Volds ramt kvinde og retfærdighed
Fra : Chokmah Xd@g

Dato : 13-11-01 04:03

well i forlængesle af en diskusion jeg havde til sidste dss fest vil jeg
lige fremligge min sag til moralsk evaluering :
Jeg har en kusine der har boed sammen med en stof misbruger igenem flere år
- han er bindegal - men et eller andet må hun jo være faldet for da hun
faldt .

Nå men tiden gik og han begyndte at tæve hende som han havde tævet sin xkone
til sidst røg hun på hospitalet og flytede på grevinde Danner , hun fandt
sig et sted at bo - arbejde vider som social rådgiver - men det var jo
ligesom ikke slut med at hun var flyttet han dukker regelmæsigt op
genemtæver hende og smader hendes lejlighed klipper telefon tråden over osv.
Denne adfærd har gåed hende på nerverne så hun ikke længer kan passe sit
arbejde og er nu på bistands hjælp !

manden har godt nok polti tilhold ... men det har ikke nu ikke den store
effekt han sætter sig toldmodigt ude på trappen til hun skal ud også
sparker han døren ind af og tager hende med ind også stater cirkuset forfra
, hun bliver tævet gul og blå bidt og sparket og det går derud af !
Nu har hun så p.gr af disse omstæmdigheder fåed tildelt en ny lejlighed og
som den gode fætter jeg nu en gang er kunne jeg jo godt tænke mig at hun
skulle have sig en chanse for at komme igang igen i fred og ro.
hvorfor jeg har spurgt en bekendt om han ville bistå volds manden med
adfærds bistand på en sådan måde at det trænger ind i bevistheden på ham at
det er dumt uhensigtmæsigt ikke kan betale sig osv - at tæve en 44 årige
kvinde på 42 kg , altså konsulenten forklare på en forståelig måde ved ord
og krops sprog på en forhåbentlig overbevisne måde at det skal han holde op
med lykkedes det så ikke så må han jo ha mere hjælp !

så kommer det store vederlags fri spørgsmål : har kællingen ikke et eller
andet sted selv været ude om det `?? et eller andet må hun jo ha gjort
ligesom xkonen .... sikkert !!!!
men retfærdiggøre det ÅRS terorer i form af fysisk vold angst for at gå uden
for sin egen dør osv ? jeg tviler !

jamen hvor gør poltiet og loven så ikke noget ? spørger den kritsike læser
sig selv - rigemeligt nok - jamen de prøver også sidst han gjorde det blev
han lukket inde i wester i 7 dage - men da han forklarede lægen at han så
dansene balet danser på senes marker ud af sit vindu - mente man ikke man
kunne have ham i forvaring længer , nå tænker det kritiske menneske så må
han jo være vandvitigt og skal overføres til et pysikiatrisk hospital - men
nej der er overbelægning de kan detsvære ikke tage ham - så må man jo
løslade ham - hvor på han 15 alkoholiske genstande og 25 minuters gang sener
sider ved kvindens dør og brøler op om hun er ksyld i han frihedes berøvelse
:) han har jo polti tilhold så hun ringer til poltiet - der forklare de har
virkeligt andet at tage sig til og han er jo afligevel væk når de kommer !
så der sider hun og kan ikke komme ud !

Der skal så føres en retsag i mod manden - men da de mange tæsk har gjort
hende noget usamenhængene i sit liv og forklaringer .... jamen så kan man
ikke føre en retssag der kulminere i en dom - hvorfor han for tiltale
frafald.

eksempel på agumentasion hun påstår han har bidt hende i armen på den given
dag - det er simpelthænd en lodret løgn - det gjorde han nemeligt ikke den
dag - men ugen før !

Så hvi sman med fordel skal mishandle folk så skal man altså gøre det så
grundigt at de ikke aner hvad der er op og ned - fordi så kan man ikke føre
sag i mod dem , da de ikke kan give en rigemelig forklaring på hvad der
foregård

Men som både pårørende og samvitighedes menneske har jeg med fare for at
tage fejl - skønnet at det må jo standse et sted - jeg er ikke idiot - der
er sikkert meget hun ikke har fortalt mig - men jeg mener ikke det kan
opveje det andet !
eller hwa ?

MvH
Bo

Fra : Anita

Dato : 13-11-01 14:49

"Chokmah Xd@g" <fuckspam@mail.dkd> skrev i en meddelelse

SNIP

Føj for den lede! Jeg får både kvalme og alt muligt når jeg læser den slags.

To ting vil jeg kommentere:

Er det hendes skyld? NEJ.... men (ja der er jo altid et 'men') hun burde vel
have reageret tidligere. Godt nok siger man, at kærlighed gør blind, men man
må for pokker være i stand til at se, hvad der er ret og rimeligt, og se at
man på intet tidspunkt skal finde sig i at blive tævet. Synes at sætningen
"Én gang et uheld, to gange en vane" passer meget godt ind her. Èn gang kan
tilgives, men anden gang er 'det fandme ut af min kjosk'!!!

Desuden kom jeg under læsningen af dit indlæg til at tænke på, at nogen
fandme burde lære den mand at holde fingrene for sig selv, i et sprog han
forstår. (Altså 'litterære' tæv - så det er HAM der ikke kan kende forskel
på op og ned) Normalt går jeg ikke ind for at bekæmpe krig med krig. Men mod
Afghanske teorister og sindssyge voldsmænd skal jeg gerne gøre en
undtagelse.

Kære Bo, du må huske at give hende knus, og lytte til hvad hun har på
hjerte. Så hun kan se at ikke alle mænd er svin!

*suk* fra Anita

Fra : Chokmah Xd@g

Dato : 14-11-01 03:13

"Anita" <anita@mail1.stofanet.dk> wrote in

HI Anita :)

> Føj for den lede! Jeg får både kvalme og alt muligt når jeg læser den
> slags.

ja prøv så at forestil dig at leve det :( ????

> [...]
> tævet. Synes at sætningen "Én gang et uheld, to gange en vane" passer
> meget godt ind her. Èn gang kan tilgives, men anden gang er 'det fandme

jeg ved ikke hvad der stikker hende for hun har en gang før boede med en der
tævede hende og men en anden der døde af en od ved siden af hende i sengen-
men hun er nu en gang gjort af et sådan stof at hvis der sider et dumt svin
og en rar fyr så falder hun for røvhuldet- det er egentligt underligt men
usympatiske mænd har faktisk ret meget held med kvinder :) ??

> [...]
> forskel på op og ned) Normalt går jeg ikke ind for at bekæmpe krig med
> krig. Men mod Afghanske teorister og sindssyge voldsmænd skal jeg gerne

Det er ogaå ligeosm min pointe ja hun kunne være skredet noget før - hun
kunne have ladet være med at indvoldvere sig med ham fra starten hun kunne
ha gjort så meget det ku vi sikkert alle sammen hvis vi kigger i vores
perosnelige historie - men et eller andet sted så må mareridtet jo standse
uanste hwa fan man så har gjort og ikke gjort - det kan ikke være rigemeligt
man skal terosieres på ubestem tid fordi man har taget fejl af en meneskelig
karekter ved en lejlighed.
han for sig selvfølig en sluder med adfærdskonsulenten og hjælper det ikke
så kan det godt være at han for sig en flyve tur et sted i mellem væge gulv
og loft !!!
men med mit kendskab til konsultene beherkser han sproget på en måde at selv
i den mest forvirede hjerne vil jeg mene at kunne finde et punkt der gør det
muligt at forholde sig til det mest hensigtmæsige i hvad man har tænkt sig
at gøre og ikke gøre !

> Kære Bo, du må huske at give hende knus, og lytte til hvad hun har på
> hjerte. Så hun kan se at ikke alle mænd er svin!

jow tak :) hun holder godt nok en pause pt men ellers ringer hun 8 gange om
dagen så jeg er ved at blive skør en gang i mellem :) hun ved godt at alle
mænd ikke er nogen svin ... sider og tænker lidt over det - det e rnoget
underligt noget der løber ved nogen i min famillie , min kusines kusine var
fuldstændigt besat af filem Christane F hun så den 100 gange selv om hun fik
sig et barn osv - så runde hun sgu afligevel af med at tage en od på et
offentligt lokum min far havde en fætter der hængte sig fordi han kom til at
køre i gryften med en traktor og i stedet for at konfronteres med forældrene
tog han en nemmer udvej og hængte sig han var 11 år - jeg selv var sgu ved
ta drikke mig ihele for at komme i nærheden af jim morrison - og min kusine
der jeg tror et eller andet sted så kan hun godt li sig selv som offer
.....selvom hun kæmper i mod og prøver at undgå det og det er også derfor jeg
synets hun skal have ne chanse nu - men os overklassebørn vi render sgu ind
i de særeste og mest absurde problematiker !

Bedste hilsner
Bo

Fra : Augusta

Dato : 14-11-01 11:32

Hej NG

> [...]
> og en rar fyr så falder hun for røvhuldet- det er egentligt underligt men
> usympatiske mænd har faktisk ret meget held med kvinder :) ??

Jeg har også været uheldig og har derfor et spørgsmål til jer:

Hvordan finder man ud af, om en mand er usympatisk/et røvhul eller en rar
fyr før man involverer sig i noget med ham?

--

Kærlig hilsen

Augusta

Fra : Matthias J.

Dato : 14-11-01 15:33

>Jeg har også været uheldig og har derfor et spørgsmål til jer:
>
>Hvordan finder man ud af, om en mand er usympatisk/et røvhul eller en rar
>fyr før man involverer sig i noget med ham?

Det var da et ualmindeligt godt og vigtigt spørgsmål... Selvfølgelig
kan man ikke være sikker, men... Iagttag ham, når I er ude: bliver
hand utålmodig eller vranten over at skulle vente på betjeningen...
Taler hand nedladende om visse befolkningsgrupper, er han (for din
smag) alt for skråsikker i sine holdninger... praler han (for din
smag) alt for meget med sine egne succes? Taler han mest om sig selv
eller er hand interesseret i at finde ud af, hvad DU er interesseret
i?
Jeg tror, voldelige mænd betragter deres partner som ejendom, der skal
stå til rådighed. Den holdning kan man måske nok se i sådan et
adfærd...
"just my two cents"

oh - det gælder da vel osse omvendt!

Fra : Henning

Dato : 14-11-01 15:41

"Augusta" <augusta@box1.dk> wrote in message

> Jeg har også været uheldig og har derfor et spørgsmål til jer:
>
> Hvordan finder man ud af, om en mand er usympatisk/et røvhul eller en rar
> fyr før man involverer sig i noget med ham?

Det finder du ikke ud af før han har slået dig første
gang.

Når du er "forelsket" kan ingen få dig til at
se din elskede som den voldsmand/psykopat
han måske er, tvært imod, vil det være disse
sider, hos ham, der får dig til at falde for ham,
i starten vil du se det som hans grænseløse
forelskelse i dig og en overvældende beskytter
trang, du vil finde ham utrolig stærk psykisk
og måske fysisk, du vil måske føle, at han
tager ansvaret og du vil måske føle DET som
en befrielse, Men der er ingen tabeller man kan
slå op i, for at finde ud af det på forhånd

Men er du 2 gange i træk røget ind i et "røvhul"
så ved du, at de mænd du tænder på, generelt
er "røvhuller" så må du skifte type mænd som
preferangse, selv om de måske ikke er lige så
ophidsende og spændende at have som
partnere, men er alternativet vold så-----?

Generelt (meget) findes der 2 typer potentielle
voldsmænd, de der lægger verdenen for deres
fødder og de "flæbende og klynkende"
Psykiatrisk tales der om henholdsvis psykopaten
og neurotikeren

MVH
Henning

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 14-11-01 17:45

On Wed, 14 Nov 2001 11:31:31 +0100, "Augusta" <augusta@box1.dk> wrote:

>Jeg har også været uheldig og har derfor et spørgsmål til jer:
>
>Hvordan finder man ud af, om en mand er usympatisk/et røvhul eller en rar
>fyr før man involverer sig i noget med ham?

Tjaa man stater med at sku ind af - da man jo selv vælget svinet også
ser man tilbage i sin personelig historie og prøver ta følge
symptomerne -
og møder dem før de kulminere - jeg tror vi allle i vores forsøg på
at elske om ikke andet så i starten er selvprofiterene i de mennesker
man kaster sin *kærlighed*(?) over - hvis man alt i alt synest man
ikke er meget værd så finder man med garenti også en der kan vedholde
det billed af sig selv - hvilket i bund og grund er et
utolfredsstillende livsvilkår - hvorfor man bør søge teaputisk hjælp
og få brudt ondet så godt som muligt op inde fra !
selv faldft jeg arldrig for en fra jeg var 17 til 30 med mindre jeg
var sikker på hun ville volde mig allerhelvedes kval ...også selv om
hun måske ikke lige havde tænkte sig det - så kunne jeg dog forandre
det stakkels menneske til at være den mest maliciøse tæve man kunne
forestille sig.

Marlyn manson har skrevet mangt en smuk sang om emnet

der er en hvor verset går :
for at elske dig må jeg slå mig selv ihejel
hvis jeg elskede mig selv måtte jeg dræbe dig
for det er kun når jeg hader det - jeg ved det er virkeligt !
M Manson
( han har da *ikke taget skade af incest*
MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 14-11-01 19:19

Augusta skrev:
SNIP

> Jeg har også været uheldig og har derfor et spørgsmål til
> jer:
>
> Hvordan finder man ud af, om en mand er usympatisk/et røvhul
> eller en rar fyr før man involverer sig i noget med ham?

Som Henning skriver så er det noget med at de rer to typer
røvhuller.

Begge typer kan man kendetegne ved psykopatiske træk såsom:
Overdreven egoisme, evne til at manipulere. Det kan være svært at
skelne røvhullerne fra os andre og der er altså flest af os
andre!

Når nu du har været uheldig så prøv at se tilbage på de mænd og
se om der ikke er et fællestræk ved dem.

Mennesker uanset køn kan være røvhuller og egoister så man er ved
at brække sig. Som Henning er inde på falder de i to
hovedkategorier: ofret og den 'stærke'. Grunden til at jeg
skriver den stærke i anførselstegn er at den type tilsyneladende
virker stærk og hele verden ser personen, som en stærk person, i
realiteten kan være en egoistisk manipulerende skiderik uanset
køn.

De kan være svære at spotte umiddelbart, da de ofte er utroligt
charmerende og ofte meget intelligente. Lyt til hvad personen
snakker om, deres meninger, og tjek efter om de lytter til dig,
lyt efter hvad de snakker om. Hmmm.. andet kan være deres
kropsprog, men den er straks sværere at lure fordi disse
mennesker ofte er utroligt bevidste om hvordan de skal gebærde
sig.

Det var lige mine 25 øre
--
Hilsen Tomas O. som mangler et sted at bo fra 01.01.02 1v eller
2v lejlighed, gerne fremleje i kortere tid helst i København

Fra : Per Frederiksen

Dato : 14-11-01 21:25

On Wed, 14 Nov 2001 18:19:22 +0000 (UTC), "Tomas O." <tfo@gmx.net>
wrote:

[SNIP]

> [...]
>kropsprog, men den er straks sværere at lure fordi disse
>mennesker ofte er utroligt bevidste om hvordan de skal gebærde

Well tell me about it.
Har lige været i klørene på en af slagsen. Pigebarnet er køn som bare
fanden. Har en utroligt positiv udstråling. Er fantastisk imødekom-
mende, åben og utroligt nem at komme i snak med. Kort sagt en person
alle kommer til at holde af på stedet.
Desværre kom jeg til at forelske mig i en grad jeg ikke troede var
muligt. Relativt tidligt i vores bekendtskab blev jeg afvist med at
jeg var for sød til hende, men at hun holdt utroligt meget af mig som
ven. (argh. Fy-ord nr. 1

Anyway, jeg opgav nu ikke så let og vi udviklede efterhånden noget jeg
regnede for at være et utroligt nært venskab. Hen af vejen fik jeg et
nært forhold til hendes to tøser. Noget helt nyt for mig som ellers
aldrig har været så meget for børn. Nå, men tiden gik, tingene sker
som de nu en gang sker og vi endte alligevel med at finde sammen.
Efter ganske kort tid evnede hun, gang på gang, at sætte os i nogle
konflikt situationer hvor der egentlig kun var to veje ud. Enten at
affinde sig, eller at sige her slutte festen min pige. Det holdt
forholdet jo selvfølgelig ikke til.

Blind som jeg var, øjnede jeg ikke at hun dybest set var 100% ligeglad
med hvad jeg måtte føle, gøre eller mene. Det gik først op for mig
efter en telefonsamtale hvor jeg måtte rykke for nogle penge. Og nej,
samtalen var ikke hadefuld på nogen måde.

Og nu kommer vi så til essensen af det hele.
Jeg var i bund og grund ikke det hun ønskede sig. Det hun søgte var en
mand der var mere MAND end jeg og som kunne sætte hende på plads.
Fair nok. Det tragikomiske er så, at hun undrer sig over at hun i
tidligere forhold har været uheldig med at rende ind i fyre hvor
næverne sad lidt løst.

Lad det være sagt klart og tydeligt. Vold mod kvinder er foragteligt,
men i dette tilfælde har jeg måske en hvis forståelse hvorfor det er
sket.

Fra : Henning

Dato : 14-11-01 16:00

"Chokmah Xd@g" <fuckspam@mail.dkd> wrote in message

Hej Bo

> [...]
ind
> i de særeste og mest absurde problematiker !

Selv om hun reddes nu, er der en risiko for hun igen vælger
røvhullet , for måske kan hun desværre ikke andet,
den rare fyr kan måske ikke tænde hendes
primitive instinkter/behov, som er det der styre
os når det gælder forelskelse, hun vil og kan
sandsynligvis ikke nøjes med et "fornufts-parforhold"
uden den stormende forelskelses-følelse.

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 14-11-01 16:39

Hej Henning :0)

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> os når det gælder forelskelse, hun vil og kan
> sandsynligvis ikke nøjes med et "fornufts-parforhold"
> uden den stormende forelskelses-følelse.

Fuck, Henning - det må du ikke skrive, ikke så
bastant *S*

Så er der jo ikke mange muligheder tilbage for os,
som har det sådan, vel?

Jeg prøver sådan at "lære", at have et givende forhold,
uden at gentage for meget af tidligere tiders fejltagelser.
Jeg prøver at "lære", at et forhold godt kan være alt
det jeg behøver - uden den stormende forelskelses-
følelse... *suk*

NB! Ikke lige for tiden selvfølgelig *GGG*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Hanne L

Dato : 16-11-01 01:06

Sott skrev i en meddelelse news:3bf29041$0$223$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Kære Søs og Henning *S*

Henning skrev

> [...]

> Jeg prøver at "lære", at et forhold godt kan være alt
> det jeg behøver - uden den stormende forelskelses-

Her er altså noget, jeg ganske enkelt ikke forstår.
Hvorfor i alverden må man ikke være smaskhamrende
forelsket? *SSS*
For mig er der bestemt ikke u-lighedstegn mellem forelskelse
og et deraf følgende godt forhold.
Det kan da godt være, fornuftsægteskaber holdt længere
i tidernes morgen, da de blev arrangerede.
Men hvorfor skal man undvære sommerfuglene i maven
ved lyden af hans stemme i telefonen?
Lykken ved at kigge sin elskede i øjnene og synes, han er
jordens dejligste?
Eller elskoven, der hæver sig opover det "normale", fordi
man elsker den anden så intenst?
Jeg ville ikke undvære det for guld *SSS*.
Det er da ikke ensbetydende med, at forholdet ikke samtidig
kan fungere "fornuftigt" og ansvarligt.

> NB! Ikke lige for tiden selvfølgelig *GGG*

Nej, selvfølgelig ikke Søs *SSS*

Knus
Hanne L

Fra : Sott

Dato : 19-11-01 18:27

Hej Hanne :0)

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Her er altså noget, jeg ganske enkelt ikke forstår.
> Hvorfor i alverden må man ikke være smaskhamrende
> forelsket? *SSS*

Det må man da bestemt også gerne!!
Det jeg taler om (og jeg antog det samme gjaldt Henning),
var når man ikke kan have et forhold, uden denne følelse
af forelskelse stedse er tilstede - og det er jo på mange
måder urealistisk.

> Men hvorfor skal man undvære sommerfuglene i maven
> ved lyden af hans stemme i telefonen?

Det skal man heller ikke - det ville være tortur

> Det er da ikke ensbetydende med, at forholdet ikke samtidig
> kan fungere "fornuftigt" og ansvarligt.

Normalt glider forelskelsen jo altså over i kærlighed.
Og så er det nok ikke hensigtsmæssigt, ikke at kunne
fungere i et forhold, hvis ikke de stormende følelser
er tilstede - det var det jeg mente *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 19-11-01 19:46

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> wrote in message
Kære Hanne L.

> Her er altså noget, jeg ganske enkelt ikke forstår.
> Hvorfor i alverden må man ikke være smaskhamrende
> forelsket? *SSS*

Udgangspunktet er at hver gang du er
smask-hamrende-forelsket, ender du i et forhold, hvor
du bliver banket sønder og sammen

> [...]
> man elsker den anden så intenst?
> Jeg ville ikke undvære det for guld *SSS*.
> Det er da ikke ensbetydende med, at forholdet ikke samtidig

Det er jo pragtfuldt, når besættelsen ender med et
dejligt forhold, det jeg gik ud fra, var de kvinder,
der ALTID falder for røvhullerne

> Knus
> Hanne L

Selv Knus

Henning

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 14-11-01 17:20

On Wed, 14 Nov 2001 15:59:45 +0100, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
wrote:

HI Henning
jeg svare lige dig først og kommer så sener til de andre

>Selv om hun reddes nu, er der en risiko for hun igen vælger
>røvhullet , for måske kan hun desværre ikke andet,

ikke lige det HER røvhuld hun forlod ham for 3 år siden og har ikke
gjort frosøg på at få ham igen

> [...]
>os når det gælder forelskelse, hun vil og kan
>sandsynligvis ikke nøjes med et "fornufts-parforhold"
>uden den stormende forelskelses-følelse.

Nahhh nu er hun jo efterhånden temligt slidt - jeg er ret sikker på
hun slet ikke drages af nogen forhold overhovedet - jeg tror lige hun
kan holde sig selv og det er det - hun spsier lidt sover kun sjældent
- hun er jo et nerve vrag efter det her .... menneske behov følser
instinter etc.
det er der ikke mere der er kun paranoia og mere eller velbegrunde
tvangs tanker tilbage - så præmissen er en anden !
MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 14-11-01 17:21

"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <chokmah@c.dk> wrote in message
> On Wed, 14 Nov 2001 15:59:45 +0100, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
> wrote:
>
> HI Henning

Hej Bo

> ikke lige det HER røvhuld hun forlod ham for 3 år siden og har ikke
> gjort frosøg på at få ham igen

Det var nu også et "nyt/andet røvhul" jeg mente,
ikke det gamle

> [...]
> det er der ikke mere der er kun paranoia og mere eller velbegrunde
> tvangs tanker tilbage - så præmissen er en anden !

Jeg vil gerne tro på, hun er blevet så mishandlet af sine tidligere
forhold, at hun ikke længere tør prøve et nyt, stakkels pige.

MVH
Henning

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 14-11-01 17:47

On Wed, 14 Nov 2001 17:21:29 +0100, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
wrote:

HI Henning

>Det var nu også et "nyt/andet røvhul" jeg mente,
>ikke det gamle

OK !

>Jeg vil gerne tro på, hun er blevet så mishandlet af sine tidligere
>forhold, at hun ikke længere tør prøve et nyt, stakkels pige.

Det må du sgu nok sige en gang i mellem tænker jeg i et svagt øjeblik
om hun for helved ikke bare ku få det overståed og tage sig eget liv
for det ER sgu ikke et liv !
MvH
Bo

Fra : Sott

Dato : 14-11-01 14:07

Hej Bo :0)

> [...]

> så kommer det store vederlags fri spørgsmål : har kællingen ikke et eller
> andet sted selv været ude om det `?? et eller andet må hun jo ha gjort

Jeg synes, at du har ret i dine betragtninger.
Hun har gjort "et eller andet", ligesom hun har undladt at
gøre noget andet "et eller andet".

Som jeg har skrevet i en rapport (som tog sit udgangspunkt
i Freuds forsvarsmekanismer - så, så Bo, nu ikke falde ned
af stolen *G*) - så opfatter jeg den reelle problemstilling, som
værende de psykologiske reaktionsmønstre, der ligger til
grund for disse kvinders fascination af denne type mænd og
deres handlinger.

Mændene lader det til (efter min opfattelse), er kvindernes
egen psykes forlængede "arm". De tror, at de fortjener straf,
de vælger en mand der vil gøre det, og følgelig bliver de
straffet.

Meget forenkelt

> men retfærdiggøre det ÅRS terorer i form af fysisk vold angst for at gå
uden
> for sin egen dør osv ? jeg tviler !

Jeg synes heller ikke, at det retfærdiggør de voldelige
handlinger. Men det er et rollespil, og de er to til at spille
det. Begge kunne i realiteten "bare" gå, undlade at spille
spillet. Men sådan fungerer det ikke, det ses jo gang på
gang.

Og jeg spekulerer, har spekuleret på, hvorfor disse
kvinder ikke slår igen (så det virkelig kan mærkes,
så fyren ikke bliver i tvivl om, at her går grænsen).

Jeg har jo i høj grad set på mekanismerne i kvinderne,
fordi jeg selv er kvinde, og fordi jeg sammenlignede det
med min tendens til at forelske mig i alkoholikere, eller
misbrugere af andre ting.

Noget jeg kom til at tænke meget over, der for nogle år
siden - det var om disse kvinder reelt har et "frit valg".
Kan de gå? Kan de vælge anderledes?
For hvis de _kan_, hvad forhindrer dem så i det?

Jeg tror, at på mange måder er der ikke noget "frit valg"
for disse kvinder. Det lyder nok snørklet. Men et frit valg
indebærer at man kan se tingene som de er, at man kan
forholde sig til det psykisk/mentalt, at man er i stand til
at tage en masse elementer op til overvejelse og derudfra
træffe en beslutning.

Det tror jeg ikke, at disse kvinder kan - der hvor de er i
deres liv/udvikling. Jeg tror også, at det samme gør sig
gældende for mændene (de voldelige mænd).

Jeg opfatter det som om, at disse mennesker er underlagt
nogle psykologiske mekanismer som blev fremherskende
i deres psyke allerede i deres barndom - og det præger
så deres valg her i livet. Både tilvalg og fravalg.

At tro, at man "har fortjent" at være offer - gør at man selv
bidrager til at skabe omgivelser og situationer, hvor man
så også bliver offer. Jeg så det meget tydeligt i min lille-
søster (det er altid meget nemmere at se pinden i andres
øjne, og ikke bjælken i sit eget *S*).

At skulle kæmpe sig ud af sådanne overbevisninger, som
danner grundlaget i ens psyke er ufatteligt svært. En rejse
mod "bedre tider", som jeg tror er livslang. Og den begynder
med midt i kaos og angst og irrationalitet at træffe et valg,
og nogle formår at gøre det, andre kommer aldrig dertil.

Ligesom nogle formår at tage imod hjælp og bruge hjælpen
til noget konstruktivt, mens det ikke lykkes for andre. Og
jeg tror at en evt. udvikling contra en manglende udvikling,
afspejler det valg (bevidst eller ubevidst) man træffer.

Ud fra betragtninger om dette bombarderede jeg min
lillesøster med positive bekræftelser, mundtligt og skriftligt.
Hvor end hun så hen i de dage hun var hos mig, nedbrudt
og usammenhængende som hun var - der hang der a-4
ark med positive bekræftelser. Sider der fortalte om, hvor
meget hun var elsket, hvor meget hun faktisk var værd,
hvor mange der elsker hende, hvor godt hun egentlig har/
havde gjort dette og hint, hvor smuk hun var/er, hvor
megen styrke hun havde, men ikke selv fornemmede
osv. osv. Og jeg snakkede med hende i dagevis - måske
nærmere til hende. Fortalte hende det samme, som hun
kunne læse sig til på væggene omkring hende - nemlig
at jeg synes, hun er unik - noget helt specielt, et fantastisk
menneske, noget så værdifuld og ønsket og elsket.

Inde i mit hovede sidestillede jeg hende med en narkoman.
Han var hendes stof, og hun kunne ikke magte at gøre sig
fri, når hun ikke troede på værdien i hende selv - og hun
havde ikke gennem sin opvækst nogensinde lært, fået vist,
følt - at hun var værdifuld, dejlig, smuk, vidunderlig, speciel
- de tusinde små ting, der gør at man i sin rygmarv virkelig
_tør_ tro på, at man ikke har fortjent et liv med en sådan
mand, at man _ikke_ har fortjent at være offer, ikke behøver
leve sådan.

Så jeg tænkte, at vi måtte starte fra nulpunktet. Et mørkt
sted uden tro på selvet, på bedre tider, på ændringer. Og
så skabe troen på hendes værdi indeni hende. Det var
hårdt - der var mange negative tillærte barrierer at bryde
ned og igennem. Og jeg var rystet over den smerte, hun
formåede at udtrykke. Rystet over at hun havde rummet
så megen psykisk smerte - at blive slået af en kæreste,
var jo intet i sammenligning med den indre smerte, som
gjorde, at hun skabte de situationer, at hun følte det skulle
være sådan.

Inde i hende selv, var hun (som jeg oplevede og følte hende)
et virkelig angst og såret dyr, med en følelse af ensomhed og
forladthed - jeg genkendte til fulde.

Angste mennesker reagerer ikke rationelt.
Træffer ikke rationelle valg.
Nogle er angste for at finde ud af, hvem og hvad de er,
hvis de ikke er deres mand "offer" - angste for hvad
der er "på den anden side" af fiasko, angst, usikkerhed
osv... hvad rummer "succes"?

Det er vel derfor også angst for det ukendte contra den skøre
tryghed i det velkendte - selvom det velkendte er noget
nær et helvede på jord.

Jeg gjorde/gør det jo selv mht. mine valg af mulige partnere.
Og der skal altså megen vilje til igen og igen at begynde
forfra, at sige til sig selv - at okay, jeg faldt tilbage igen, jeg
gentog mønstret, jeg fejlede - men jeg er _alligevel_ god nok,
god nok til at prøve igen, god nok til at fortjene bedre, jeg
har ikke mistet værdi som menneske, for jeg har ret til at
fejle.

Jeg forstår godt, at nogle ikke har styrken til dette - for det
hænder, at jeg knap nok orker selv. Så er det at jeg lader
dagene går, lader hjerne kører nærmest i tomgang, indtil
jeg igen orker at tage fat i tøjlerne og styre løbet. Hvis
der så når sådanne perioder hersker, står en mand og
tæver én - så er det vel ikke så underligt, at det måske ikke
lykkes.

Minder mig om en snak vi havde, søde Bo - om at man
skal kæmpe med sine dæmoner selv, at man ikke kan
tillade sig at forvente, at andre gør det sammen med én...
Nogle gange befinder mennesker sig et sted, hvor det
ikke er muligt for dem, at gøre det alene.

Det er lige dér - præcis i de situationer/perioder, jeg tror
at kærligheden mellem mennesker er allermest værd.
Kærlighed handler for mig meget om, at man tager en
andens hånd og holder den, mens dæmonerne raser,
og ved at slippe, når den anden igen står på benene.

Som når et barn har mareridt og man holder det tæt,
indtil andre billeder dannes indeni barnet. Barnet skaber
selv billederne - men man er der så tæt, så tæt... at
ensomheden smuldrer og giver styrke til at skabe andet
og bedre end angst.

Voksne er jo blot børn, der er blevet højere.

Tusinde knus
Søs

Fra : Henning

Dato : 14-11-01 17:28

"Sott" <sott@glemdetbare.dk> wrote in message

> [...]
> egen psykes forlængede "arm". De tror, at de fortjener straf,
> de vælger en mand der vil gøre det, og følgelig bliver de

Hej Søsser

Du har en fremtid som underviser,
du er bare så god til det der, skynd
dig at tage et voksen-pædagog kursus
Du fik alt for lav karakter i din opgave
i sin tid

I næsegrus beundring igen og igen

Henning

fut news:dk.snak.snik

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 14-11-01 18:14

On Wed, 14 Nov 2001 14:06:48 +0100, "Sott" <sott@glemdetbare.dk>
wrote:

HI Søs :)

>Som jeg har skrevet i en rapport (som tog sit udgangspunkt
>i Freuds forsvarsmekanismer - så, så Bo, nu ikke falde ned
>af stolen *G*)

ja du ved hvordan jeg har dte med ham den KVINDERHADER når vi nu er i
gang :)

>- så opfatter jeg den reelle problemstilling, som
>værende de psykologiske reaktionsmønstre, der ligger til
>grund for disse kvinders fascination af denne type mænd og
>deres handlinger.

ja sådan er det nok startet - men når du er 44 år udbrændt og færdig
så er der altså ikke nogen facination tilbage af noget

>Mændene lader det til (efter min opfattelse), er kvindernes
>egen psykes forlængede "arm". De tror, at de fortjener straf,
>de vælger en mand der vil gøre det, og følgelig bliver de
>straffet.

ja som jeg lige har skrevet til Augusta på en lidt andne måde !

> [...]
>det. Begge kunne i realiteten "bare" gå, undlade at spille
>spillet. Men sådan fungerer det ikke, det ses jo gang på

ja men du tager udgangspunkt i starten i et menneske med en eller
anden form for livskraft tilbage - men når man har spillet det længe
nok så har man smadret sig selv nok til at der ikke er mere tilbage
også er det en anden præmis !

>Og jeg spekulerer, har spekuleret på, hvorfor disse
>kvinder ikke slår igen (så det virkelig kan mærkes,
>så fyren ikke bliver i tvivl om, at her går grænsen).

j anogen gør jo - men han vejer 105 kg og hun nogen og 40 på en go dag
- der er sgu ikke meget at slå igen med man ku selvføligt helde en L
brændbar væske ud over stoderen også tænde en leighter
men hvi sman har dte i sig så tror jeg heller ikke man var kommet i
situation til at starte med !

>Jeg har jo i høj grad set på mekanismerne i kvinderne,
>fordi jeg selv er kvinde, og fordi jeg sammenlignede det
>med min tendens til at forelske mig i alkoholikere, eller
>misbrugere af andre ting.

jamen det er da også ud af selvprofiterene mindreværd !

>Noget jeg kom til at tænke meget over, der for nogle år
>siden - det var om disse kvinder reelt har et "frit valg".
>Kan de gå? Kan de vælge anderledes?
>For hvis de _kan_, hvad forhindrer dem så i det?

jeg tror ikke man har et frit valg - når det kommer til forelskelse -
så drages man bare af hele sin perosn bevidst & ubevidst i mellem
hianden og for lang de fleste er det leden ved sig selv der vinder i
partner valget

>forholde sig til det psykisk/mentalt, at man er i stand til
>at tage en masse elementer op til overvejelse og derudfra
>træffe en beslutning.

ja men sådan fungere dne gode forelskelse og kærlighed jo ikke en gang
- det er jo et langt eventyr igenem et andet menneske - hvor man skal
kveje sig mange gange og blive trådt ned i lortet uden over hovedet at
ville det .. det sker bare fordi ... man ikke kender sig selv den
anden godt nok man tager tager fejl det er så hvad det er præmissen
for kærlighed i mellem voxne mennesker - men det er noget andet at
leve en fejl !

>Jeg opfatter det som om, at disse mennesker er underlagt
>nogle psykologiske mekanismer som blev fremherskende
>i deres psyke allerede i deres barndom - og det præger
>så deres valg her i livet. Både tilvalg og fravalg.

hvorfor et hvert fornuftigt mennnske med disse tilbøjeligheder bør få
dem bearbejdet teaputisk !

> [...]
>med midt i kaos og angst og irrationalitet at træffe et valg,
>og nogle formår at gøre det, andre kommer aldrig dertil.

ja dte farligste i verden er nok dybest set at tro at man har ret og
er et fornuftigt menneske - så tror jeg oprigtigt talt man har et
problem !

> [...]
>Hvor end hun så hen i de dage hun var hos mig, nedbrudt
>og usammenhængende som hun var - der hang der a-4

jow men du kan fortælle et menneske med selvforagt 24 gang i timen
hvor højt man skatter dem - men dybest ste gør det bare ondt være da
selvopfatelsen vil brige endnu mere kaos til veje.

>- de tusinde små ting, der gør at man i sin rygmarv virkelig
>_tør_ tro på, at man ikke har fortjent et liv med en sådan
>mand, at man _ikke_ har fortjent at være offer, ikke behøver
>leve sådan.

jamen det er uberskiveligt svært at lære at man fortjener noget godt
der er ufateligt stor eomkostninger forbundet ved at føle og søge
glæde - fordi hadet afmagten & angsten kan man sgu stole på MEN det
gode , når det vender sig om og bliver til noget lort - så er den
endnu mere grim - for med det uhensigtmæsige der e rman sgu da i det
mindste parat ! og føler isg hjemme og det skuffer arldrig :)

sådan.

>Inde i hende selv, var hun (som jeg oplevede og følte hende)
>et virkelig angst og såret dyr, med en følelse af ensomhed og
>forladthed - jeg genkendte til fulde.

ensomheden er dybest set nok det mest uhyggelige ved det - for det er
kun sjældent man formår at erkende sin egen afmagt - men når man gør
det så ved man også at man er aflene !
uden mulighed for berøring !

>der er "på den anden side" af fiasko, angst, usikkerhed
>osv... hvad rummer "succes"?

succes er en kilde til furstrasion som fatalist da man ved at altiong
har sin pris

>har ikke mistet værdi som menneske, for jeg har ret til at
>fejle.

i et hver kreativt medmenskeligt forløb vil man på et eller andet
tidspunkt fejle - ellers er man ikke angaeret !

> [...]
>Nogle gange befinder mennesker sig et sted, hvor det
>ikke er muligt for dem, at gøre det alene.

og det er heller ikke ( igen ) alle ting som vi skal klare aflen :)

> [...]
>andens hånd og holder den, mens dæmonerne raser,
>og ved at slippe, når den anden igen står på benene.

kærligheden hvis man når den er en sejer over en syg livbetingelse !

>Som når et barn har mareridt og man holder det tæt,
>
>Voksne er jo blot børn, der er blevet højere.

og som lever derres maridt i vågen tilstand :)

bedste hilsner
Bo

Fra : Sott

Dato : 19-11-01 18:24

Hej Bo :0)

"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

> ja sådan er det nok startet - men når du er 44 år udbrændt og færdig
> så er der altså ikke nogen facination tilbage af noget

Der er nu nogle, der "kommer tilbage" fra at have været så
udbrændt. Det er ikke ensbetydende med sidste station,
kun hvis man vælger det.

> [...]
> anden form for livskraft tilbage - men når man har spillet det længe
> nok så har man smadret sig selv nok til at der ikke er mere tilbage

Hvis der ikke er mere tilbage, end det du skriver herover,
så er man i realiteten død, ikk'?
Hvis hun lever - så er der en livskraft IMO, den er måske
bare rettet mod at fortsætte som offer.

> [...]
> brændbar væske ud over stoderen også tænde en leighter
> men hvi sman har dte i sig så tror jeg heller ikke man var kommet i

Kunne hun ikke flytte til den anden ende af landet?
Kunne hun ikke bo hos nogle hun kender for en periode?
Kunne hun ikke tage på det ene højskole ophold efter
det andet - betalt af bistanden f.eks. - indtil han ikke længere
synes det er sjovt at gå forgæves?
Kunne hun ikke anskaffe sig en gaspistol og skyde ham
i ansigtet på klods hold?
Kunne hun ikke skrive alt ned, han gør ved hende - straks
efter det er sket - og bruge det til at skaffe en domsfældelse?

Kunne det ikke tænkes, at selv den sorteste situation rummer
valgmuligheder?

> jamen det er da også ud af selvprofiterene mindreværd !

Jeps - og jeg hiver mig selv op ved hårrødderne - netop
ved at tænke, at selv den sorteste situation rummer
muligheder.

> [...]
> så drages man bare af hele sin perosn bevidst & ubevidst i mellem
> hianden og for lang de fleste er det leden ved sig selv der vinder i

Ja, man drages - men man kan vælge ikke at agere ud af
denne dragelse/forelskelse.

> [...]
> anden godt nok man tager tager fejl det er så hvad det er præmissen
> for kærlighed i mellem voxne mennesker - men det er noget andet at

Efter min opfattelse lever ingen en fejl - ingen mennesker
er helt igennem en fejl.
Nogle begår bare den samme fejl om og om igen, fordi
de ikke lærer noget af den. Om det så er fordi de ikke
kan lære noget, eller fordi de ikke vil - aner jeg ikke.
Jeg hælder dog til den tanke, at alle kan lære - hvis de
vil.

> hvorfor et hvert fornuftigt mennnske med disse tilbøjeligheder bør få
> dem bearbejdet teaputisk !

Ja - gør noget aktivt, såsom at få hjælp til at bearbejde
dem terapeutisk. Altså - gør noget, i modsætning til ikke
at gøre noget.

> ja dte farligste i verden er nok dybest set at tro at man har ret og
> er et fornuftigt menneske - så tror jeg oprigtigt talt man har et
> problem !

*S*

> jow men du kan fortælle et menneske med selvforagt 24 gang i timen
> hvor højt man skatter dem - men dybest ste gør det bare ondt være da
> selvopfatelsen vil brige endnu mere kaos til veje.

Nogle gange skal kaos frem, før man kan bringe orden
i det.
Og selv et menneske med den dybeste selvforagt, er ikke
døv - ingen siger at det virker, men det er forsøget værd.
Intet er så destruktivt (synes jeg), som ingenting at foretage
sig.

> [...]
> endnu mere grim - for med det uhensigtmæsige der e rman sgu da i det
> mindste parat ! og føler isg hjemme og det skuffer arldrig :)

Jeg ved præcis, hvad du skriver - kender det alt for godt.
Men nogle gange skal man altså gå gennem komøget,
for at komme ud på engen - so to speak.
Og så nytter det ikke en skid, at glo på lortet. Det forsvinder
ikke. Man kan enten gå igennem det eller fjerne det eller
leve med at det er der. Nogle vælger så at leve med og i
det, måske det føles nemmere i nuet - på lang sigt tror jeg
dog det er et rigtigt dårligt valg.

> ensomheden er dybest set nok det mest uhyggelige ved det - for det er
> kun sjældent man formår at erkende sin egen afmagt - men når man gør
> det så ved man også at man er aflene !
> uden mulighed for berøring !

At være alene, er dybest set også et valg.

> succes er en kilde til furstrasion som fatalist da man ved at altiong
> har sin pris

Måske skulle man undlade at være fatalist, så :0)

> i et hver kreativt medmenskeligt forløb vil man på et eller andet
> tidspunkt fejle - ellers er man ikke angaeret !

Enig!

> og det er heller ikke ( igen ) alle ting som vi skal klare aflen :)

Enig igen :0)

> kærligheden hvis man når den er en sejer over en syg livbetingelse !

*S* - og hvilken sejr...

Citat:
"De fleste mennesker er nogenlunde så lykkelige,
som de har besluttet sig til at være."
- det kan jeg godt lide at tænke på. Så kan jeg altid
beslutte noget andet/bedre - så er der altid en mulighed.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah Alias Rabias~

Dato : 20-11-01 00:01

On Mon, 19 Nov 2001 18:24:14 +0100, "Sott" <sott_s@hotmail.com> wrote:

Hej SøS :0)

>Der er nu nogle, der "kommer tilbage" fra at have været så
>udbrændt. Det er ikke ensbetydende med sidste station,
>kun hvis man vælger det.

Tjjaaa ... men jeg tror sgu godt man kan blive så fastlås i sine egne
særheder at man ikke længer har et valg ; f.eks som sindslidene skal
vi sige sketzofregne ( aner ikke hvordan det staves ) de har jo ikke
noget valg som *vi* forstår det - jeg tror ofte at et valg er en
luxsus som kræver mod og tro men frem for alt også et overskud

>Hvis der ikke er mere tilbage, end det du skriver herover,
>så er man i realiteten død, ikk'?

tjaa for at blive meget filosofisk - ku man også spørge hvad det er at
være levene ? at side og knalde jægermeister på små flasker og drikke
klinke klanke øl som hun gør og se tv danmark i mellem absurde tlf
samtaller det er sgu ikke et liv

>Hvis hun lever - så er der en livskraft IMO, den er måske
>bare rettet mod at fortsætte som offer.

det er klart men så skal man også have styrken til at sætte sig ud
over sig selv og begynde et sted - hun burde ku - hun er skide godt
begavet og har adgang til alle de penge hun kan bruge hvis de skal gå
til noget fornuftigt

>Kunne hun ikke flytte til den anden ende af landet?

hun blir skør af stilheden

>Kunne hun ikke bo hos nogle hun kender for en periode?

det gør hun

>Kunne hun ikke tage på det ene højskole ophold efter

har prøvet men maden passede ikke damen

>det andet - betalt af bistanden f.eks. - indtil han ikke længere
>synes det er sjovt at gå forgæves?

nahh de er ved at være trætte af at betale men nu for hun et nyt sted
at bo

>Kunne hun ikke anskaffe sig en gaspistol og skyde ham
>i ansigtet på klods hold?
>Kunne hun ikke skrive alt ned, han gør ved hende - straks
>efter det er sket - og bruge det til at skaffe en domsfældelse?

hun er så snot forviret i det hele taget i forlængelse af de ting at
hun ikke aner hvor hun er hvad der sket etc..
så der hverken kan føres retssag ellers ?

>Kunne det ikke tænkes, at selv den sorteste situation rummer
>valgmuligheder?

jow så længe der e rliv er der håb - men det er svært at afgøre
noget sikket det hele er så ustabilt

>Jeps - og jeg hiver mig selv op ved hårrødderne - netop
>ved at tænke, at selv den sorteste situation rummer
>muligheder.

helved ja .... og det bliver ved ...men jeg sad nu og rode i en dag
bog fra jeg var 17 ofg afligevel så vil jeg mene at problemer og
selvprofetier vil der nok altid være .... men havde man vist den gang
hvad man ved nu .... så var de selvprofetier som man ikke en gang
anede man havde arldrig være blevet aktuelle ....

>Ja, man drages - men man kan vælge ikke at agere ud af
>denne dragelse/forelskelse.

ja eller man kan erkende den for hvad den er også møde tingene på
vejen og lade være med at samarbejde med dem ! de negative ting
selvfølig :)
> [...]
>er helt igennem en fejl.
>Nogle begår bare den samme fejl om og om igen, fordi

jamen al lærdom der strækker sig ud over repetasions viden forudsætter
jo at man ved hvad der sker - dem der træder vande i den samme rådne
situation - har jo netop ikke erkendt dette

>Om det så er fordi de ikke
>kan lære noget, eller fordi de ikke vil - aner jeg ikke.
>Jeg hælder dog til den tanke, at alle kan lære - hvis de
>vil.

ja hvis de har forudsætningerne !

>Ja - gør noget aktivt, såsom at få hjælp til at bearbejde
>dem terapeutisk. Altså - gør noget, i modsætning til ikke
>at gøre noget.

nemlig

>*S*

ja sårn er det :)

> [...]
>døv - ingen siger at det virker, men det er forsøget værd.
>Intet er så destruktivt (synes jeg), som ingenting at foretage

ja men man kan sagten foretage isg noget - det er bare ikke ensbetynde
med at det er det rigtige som f.eks da jeg var ynger så drak jeg
hjernen ud når tingen havde hobet sig op og vola så var problemet løst
jeg vågnede op og havde et der var endnu større :) ind det jeg
oprindeligt drak mig væk fra , skide smart ikke ?

> [...]
>leve med at det er der. Nogle vælger så at leve med og i
>det, måske det føles nemmere i nuet - på lang sigt tror jeg

det er et elændigt valg - men jeg tror ikke så meget jeg taler om et
valg som en kendsgerning - de gode øjeblikke har vi til låns - men til
sidst dør vi aflene og mange gange hænd af vejen før vi holder op med
at trække vejret !

>At være alene, er dybest set også et valg.

sikkert eller så har man bare for store forventninger ?

>Måske skulle man undlade at være fatalist, så :0)

gøre en hvis mand sort eller omvendt - nahh den holder ikke men i et
vist omfang er man via arv og milue givet en vis natur som man agere
ud fra - igenem ens livs historie er spørgsmålet så hvor meget af en
selv man skaber hænd af vejen og hvor meget af en selv der refelktere
arv & milliue !
nogen gange eller for det meste er naturen stærker ind ind mennesket -
men muligheden ligger i at dte må være lige så baturligt at søge de
optimale grundvilkår - der i bedste fald fremprovokere nogen
hensigtmæsige adfærds reguleringer !

>*S* - og hvilken sejr...

jeg tror ikke der er andre sejre der er værd at vinde

MvH
Bo

Fra : Sott

Dato : 22-11-01 16:51

Hej Bo :0)

"Chokmah Alias Rabias the sun*dog drev c" <Chokmah@c.dk> skrev i en
meddelelse news:642jvtouba3g94rvga8qopr2k9kq6qe0sm@4ax.com...

> [...]
> noget valg som *vi* forstår det - jeg tror ofte at et valg er en
> luxsus som kræver mod og tro men frem for alt også et overskud

Lad os holde psykisk syge uden for vores debat - deres
vilkår er ikke sammenlignelige med alm. menneskers vilkår.

Det kan godt tænkes, at du har ret mht. at et valg er en
luksus som kræver mod og tro - og overskud... for nogle.
For mit eget vedkommende kan jeg kun sige, at når jeg er
rigtigt langt nede, så vælger jeg (billedligt talt) at begynde
forfra med en opvask, og så tager jeg det derfra.
- Altså jeg vælger at begynde forfra, selvom jeg reelt ikke
føler det mindste overskud, og så starter jeg i det små.

> [...]
> være levene ? at side og knalde jægermeister på små flasker og drikke
> klinke klanke øl som hun gør og se tv danmark i mellem absurde tlf

Det kunne jo være, at hvis hun valgte klinke, klanke øllerne
fra - at så kunne hun huske hvad der skete, hvornår.. og på
den måde få det skrevet ned og få fyren sat bag tremmer i
den sidste ende.

Som sagt - så tror jeg tingene bliver som de bliver af en
årsag. Intet sker bare for os, med os som umælende deltagere.

> [...]
> over sig selv og begynde et sted - hun burde ku - hun er skide godt
> begavet og har adgang til alle de penge hun kan bruge hvis de skal gå

Ja - hvad kan jeg sige...

> hun blir skør af stilheden

Så kunne hun vælge at bo midt i en mindre/større by.

> det gør hun

Så er hun "fredet" så længe (går jeg ud fra) - så kunne hun
bruge pusterummet til at "komme lidt mere ovenpå". Hun
kan også bruge pusterummet til druk og selvmedlidenhed.

> har prøvet men maden passede ikke damen

Så er der altså efter min bedste overbevisning tale om
luksusproblemer.

> nahh de er ved at være trætte af at betale men nu for hun et nyt sted
> at bo

Det er da positivt. Håber hun bruger det til noget konstruktivt.

> hun er så snot forviret i det hele taget i forlængelse af de ting at
> hun ikke aner hvor hun er hvad der sket etc..
> så der hverken kan føres retssag ellers ?

Det undrer mig ikke - både med tanke på det hun har
været igennem. Men også med tanke på, hvordan hun
bruger/misbruger sig selv (efter det du har beskrevet).

> jow så længe der e rliv er der håb - men det er svært at afgøre
> noget sikket det hele er så ustabilt

Ja, ustabilitet er der vel i varierende grad i alles liv.

> [...]
> hvad man ved nu .... så var de selvprofetier som man ikke en gang
> anede man havde arldrig være blevet aktuelle ....

Jeg er enig - på en måde tror jeg alligevel, at jeg på en
eller anden skør facon lidt ville ønske at leve gennem
problemerne igen. Jeg har jo lært så meget undervejs,
og det ville jeg være gået glip af, dersom jeg havde været
fri for disse... jeg ved ikke rigtigt. Indimellem kan jeg ikke
blive enig med mig selv *G* - om jeg ville ønske at have
haft en "problemfri" opvækst og et "problemfrit" liv, eller
hellere ville have det præcis som det har været...

> ja eller man kan erkende den for hvad den er også møde tingene på
> vejen og lade være med at samarbejde med dem ! de negative ting
> selvfølig :)

Man kan i hvert fald prøve

> jamen al lærdom der strækker sig ud over repetasions viden forudsætter
> jo at man ved hvad der sker - dem der træder vande i den samme rådne
> situation - har jo netop ikke erkendt dette

Så må det starte med erkendelsen - f.eks. erkendelsen
af at man selv optræder som offer, og derfor bliver/er
offer.

> ja hvis de har forudsætningerne !

Lige med undtagelse af psykisk handicappede, så er det
min holdning, at vi alle er født med forudsætningerne.
Jeg er et af de mennesker, der oprigtigt tror på, at alle
"normale" mennesker (altså de som ikke er handicappede
på den ene eller anden måde) er født gode.

> ja men man kan sagten foretage isg noget - det er bare ikke ensbetynde
> med at det er det rigtige

Alligevel synes jeg, at det er bedre at gøre noget - end
at gøre ingenting. Også selv om det noget man så gør,
viser sig at være det forkerte.
Billedligt talt vil jeg hellere vandre af den forkerte sti,
end slet ikke at gå...

> [...]
> jeg vågnede op og havde et der var endnu større :) ind det jeg
> oprindeligt drak mig væk fra , skide smart ikke ?

Not really, no *G*

> [...]
> valg som en kendsgerning - de gode øjeblikke har vi til låns - men til
> sidst dør vi aflene og mange gange hænd af vejen før vi holder op med

To ting - ikke mere end to
1. Vi behøver ikke dø "alene", ikke fysisk i hvert fald.
2. Hvad er der også så galt i at være alene. (jeg tror, at
jeg vil til at lære at nyde netop det at være alene *S*)

NB!: Ikke at alene betyder uden en kæreste i denne
sammenhæng.

> sikkert eller så har man bare for store forventninger ?

Så vælg nogle andre forventninger - jeg forventer f.eks.
ikke længere at min krop skal ligne en 16 årigs :0)
(men derfor kunne jeg da godt "ønske" mig det engang
imellem - på et ret useriøst plan *S*)

> [...]
> ud fra - igenem ens livs historie er spørgsmålet så hvor meget af en
> selv man skaber hænd af vejen og hvor meget af en selv der refelktere

Jeg er tilhænger af at skabe så meget som muligt, af en
selv - gøre det så godt man kan.

> [...]
> men muligheden ligger i at dte må være lige så naturligt at søge de
> optimale grundvilkår - der i bedste fald fremprovokere nogen

Jeps.

> jeg tror ikke der er andre sejre der er værd at vinde

Ikke lige så meget værd i hvert fald *storsmiler*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 23-11-01 05:28

On Thu, 22 Nov 2001 16:50:36 +0100, "Sott" <sott_s@hotmail.com> wrote:

HI Søs :)

>Lad os holde psykisk syge uden for vores debat - deres
>vilkår er ikke sammenlignelige med alm. menneskers vilkår.

jamen Søs så har vi sgu da et problem jeg har 2 m 83 cm a-4 ark på at
jeg er binde gal så enten må jeg eskuldere mig selv eller lige
glemme det en tid
( dte har jeg faktisk !!! )

> [...]
>rigtigt langt nede, så vælger jeg (billedligt talt) at begynde
>forfra med en opvask, og så tager jeg det derfra.

jamen det er da også det bedst eman kan gøre - for jo længer man sider
og ruger over helvedet jo være bliver det - men så rapper jeg nu en
valium hvis den er gåed helt i sort - ikke tit men det er de fanme
gode til sammen med b-film !

>- Altså jeg vælger at begynde forfra, selvom jeg reelt ikke
>føler det mindste overskud, og så starter jeg i det små.

ja man skal well bare bringe det ud af fokuse !

>Det kunne jo være, at hvis hun valgte klinke, klanke øllerne
>fra - at så kunne hun huske hvad der skete, hvornår.. og på
>den måde få det skrevet ned og få fyren sat bag tremmer i
>den sidste ende.

Det vil krefedme være en go ide - men nu kan hun også godt li at være
lidt ynkelig et offer -jeg tror såmænd ikke en gang det er et bevidst
valg men hun har udelukkene sat i forhold til mænd der behandlede
hende om end ikke så grelt så katestrofalt !

>Som sagt - så tror jeg tingene bliver som de bliver af en
>årsag. Intet sker bare for os, med os som umælende deltagere.

Nej men det kommer jo an på hvor hårdt man bliver slåed forestil dig
at du mister en af dine børn ?

>Ja - hvad kan jeg sige...

ikke ret meget ... det er bevist godt begavede mennesker er i højre
risiko for stof & alkolhol misbrug ind efg lærlinge ... men
tilsvarende også bedre til at løse situationen !

>Så er hun "fredet" så længe (går jeg ud fra) - så kunne hun
>bruge pusterummet til at "komme lidt mere ovenpå". Hun
>kan også bruge pusterummet til druk og selvmedlidenhed.

ja ja det går fint - hvi shun vil et eller sted hænd bare væk så for
hun pengene af min onkel .... men hun for sig snoed uden om hver gang
... det r nogte sært noget ...

>Så er der altså efter min bedste overbevisning tale om
>luksusproblemer.

i allerhøjeste grad - det er det helevd der erforbundet med at være
overklassebarn man behøves i virkligheden ikke at kæmbe med noget for
*alvor* og dte tror jeg som menneske giver en - en underlig fornemlse
at absurditet .. fordi der ikke er noget validt bag ens miserable
tilstand ! men den er der ?
hos nogen ! flere ind færest!

>Det er da positivt. Håber hun bruger det til noget konstruktivt.

ja hun er faktisk påfaldenene posiktiv PT

>Det undrer mig ikke - både med tanke på det hun har
>været igennem. Men også med tanke på, hvordan hun
>bruger/misbruger sig selv (efter det du har beskrevet).

ja det er jo en catch 22 - hun bliver gjort ondt og må så fidne noget
at dulme smerten med - der så gør hende tilsvaren sær -

>Ja, ustabilitet er der vel i varierende grad i alles liv.

ja selvføligt er der varitioner inden for et hvert menneske liv - på
godt og ondt men jeg tror omman har sit hjerte forankret i kærlighed
til et andet menneske og det køre retur eller gud for den sags skyld -
så tror jeg - ikke det gør så meget - men hjemløsheden må være et
helved !
et liv uden menneske eller Gud !

> [...]
>haft en "problemfri" opvækst og et "problemfrit" liv, eller
>hellere ville have det præcis som det har været...

fuck du der vil jeg bytte hver dag det skulle være ....Gi min
sensionalt ordinære forældre i et parcelhus en puk maxi harry potter &
hvad de rnu er oppe i tiden .. eller andet sted finde glæden i at det
bare er nok ikke at det behøves at være fantastisk !

>Man kan i hvert fald prøve

ellers VALIUM :) de blå 10 mgs fra frankrig Uhh ha jeg siger dig det
er sager

>Så må det starte med erkendelsen - f.eks. erkendelsen
>af at man selv optræder som offer, og derfor bliver/er
>offer.

man kan erkende meget men næppe sig selv i fuld tilstærkelighed - da
jeg tror maneg af vores laster vil vi nok være tilbøjelige til at
betraget som dyder - hvordan kan man være sig sin milt bevist adskildt
fra sin blindtarm biledligt talt - jeg tror det på mange måder er for
tæt på ....til at det ikke kræver lidt held at komme ind på en
rigemeligt kompromis der gør det muligt at holde sig selv ud :)

> [...]
>"normale" mennesker (altså de som ikke er handicappede
>på den ene eller anden måde) er født gode.

Nahh Søs børn piller vingerne af insekter voksne gør det en stor del
af livet med hianden og når vi lader være er det ikke fordi vi er
fornuftige men fordi det er i gendsidig *aftale* om at lade være..kun
i gud og kærlighed er det unaturligt

> [...]
>viser sig at være det forkerte.
>Billedligt talt vil jeg hellere vandre af den forkerte sti,

Ja så afgjort ... men spørgsmålet er ikke om det ikke er det man gør
indtil sjoket kommer ?

>Not really, no *G*

jamen den slog arldrig fejl :) Det er engetligt det værest ved at være
tørlagt alkoholiker det er at - det lieg pludseligt ikke bare er
spruttens skyld :( ............. men det er også fedt.....

>To ting - ikke mere end to
>1. Vi behøver ikke dø "alene", ikke fysisk i hvert fald.
>2. Hvad er der også så galt i at være alene. (jeg tror, at
>jeg vil til at lære at nyde netop det at være alene *S*)

jamen det er kvinder altså også rat rå til de vile rpr instinkt
ganske ofte meget bedre i sig selv - hvo rmænd sgu bliver dybt sære
uhyggeligt egocentreret på en meget prætentiøs måde - enten så vil de
være ynger ind de er eller så gror de til i derres eget lort men
underlige bliver mange mænd sgu hævet over en hver tvil ....

>NB!: Ikke at alene betyder uden en kæreste i denne
>sammenhæng.

ja nu e rjeg jo hæmmet af at jeg ikke ved hvad NB betyder (?) men jeg
har en fornemelse lieg som med etc formoder jeg er en forkorning måske
på latin eller græsk at osv.
så med fare for ta vi snakker forbi hianden ( ? )
så mener jeg på ingen måde at man behøevs at dele adresse og hjem -
for at det går godt - bare dte ta være forankret i et andet mennske
eller Gud - kan fint slå til - men den der med at lære at være sig
selv - det lyder da sejt nok lidt moderne i genem alle tider - men jeg
tror ikke på den , med farre for at tage fejl !

>Så vælg nogle andre forventninger -

forventninger er refelktioner af vores natur !
naturene strækker sig i et vist omfang altid ud over både vilje og
bevisthed !

>jeg forventer f.eks.
>ikke længere at min krop skal ligne en 16 årigs :0)
>(men derfor kunne jeg da godt "ønske" mig det engang
>imellem - på et ret useriøst plan *S*)

ja det er fordelen ved ta være en mand at man er født som en katesrofe
fra starten så man kan lige så godt lade være med ta kæmpe i mod

>Jeg er tilhænger af at skabe så meget som muligt, af en
>selv - gøre det så godt man kan.

ja men man er jo ikke handlings lammet fordi man har en natur ! flk
for bare forskelige idder om hvordan virkligheden hænger sammen

Logos
MvH
Bo

Fra : Sott

Dato : 29-11-01 22:24

Hej Bo :0)

> jamen Søs så har vi sgu da et problem jeg har 2 m 83 cm a-4 ark på at
> jeg er binde gal så enten må jeg eskuldere mig selv eller lige
> glemme det en tid
> ( dte har jeg faktisk !!! )

Det ved jeg da godt, at du har/er.
Men vi skrev jo ikke lige om dig i denne debat, og jeg
ville hellere holde det lidt mere generelt - og der synes
jeg det er hensigtsmæssigt.

> [...]
> og ruger over helvedet jo være bliver det - men så rapper jeg nu en
> valium hvis den er gåed helt i sort - ikke tit men det er de fanme

Jeg tager så bare en opvask *S* - efter at opvaskemaskinen
er flyttet ind, så er det blevet til vasketøjet.

> ja man skal well bare bringe det ud af fokuse !

Enig.

> Det vil krefedme være en go ide - men nu kan hun også godt li at være
> lidt ynkelig et offer

Netop min pointe - hvis hun virkelig ikke _vil_ være det,
så begynder hun også at bevæge sig væk fra det. Men
det opfylder nogle behov hos hende, at være offer - og
derfor vedbliver hun at være det.

> Nej men det kommer jo an på hvor hårdt man bliver slåed forestil dig
> at du mister en af dine børn ?

Det ville være forfærdeligt, men det ville ikke være jordens
undergang - jeg ville være ufatteligt ked af det i lang tid, men
jeg er sikker på, at jeg stadig ville "fungere" og med tiden
komme "over det".

> ikke ret meget ... det er bevist godt begavede mennesker er i højre
> risiko for stof & alkolhol misbrug ind efg lærlinge ... men
> tilsvarende også bedre til at løse situationen !

Hvis man er "tilsvarende bedre til at løse situationen", så
tror jeg også, at man har et valg.

> ja ja det går fint - hvi shun vil et eller sted hænd bare væk så for
> hun pengene af min onkel .... men hun for sig snoed uden om hver gang
> .. det r nogte sært noget ...

Ja, og det sære er for mig, hvorfor man vælger som man gør.

> [...]
> *alvor* og dte tror jeg som menneske giver en - en underlig fornemlse
> at absurditet .. fordi der ikke er noget validt bag ens miserable

Jeg synes i høj grad, at der er validitet bag elendigheden.
Jeg synes bare ikke, at der er belæg for at søbe sig ind
i den - og det ligegyldigt hvilket socialt lag man kommer
fra.

At være ensom, forladt, misbrugt, vanrøgtet osv. er ikke
"bedre" fordi det foregår i højere sociale lag... Det kan
vel om muligt være "værre", fordi facaden der i så fald
skal nedbrydes for at det bliver "synligt" er så meget
mere fasttømret og stationær.

> ja hun er faktisk påfaldenene posiktiv PT

Det lyder dejligt.

> ja det er jo en catch 22 - hun bliver gjort ondt og må så fidne noget
> at dulme smerten med - der så gør hende tilsvaren sær -

Sikke noget møg - giv hende en kærlig rusketur.

> [...]
> hvad de rnu er oppe i tiden .. eller andet sted finde glæden i at det
> bare er nok ikke at det behøves at være fantastisk !

Jamen, Bo - måske er årsagen til at jeg ikke er sikker på,
at jeg ville bytte, at jeg trods alt ved, at mine forældre
elskede/elsker mig. De lavede bare noget forfærdeligt
lort, som min far så har prøvet at bedre siden...

> [...]
> tæt på ....til at det ikke kræver lidt held at komme ind på en
> rigemeligt kompromis der gør det muligt at holde sig selv ud :)

Uha - jeg har tænkt over dette længe, og det er lige ved
at være for kringlet for mig.
Jeg tror også, at man selv ofte er "for tæt på" til at erkende
og "se sig selv" fuldt ud - men så er man jo omgivet af andre,
som spejler én selv hele tiden. Smiler man, så smiles der
igen - Vrisser man, så er det dét man får igen...

> [...]
> af livet med hianden og når vi lader være er det ikke fordi vi er
> fornuftige men fordi det er i gendsidig *aftale* om at lade være..kun

Nogle børn slæber altså både store og små dyr hjem, for
at passe og pleje dem...

> Ja så afgjort ... men spørgsmålet er ikke om det ikke er det man gør
> indtil sjoket kommer ?

Jooeehh....

> jamen den slog arldrig fejl :) Det er engetligt det værest ved at være
> tørlagt alkoholiker det er at - det lieg pludseligt ikke bare er
> spruttens skyld :( ............. men det er også fedt.....

Jeg tror godt, at jeg kan følge dig.

> [...]
> være ynger ind de er eller så gror de til i derres eget lort men
> underlige bliver mange mænd sgu hævet over en hver tvil ....

Ja, det er vist rigtigt - det undrer også mig.

> ja nu e rjeg jo hæmmet af at jeg ikke ved hvad NB betyder (?) men jeg
> har en fornemelse lieg som med etc formoder jeg er en forkorning måske
> på latin eller græsk at osv.

Notabene (forkortet NB) = Bemærk, vel at mærke.

> [...]
> selv - det lyder da sejt nok lidt moderne i genem alle tider - men jeg
> tror ikke på den , med farre for at tage fejl !

Jeg mener ikke alene, som i ikke at have nogen her i
verden - men alene, som i at man kan være i sit eget
selskab.

> forventninger er refelktioner af vores natur !
> naturene strækker sig i et vist omfang altid ud over både vilje og
> bevisthed !

På mange måder lader "naturen" sig alligevel betvinge.
Vi gør det alle, hver eneste dag - synes jeg. Vi lever
i en unaturlig verden, lever unaturlige liv - vi betvinger
vores natur hele tiden.

> ja det er fordelen ved ta være en mand at man er født som en katesrofe
> fra starten så man kan lige så godt lade være med ta kæmpe i mod

*LOL*
Go Boooo, Go Boooo, Go Boooo.....

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 30-11-01 08:14

On Thu, 29 Nov 2001 22:23:39 +0100, "Sott" <sott_s@hotmail.com> wrote:

Hej Søs :0)

>Det ved jeg da godt, at du har/er.
>Men vi skrev jo ikke lige om dig i denne debat, og jeg
>ville hellere holde det lidt mere generelt - og der synes
>jeg det er hensigtsmæssigt.

det må unægteligt give det bedste debat grundlag- da hvis man tager
udgangs punkt i det andet må jeg udelukke mig som saglig debatør i
nærværende så lad det være glemt for nu

>Netop min pointe - hvis hun virkelig ikke _vil_ være det,
>så begynder hun også at bevæge sig væk fra det. Men
>det opfylder nogle behov hos hende, at være offer - og
>derfor vedbliver hun at være det.

ja !
men det retfærdig gør ikke de tæsk hun så rent faktisk for i ordets
egentlige betydning af den gale mand ok det kom til hende fordi hun
vane mæsigt valgte forkert - men det gør det ikke rigemligt i sig selv
at han tæsker hende - hvorfor der i denne isolerede gerning bør man
forholde isg til den som sådan !

at det perosn karekteristika der forsager at hun kommer i situatione
til at starte med ja det er unægteligt uheldigt - det afgjort mest
fornuftige ville selvføligt være at tilstræbe en adfærdsforandring der
bragte hende ud af situationen .... hvad også forsøges med teapi ...om
det bliver en succes er jeg i tvil om fordi når man er 44 år stædig og
ikke har ret meget i det liv man nu har indrettet sig ....jamen så
tror jeg sgu bare at hun er fastlåst i sin egen situation og dybest
set for gammel til at gøre noget ved den !
da hun mere har livet bag sig ind foran sig.

> [...]
>undergang - jeg ville være ufatteligt ked af det i lang tid, men
>jeg er sikker på, at jeg stadig ville "fungere" og med tiden

ja men det jeg mener er at der ville det ikke være nok at tage en
opvask - der er situationer der definere sorg på en anden måde.
der og dermed min pointe strækker sig ud over hvad man formår med
viljen.

>Hvis man er "tilsvarende bedre til at løse situationen", så
>tror jeg også, at man har et valg.

ja dte skulle man formode men på den anden side så er begavelse jo en
variabel størelse Einsten kunne efter signe ikke koge et æg !
man kan være et geni til nogen ting og idiot til andre i den samme
forstand.

>Ja, og det sære er for mig, hvorfor man vælger som man gør.

det er ikke bare sært for dig det er sært for ALLE der
kender hende :)

>Jeg synes i høj grad, at der er validitet bag elendigheden.
>Jeg synes bare ikke, at der er belæg for at søbe sig ind
>i den - og det ligegyldigt hvilket socialt lag man kommer
>fra.

jamen jeg tror ikke du forstår mig rigtigt hvis man kommer af
almindelige eller ringer kår så SKAL man selv skabe sig sin virklighed
og kæmpe for at indfri sine ønsker - men hvis alt hvad man skal gøre
for at få det indfried som kan købes for penge - det i sig selv giver
en følse af selvværd og ansvarfølse over for de ting man for og har ..
men hvis man arldrig skal yde noget for at få så kommer der en
underlig begrebs verdens , en ting er at mange praktiske ting kan
ordnes for penge .... men man kan ikke trække det over i den verden
hvor det ikke er noget man betaler sig fra *monye cant beuy me love*
etc.

>At være ensom, forladt, misbrugt, vanrøgtet osv. er ikke
>"bedre" fordi det foregår i højere sociale lag...

det har jeg ikke sagt det var

>Det kan
>vel om muligt være "værre", fordi facaden der i så fald
>skal nedbrydes for at det bliver "synligt" er så meget
>mere fasttømret og stationær.

ja det er rigtigt - mennekset skal bringes i fokus ud over den
praktisk realisabele bødvendighed !

>Sikke noget møg - giv hende en kærlig rusketur.

ja det ville unægteligt være det bedste hvis hun kunne finde en der
ville det - jeg er jo BARE vandmand så jeg ordner meget praktisk for
hende og prøver at hjælpe med at sætte tingene i orden og lytter også
men de kærlige rusketure der kommer naturligt fra hjereter er jævtnt
fordelt i mellem freYa min søster på 15 og min hund hver på sin
måde

> [...]
>elskede/elsker mig. De lavede bare noget forfærdeligt
>lort, som min far så har prøvet at bedre siden...

jaaaee det er jeg nogenlunde sikker på at min mor ikke gjorde
eller sagt på en anden måde hun gjorde det så godt som hun kunne !
men er kommet meget efter det med årene og vi holder meget af hianden
NU .... men selv forældre har jo også bare en natur er mennesker og
for hende var der mere glæde forbundet med ta komme på kursus ind at
være sammen med være noget for sine børn - sådan var og er hun bare
og man kan ikke være alt - hun er angiveligtvis en af de mennesker på
jorden der ved mest om hvordan nogen dele af hjernen har noget med
komunikation at gøre og som helhed der må man sige til meneskeheden
har hun givet flere hjerne skadede mennesker en komunikation tilbage
ind ret mange - men som mor var hun et fjols - på nær derude hvor
skibene synker og planeten brænder - der var hun der og ku få en i
land igen ! egentligt sært .......
men nu profilre jeg heller ikke helt den gruppe af overklasse børn som
jeg skriver om jeg har stort set altid på den ene eller anden måde
skaffet mig de ting jeg skal / skulle bruge ... jeg for så en gang i
mellem et økonomiske tilskud i en FORNUFTIG sag tjeneste som depositum
til en lejlighed et bad her i lejligheden det er ikke sådan noget jeg
kan kalkulere med ... men når jeg ser på mig selv og den søster jeg er
groed op med så har der været hjælp til nogen ordentlige
grundbetingelser hvis man selv yded en idnsats i forvejen .
Tøj ville jeg sikkert ku få ad libitum hvis det havde min interesse
men det har det altså ikke

> [...]
>som spejler én selv hele tiden. Smiler man, så smiles der
>igen - Vrisser man, så er det dét man får igen...

jamen den er kringlet også kringlet at man ikke kan sige noget
meningsfuldt om det da det der beskrives er de funktioner der virker
uden for hvad man formår med fornuften og den sansning der er
meningsdanende i forbindelse med den - men man kan erkende at sådan er
en stor del af vores liv - jeg gentager et af mine favoritter - vort
halve liv er bortvednte ansigter og usagte ord ( a camus ) men hvad
man skal forstå i det samenhæng er at det ikke altid måske en da
sjældent springer ud af en dårlig vilje - men ofter af en manglene
formåen ja man aner ikke en gang begyndelsen af hvad det er man ikke
formår !

>Nogle børn slæber altså både store og små dyr hjem, for
>at passe og pleje dem...

af kærlighed !

>Ja, det er vist rigtigt - det undrer også mig.

ja i dk.livssyn vil jeg kraftigt benægte pt at der er
bemærkelsesværdig forskeld på kønene ....men sandheden er nok at
kvinden fysisk er mere cyklisk ( aner ikke hvordan det staves ) hvor
mænd yder kulminere og falder så ned igen .... men når der ikke længer
er noget at kulminere over så forsvinder interessen ....hvor kvinden
måske nok skal være opmærksom hele tiden .
den halter lidt den her ....på den måde at det ku være bedre beskrevet
men jeg kan ikke rigtigt få den sat på plads !

>Notabene (forkortet NB) = Bemærk, vel at mærke.

OK

>Jeg mener ikke alene, som i ikke at have nogen her i
>verden - men alene, som i at man kan være i sit eget
>selskab.

ja men det er jo også en anden måde at være aflene på....for elsker
man et andet menneske så er de jo i en om de er der eller ej .... så
er det mennske en tanke en fornemelse væk ... de er et med det man gør
og er !

>På mange måder lader "naturen" sig alligevel betvinge.
>Vi gør det alle, hver eneste dag - synes jeg. Vi lever
>i en unaturlig verden, lever unaturlige liv - vi betvinger
>vores natur hele tiden.

ja i det omfang vi er klar over det og det er nødvendigt !

>*LOL*
>Go Boooo, Go Boooo, Go Boooo.....

hæ hæ ja det er nu en skam at homoerne ikke hopper på den mere
men der er nu noget tåbeligt over at forestille sig en pæn mandmed
mindre man læser døden i venidig af Thomass mann -
mankan inden for rigemelighedens grænser tale om en klog dum praktisk
dygtig klosset formuene eller altid på røwen mand . men en pæn mand:(
det er sgu prætentiøst ... jeg tror hvis jeg skulle forsøge at
definere kønnene så står en kvinde for mig som en fornemelse hvor en
mand står for mig som noget håndgribeligt
Bedste hilsner
Bo

Fra : Sott

Dato : 16-12-01 14:12

Hej Bo :0)

> ja !
> men det retfærdig gør ikke de tæsk hun så rent faktisk for i ordets
> egentlige betydning

Jeg er helt enig i, at det ikke berettigere en anden person til
at forulempe hende.
Men det er bare ikke særligt frugtbart i et større perspektiv
at stoppe tankerækken dér. At mange kan blive enige i at
det er forkasteligt at han udøver vold mod hende, ændrer
jo ikke tingenes tilstand, og jeg er måske nok ret resultat-
fikseret.

> det afgjort mest
> fornuftige ville selvføligt være at tilstræbe en adfærdsforandring der
> bragte hende ud af situationen ....

Så er vi helt enige.

-------

Jeg er ked af, at dit lange og tankevækkende indlæg ikke
bliver besvaret, som det har fortjent.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 16-12-01 22:16

On Sun, 16 Dec 2001 14:12:03 +0100, "Sott" <sott_s@hotmail.com> wrote:

> [...]

>det er forkasteligt at han udøver vold mod hende, ændrer
>jo ikke tingenes tilstand, og jeg er måske nok ret resultat-

tjaaa der findes ganske enkelt spøgrmål i livet der ikke kan gives et
fuldstændigt fornuftigt svar på men man må forholde sig til enkelte
ting hænd af vejen - er man i tvil så skift til win 2000:)

>Så er vi helt enige.

ja men det tror jeg vi har været hele tiden det er bare definationen
der svæver

>-------
>
>Jeg er ked af, at dit lange og tankevækkende indlæg ikke
>bliver besvaret, som det har fortjent.

Ohh vi nåt det nok
Bedste hilsner
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 14-11-01 19:24

Sott skrev:

SNIP

> Voksne er jo blot børn, der er blevet højere.

Eller sindssyge.