Filserver - kan denne konfiguration bruges~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 12-11-01 09:22

Hej.
I vores NT miljø har vi brug for lidt fælles lagerplads. Hvis nu at
controler og HD er hurtige nok, er det så "gangbart" at processoren i
filserveren kun er en 75 MHZ Pentium?
Erik Nielsen - Odense

Fra : Johnni Rindom

Dato : 12-11-01 12:11

hvad skal den trække af OS. Som hovedregel ville det også være rimeligt
fornuftigt at fylde godt med ram i

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 12-11-01 12:23

"Johnni Rindom" <rindom@c.dk> wrote in message
> hvad skal den trække af OS. Som hovedregel ville det også være rimeligt
> fornuftigt at fylde godt med ram i
Skal nok bare køre med win98.
Erik

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-11-01 22:34

"Erik M. Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> wrote in message
> "Johnni Rindom" <rindom@c.dk> wrote in message

> Skal nok bare køre med win98.

Nåe CPU'en er så langsom vil jeg anbefale sig at kigge på noget Linux/Unix
værk da det kan køre fornuftigt på små maskiner (self under forudsætning af
du ikke instalerer alt det grafiske bras), men det kommer jo selvfølgelig
også helt an på hvad du forventer af hastighed?

/Dennis

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-11-01 00:54

> [...]
> du ikke instalerer alt det grafiske bras), men det kommer jo selvfølgelig
> også helt an på hvad du forventer af hastighed?

Det kommer vel oxo an på hvor meget data der skal overføres og af hvor mange
på én gang?

*/Henrik Pedersen

Fra : Jens

Dato : 13-11-01 01:33

> [...]
> I vores NT miljø har vi brug for lidt fælles lagerplads. Hvis nu at
> controler og HD er hurtige nok, er det så "gangbart" at processoren i

Hej Erik,

Hvis du installerer Windows NT v4.0 Workstation og du samtidigt har godt med
ram i (>64 Mb) så burde den køre ganske fint til kun fildeling. Husk
selvfølgelig 100 Mbit/s netkort i også.

Jens

(Også fra Odense)

Fra : Jonathan

Dato : 13-11-01 13:45

Hvis du putter f.eks. OpenBSD + Samba vil du få en fin filserver....

prøv evt. at se www.openbsd.org og www.samba.org
en vejledning kan findes på http://www.nomoa.com/bsd/samba.htm