innerHTML
Fra : Rasmus Rose

Dato : 12-11-01 00:28

Hej alle

Jeg skrev tidligere om hjælp til en ASP-chat. Jeg fik da at vide
at jeg skulle sætte følgende ind på en usynlig frame, som hele
tiden opdatere min db om nye indlæg:

-------
parent.navnPaaSynligeFrame.document.body.innerHTML +=
parent.navnPaaSkjulteFrame.document.body.innerHTML;
-------

Men jeg kan ikke få det til at virke. Nu er jeg egentlig heller
ikke helt sikker på hvad "innerHTML" egentlig gør, men "sender"
sciptet ikke alle htmlkoderne til min synlige frame? Det har jeg
gået ud fra, og derfor jeg kun en tom body på min synlige side.

Men jeg er måske gået helt forkert i byen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 12-11-01 16:47

Rasmus Rose skrev i dk.edb.internet.webdesign.clientside:
[klip]
> [...]
> sciptet ikke alle htmlkoderne til min synlige frame? Det har jeg
> gået ud fra, og derfor jeg kun en tom body på min synlige side.
Din kode sender al "innerHTML" imellem <body> og </body> fra én frame
til en anden. "innerHTML" kan bruges til stort set alle elementer og
refere til det der står inde imellem tag'ene. Her er et eksempel, hvor
"document.title" vil være "innerHTML" fra den første link:

<title></title>
</head>
<script>
document.title=document.links[0].innerHTML;
</script>

Titlen på dokumentet vil altså blive vist som "Link 1".
(<title>-tag'ene skal med hvis det også skal virke i NS.)

--
knæk og bræk
Morten @ E-bronx

Fra : Rasmus Rose

Dato : 12-11-01 18:12

Morten Abildgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> <title></title>
> </head>
> <script>
> document.title=document.links[0].innerHTML;
> </script>

Ja, jeg kan godt se, at jeg ikke helt havde forstået det rigtigt i første
omgang...

Når jeg så skal indsætte i <p> eller <span> skal jeg så skrive
document.p/span=ChatString ?

Fra : Rasmus Rose

Dato : 12-11-01 20:12

Jeg kan ikke rigtig få det til at virke. Jeg får hele tiden fejlmeddelelsen:

Fejl: 'parent.chat.document.textarea' er ikke et object

Her er mit script:

<script language="javascript">
parent.chat.document.textarea.innerHTML += parent.skjult.body.innerHTML;
</script>

"chat" og "skjult" er mine framenavne. Og det eneste kode jeg har i filen
som vises i "chat" er:

----
<head>
<title>Chat</title>
</head>

<textarea></textarea>

----

Hvis du også vil se koderne i filen fra "skjult", så sig til.

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 12-11-01 23:11

Rasmus Rose skrev i dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Jeg kan ikke rigtig få det til at virke. Jeg får hele tiden
> fejlmeddelelsen:

Jeg har lavet en one-man-chat som eksempel til dig. Den ligger her:
http://abildgaard.org/www/js/dyn_opd.htm

Fra : Rasmus Rose

Dato : 13-11-01 22:09

Morten Abildgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Jeg har lavet en one-man-chat som eksempel til dig. Den ligger her:
> http://abildgaard.org/www/js/dyn_opd.htm

Det er temlig overbevisende med den scrollende tekst der :)

Jeg tyvstjal dine kildekoder for at prøve at arbejde vidre på dem, men
jeg for bare denne fejlmeddelese i en alert:

-------
fejl adgang nægtet
-------

og derefter skifter siden til følgene:

-------
HTTP-fejl 405
405 Metoden er ikke tilladt.

Den metode, der er angivet på anmodningslinjen, er ikke tilladt for
den ressource, der er identificeret af anmodningen. Kontroller, at du
har installeret den rigtige MIME-type for den ressource, du har bedt
om.

Kontakt administratoren for serveren, hvis problemet opstår igen.
--------

Kan det skyldes jeg prøver at se siden offline med pws eller?

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 13-11-01 20:21

> Jeg kan ikke rigtig få det til at virke. Jeg får hele tiden
fejlmeddelelsen:

Det kan jeg godt forstå

> Fejl: 'parent.chat.document.textarea' er ikke et object

Nej men det er 'parent.chat.document.MitTextarea' hvis du laver et id i din
textarea:

<textarea id="MitTextarea"></textarea>

Bortset fra det så mener jeg heller ikke at textarea understøtter innerHTML,
prøv evt. med 'parent.chat.document.MitTextarea.innerText'.
Eller brug et div layer istedet for et textarea.

<head>
<title>chat</title>
<script>
function loadChatStrings(){

chatStringsLayer.innerHTML += parent.skjult.document.body.innerHTML;

setTimeout("loadChatStrings()", 1000);

}
</script>
</head>
<!-- Der kommer en fejl hvis loadChatStrings() bliver kaldt før den skjulte
frame er loadet. Derfor setTimeout på 3 sek. -->

CHATSTRINGS:<br>

Jeg har ikke testet overstående kode...

Thomas Mollerup