
kan jeg kun sige at de har en af de laveste fejlprocenter jeg har været ude
for. Deres support fungerer (som regel) godt og der er stor valgfrihed til
hvilke programmer du vil installere og hvilke du ikke vil have. F.eks ligger
der en original windows cd med og ikke en af de møg irriterende
reetableringscd'ere som mange producenter vælger at lægge med istedet for.
Alt i alt er det nogle rigtig lækre maskiner de laver.

Jeg kender dog ikke den model du beskriver men hvis den ellers lever op til
deres standard er der ikke noget at være bange for.

Michael

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 14-11-01 11:41

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mærke )
> kan jeg kun sige at de har en af de laveste fejlprocenter jeg har været

Jeg må åbenbart høre til denne fejlprocentgruppe.
Har lige anskaffet en ny Fujitsu-Siemens AMILO 6500 RW
256 MB ram 20 GB HD. Desværre virker modem ikke.
Hverken internet eller homebank kan installeres.
TDC, bankhotline ellerFujitsu-Siemens support kan ikke hjælpe. Så nu er den
indleveret til service-garanti reparation.

>Deres support fungerer (som regel) godt ------------

De er i hvert tilfælde venlige og hjælpsomme--------

Dette ikke for at stille Fujitsu-Siemens i et særligt dårligt lys. Det
gælder over hele linien (uanset hvilket produkt man anskaffer sig), at det
kniber med den afsluttende kvalitetskontrol.
Det hele skal gå så stærkt til.
Men for os brugere er det møgirriterende.

Mvh
Bjarne

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 14-11-01 14:14

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> wrote in

> [...]
> af de møg irriterende reetableringscd'ere som mange producenter vælger
> at lægge med istedet for. Alt i alt er det nogle rigtig lækre maskiner

Dette er der vist lavet om på, så vidt jeg ved leveres alle fujitsu siemens
maskiner med en reetableringscd

> Jeg kender dog ikke den model du beskriver men hvis den ellers lever op
> til deres standard er der ikke noget at være bange for.

Der har på det seneste været problemer med de bærvare, specielt Amilo
serien, har der været bøvl med. bl.a. omkring batteriet.

Skulle jeg købe bærbar i dag, ville det nok blive en Dell, eller måske en
Asus, de laver nogle fede maksiner til meget rimelige penge.
Tag evt. et kig på www.laptop4u.dk.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-11-01 15:35

> Dette er der vist lavet om på, så vidt jeg ved leveres alle fujitsu
siemens
> maskiner med en reetableringscd

øv bummer. Jeg kan ikke fordrage reetableringscd'er

> [...]
>
> Skulle jeg købe bærbar i dag, ville det nok blive en Dell, eller måske en
> Asus, de laver nogle fede maksiner til meget rimelige penge.

Enig Dell er godt men evt Medion er heller ikke helt skidt til prisen !

Michael