Mysql kommendo
Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 12-11-01 17:06

Er der en query, der kan få mig til at se antallet af dataser?
En show databases viser mig navnene, med for at lave en dynamisk
php-side skal jeg gerne bruge en query, der viser mig antallet af
databaser.

På forhånd tak.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-11-01 17:27

Anders H. Jørgensen skrev:

> [...]
> En show databases viser mig navnene, med for at lave en dynamisk
> php-side skal jeg gerne bruge en query, der viser mig antallet af

$kommando = mysql_query("show databases");
$antalDatabaser = mysql_num_rows($kommando);

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 12-11-01 17:44

On Mon, 12 Nov 2001 17:26:43 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Anders H. Jørgensen skrev:

>$kommando = mysql_query("show databases");
>$antalDatabaser = mysql_num_rows($kommando);

Præcis. Tak skal du have.