netexpres adsl og debian linux
Fra : T.Rout

Dato : 13-11-01 18:00

Hej!

Jeg kører Debian linux og har netop fået en TDC Netexpres adsl forbindelse..
NU er mit problem så: Hvordan sætter jeg det op under linux ?

Jeg connecter direkte til internettet gennem et ericsson adsl modem. Dvs jeg
har ikke nogen router jeg connecter igennem.

Håber der er nogen der kan hjælpe!

/UK

Fra : Kent Friis

Dato : 13-11-01 19:11

Den Tue, 13 Nov 2001 17:59:44 +0100 skrev T.Rout:
> [...]
>
>Jeg connecter direkte til internettet gennem et ericsson adsl modem. Dvs jeg
>har ikke nogen router jeg connecter igennem.

Er det den (gamle) løsning med ATM-kortet, eller er det en bridget
linje?

Hvis det er en bridge, skal du bare slå DHCP til.

Mvh
Kent
--
Det skete i de dage i november engang
at de første kataloger satte hyggen igang

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 13-11-01 23:26

Kent Friis wrote:

> [...]
> linje?
>
> Hvis det er en bridge, skal du bare slå DHCP til.

Så vidt jeg husker er det PPPoE, men prøv at høre i tele.internet.adsl i
stedet - der sidder nogle rigtigt flinke mennesker der ved hvordan det er
skruet sammen (og de fleste af dem vil også gerne fortælle det ;).

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/H d++ s: a-- c++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o? K? w--- O M+ V? PS++

Fra : Kent Friis

Dato : 14-11-01 18:40

Den Tue, 13 Nov 2001 23:25:34 +0100 skrev Thomas Alexander Frederiksen:

>Så vidt jeg husker er det PPPoE, men prøv at høre i tele.internet.adsl i
>stedet - der sidder nogle rigtigt flinke mennesker der ved hvordan det er
>skruet sammen (og de fleste af dem vil også gerne fortælle det ;).

Ikke alle TeleDK-ADSL'er er PPPoE. Den jeg hjalp en kollega med at sætte
op var bridged, så medmindre du kan se det ud fra at det er et ericsson-
modem (eller du kender ham der spurgte), så ved jeg ikke lige hvordan du
kan se det.

Mvh
Kent

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-11-01 23:35

T.Rout wrote:
> [...]
>
> Jeg connecter direkte til internettet gennem et ericsson adsl modem. Dvs jeg
> har ikke nogen router jeg connecter igennem.

Jeg fandt et program på freshmeat.net
http://www.roaringpenguin.com/pppoe/ . Det virker næsten out of the box.
har aldrig prøvet noget der var nemmere. Jeg brugte RPM filen fordi jeg
bruger Redhat. Du kan vel bruge tar.gz filen.

Hilsen Mikkel

Fra : Lars Kristensen

Dato : 14-11-01 19:03

"Mikkel Bundgaard" <mikkel@rypevej.dk> wrote in message

> [...]
> har aldrig prøvet noget der var nemmere. Jeg brugte RPM filen fordi jeg
> bruger Redhat. Du kan vel bruge tar.gz filen.

Er det med speedstream 3000 ATM kortet og siemens modemet? Der sidder en
eth. conn. på siemens boksen, hvad er/kan den bruges til?

Mvh
Lars

Fra : T.Rout

Dato : 15-11-01 17:48

For første:
Jeg har fået det til at virke.

Brugte pppoeconf.

For det andet: TDC Netexpres anvender pppoe. Det skriver de ihvertfald selv
på deres hp.

/UK

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 15-11-01 18:13

On Thu, 15 Nov 2001 17:48:14 +0100, "T.Rout" <grobut@hotmail.com>
wrote:

>For det andet: TDC Netexpres anvender pppoe. Det skriver de ihvertfald selv
>på deres hp.

NE2 bruger PPPoE, den "gode" gamle benytter PPPoA.

/Jesper

--
Monogamy leaves a lot to be desired

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-11-01 20:09

On Thu, 15 Nov 2001 18:12:44 +0100, Jesper Juul-Mortensen wrote:

> NE2 bruger PPPoE, den "gode" gamle benytter PPPoA.

Jeg kan bruge PPPoE på ethernetporten på modemet og PPPoA på
ATM-porten... på den gamle.

(Også samtidig).

(Jeg _tror_ de har gjort sådan på alle de gamle, men jeg er ikke 1000%
sikker).

(Nej, ikke med dobbelt båndbredde

Mvh.

--
"Well, I'm a moon around you" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk