Er det bare mig?
Fra : Plazm0id

Dato : 12-11-01 14:55

(http://www.marko.net/cheops)
Er det bare mig der er en spade til at installere programmer, eller er
Cheops underlig?
der står i README:
"./configure --enable-gnome"
"make"
"make install"

og så skulle man være kørende.. jeg får flg. fejl:

-- "checking for gtk... ./configure: gtk-config: command not found
configure: error: Check that gtk-config is in path" - ved "./configure"

-- "make: *** No targets specified and no makefile found. Stop." - ved
"make"

-- "make: *** No rule to make target `install'. Stop." - ved "make install"

(jeg har pakket den godt nok ud.. "gunzip" og "tar xvf")

/Plazm0id

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 12-11-01 15:02

Plazm0id <Plazm0id@phreaker.net> writes:

> [...]
> "make"
>
> -- "make: *** No rule to make target `install'. Stop." - ved "make install"

Du mangler helt sikkert nogle development pakker/biblioteker til
gtk. (gtk-config programmet er med i dem).
Installer dem, så skulle du kunne compile.

--
Christian Hemmingsen

Fra : Plazm0id

Dato : 12-11-01 15:13

Christian Hemmingsen wrote:

> Du mangler helt sikkert nogle development pakker/biblioteker til
> gtk. (gtk-config programmet er med i dem).
> Installer dem, så skulle du kunne compile.

Kunne du evt sætte et navn på det jeg skal tilføje inde under software
manageren?
jeg har rodet lidt rundt.. men har ikke fundet noget særligt

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 12-11-01 15:38

> Kunne du evt sætte et navn på det jeg skal tilføje inde under software
> manageren?
> jeg har rodet lidt rundt.. men har ikke fundet noget særligt

gtk+-devel
vil jeg tro
--
Christian Hemmingsen

Fra : Plazm0id

Dato : 12-11-01 17:10

Christian Hemmingsen wrote:

> gtk+-devel
> vil jeg tro

Mange tak.. jeg installerede alt der indeholdte "gtk" og nu virker det bare
fjong =:)